NFT

کاربرد NFT در بازی چیست؟ آشنایی با کاربرد توکن غیر مثلی در بازی ها

 هر کسی بداند زمانی که صرف بازی‌های ویدئویی می‌کند می‌تواند از آن درآمد هم کسب کند، حتما به بازی‌های کریپتویی (P2E) روی می‌آورد. البته فناوری “NFT” در بازی سهم زیادی در افزایش جذابیت و محبوبیت این صنعت دارد. ارزش صنعت گیمینگ  در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۰۰ میلیارد دلار بوده است و با ادغام NFT و صنعت گیمینگ شاهد ورود سرمایه عظیمی به بازار NFT هستیم. علاقه بسیار زیاد به توکن‌های غیرقابل تعویض منجر به گسترش چشمگیر بازی‌های بلاک چینی یا گیم فای در عرصه ارزهای دیجیتال شده‌است. کمیابی و منحصربه‌فرد بودن باعث می‌شود که کاربرد NFT در صنایع مختلف بسیار زیاد باشد. در این مقاله از بلاگ والکس، با  کاربرد توکن غیر مثلی در بازی ها آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید.

NFT در بازی چیست؟

شرح NFT در بازی

بازی‌های NFT در دنیای کریپتو و “Game-fi” به‌عنوان یک روش سرمایه‌گذاری و کسب درآمد شناخته می‌شوند. آیتم‌های موجود در بازی که به‌عنوان NFT شناخته می‌شوند را می‌توانید به دیگر بازیکنان یا کلکسیونرها بفروشید. زمان جابه‌جایی nft در بازی مطمئن شوید که حتماً آن را به یک کیف پول سازگار منتقل کرده‌اید. همچنین هر زمان که می‌خواهید NFT را به یک بازار و یا برای کاربر دیگری ارسال کنید، بهتر است مراقب افراد سودجو و کلاهبردار باشید. بازی‌های کریپتویی معمولاً در بلاک چین اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس (BSC) ساخته می‌شوند.

بازی‌های NFT در ابتدا با جذابیت‌های زیاد بازی “CryptoKitties” به دنیا معرفی شدند و کم‌کم شروع به ارائه مدل‌های متنوع بازی برای کسب درآمد کردند. گیم فای، دنیای مالی و بازی را هم ترکیب می‌کند و با ایجاد فرصت‌هایی برای بازیکنان به آنها اجازه می‌دهد تا حین بازی‌کردن درآمد کسب کنند. دیگر نیاز نیست که فقط با بازی‌کردن به برنده شد و یا پیدا کردن یک مجموعه کمیاب به ارزش هزاران دلار فکر کنید، می‌توانید با خرید و فروش NFT در بازی به درآمد بالا برسید.

کاربرد NFT در بازی های بلاک چینی

در فضای بازی‌های گیمینگ و کریپتویی آیتم‌های منحصربه‌فردی وجود دارد که قابل خرید و فروش هستند. کمیاب بودن این آیتم‌ها تأثیر مستقیمی روی قیمت و ارزش ذاتی آنها می‌گذارد. در اغلب بازی‌های رایانه‌ای امکان خرید و فروش آیتم‌هایی نظیر لباس، اسلحه، اسکیل، قابلیت‌ها و ماشین وجود دارد. برای این که بازیکن بتواند به این آیتم‌ها و قابلیت‌ها دسترسی داشت باشد یا باید به طور مستقیم آن را از شرکت سازنده خریداری کند یا با خرید حق عضویت دسترسی خود به آیتم‌ها را نامحدود کند. امکان دسترسی به چنین آیتم‌هایی برای تمامی افرادی که حق عضویت دارند فراهم است.

اما در دنیای بلاک چین امکان خرید یک nft در بازی تنها برای یک شخص فراهم است. یعنی اگر بازیکن اقدام به خرید یک آیتم NFT کند، آن آیتم برای همیشه متعلق به او می‌شود. برای مثال، در بازی‌های بلاک چینی دنیای متاورس تنها یک مسلسل مرگبار در قالب nft در بازی با قیمت ۱۰۰ دلار وجود دارد که فقط یک نفر می‌تواند آن را خریداری کند.

 نقش توکن غیر مثلی در بازی ها

ریز تراکنش ها در بازی ایکس اینفینیتی

ریز تراکنش‌ها (Microtransaction) و خریدهای درون بازی، یک صنعت گیمینگ چند میلیارد دلاری ایجاد کرده که می‌تواند از فناوری بلاک چین و NFTها بهره‌مند شود. توکن‌های موجود در بازی ترکیبی از هنر، ویژگی کلکسیونی و کاربردهای مختلفی را برای گیمرها به همراه دارند. پروژه‌های بزرگی نظیر اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) و سند باکس (Sandbox) از بازی‌های بزرگ دنیای بلاک چین هستند که دارای آیتم‌هایی نظیر پرورش حیوانات خانگی و خرید زمین در متاورس هستند. همچنین می‌توانید در بازارهایی خارج از این بازی‌ها به خرید و فروش nft در بازی بپردازید.

nftها در بازی‌های بلاک چینی بیشتر نقش تزئینی دارند و برخی از آنها دارای کاربردهای مختلفی هستند. هر کدام از حیوانات خانگی یا اکسی‌های موجود در بازی اکسی اینفینیتی مجموعه‌ای از قابلیت‌های مبارزه‌ای را در اختیار دارند که موجب افزایش ارزش موجودات موردنظر می‌شود. به‌طورکلی تعیین ارزش هر حیوان خانگی به مجموعه‌ای از ویژگی‌های ظاهری و کاربردی آن بستگی دارد.

NFT در بازی چه مشکلی را حل می کند؟

کاربرد توکن غیر مثلی در بازی ها با نگهداری کلکسیون‌های رمزنگاری شده در والت‌های دیجیتالی کمی متفاوت است. در بازی‌های کریپتویی از NFTها در قوانین، مکانیسم‌ها و تعاملات بین بازیکنان استفاده می‌کند. برای مثال، هر بازی می‌تواند شخصیت یا آواتار مخصوص شما را به‌عنوان یک nft در بازی نشان دهد. آیتم‌های دیجیتالی که حین بازی پیدا می‌کنید نیز به‌عنوان یک توکن غیرمثلی در بازی شناخته می‌شوند. از دیگر کاربرد NFT در متاورس می‌توان به فروش این آیتم‌ها اشاره کرد که می‌توانید آنها را با دیگر بازیکنان مبادله کنید.

چگونه می‌توان nft در بازی دریافت کرد و در محیط بازی آن را پیاده‌سازی کرد؟ برای ایجاد، مبادله و پیاده‌سازی nft در بازی، توسعه‌دهندگان قراردادهای هوشمندی را به‌عنوان قوانین NFTهای موردنظر ایجاد می‌کنند. قراردادهای هوشمند قطعه کدهایی هستند که به شکل خود اجرا روی یک بلاک چین ذخیره می‌شوند. برای مثال، بازی محبوب “CryptoKitties” جهت تشکیل ساختار بازی تعداد کمی قرارداد هوشمند دارد که اصلی‌ترین آنها قرارداد “GenScience” است. این قرارداد یک الگوریتم تصادفی برای تولید گربه‌های جدید را تعیین می‌کند. برخی از بازیکنان ابزارهایی را برای تجزیه‌ و تحلیل ویژگی‌های خاص توکن NFT گربه‌ها در بازی طراحی کرده‌اند. با کمک این اطلاعات بازیکنان می‌توانند شانس خود را برای توسعه یک نژاد کمیاب و با ارزش بالا ببرند.

آموزش بازی های کریپتویی

بازی کریپتویی برای کسب درآمد

قابلیت «بازی برای کسب درآمد» در بازی کریپتویی که اغلب به‌صورت آنلاین هستند معرفی شد. تنها چیزی که یک بازی را متمایز می‌کند این است که با حفظ برخی از ویژگی‌های محبوب بازی‌های سنتی، بازیکنان را قادر می‌سازد هنگام بازی‌کردن، کسب درآمد چشمگیری داشته باشند. بازیکنان و گیمرها می‌توانند شخصیت‌های درون بازی را تجهیز کنند و در بازی‌های حرفه‌ای معروف به بازیکنان دیگر بفروشند. برخی از منابع معتبر اعلام کرده‌اند، بسیاری از افرادی که جذب nft در بازی شده‌اند از مشاغل خود استعفا دادند تا بتوانند روی بازی‌های خود تمرکز کنند!

در حقیقت بازی‌های NFT ترکیبی از لذت و کسب سود هم‌زمان است.

بازیکنان می‌توانند آیتم‌های درون بازی مانند آواتار، زمین، قلمروهای مجازی، سلاح‌ها و موارد دیگر را در بازی دست‌کاری و ایده‌های بازی سنتی را با پویایی بازی‌های نوآورانه ترکیب کنند. راه‌اندازی‌ بازی‌های کریپتویی و اتصال آنها به دارایی‌های دیجیتالی، این امر را عملی می‌کند. NFTها اغلب برای این نوع دارایی‌های دیجیتال استفاده می‌شوند؛ زیرا امکان دست‌کاری آنها وجود ندارد و منحصربه‌فرد هستند. استفاده از استانداردهای توکن nft در بازی به طراحان بازی اجازه می‌دهد تا برخی از این موارد درون بازی را کمیاب و منحصربه‌فرد نگه دارد.

بازیکنان با استفاده از ۳ استراتژی می‌توانند کسب درآمد در بازار کریپتو داشته باشند. آنها می‌توانند شخصیت‌های جدیدی در بازی بسازند و پرورش دهند، محصولات دیجیتالی را در بازارهای درون بازی یا از دیگر بازیکنان بخرند یا آیتم‌های جدیدی را به دست آورند و آنلاک کنند. تمامی این دارایی‌ها منحصراً متعلق به بازیکن هستند. با وجود این اکوسیستم تمامی افراد می‌توانند با کمک سه تاکتیک اساسی، سند مالکیت دارایی‌های بازی را به دست آورند. می‌توانید آنها را در کیف پول دیجیتالی خود ذخیره کنید و یا در بازارهای NFT آن را بفروشند و تمام سود به دست آمده را برای خود نگه دارید. به همین دلیل است که بسیاری از فعالان حوزه کریپتو به دنبال یادگیری این دسته از بازی‌ها هستند.

نحوه کسب درآمد از NFT در بازی

مقدار سرمایه‌ای که می‌توانید از بازی‌کردن در دنیای کریپتو به دست آورید به مکانیزم خاص بازی و تقاضای بازار بستگی دارد. درآمدی که کسب می‌کنید از کاربرانی است که ارزهای دیجیتال یا nft در بازی به دست آمده را ارزشمند می‌دانند. سپس شما می‌توانید با فروش کالاهای خود در بازار یا صرافی‌ها آنها را نقد کنید. ارزش nft در بازی یا از خود NFT یا قابلیت جمع‌آوری توکن یا ابزار درون بازی به دست می‌آید.

در چند سال اخیر بازی‌های ویدئویی به یک صنعت مستحکم تبدیل شده‌اند و با اضافه‌شدن NFT به این دنیا، اکنون nft در بازی به یکی از محبوب‌ترین صنعت‌های دنیا تبدیل شده‌است. دلیل این موضوع سودهایی است که در پلتفرم بازی ایجاد و بین توسعه‌دهندگان و شرکت‌ها تقسیم می‌شود. شما نیز می‌توانید با پیوستن به این بازی‌ها، درآمد خوبی را کسب کنید.

معرفی محبوب ترین بازی های ارز دیجیتال

محبوب ترین بازی های کریپتویی

در چند سال اخیر تعداد زیادی از بازی‌های کریپتویی معرفی شده‌اند که هر کدام از آنها دارای سبک خاصی هستند و از شیوه متفاوتی برای پاداش‌دهی استفاده می‌کنند.  در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین بازی های متاورس می‌پردازیم که می‌توانید از آنها کسب درآمد داشته باشید.

بازی کریپتویی تتان آرنا (Thetan Arena): فضای بازی تتان آرنا بسیار جذاب و منحصربه‌فرد طراحی شده‌است. این پلتفرم مبتنی بر بلاک چین است و توکن‌های اختصاصی خودش را دارد. این بازی در سال ۲۰۲۱ معرفی شد  و تیم توسعه‌دهنده آن از دو توکن “THC” و “THG” برای پاداش دادن به بازیکنان استفاده می‌کنند.

بازی‌ اکسی اینفینیتی (Axie Infinity): بازی اکسی اینفینیتی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بلاک ‌چین است و سیستم پرداخت آن مبتنی بر اتریوم کار می‌کند. در این بازی موجودات ریزی به نام اکسی وجود دارند که شما می‌توانید با پرورش آنها به جنگ با دشمن بروید. این اکسی‌ها به‌عنوان nft در بازی شناخته می‌شوند و امکان معامله آنها در بازار وجود دارد.

بازی کریپتو کیتیز (Crypto Kitties): کریپتو کیتیز یکی از اولین بازی‌های کریپتویی رایگان است که هم اکنون هم بازیکنان بسیار زیادی دارد. وظیفه اصلی بازیکنان در این بازی، نگهداری و پرورش گربه‌های بامزه است که nft در بازی هستند. بازیکنان با انجام این بازی می‌توانند توکن اتر دریافت کنند.

آینده بازی های کریپتویی

بازی‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال به همراه کاربرد توکن غیر مثلی در بازی ها توانستند در زمان مناسب، مخاطب خاص خود را پیدا و آنها را با خود همراه کنند. در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین زیر شاخه‌های رمز ارزها بازی‌های کریپتویی هستند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، توکن‌های مربوط به بازی‌ ارزشی بالغ بر ۱۳ میلیارد دلار پیدا کرده‌اند. این میزان سرمایه نشان می‌دهد که دنیای ارزهای دیجیتال به‌سرعت در حال توسعه و پیدا کردن طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا است. هیچکس از این که سرگرم شود و در کنار آن کسب درآمد کند ناراضی نیست و به همین جهت گیمرها با علاقه بسیار زیادی از این فرصت استثنایی استفاده می‌کنند.

با اینکه آینده بازی‌های کریپتویی و NFT در بازی بسیار روشن دیده می‌شود؛ اما برخی از افراد نظرات منفی درباره این صنعت دارند. برای مثال، برخی توسعه‌دهندگان احتمال می‌دهند که اگر بازی‌های کریپتویی رشد داشته باشند و امکان کسب درآمد بهبود پیدا کند، شاهد تخلف‌ و تقلب‌های زیادی در این عرصه خواهیم بود. برخی از افراد ممکن است با استفاده از ربات‌های هوشمند در طول شبانه‌روز بازی کنند و برای صاحبان خود درآمد هنگفتی را کسب کنند. با کنار گذاشتن چنین استدلال‌هایی احتمال می‌رود که آینده بازی‌های کریپتویی و کاربرد توکن غیر مثلی در بازی ها بسیار روشن و امیدوارکننده خواهد بود.

کسب سود از nft در بازی

 در این مطلب به سؤال کاربرد NFT در بازی چیست، پاسخ دادیم و شما را با اهمیت و کاربرد توکن‌ها آشنا کردیم. با توجه به افزایش محبوبیت  و کاربرد توکن غیر مثلی در بازی ها در آینده شاهد کاربردها و ایده‌های بیشتری از سوی توسعه‌دهندگان بازی بلاک چین خواهیم بود. در حال حاضر بسیاری از پروژه‌ها توانسته‌اند جایگاه خوبی را در میان کاربران پیدا کنند ایده‌های خود را عملی کنند. در نهایت توصیه می‌شود هنگام ورود به بازی‌های بلاک چینی نسبت به خریدوفروش NFTها توجه کامل را داشته باشید.

از نظر شما nft در بازی چه کاربردی دارد؟ جای کدام ویژگی را در این مطلب خالی می‌بینید؟ نظرات خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
coindesk
علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا