اخبار آلت کوین ها

توکنومیک تازه «سوشی» برای حل بحران نقدینگی چه تدبیری دارد؟

طبق توکنومیک تازه مدیر ارشد سوشی سواپ، توکن سوزی و حذف سهم برخی گروه‌ها از درآمد پروتکل، در دستور کار این صرافی قرار خواهد گرفت

جرد گری (Jared Grey)، مدیرعامل صرافی سوشی سواپ، در روز ۳۰ دسامبر توکنومیک تازه‌ای برای احیای این پورتکل در پی بحران نقدینگی پیش آمده ارائه کرد.

به گزارش والکس و به نقل از Crypto Slate، گری پیش‌تر با اعلام وضعیت اسف‌بار خزانه‌داری این پروتکل و ضرورت تخصیص تمامی کارمزدهای تراکنش اخذ شده به خزانه‌داری تا اطلاع آتی، خشم جامعه کاربری سوشی را برانگیخت. طبق اعلام گری، خزانه صرافی سوشی سواپ تنها جواب‌گوی هزینه های ۱.۵ سال آتی این پروتکل با روند فعلی است. او این راه‌حل را تا زمان به تصویب رسیدن جزییات توکنومیک تازه توکن سوشی (SUSHI) پیشنهاد کرد.

بنا بر گفته‌های گری، صرافی سوشی سواپ طی ۱۲ ماه گذشته از محل مشوق‌های پرداختی به تامین کنندگان نقدینگی (لیکوئیدیتی – Liquidity) متحمل زیان ۳۰ میلیون دلاری شده است. گری این شیوه را پایدار نمی‌داند و خواهان تنظیم مجدد آن است.

این بدین دلیل است که توکنومیک فعلی به شکلی نامتناسب توکن‌های ایجاد شده را بین تامین‌کنندگان نقدینگی و استیک کنندگان توکن سوشی تقسیم می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که تنها دو درصد از آدرس‌هایی که سوشی استیک می‌کنند، دست به تامین نقدینگی هم می‌زنند. از این رو، گری می‌‌خواهد که این تناسب به نفع تامین‌کنندگان لیکوئیدیتی تغییر یابد.

پیشنهاد جرد گری نگاهی پایدار به مشوق‌های نقدینگی دارد که همراه با رشد پروتکل و افزایش حجم مبادلات افزایش می‌یابد. افزون بر این، مدل تازه توکنومیک به دنبال یافتن کاربردهایی تازه برای توکن SUSHI است که بیشترین ارزش‌آفرینی را برای ذی‌نفعان به همراه داشته باشد.

مدل جدید اقتصاد توکنی شامل قفل‌های زمانی سطح‌بندی شده برای پاداش‌های مبتنی بر انتشار، شیوه‌ای برای توکن‌سوزی و مکانیزم قفل نقدینگی برای حمایت از قیمت است.

مهم‌ترین تغییر اما بی‌شک سهم نبردن دارندگان سوشی استیک شده (xSUSHI) از درآمدهای پروتکل است. در عوض طبق پیشنهاد جدید، دارندگان xSUSHI تنها مشمول پاداش به فرم توکن SUSHI خواهند بود.

میزان پاداش‌ها بسته به مدت زمان قفل کردن توکن‌ها خواهد داشت؛ هر چه این زمان بیش‌تر باشد، پاداش دریافتی نیز بیش‌تر خواهد بود. کاربران می‌توانند پیش از به سر آمدن موعد قفل، توکن‌های خود را خارج نمایند، اما برداشت زودرس منجر به از دست رفتن پاداش‌ها خواهد شد.

همچنین تامین کنندگان نقدینگی سهمی از کارمزد ۰.۰۵ درصدی تراکنش‌های صرافی سوشی خواهند داشت. بیشترین سهم پاداش‌ها متعلق به استخرهایی با بیش‌ترین حجم معامله خواهند بود. از این رو پاداش‌ها متناسب با سهم LP توکن ها از درآمد پلتفرم خواهد بود.

سوشی سواپ همچنین بخشی از درآمد خود را به بازخرید و توکن سوزی توکن بومی خود از بازار اختصاص خواهد داد.

در نهایت برای کاهش تورم، بازده سالیانه استیک توکن سوشی به ۱ تا ۳ درصد کاهش خواهد یافت تا عرضه را متعادل سازد.

هدف اصلی از این تغییر شیوه، تشویق کاربران به مشارکت طولانی‌ مدت‌تر و جلوگیری از رفتارهای سو استفاده جویانه است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا