مقالات ارز دیجیتال

ارز دیجیتال پاری سن ژرمن چیست؟ آشنایی با فن توکن باشگاه پاری سن ژرمن

اگر از علاقمندان دنیای هیجان‌انگیز فوتبال هستید، آشنایی با ارز دیجیتال پاری سن ژرمن می‌تواند برای شما جالب باشد. ارز دیجیتال پاری سن ژرمن، بر اساس یک ایده نوآورانه برای ارتباط هرچه بیشتر با هواداران تیم‌های فوتبال ایجاد شده است. در واقع باشگاه Paris Saint Germain، با ایجاد یک توکن قابل تعویض، سعی کرده است به همکاری و مشارکت هواداران دو آتشه خود بیشتر توجه کند. این توکن هواداری که با عنوان ارز دیجیتال پاری سن ژرمن شناخته می‌شود، توجه بسیاری از تحلیلگران را به خود جلب کرده است.  در ادامه به معرفی کامل این رمز ارز خواهیم پرداخت.

با انواع ارزهای دیجیتال آشنا شوید!!!

ارز دیجیتال پاری سن ژرمن چیست؟

ارز دیجیتال پاری سن ژرمن با نماد اختصاری PSG، در سال ۲۰۲۰، با هدف افزایش مشارکت هواداران در تصمیم‌ها و سیاست‌های باشگاه ورزشی Paris Saint Germain ایجاد شد. در دنیای فوتبال، بسیاری از هواداران تیم‌های ورزشی علاقه دارند که در برنامه‌ها و رویدادهای تیم فوتبال موردعلاقه‌شان مشارکت داشته باشند. برای مثال، انتخاب جملات روی بازوبند کاپیتان و یا نظرخواهی در گل سال و دیگر جوایز مربوط به باشگاه، گزینه‌های جذابی برای هواداران به نظر می‌رسند. مسئولان باشگاه پاری سن ژرمن با توجه به این نیاز، با ارائه توکن هواداری PSG، سعی کرده‌اند که هواداری را به یک سرمایه ارزشمند مالی برای همه تبدیل کنند. این ایده بسیار جالبی است!

 البته انواع رمزارز هواداری تاکنون ایجاد شده‌اند که پاری سن ژرمن یکی از معروف‌ترین آن‌هاست. هوادارانی که مایل به پرداخت هزینه برای تیم موردعلاقه‌شان هستند، هرچه تعامل و معامله بیشتری با توکن موردنظر داشته باشند، اختیارات و امتیازات بیشتری کسب می‌کنند. اما این باشگاه چه امتیازاتی برای استفاده از ارز دیجیتال پاری سن ژرمن در نظر گرفته است؟ برای پاسخ به این سوال باید با نحوه عملکرد توکن هواداری پاری سن ژرمن آشنا شویم.

نحوه عملکرد توکن هواداری PSG

نحوه کارکرد توکن هواداری PSG

ارز دیجیتال پاری سن ژرمن، یک توکن قابل تعویض است. این یعنی عملکردی مشابه ارزهای فیات دارد و شما می‌توانید توکن هواداری PSG را با برخی خدمات و محصولات موردنظر مبادله کنید.

شبکه سوشیوس (Socios) به عنوان یکی از پلتفرم‌های معروف در زمینه ارائه توکن‌های هواداری، فن توکن باشگاه پاری سن ژرمن را ایجاد کرده است. هواداران می‌توانند برای مشارکت در مدیریت باشگاه پاری سن ژرمن، در این پلتفرم تعامل داشته باشند. آن‌ها با خرید توکن مورد نظر از سوشیوس، می‌توانند به امتیازاتی همچون رزرو جایگاه ویژه در استادیوم دست پیدا کنند. هرچقدر تعامل آنها بیشتر باشد، امتیاز بیشتری دریافت می‌کنند.

جالب است بدانید که هر سال، ۵٫۲ میلیون واحد PSG، عرضه می‌شود. تعیین سقف محدود برای ارز دیجیتال پاری سن ژرمن، ارزش آن را بیشتر کرده است.

علاوه بر تعامل در سوشیوس، کاربران می‌توانند با استیکینگ (Staking) ارزهای دیجیتالی مثل بایننس کوین (BNB) در لانچ پول (LaunchPool)، توکن PSG را به عنوان پاداش دریافت کنند.

مزیت منحصر به فرد ارز دیجیتال پاری سن ژرمن

توکن هواداری PSG، یک ابزار فوق العاده سودمند برای بازیکنان و هواداران است. دارندگان این توکن، حق نظر دادن در بسیاری از برنامه‌های فعلی و آینده باشگاه پاری سن ژرمن را دارند. مهم‌تر اینکه، ارزش این رمزارز به مشارکت کاربران بستگی دارد؛ بنابراین تغییرات نوسانات بازار خصوصا قیمت بیت کوین و اتریوم، روی این رمزارز تاثیری ندارد.

یکی دیگر از مزیت‌های منحصر به فرد PSG، امتیازات ویژه آن برای هولدرها است. هولدرهای PSG، امتیاز دریافت انواع NFT، امضای بازیکنان معروف و امتیازاتی از این دست را خواهند داشت. علاوه بر این، با استیکینگ این توکن، کاربران کلکسیونی از NFT‌های بازی‌های بلاکچینی را به دست می‌آورند. همچنین به‌زودی هولدرها خواهند توانست با استفاده از این توکن‌ها به خرید کالا و خدمات دلخواه اقدام کنند. 

ارز دیجیتال پاری سن ژرمن را چگونه بخریم؟

راهنمای خرید ارز دیجیتال PSG

برای خرید ارز دیجیتال پاری سن ژرمن، صرافی‌های معتبری وجود دارند که می‌توانید به دلخواه خود انتخاب کنید. برای مثال صرافی بایننس (Binance)، صرافی آپ بیت (Up Bit) و صرافی Gate.io سه صرافی شناخته شده برای خرید و فروش ارز دیجیتال پاری سن ژرمن هستند.

بهترین کیف پول توکن هواداری PSG

امروزه کیف پول‌های مختلف نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ایمنی برای نگهداری توکن هواداری PSG، وجود دارد. از آنجا که PSG، یک توکن مبتنی بر استاندارد Erc-20 و بر اساس بلاکچین اتریوم است، باید در انتخاب کیف پول متناسب دقت کرد. بهترین کیف پول برای نگهداری PSG می‌تواند یکی از والت‌های زیر باشد:

  • کوینومی (Coinomi)
  • متامسک (MetaMask)
  • اتمیک ولت (Atomic Wallet)
  • لجر (Ledger)
  • ترزور (Trezor)

۳ نکته جالب درباره فن توکن باشگاه پاری سن ژرمن

  • باشگاه پاری سن ژرمن برای حضور خود در بازار ارز دیجیتال، به توکن PSG اکتفا نکرده است. این باشگاه اخیرا قراردادهای گسترده‌ای با شرکت هایی مثل «کریپتو دات کام» (Crypto.Com) بسته است. برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی  از آن است که این شرکت قرار است در نقش اسپانسر برای PSG نقش ایفا کند.
  • ❖   «زندگی سیاه پوستان مهم است» یکی از نوشته‌های جالب روی بازوبند بازیکنان فوتبال بود که اخیرا توسط مشارکت کنندگان فن توکن باشگاه پاری سن ژرمن به توافق رسید شد.

قیمت توکن PSG در آینده چه تغییری می‌کند؟

راهنمای خرید ارز دیجیتال PSG

در زمان نگارش این مقاله، ارز دیجیتال پاری سن ژرمن به قیمت حدودی ۷ دلار معامله می‌شود و حجم معاملات روزانه PSG برابر با تقریبا ۱۴ میلیون دلار است. تعداد توکن‌های در گردش نیز ۳ میلیون و ۸۳۴ هزار عدد است. نوسانات قیمتی ارز دیجیتال پاری سن ژرمن تا حد زیادی از جو غالب دنیای فوتبال و حواشی آن تاثیر می‌پذیرد. برای مثال، زمانی که اخبار همکاری لیونل مسی با باشگاه پاری سن ژرمن منتشر شد؛ قیمت PSG به مرز ۵۰ دلار رسید. اما این روند افزایشی پس از مدتی متوقف شد و در نهایت به مقدار فعلی کاهش یافت.

معرفی و مشاهده قیمت ارزهای دیجیتال در بازار والکس

وبسایت دیجیتال کوین پرایس (DigitalCoinPrice) پیش‌بینی کرده است که ارز دیجیتال پاری سن ژرمن تا سال ۲۰۳۰ به ارزش ۴۰ دلار برسد. این یعنی یک جهش قیمتی بسیار زیاد که آینده خوبی را نوید می‌‌دهد. البته برای خرید هر ارز دیجیتالی باید تمام جوانب بنیادی و تکنیکال را مدنظر قرار داد.

به نظر شما آینده فن توکن‌ها در دنیای فوتبال به چه سمتی پیش خواهد رفت؟ نظرات خود را برای ما بنویسید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
coinmarketcap
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا