اخبار ارزهای دیجیتال

بلوکه شدن دارایی کاربران در صرافی MEXC؛ داستان مسدودسازی حساب‌ها در مکسی چیست؟

صرافی کریپتویی مکسی (MEXC) شرایط و مقررات سرویس‌دهی خود را برای بلوکه کردن وجوه عده‌ای از کاربران و محدودسازی برخی از حساب‌ها در پاسخ به «فعالیت‌های معاملاتی غیرعادی» اعمال کرده است. این حرکت MEXC سر و صدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی به پا کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بر اساس گزارشات متعدد ارائه شده از سوی کاربران در پلتفرم X (توئیتر سابق)، گفته می‌شود که صرافی کریپتویی MEXC حساب‌های تعدادی از معامله‌گران را مسدود و وجوه آنها را توقیف کرده است. این صرافی ادعا می‌کند که انگیزه این اقدامات «فعالیت‌های معاملاتی غیرعادی» بوده است.

برخی از کاربران MEXC از تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) نسبت به محدودیت‌های به وجود آمده در حساب خود خواستار پاسخگویی این صرافی شده‌اند. معامله‌گری با نام مستعار Vida، در X از موضوع جالبی پرده برداشت. به گفته این فرد، او طی چندین معامله اخیر خود در بازار آتی MEXC سود کرده بود اما در نهایت با ضرر ۹۲ هزار تتری روبرو شده است.

او در پست خود نوشت:

من با پشتیبانی تماس گرفتم و مدارک خود را ارسال کردم. سپس در روز دوم، سرمایه و دارایی‌های موجود در حساب من به همراه سوابق سفارشات به طور کامل پاک شدند.

با توجه به اسکرین‌شات‌های به اشتراک گذاشته شده از سوی Vida، تیم پشتیبانی MEXC اذعان داشته که سیستم کنترل ریسک آنها مشکلی را در معاملات او شناسایی کرده و این موضوع متعاقباً توسط کارکنان این صرافی بررسی شد.

MEXC نیز در این باره طی بیانیه‌ای گفته بود:

با توجه به محدودیت‌های حساب و مسائل مربوط به معاملات آتی/دارایی‌هایی که مطرح کرده‌اید، سیستم کنترل ریسک ما و پرسنل مربوطه بررسی کاملی انجام داده‌اند. مشخص شده که فعالیت‌های معاملاتی غیرعادی در حساب شما و حساب‌های مرتبط وجود داشته است. مطابق با شرایط و مقررات سرویس‌دهی MEXC، ما اقداماتی را برای جبران خسارات وارده انجام داده‌ایم.

حال طی چند روز گذشته نیز برخی از معامله‌گران گزارشات مشابهی را در این باره منتشر کرده‌اند. به گفته کاربری که از ماه سپتامبر (شهریور سال جاری) با این مشکل مواجه بوده، حساب کاربری او در این صرافی پس از یک ترید ۸ هزار دلاری مسدود شده است. به گفته این کاربر، عده دیگری که در MEXC معامله می‌کنند نیز در هفته‌های گذشته با همین مشکل روبرو شده‌اند.

او در پستی نوشت:

بر اساس مشاهدات من، به نظر می‌رسد حساب‌های حدود ۱۰ درصد از افراد نزدیک و دوستانم مسدود شده‌اند.

با استناد بر شرایط و مقررات سرویس‌دهی MEXC، این صرافی «حق بررسی هرگونه نقضی در این توافقنامه را دارد، می‌تواند به صورت یک طرفه تعیین کند که آیا شما این توافقنامه را نقض کرده‌اید یا خیر و اقداماتی را طبق مقررات مربوطه بدون رضایت یا اطلاع قبلی شما انجام دهد.

طبق توافقنامه مشتریان MEXC، نمونه‌هایی از این اقدامات شامل مسدود کردن و بستن درخواست‌ ایجاد سفارش، مسدودسازی حساب‌ها، گزارش برخی از حوادث به مقامات مربوطه، انتشار تخلفات ادعا شده و اقدامات انجام شده و همچنین حذف هرگونه اطلاعات ناقض می‌شود.

صرافی MEXC در جدیدترین بیانیه‌ای خود مورخ ۲۴ دسامبر (۳ دی) نسبت به این اتفاقات شفاف‌سازی کرد:

کاربران عزیز MEXC، اخیراً شایعاتی در اینترنت منتشر شده و افرادی تلاش می‌کنند با ارائه اطلاعات نادرست و ادعاهایی بی‌ پایه و اساس، این پلتفرم را بدنام کنند. ما قصد داریم حقایق را برای شما کاربران گرامی آشکار کنیم و مطمئن باشید که اطلاعات دریافتی از این صفحه دقیق و واقعی هستند. MEXC بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه می‌دهد و تمامی سیستم‌ها در شرایط عادی قرار دارند. لطفاً توسط شایعات یا افراد دارای انگیزه‌های پنهان گمراه نشوید. ما به شدت با هر نوع افترا و/یا انتشار اطلاعات نادرست مخالفیم. در پاسخ به این گونه اتهامات بی‌اساس، ما حق خود را برای اقدام قانونی محفوظ می‌داریم. MEXC از زمان تأسیس به صورت مداوم مشتریان را به عنوان بخشی از اصول راهبردی خود در اولویت قرار داده و از آنها حمایت کرده است. ما به حفاظت از منافع کاربران و گسترش شرکای پروژه خود متعهد هستیم. ما صمیمانه از اعتماد و حمایتی که کاربران به طور همیشگی به ما روا داشته‌اند قدردانی می‌کنیم. لطفاً شایعات را بدون مدرک موثق باور نکنید و از انتشار اطلاعات نادرست خودداری کنید.

MEXC یک صرافی ارز دیجیتال متمرکز است که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در سیشل قرار دارد. طبق اطلاعات درج شده در وب سایت این صرافی، خدمات معاملاتی آن در ایالات متحده، کانادا، چین و ایران در دسترس نیست. این صرافی معاملاتی را برای بیش از ۲ هزار جفت ارز ارائه می‌دهد.

کاربران ایرانی زیادی هم در روزهای اخیر نسبت به فعالیت‌های این صرافی هشدار داده‌اند. از آنجایی که صرافی مکسی یکی از اکسچنج‌های بین المللی است که فعلا شرایط احراز هویت را برای کاربران اجباری نکرده است به یکی از مقاصد اصلی کاربران ایرانی تبدیل شده است.

با این حال باید در نظر داشت که پیش از این نیز صرافی‌های دیگری مانند کوکوین و بای بیت وجود داشتند که KYC را از ابتدا به صورت اجباری نداشتند اما پس از مدتی برای تطبیق با قوانین بین المللی، احراز هویت را برای تمام کاربران اجباری کردند.

فعالیت‌های اخیر صرافی مکسی این موضوع را برجسته می‌کند که ممکن است این اکسچنج نیز در جهت مطابقت با قوانین موجود، در آینده احتمالا احراز هویت را اجباری کند؛ بنابراین به کاربران توصیه می‌شود دارایی‌های خود را در صرافی Mexc مدیریت کرده و اخبار مرتبط با مکسی را تنها از مراجع معتبر دنبال کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۲۱

منبع
cointelegraph.comtwitter.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
3 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
هژار مجیدی
هژار مجیدی
4 ماه قبل

سلام .حساب من رو مسدود کردن .امکان داره راهنمایی کنید که چکار کنم .ممنون

آرن امیریان
آرن امیریان
4 ماه قبل
پاسخ به  هژار مجیدی

سلام وقت بخیر
با پشتیبانی صرافی تماس بگیرید و مشکلتون رو مطرح کنید. امیدواریم که مشکل برطرف بشه.

پوریا
پوریا
4 ماه قبل

آشغالترین صرافی خارجی، هر تریدر که تو مکسی سودهای چندهزار دلاری طی چندین معامله ببره مخصوصا اگه ایرانی باشه سریع حساب مسدود میکنن.
کوینکس و بینگ ایکس خیلی بهتراز این آشغال

دکمه بازگشت به بالا