صرافی ها

انتخاب بهترین صرافی های متمرکز ارز دیجیتال و بررسی آنها

مطمئنا هر تریدری که قصد معامله در بازار رمزارزها را دارد، ناگزیر باید از صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده کند. در واقع این معامله‌گران دو راه پیش رو دارند؛ یا باید از صرافی متمرکز (CEX) استفاده کنند یا تریدهای خود را در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) انجام دهند. معمولا اکسچنج متمرکز با وجود حجم معاملات بالا و سهولت خرید و فروش، بیشتر مورد توجه تریدرها قرار می‌گیرد. علاوه براین در حال حاضر بیشتر پلتفرم‌های معاملاتی متمرکز امکاناتی مانند استیکینگ و شرکت در IEOها را فراهم می‌کنند که باعث علاقه بیشتر کاربران به استفاده از آنها شده است. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله به معرفی بهترین صرافی متمرکز ارز دیجیتال بپردازیم تا کاربران بتوانند با معتبرترین صرافی‌های متمرکز آشنا شوند و انتخابی هوشمندانه داشته باشند.

معیار های صرافی ارز دیجیتال متمرکز

صرافی ارز دیجیتال متمرکز (Centralized Exchange) یا به اختصار CEX یکی از انواع صرافی ارز دیجیتال است که برای کاربران امکان خرید و فروش کریپتو را فراهم می‌کند. این اکسچنج‌ها توسط یک شرکت یا سازمان متمرکز کنترل و اداره می‌شوند. در این نوع از صرافی‌ها خرید و فروش رمزارزها به دو صورت امکان پذیر است؛ کاربران می‌توانند معاملات خود را در بازار به وسیله دفتر سفارشات انجام دهند که در این صورت معامله‌گران با یکدیگر معامله می‌کنند و صرافی تنها بستر این کار را فراهم می‌کند یا به صورت مستقیم رمزارز مورد نظر خود را از اکسچنج می‌خرند یا به آن می‌فروشند.

در این نوع صرافی ارز دیجیتال، کاربران توکن های خود را در کیف پول‌های اکسچنج نگهداری می‌کنند و می‌توانند با استفاده از این حساب‌ها، ارزهای دیجیتال خود را خرید و فروش کنند. اکسچنج متمرکز در اینجا به عنوان واسطه‌گر عمل می‌کند و معاملات بین خریداران و فروشندگان را تسهیل می‌کند.

معتبرترین صرافی‌های متمرکز معمولاً برای انجام معاملات نیاز به احراز هویت و ایجاد حساب کاربری دارند. همچنین، برخی از اکسچنج‌ها می‌توانند امکانات اضافی مانند امکان سپرده‌گذاری و تبدیل وجه به ارزهای فیات را نیز فراهم کنند. از ویژگی‌های مثبت اکسچنج‌های ارز دیجیتال متمرکز می‌توان به سهولت استفاده و امکان دسترسی به نقدینگی بالا اشاره کرد. اما این نوع از اکسچنج‌ها معمولاً نیازمند اعتماد کاربران به پلتفرم مربوطه است و می‌تواند با خطرات امنیتی مواجهه شود.

پیشنهاد مطالعه بیشتر: انواع صرافی ارز دیجیتال

لیست صرافی های متمرکز ارز دیجیتال

بهترین صرافی متمرکز ارز دیجیتال باید دارای یک رابط کاربری بسیار ساده و حجم معاملاتی مناسب باشد تا معامله‌گران بتوانند به راحتی به انجام معاملات خود بپردازند. در دنیای کریپتو بالغ بر ۴۰۰ اکسچنج رمزارز در نقاط مختلف جهان فعالیت می‌کنند که قطعاً نام برخی از آنها برای شما شناخته شده‌ است. در ادامه لیست صرافی های متمرکز ارز دیجیتال را مرور می‌کنیم.

کراکن (Kraken)

پلتفرم متمرکز کراکن

اکسچنج متمرکز کراکن دارای یک رابط کاربری بسیار ساده است که به شما این امکان را می‌دهد ارزهای دیجیتال را با چند کلیک بخرید یا بفروشید. همچنین ابزارهای پیشرفته‌ای را برای معامله‌گرانی که می‌خواهند از قابلیت‌های معاملاتی مختلف مانند “stop losses”و “margin trading” استفاده کنند، فراهم می‌کند. برای مثال با صرافی ارز دیجیتال می‌توانید ارزهای فیات مانند یورو را با بیت کوین مبادله کنید. این کار در اکثر اکسچنج‌ها کمی دشوار است. اکسچنج کراکن همچنین دارای یک سطح امنیتی پیشرفته است که به کاربران این امکان را می‌دهد که قابلیت‌های امنیتی را تنظیم و شخصی سازی کنند.

این اکسچنج همچنین سطح بالایی از نقدینگی را برای کاربران خود فراهم می‌کند، به همین دلیل معامله‌گران می‌توانند به راحتی به انجام معاملات بپردازند. اکسچنج کراکن یکی از بهترین صرافی های متمرکز ارز دیجیتال است که دفتر مرکزی آن در کشور آمریکا قرار دارد.

بایننس (Binance)

پلتفرم متمرکز بایننس

در حال حاضر بایننس بزرگترین و بهترین صرافی کریپتو است که بستری را برای تجارت بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال معتبر فراهم می‌کند. بایننس در سال ۲۰۱۷ توسط Changpeng Zhao و Yi He تأسیس شد که در حال حاضر حجم معاملات روزانه آن به بیش از ۲ میلیارد دلار می‌رسد. صرافی بایننس ویژگی‌های مختلفی از جمله وب‌سایت چند زبانه، اپلیکیشن موبایل، نقدینگی بالا و پشتیبانی ۲۴/۷ را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این اکسچنج همچنین دارنده کوین بومی خود، بایننس کوین (BNB) است که به کاربران امکان تخفیف در کارمزد معاملات را فراهم می‌کند.

این اکسچنج بخشی از اکوسیستم غنی بی‌ان‌بی چین است که امنیت و سرعت تراکنش بالا را مهیا می‌کند. در واقع کاربران این اکسچنج می‌توانند از بلاکچین اختصاصی آن برای تبادل ارزهای دیجیتال استفاده کنند و از کارمزدهای پایین بهره‌مند شوند.

کوکوین (Kucoin)

کوکوین بهترین صرافی متمرکز از دیجیتال

صرافی کوکوین (Kucoin) یکی از صرافی‌های بزرگ و معتبر کریپتو در دنیا است. این اکسچنج در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد و به کاربران از سراسر جهان امکان خرید و فروش بیش از صد نوع ارز دیجیتال را می‌دهد. کوکوین در طول سال‌ها به عنوان یکی از اکسچنج‌های محبوب و قابل اعتماد در جامعه ارزهای دیجیتال شناخته شده است. صرافی کوکوین دارای محیطی کاربرپسند و قابلیت‌های متنوعی از جمله امکان سپرده‌گذاری و شرکت در IEOهای معتبر است. با افزایش اهمیت امنیت در اکسچنج‌ها، کوکوین نیز تلاش می‌کند تا امنیت را به عنوان یکی از اولویت‌های خود قرار دهد. از جمله تدابیر امنیتی کوکوین می‌توان به استفاده از تکنولوژی رمزنگاری قوی، احراز هویت دو عاملی و امکان ذخیره ارزها در کیف‌های سرد (Cold Wallets) اشاره کرد.

بیتفینکس (Bitfinex)

بیتفینکس در لیست صرافی های متمرکز ارز دیجیتال

بیتفینکس (Bitfinex) یکی از صرافی‌‌های متمرکز ارز دیجیتال است که می‌توان از طریق آن معاملات ارزهای دیجیتال را انجام داد. این صرافی در سال ۲۰۱۲ و در کشور انگلستان راه‌اندازی شد و اکنون در کشور هنگ‌کنگ فعالیت دارد. کارمزد معاملات در این اکسچنج بسیار پایین است و با توجه به طراحی بسیار ساده و خوبی که دارد تریدرهای حرفه‌ای معمولاً از بستر این اکسچنج برای انجام معاملات خود استفاده می‌کنند. در جدیدترین بیانیه منتشر شده از سوی اکسچنج بیتفینیکس، خبر از راه‌اندازی دکس بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مبتنی بر اتریوم به گوش می‌رسد.

کوین بیس (coinbase)

 پلتفرم متمرکز کوین بیس

کوین بیس به‌عنوان یکی از بهترین صرافی متمرکز ارز دیجیتال برای معامله رمزارزها شناخته می‌شود. این اکسچنج در سال ۲۰۱۲ به‌منظور خریدوفروش بیت کوین تأسیس شد، اما در حال حاضر امکان معامله بیش از ۱۰۰ نوع دارایی دیجیتال مختلف در این اکسچنج فراهم شده‌ است. صرافی کوین بیس یک نسخه پیشرفته‌تر با ساختار پرداختی متفاوت اما ارزان‌تر را با نام “Coinbase Pro” معرفی کرده است که کاربران برای استفاده از آن، ملزم به احراز هویت هستند. این پلتفرم در نسخه پرو امکانات بیشتری را مانند تحت‌نظر داشتن چارت‌ها و اندیکاتورها در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در واقع کوین بیس پرو می‌تواند بستری مناسب برای تریدرهای حرفه‌ای ارائه کند. از مهم‌ترین مزایای این اکسچنج می‌توان به پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از ارزها، رابط کاربری بسیار ساده و نقدینگی بالا اشاره کرد.

کوین تایگر (CoinTiger)

کوین تایگر بهترین صرافی متمرکز ارز دیجیتال

کوین تایگر یکی از بهترین صرافی متمرکز ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی است. این اکسچنج در حال حاضر ایران را در لیست کشورهای دارای محدودیت قرار نداده است و حتی در زمان ثبت نام در بخش انتخاب کشور، نام ایران نیز به چشم می‌خورد. این اکسچنج در سال ۲۰۱۷ در کشور سنگاپور تاسیس شد و در حال حاضر در رتبه ۱۳۲ لیست صرافی های متمرکز ارز دیجیتال قرار دارد. صرافی کوین تایگر توسط تیمی متخصص اداره می‌شود که مدیریت آن را فرانک لینگ بر عهده دارد. در حال حاضر این پلتفرم به ۱.۸ میلیون کاربر از ۴۰ کشور دنیا خدمات ارائه می‌دهد و امکان معامله کریپتو، سپرده‌گذاری و شرکت در IEO را فراهم می‌کند.

صرافی کوین موشن (Coinmotion)

پلتفرم متمرکز کوین موشن

کوین موشن یکی دیگر از پلتفرم‌های معاملاتی قابل‌اعتماد برای خریدوفروش کریپتو است. اگرچه این اکسچنج به بزرگی پلتفرم‌های بایننس و کراکن نیست اما به همان اندازه رابط کاربری ساده‌ای دارد. همچنین از روش‌های مختلف مانند نقل و انتقالات بانکی، کارت‌های اعتباری و سایر روش‌های پرداخت فوری پشتیبانی می‌کند. از این پلتفرم می‌توانید برای انجام مبادلات بین ارزهای دیجیتال مختلف مانند اتریوم، زی‌کش و مونرو استفاده کنید. این اکسچنج همچنین دارای کارمزدهای معاملاتی مقرون به صرفه‌ای در حدود ۱ تا ۲ درصد است. 

بهترین صرافی متمرکز ارز دیجیتال؛ مسیری مطمئن برای معامله

در این مقاله از بلاگ والکس سعی کردیم بهترین صرافی متمرکز ارز دیجیتال را معرفی کنیم و بارزترین ویژگی‌ها آنها را بررسی کنیم. شما می‌توانید بسته به سطح تجربه و علاقه خودتان یک یا چند پلتفرم‌ را برای شروع سرمایه‌گذاری خود انتخاب کنید.

برای انتخاب معتبرترین صرافی های متمرکز، بهتر است به نکاتی مانند حجم معاملات، کارمزد، تعداد رمزارزهای لیست شده و همچنین امنیت اکسچنج توجه کنید. یکی از اصلی‌ترین نکاتی که افراد هنگام خریدوفروش ارز دیجیتال به آن اهمیت می‌دهند، حفظ امنیت و حریم خصوصی است. بنابراین بهترین گزینه برای معامله‌گران انتخاب و استفاده از بهترین صرافی متمرکز ارز دیجیتال است. صرافی ارز دیجیتال والکس یکی از پلتفرم‌های معتبر ایرانی است که می‌توانید با آسودگی خاطر در آن معامله و سرمایه گذاری کنید.

جای کدام صرافی متمرکز ارز دیجیتال را در این لیست خالی می‌بینید؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا