مقالات ارز دیجیتال

معرفی بهترین مرورگر برای ترید ارز دیجیتال و فارکس

به طور کلی، مرورگرها در حریم خصوصی کاربران نقش مهمی دارند. شاید شما قصد انجام معاملات ارز دیجیتال را نداشته باشید ولی امنیت و حفظ حریم شخصی برای شما در یک مرورگر مهم باشد. در سال‌های اخیر، مرورگرهایی تحت عنوان مرورگرهای کریپتویی، طراحی و معرفی شدند که بر اساس فناوری‌های بلاکچینی هستند. این مرورگرها از اینترنت وب ۳ استفاده می‌کنند و بسیار پیشرفته‌تر از مرورگرهای نسخه قدیمی هستند. هر یک از این مرورگرها، از ویژگی‌ها، ابزارها و تکنیک‌هایی مانند صرافی غیر متمرکز و کیف پول ارز دیجیتال داخلی استفاده می‌کنند که باعث افزایش امنیت کاربران و حفظ حریم خصوصی آنها می‌شود.

اما منظور ما از یک مرورگر کریپتویی چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا علاوه بر پاسخ به این پرسش، بهترین مرورگر‌های کریپتویی مناسب برای ترید را نیز معرفی کنیم.

مرورگر کریپتویی چیست؟

بهترین مرورگرها برای ترید

ما در سال‌های اخیر، شاهد یک پیشرفت چشم‌گیر در حوزه ارز دیجیتال بودیم. این پیشرفت یا تکنولوژی جذاب، مرورگرهای رمزنگاری شده یا مرورگرهای کریپتویی هستند که نیازهای کاربران حوزه ارز دیجیتال را به طور کلی فراهم می‌کنند. این مرورگرهای نوآوری شده، با دقت بسیار بالایی برای کاربردی خاص طراحی شده‌اند و عصر جدیدی از تعاملات آنلاین را در فناوری بلاکچین به وجود آورده‌اند. برای درک بهتر مرورگرهای رمزنگاری شده، باید به فرایند تکامل اینترنت دقت کنید. ما در سال‌های اولیه ورود اینترنت، شاهد اینترنت وب ۱.۰ و سپس وب ۲.۰ و حالا وب ۳ هستیم که یک اینترنت پویا و غیرمتمرکز است.

آنچه که مرورگر وب ۳ یا مرورگرهای کریپتویی را از دیگر مرورگرها متمایز می‌کند، ادغام ویژگی‌های مربوط به بلاکچین است. زمانی که این مرورگرها با بلاکچین ادغام می‌شوند، کاربران به صورت مستقیم می‌توانند معاملات کریپتویی خود را بدون هیچ دردسری انجام دهند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین مرورگر برای ترید، وجود کیف پول ارز دیجیتال در خود  آن مرورگر است. این کیف پول‌ها دقیقا مانند یک مخزن امن برای کاربران عمل می‌کنند تا به راحتی مدیریت دارایی‌های دیجیتال خود را انجام دهند. همچنین، این مرورگرها از شبکه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کنند و از این رو، کاربران می‌توانند به مجموعه گسترده‌ای از برنامه‌های غیرمتمرکز و خدمات مبتنی بر بلاکچین دسترسی داشته باشند.

دقیقا زمانی که بسیاری از افراد نگران حریم خصوصی خود در دنیای آنلاین بودند، مرورگر وب ۳ یا همان مرورگرهای رمزنگاری شده وارد عمل شدند. آن‌ها با تامین امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران، خود را به یکی از بهترین مرورگرها تبدیل کردند. در ادامه، به معرفی بیشتری از بهترین مرورگرها برای ترید می‌پردازیم که می‌توانید از آن برای فعالیت در دنیای ارز دیجیتال مانند خرید بیت کوین استفاده کنید.

بهترین مرورگر کریپتویی

اگر در بازار ارز دیجیتال فعالیت می‌کنید و روزانه باید معاملات زیادی را انجام دهید، بهتر است از مرورگر بلاکچینی استفاده کنید. همان‌طور که اشاره کردیم، این مرورگرها امنیت بسیار بالایی دارند و ارتباط مستقیمی با کیف پول‌های ارز دیجیتال ایجاد می‌کنند. از این رو، می‌توانند ابزار ترید نیز محسوب شوند.

مرورگر Brave

مرورگر Brave

یک نمونه از بهترین مرورگرها برای ترید، مرورگر Brave است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. این مرورگر در حال حاضر تقریبا ۲۵ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد که نشان از تعهد و عملکرد بسیار خوب Brave است. مرورگر Brave تجربه امن و یکپارچه‌ای را برای کاربران به وجود می‌آورد که ترکیبی از فناوری ارز دیجیتال و بلاکچین است. در واقع، مرورگر Brave یک مرورگر وب ۳ است که همراه با یک موتور جستجوگر بسیار حرفه‌ای و قدرتمند ترکیب شده است. این مرورگر کد منبع خود را با Chromium به اشتراک می‌گذارد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد، مرورگر Brave را مانند مرورگر Chrome می‌دانند. با این تفاوت که ویژگی‌های حفظ حریم شخصی آنلاین در Brave خیلی پیشرفته‌تر است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مرورگر Brave، عدم کسب درآمد از فروش اطلاعات شخصی کاربران است. بسیاری از مرورگرهای غیر ایمن، اطلاعات شخصی کاربران را به فروش می‌گذارند و از راه این کسب درآمد می‌کنند. Brave موضع بسیار قاطعی در این زمینه دارد و اطلاعات شخصی شما را تنها برای خودتان نگه می‌دارد. Brave برای حفظ حریم شخصی کاربران خود از ابزارهای متفاوتی از جمله ردیاب، ارتقا HTTPS، مسدود کردن تبلیغات، اثر انگشت و… استفاده می‌کند. از این رو، با مرورگر فایرفاکس در رقابت تنگاتنگی قرار دارد و در عین حال، سرعت مرورگر کروم را حفظ کرده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم و اساسی بهترین مرورگر برای ترید، ادغام با کیف پول ارز دیجیتال داخلی است. شما در این کیف پول داخلی می‌توانید انواع ارزهای دیجیتال را نگهداری کرده و با آن‌ها ترید کنید. این مرورگر یک توکن بومی به نام BAT هم دارد که نقش بسیار مهمی را در اکوسیستم این مرورگر ایفا می‌کند. در واقع، کاربران با دیدن و استفاده کردن از تبلیغات مورد علاقه خودشان می‌توانند پاداشی در قالب این توکن بومی دریافت کنند.

مرورگر Tor

مرورگر Tor

مرورگر تور یک لیست بلند بالا از ویژگی‌ها و امکانات خودش دارد که او را به یکی از حرفه‌ای‌ترین و بهترین مرورگرها برای ترید تبدیل می‌کند. اولین و مهم‌ترین ویژگی این مرورگر، رویکرد متفاوت و منحصر به فرد آن برای حفظ حریم خصوصی کاربران است. تور از طریق شبکه Onion، داده‌های کاربران را به نودهای (Nods) تصادفی ارسال می‌کند. این روش، به طور موثری باعث غیر قابل ردیابی شدن ترافیک آنلاین کاربر می‌شود. همچنین مرورگر تور دارای سه لایه امنیتی در طول مسیریابی است. این موضوع یعنی نه تنها هویت شما، بلکه رفتار آنلاین شما از چشم هر فردی پنهان می‌ماند. پس، با خیالی آسوده می‌توانید فعالیت‌های آنلاین خود را انجام دهید. این سطح از حریم خصوصی، معمولا برای افرادی که در صرافی ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند، مهم است.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم بهترین مرورگر برای ترید، استفاده از HTTPS Everywhere است. این ویژگی، در واقع تضمین امنیت کاربران است. چرا که شما پس از استفاده از مرورگر تور، به نسخه امن هر وب سایتی دسترسی پیدا می‌کند. این موضوع، به طور قابل توجهی، خطر قربانی شدن در سایت‌های صرافی و کیف پول‌های ارز دیجیتال جعلی را کاهش می‌دهد. همچنین، استفاده از NoScript در تور، تمام برنامه‌های فلش و جاوا اسکریپت را غیرفعال و مسدود می‌کند. این برنامه‌ها، ابزارهایی هستند که معمولا هکرها از آن‌ها استفاده می‌کنند و حملات خود را انجام می‌دهند. در واقع تور با استفاده از تمام این ویژگی‌ها، حفظ حریم شخصی و امنیت کاربران را به طور کاملی انجام می‌دهد و دیگر هیچ راه نفوذی باقی نمی‌ماند. مرورگر تور یکی از بهترین و امن‌ترین مرورگرها برای فعالیت‌های کریپتویی است و تقریبا می‌تواند با بسیاری از مرورگرهای دیگر رقابت کند.

مرورگر Opera

مرورگر Opera

یک نمونه دیگر از بهترین مرورگرها برای ترید، مرورگر اپرا است که نقش مهمی را در دنیای ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین ایفا می‌کند. این مرورگر قابل اعتماد و ایمن، در لیست بهترین مرورگرهای رمزنگاری شده قرار دارد. طی آخرین بروزرسانی‌های انجام شده روی مرورگر اپرا، ویژگی‌های منحصر به فرد و اساسی به این مرورگر اضافه شده است. اولین و مهم‌ترین ویژگی، اضافه شدن کیف پول ارز دیجیتال داخلی است که به کاربران امکان مدیریت مستقیم دارایی‌های دیجیتال را می‌دهد. سیستم نام دامنه مبتنی بر بلاکچین یا همان DNS، یکی دیگر از ویژگی‌های اپرا است که به نام Handshake شناخته می‌شود. در واقع، ادغام این ویژگی‌ها در کنار یکدیگر، باعث شده تا کاربران پس از ورود به مرورگر اپرا، تجربه‌ای ایمن و بی‌وقفه داشته باشند.

کیف پول داخلی مرورگر اپرا، از ارزهای دیجیتال مهم از جمله اتریوم، ترون و CBK پشتیبانی می‌کند. در طی بروزرسانی‌های آینده این مرورگر، ارزهای دیجیتال دیگری به لیست کیف پول اضافه می‌شود. شما از طریق این کیف پول، امکان ذخیره و انتقال دارایی‌های دیجیتال خود در یک بستر ایمن را خواهید داشت. امنیت یک اصل اساسی در کیف پول داخلی اپرا است. کلیدهای خصوصی کیف پول، امنیت دارایی‌های دیجیتال شما را تضمین می‌کنند و امکان ورود بدون این کلیدهای خصوصی وجود ندارد. لطفا در نگهداری از این کلیدهای خصوصی دقت کنید و آن‌ها را در اختیار هیچ فرد دیگری قرار ندهید.

علاوه بر این موارد، مرورگر اپرا که بهترین مرورگر برای ترید نیز است، از API Ethereum Web3 استفاده می‌کند. این ویژگی به اپرا امکان استفاده مستقیم از برنامه‌های غیرمتمرکز را می‌دهد. در واقع، دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز، برای کاربران اپرا ساده‌تر است و به صورت مستقیم انجام می‌شود. این دسترسی باعث می‌شود که کاربران به طور مستقیم با دنیای در حال گسترش امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و دیگر برنامه‌های غیرمتمرکز بلاکچین دسترسی داشته باشند.

مرورگر Mozilla Firefox

زمانی که بحث معامله ارز دیجیتال می‌شود، انتخاب یک مرورگر وب خوب می‌تواند تاثیر زیادی روی امنیت معاملات شما و آرامش خاطرتان بگذارد. معمولا بسیاری از افراد، در همان مرحله اول، مرورگرهای وب معمولی مانند کروم را انتخاب می‌کنند. شاید مرورگر کروم در بین یکی از بهترین مرورگرها بود ولی زمانی که رقیبی مانند موزیلا به میدان می‌آید، قطعا باید در انتخاب خود تجدید نظر کنیم. مرورگر موزیلا فایرفاکس یکی از ایمن‌ترین مرورگرهای خصوصی در جهان است و به دلیل امنیت بسیار بالایی که دارد، به شهرت رسیده است. از این رو، می‌توان مرورگر موزیلا فایرفاکس را یکی از بهترین مرورگرها برای ترید نیز دانست.

مرورگر Mozilla Firefox

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مرورگر، استفاده از HTTPS Everywhere است. با این ویژگی، زمانی که کاربران به صورت ناخواسته وارد یک صفحه غیر ایمن از صرافی‌ها می‌شوند، اطلاعات و دارایی‌های آن‌ها پنهان باقی می‌ماند. در واقع، با کمک این ویژگی، اطلاعات شما برای هیچ سایتی قابل دسترسی نخواهد بود. محافظت از NoScript هم از دیگر ویژگی‌های فایرفاکس است. این ابزار، یک نوع سپر در برابر هکرها، اسکریپت‌ها و حملات است. ادغام این ویژگی‌ها، میزان امنیت مرورگر موزیلا فایرفاکس را بالا می‌برد. این دو ویژگی در فایرفاکس، به شدت مشابه با مرورگر Tor است ولی ویژگی‌های فایرفاکس به همین موارد خلاصه نمی‌شود.

فایرفاکس از تکنیک SandBoxing استفاده می‌کند که صفحات وب و فرآینده‌های آن‌ها را برای کاربران ایزوله می‌کند. در واقع، صفحات وب در یک لایه امنیتی اضافی قرار می‌گیرند که دسترسی آنها به داده‌های کاربران را محدود می‌کند. استفاده از این تکنیک در مرورگر فایرفاکس، به دلیل جلوگیری از حملات مخرب وب سایت‌ها است که می‌تواند داده‌های کاربران را به خطر بیندازد.

انتخاب بهترین مرورگر برای ترید

برای انتخاب میان این مرورگرهای معرفی شده، ابتدا شما باید زمینه کاری خود در حوزه ارز دیجیتال را مشخص کنید. آیا شما قصد دارید ترید انجام دهید و آیا این معاملات به صورت کوتاه مدت است؟ اگر پاسخ به این سوال بله باشد، حتما باید مرورگری با امنیت بسیار بالا را انتخاب کنید تا دارایی‌های شما امنیت بالایی داشته باشند. همچنین، می‌توانید تمامی این مرورگرها را امتحان کرده و رابط کاربری آن‌ها را تست کنید. شاید چند نمونه از بهترین مرورگرهایی که به شما معرفی کردیم، برای شما کاربرپسند نباشند و ارتباط خوبی با آن‌ها برقرار نکرده باشید. از این رو، پس از بررسی هر یک، در نهایت باید یکی از آنها را انتخاب کرده و حساب کاربری دارایی‌های خود را روی آن تنظیم کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
باز کردن معامله تعهدی