مقالات ارز دیجیتال

آینده ارز یونی سواپ؛ پیش بینی قیمت ارز دیجیتال یونی سواپ

توکن UNI توکن بومی صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ است که برای تامین نقدینگی و اهدای حق رای و مشارکت در شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته، تنها کاربرد ارز یونی سواپ این‌ها نیست و برخی برای سرمایه گذاری آن را خریداری می‌کنند.

به همین دلیل، اگر قصد سرمایه گذاری دارید، قبل از خرید باید آینده ارز یونی سواپ را مورد بررسی قرار دهید و تمامی پیش بینی‌ها را مطالعه کنید. در ادامه این مقاله، به پاسخ سوال ارز یونی سواپ چیست؟ می‌پردازیم و قیمت ارز یونی سواپ در سال‌های آینده را پیش بینی می‌کنیم.

نگاهی به صرافی و ارز یونی سواپ

صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ (UniSwap) برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد. این صرافی یک پلتفرم از برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) مبتنی بر بلاک چین اتریوم است. شما در این صرافی می‌توانید ارز اتر خود را با تمامی توکن‌های “ERC-20” مبادله کنید. همچنین، اگر در تامین نقدینگی این صرافی نقشی داشته باشید، یونی سواپ به شما پاداش‌هایی به عنوان کارمزد کمیسیون می‌دهد.

ارز دیجیتال یونی سواپ، دو سال پس از انتشار صرافی یونی سواپ راه اندازی و معرفی شد. این ارز دیجیتال، توکن بومی صرافی یونی سواپ با نماد (UNI) است. آینده ارز یونی سواپ در سال ۲۰۲۱ با توجه به عملکرد بسیار خوبی که داشت، با افزایش قیمت بسیار چشمگیری رو به رو شد. یکی از دلایل رونق این پروژه در مدت زمان کوتاه، محیط کاربر پسند آن و دسترسی خوب و مستقیم از طریق کیف پول‌های متامسک (MetaMask) و تراست والت (Trust Wallet) است. دسترسی خوب این صرافی، باعث می‌شود تا نحوه معامله یونی سواپ بسیار ساده انجام شود.

ارز دیجیتال یونی سواپ

تیم توسعه دهنده یونی سواپ

بنیاد اتریوم در سال ۲۰۱۸، تصمیم به اهدای یک بودجه ۱۰۰ هزار دلاری به یکی از توسعه دهندگان شبکه اتریوم گرفت. هایدن آدامز (Hayden Adams) کسی بود که آن بودجه را دریافت کرد و در مدت زمان کوتاهی، یک تیم ۱۰ نفره را تشکیل داد. آدامز به همراه تیمش مشغول راه اندازی یک صرافی غیرمتمرکز به نام یونی سواپ شدند. در نهایت، نسخه اول یونی سواپ در نوامبر سال ۲۰۱۸ منتشر شد و در مدت زمان کوتاهی، نظر همگان را به خودش جلب کرد.

با افزایش کاربران این صرافی، تیم آدامز تصمیم گرفتند تا این برنامه غیرمتمرکز را توسعه داده و یک نسخه دوم نیز از آن منتشر کنند. در سال ۲۰۱۹، آنها موفق به دریافت یک بودجه ۱ میلیون دلاری شدند که با کمک آن توانستند نسخه دوم از یونی سواپ را در می ۲۰۲۰ منتشر کنند. البته، این تیم ایده‌هایی هم برای پیشرفت‌های آینده ارز یونی سواپ دارند که باید منتظر اجرای آنها باشیم.

رقبای اصلی یونی سواپ

سه صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ، سوشی سواپ (Sushi Swap) و پنکیک سواپ (Pancake Swap) رقبای اصلی یکدیگر هستند و هر سه، برای مبادله ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یونی سواپ و  سوشی سواپ

پنکیک سواپ در مقابل یونی سواپ، کارمزد خیلی کمتری برای تراکنش‌ها دارد. تیم یونی سواپ هیچ برنامه‌ای برای کاهش کارمزد در آینده ارز یونی سواپ ندارد. از طرفی، نقدینگی یونی سواپ خیلی بیشتر از پنکیک سواپ است. به همین دلیل، بسیاری از پروژه‌های جدید، نسبت به یونی سواپ علاقه بیشتری از خود نشان می‌دهند. حجم معاملات پنکیک سواپ به صورت ۲۴ ساعته، نسبت به یونی سواپ خیلی بیشتر است و حتی از صرافی‌های قدیمی مانند کوین بیس (CoinBase) نیز پیشی گرفته است.

سوشی سواپ در مقابل یونی سواپ، حجم معاملات بسیار کمتری دارد و از طرفی، سوشی سواپ به کاربرانش در ازای راه اندازی یک توکن جدید، پاداش می‌دهد. یونی سواپ امکان انجام معاملات مارجین و اهدای وام به کاربرانش ندارد ولی سوشی سواپ از این موضوع استفاده کرده و از یونی سواپ پیشی گرفته است.

می‌توان گفت هر سه صرافی یونی سواپ، سوشی سواپ و پنکیک سواپ پا به پای یکدیگر در تلاش هستند که از دیگر پیشی بگیرند و در میان صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) یک انتخاب برتر باشند.

تحلیل فاندامنتال یونی سواپ

پروتکل صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ از دو قرارداد هوشمند (Smart Contract) بر روی بلاک چین اتریوم و یک “Open Source Front end Client” تشکیل شده است. این پلتفرم یک بازارساز درون زنجیره‌ای (On-Chain Market Maker) است که به شما امکان تبدیل توکن اتریوم به هر توکن ERC-20 و یا بالعکس را می‌دهد.

بررسی فاندامنتال UniSwap

بسیاری از معامله گران و تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال معتقد هستند که اگر دارایی‌های دیجیتال نسبت به احساسات بازار عکس العملی از خود نشان ندهند، به پیشرفت‌های چشمگیری نمی‌رسند. یونی سواپ نیز اگر بر روی پیشرفت‌های خاص و احساسات بازار تمرکز نکند، ممکن است آینده ارز یونی سواپ با کاهش قیمت بزرگی رو به رو شود.

تحلیل تکنیکال یونی سواپ

ارز یونی سواپ نیز مانند بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، در چند ماه گذشته با حرکت سهمی مواجه شد. ولی از آن جایی که تیم توسعه دهنده یونی سواپ قصد دارند نسخه سومی از آن را هم منتشر کنند، ممکن است پس از انتشار نسخه سوم، افزایش قیمت پیدا کند. پس می‌توان آینده ارز یونی سواپ را بسیار روشن و پرسود دید.

از طرف دیگر، تحلیل‌گرانی که در پلتفرم “TradingView”، مشغول تحلیل یونی سواپ هستند، می‌گویند این ارز ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۲ بین یکی از ۵ ارز دیجیتال برتر قرار بگیرد. پس این موضوع می‌تواند نشان از یک رشد و پیشرفت چشمگیر در یونی سواپ باشد.

وضعیت فعلی UNI و پیش بینی‌های سال ۲۰۲۲

در حال حاضر ارز دیجیتال یونی سواپ با قیمت ۷ دلار معامله می‌شود؛ ولی در پیش بینی‌های مربوط به سال ۲۰۲۲ گفته شده بود که یونی سواپ در نیمه دوم این سال به پیشرفت چشمگیری می‌رسد. حداکثر قیمت این ارز دیجیتال، ۱۰٫۲۶ دلار، حداقل قیمت ۸٫۲۱ دلار و میانگین ۹٫۵۷ دلار پیش بینی شده بود.

پیش بینی قیمت ارز یونی سواپ

البته، هنوز هم چند ماهی فرصت برای رسیدن به این پیش بینی قیمت ارز دیجیتال یونی سواپ وجود دارد. ولی بهتر است بدانید که تمامی پیش بینی‌های گفته شده درباره تمامی ارزهای دیجیتال، صد درصد نیست.

پیش بینی قیمت آینده ارز یونی سواپ

در ادامه این مقاله، قصد داریم قیمت ارز دیجیتال یونی سواپ در سال‌های آینده را پیش بینی کنیم و پیش بینی منابع مختلف را مورد بررسی قرار دهیم.

پیش بینی قیمت آینده ارز یونی سواپ در سال ۲۰۲۳

برای سال ۲۰۲۳، پیش بینی می‌شود که یونی سواپ با شرکت‌های متعددی مشارکت کرده و یا ابتکارات جدیدی را در پلتفرم خود اعمال کند. از این رو، بسیاری از تحلیلگران ارزش این ارز دیجیتال را در سال ۲۰۲۳، معادل با ۱۷/۱۰ دلار یا حتی بیش از آن را پیش بینی می‌کنند. البته، این پیش بینی بستگی به شاخص قدرت نسبی (RSI) یونی سواپ و عملکرد آن دارد.

به طور کلی، با در نظر گرفتن تمامی نوسانات بازار ارزهای دیجیتال، آینده ارز یونی سواپ حداقل قیمت ۱۳٫۶۸ دلار و میانگین قیمت ۱۵٫۰۵ دلار پیش بینی می‌شود.

پیش بینی قیمت آینده ارز یونی سواپ در سال ۲۰۲۴

قیمت ارز یونی سواپ در سال ۲۰۲۴

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال یونی سواپ در سال ۲۰۲۴، بستگی به روند صعودی یا نزولی آن دارد. یعنی اگر تا سال ۲۰۲۴، روند صعودی را طی کند، ممکن است حتی به ۲۳٫۹۴ دلار برسد ولی اگر روند نزولی را طی کند، احتمالا این که کاهش قیمت شدید داشته باشد نیز به وجود می‌آید. به طور کلی، آینده ارز یونی سواپ در ۲۰۲۴، با حداقل قیمت ۲۰٫۵۲ دلار و میانگین ۲۱٫۸۸ دلار پیش بینی می‌شود.

پیش بینی قیمت آینده ارز یونی سواپ در سال ۲۰۲۵

همان‌طور که در بالاتر اشاره کردیم، اگر یونی سواپ به احساسات بازار توجه نشان دهد، می‌تواند به یک ثبات قیمت در ۵ سال آینده برسد. این موضوع باعث تثبیت جایگاه یونی سواپ در میان علاقمندانش می‌شود.

به طور کلی، تحلیل‌گران ارزش ارز دیجیتال یونی سواپ را در سال ۲۰۲۵، خوب می‌دانند. انتظار می‌رود که آینده رمزارز UNI در سال ۲۰۲۵ به حداکثر ۳۰٫۷۷ دلار، حداقل ۲۷٫۳۵ دلار و میانگین ۲۸٫۷۲ دلار برسد. طبق این پیش بینی‌ها، این قیمت برای یونی سواپ یک رکورد بسیار خوب است که نشان می‌دهد که یونی سواپ قصد دارد به بالاترین ارزش خود از سال ۲۰۱۸ تا کنون برسد.

قیمت ارز یونی سواپ در سال ۲۰۲۵

پیش بینی قیمت آینده ارز یونی سواپ در سال ۲۰۳۰

در سال ۲۰۳۰، پیش بینی می‌شود که قیمت آینده ارز یونی سواپ به حداکثر ۶۷٫۰۲ دلار و میانگین ۶۴٫۲۸ دلار برسد.

تمامی این پیش بینی‌هایی که آنها را بررسی کردیم از منبع تحلیل و پیش بینی قیمت ارز دیجیتال “BitcoinWisdom” است. اعضای تیم این پلتفرم همیشه در تلاش هستند که معتبرترین پیش بینی‌ها را در اختیار کاربرانشان قرار دهند. ولی نباید فراموش کنید که بازار ارزهای دیجیتال به شدت بی ثبات است و نمی‌توان به آن اعتماد کرد. بهترین کار این است که پیش بینی‌ها را یک توصیه مالی در نظر نگرفته و خودتان نیز بر روی ارز دیجیتال مورد نظرتان تحلیل انجام دهید.

خرید یونی سواپ

حالا که پیش بینی‌های آینده ارز یونی سواپ را بررسی کردید، ممکن است نسبت به خرید آن علاقه پیدا کنید. باید بگوییم که خرید ارز یونی سواپ از طریق بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی ممکن است. توکن UNI در بسیاری از پلتفرم‌ها پشتیبانی می‌شود و یک توکن کمیاب به حساب نمی‌آید.

با توجه به تحریم‌های موجود در ایران و سختی استفاده از صرافی‌های خارجی یا حتی بلاک شدن حساب کاربری ایرانیان، می‌توانید از صرافی‌های داخلی مانند صرافی والکس استفاده کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۴

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ایرج
ایرج
1 ماه قبل

سلام ارز uni تو چند روز گذشته رشد خوبی داشته و برای امروز هم من تا ۱۴ تتر پیس بینی میکنم رشد خواهد داشت

دکمه بازگشت به بالا