اخبار ارزهای دیجیتال

سرکوب تتر در چین؛ استفاده از تتر در بازار فارکس ممنوع شد

دادستانی عالی چین هشدار داد که استفاده از تتر به عنوان وسیله مبادله بین ارزهای داخلی و خارجی (فارکس) غیرقانونی است.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، مقامات چینی بعد از ممنوع کردن رمزارزها، حالا به دنبال سرکوب استیبل کوین‌ها هستند. در تازه‌ترین اقدام، دادستانی عالی خلق چین (SPP) که مهم‌ترین سازمان قضایی در این کشور است، به مردم نسبت به استفاده از تتر (USDT) به عنوان واسطه برای تجارت یوان چین با سایر ارزهای فیات هشدار داد. این نهاد، استفاده از استیبل کوین تتر در مبادلات فارکس را ممنوع اعلام کرده است. دادستانی چین در تاریخ ۲۷ دسامبر (۶ دی) بیانیه مشترکی با اداره دولتی ارز خارجی (SAFE) صادر کرد و از مقامات محلی خواست تا اقدامات سختگیرانه‌تری را علیه استفاده از استیبل کوین تتر در معاملات ارزی برون مرزی اجرا کنند.

این بیانیه صراحتا اعلام می‌کند که استفاده از Tether به عنوان وسیله مبادله بین ارزهای داخلی و خارجی غیرقانونی است. مقامات قضایی چین گفتند که شعب محلی باید هماهنگی خود را برای مجازات خریدهای متقلبانه، معاملات غیرقانونی و سایر فعالیت‌های مشکوک و مجرمانه مرتبط با تتر مطابق با قانون بهبود بخشند و سختگیری‌های بیشتری را اعمال کنند. مقامات چینی تاکید کردند که هرگونه فعالیتی که شامل مبادله ارزهای دیجیتال در برابر یوان باشد، غیرقانونی است و این مساله شامل دخالت غیرمستقیم مانند پشتیبانی فنی یا ارائه خدمات تجاری نیز می‌شود.

در این بیانیه به یک پرونده قضایی مربوط به یک شهروند چینی با نام ژائو دونگ (Zhao Dong) نیز اشاره شده است. این شهروند به تسهیل تجارت و مبادله ارزهای دیجیتال با ارزهای محلی متهم شده است. بیانیه توضیح می‌دهد که این تاجر چینی به دلیل استفاده از درهم امارات متحده عربی برای خرید تتر و فروش مجدد آن در سرزمین اصلی چین به یوان، به هفت سال زندان و پرداخت ۲.۳ میلیون یوان (۳۲۲۰۰۰ دلار) جریمه نقدی محکوم شده است.

خبر جدید سرکوب تتر در حالی منتشر می‌شود که دو سال قبل، مقامات چینی هرگونه استفاده از رمزارزها را ممنوع کردند. از آن زمان تا به امروز، آژانس‌های محلی تراکنش‌های مربوط به Tether را رصد می‌کنند و بر همین اساس، یک شهروند چینی به دلیل خرید تتر در سال ۲۰۲۳ به ۹ ماه حبس محکوم شد.

این اخبار نشان می‌دهد که علی‌رغم سرکوب و ممنوعیت گسترده، برخی رمزارزها از جمله تتر همچنان در چین محبوب هستند. در سال ۲۰۲۲، دادگاه مردمی منطقه چائویانگ پکن گزارش داد که یک شرکت برای پرداخت حقوق کارمندان از تتر استفاده کرده است و این امر غیرقانونی بوده و مجازاتی را در پی دارد. مقامات مجدد تاکید کردند که هرگونه پرداخت، مبادله یا تجارت با هر نوعی از ارزهای دیجیتال ممنوع است.

با این همه، تجارت زیرزمینی ارزهای دیجیتال در چین همچنان فعال است. قبلا گزارش‌هایی وجود داشت که نشان می‌داد شهروندان چینی با روش‌های مختلف از خدمات بایننس استفاده می‌کنند و ظاهرا هنوز هم مزرعه‌های غیرقانونی استخراج رمزارزها در این کشور فعال است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
cointelegraph.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا