متاورس

معرفی بازی vulcanverse به همراه آموزش کامل بازی و کسب درآمد

بازی Vulcanverse یکی از برترین بازی های متاورسی و نقش آفرینی چندنفره است که به صورت آنلاین انجام می‌شود. سناریو vulcanverse بر اساس اساطیر یونان و روم تنظیم شده و زمین این بازی، دارای چهار بخش است. هر بخش دارای یک فرهنگ و ظاهر متفاوت است. همچنین یک توکن بومی به نام PYR نیز در این بازی معرفی شده است؛ بازیکنان از طریق این توکن، می‌توانند دارایی‌های درون پلتفرم را خریداری کرده یا از روش‌های کسب درآمد غیرفعال استفاده کنند.

آشنایی با بازی Vulcanverse

game Vulcanverse یکی از منحصر به فردترین بازی‌های نقش آفرینی آنلاین چندنفره (MMORPG) است که توسط فناوری بلاکچین پشتیبانی می‌شود. بازیکنان می‌توانند در فضای ولکان ورس، دارایی‌هایی در قالب توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به دست آورند. امکان خرید و فروش این توکن‌ها نیز برای آنها فراهم است. بازی Vulcanverse، در استودیو بازی سازی Vulcan Forged ساخته شده است. این استودیو گیم‌های مختلفی در حوزه متاورس طراحی کرده که بر پایه توکن‌های غیرقابل تعویض NFT کار می‌کنند.

دارایی‌هایی مانند زمین، ولکانیت‌ها، خدایان و دیگر آیتم‌ها در این بازی در حال توسعه هستند و کاربران امکان تملک آنها را دارند. پس از تصاحبشان، می‌توان آنها را در بازار داخلی پلتفرم خرید و فروش کرد و دارایی‌های دیگری به دست آورد. از آن‌جایی که این دارایی‌ها تماما NFT هستند، تعداد محدودی از آنها در دسترس است و تقریبا منحصر به فرد هستند. پس، مراقب باشید که دارایی مهمی را در خرید و فروش از دست ندهید.

اگر با مفهوم NFT آشنایی کاملی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم به مقاله ان اف تی چیست؟ مراجعه کنید.

توکن بومی بازی Vulcanverse

همانطور که اشاره کردیم، دنیای متاورس این بازی فانتزی، بر اساس اساطیر یونان و روم ساخته شده و از آنها الهام گرفته شده است. بازیکنان در ولکان ورس باید سرزمین خود را طراحی کرده و بسازند. در این راه، موجوداتی به نام ولکانیت‌ها، آنها را همراهی می‌کنند که کاربران می‌توانند احضارشان کرده و از آنها کمک بگیرند. به طور کلی، زمین‌های بازی Vulcanverse، به چهار بخش تقسیم می‌شوند و هر یک دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. داستان و طراحی محیط این بازی، توسط بهترین نویسندگان و طراحان گرافیک طراحی و اجرا شده است.

توکن ولکان ورس

بازی بر محور دو توکن بومی به نام PYR و LAVA و همچنین، NFTهایی که دارایی‌های درون بازی هستند، می‌چرخد. در اکوسیستم بازی‌های Vulcan Forged، این دو توکن حیاتی هستند و هر کدام برای هدفی طراحی شده‌اند. برای به دست آوردن آنها، باید در سایت رسمی Vulcan Forged عضو باشید. به کمک این دارایی‌ها، بازیکنان می‌توانند زمین‌های درون بازی را خریداری کرده و در آن ساخت و ساز انجام دهند. بهتر است که از منابع و ویژگی‌های درون بازی Vulcanverse برای افزایش ارزش زمین خود پس از ساخت و ساز، استفاده کنید.

شما می‌توانید از ان‌اف‌تی‌‌های داخلی کسب‌درآمد کنید. به عنوان مثال، NFTهای ولکانیت و زمین را که ارتقا دهید، پاداش بیشتری در قالب توکن‌های بومی دریافت می‌کنید. همچنین، اگر از توکن LAVA، برای خرید NFTها از دیگر بازیکنان استفاده کنید، در آینده به افزایش درآمد شما کمک می‌کند.

اکوسیستم Vulcan Forged و خرید PYR

توکن PYR، یکی از توکن‌های بومی پلتفرم Vulcan Forged است که با استاندارد ERC 20 طراحی شده است. از این توکن، برای اهداف مختلفی از جمله خرید و فروش دارایی، سهام گذاری، لانچ پد بازی‌های DeFi و بهره‌مندی از مزایای P2E استفاده می‌شود. Vulcan Forged ابتدا این توکن را بر بستر شبکه اتریوم راه اندازی کرد ولی در حال حاضر، شبکه پالیگان نیز از آن پشتیبانی می‌کنند.

برای خرید این توکن بومی و استفاده آن درون بازی، می‌توانید از طریق صرافی‌های بایننس و کوین بیس اقدام کنید. البته، از آنجایی که استفاده از این دو صرافی به طور مستقیم برای کاربران ایرانی غیرممکن است، می‌توانید پلتفرم‌های دیگری که از این ارز پشتیبانی می‌کنند را انتخاب کنید. صرافی ایرانی Wallex یکی از گزینه‌هایی است که از توکن PYR پشتیبانی می‌کند.

اکوسیستم Vulcan Forged

توکن LAVA نیز توکن ثانویه این اکوسیستم است که در بازی Vulcanverse مورد استفاده قرار می‌گیرد. این توکن، یک ارز درون بازی برای ساخت زمین و ارتقای قابلیت‌های NFTها است. همچنین، امکان ایردراپ این دو توکن و کسب درآمد از آنها وجود دارد.

دارایی‌ها و آیتم‌های بازی Vulcanverse

همان‌طور که اشاره کردیم، تعدادی دارایی در قالب توکن‌های غیرقابل تعویض در این بازی وجود دارند که هر یک به شما ویژگی‌ها و قدرت‌هایی می‌دهند. امکان خرید آنها در بازار بازی نیز وجود دارد. همچنین، می‌توانید آنها را در بازی به دست آورید و آنها را بفروشید. در ادامه به‌طور مفصل هر آیتم را معرفی می‌کنیم.

زمین (Land)

زمین‌های ولکان ورس

زمین‌ها در بازی Vulcanverse، به ابعاد ۲۰ در ۲۰ متر هستند که هر یک، شناسه NFT منحصر به فرد خود را دارند. این شناسه‌ها با نگهداری در کیف پول، تبدیل به یک زمین می‌شوند و به شما تعلق می‌گیرند. زمین به دست آمده توسط بازیکنان، قابلیت معامله و ساخت و ساز را دارد. یعنی، شما پس از به دست آوردن این دارایی، می‌توانید تصمیم بگیرید که آن را بسازید یا بفروشید. شما به عنوان مالک، می‌توانید به کمک توکن بومی PYR، سطح زمین را ارتقا دهید و ویژگی‌های بیشتری را به آن اضافه کنید. این روش، در آینده به شما امکان کسب درآمد غیرفعال از زمین می‌دهد.

قطعات زمین‌ها به چهار قسمت تقسیم می‌شوند که هر کدام دارای ویژگی‌ها و امکاناتی منحصر به فرد هستند. این چهار قسمت، عبارت‌اند از:

  • دنیای زیرین هادس (The Underworld of Hades)
  • باغ‌های آرکادیا (Gardens of Arcadia)
  • صحرای نوتوس (Desert of Notus)
  • کوه‌های اوره (Mountains of Ourea)
سرزمین‌های Vulcanverse

در مرکز نقشه بازی، دقیقا جایی که تمام چهار بخش زمین به یکدیگر متصل می‌شوند، Vulcan City نام دارد که یک قلمرو بی‌طرف است. در واقع، این بخش از زمین‌ها، در هیچ یک از چهار بخش قرار نمی‌گیرد. شما به عنوان بازیکن این بازی، می‌توانید هر یک از ۱۰۰۰۰ قطعه زمین موجود را اصلاح و به سلیقه خود بسازید. بازی Vulcanverse، به بازیکنانی که قطعه زمین دارند، امکانات و ابزارهایی برای ساخت و ساز آن اعطا می‌کند. همچنین، هر قطعه زمین، به شما امکان کشف دارایی‌های بیشتر و حتی کسب توکن PYR را می‌دهد.

نکته دیگری که درباره زمین‌های بازی Vulcanverse وجود دارد، بحث هزینه خریداری قطعات است. در برخی شرایط، خرید یک قطعه زمین می‌تواند برای کاربران، به خصوص کاربران ایرانی، گران باشد. از این رو، ما پیشنهاد می‌کنیم که از طریق برنامه Cedalin، زمین مورد نظر خود را از دیگر بازیکنان قرض بگیرید. این در واقع یک بورسیه از سوی بازی برای بازیکنان است تا درآمد به دست آمده را با مالک اصلی زمین تقسیم کنند.

ولکانیت‌ها (Vulcanites)

ولکانیت‌ها موجودات اولیه Vulcanverse هستند که هر یک از آنها، یکی از بازیکنان را در طول بازی همراهی می‌کنند. این جانوران، موجودات مهیبی هستند که می‌توانند به بازیکنان دیگر صدمه وارد کنند. البته، ولکانیت بازیکنان، باید از بازیکنان در برابر دیگر ولکانیت‌ها محافظت کنند. هر یک از این موجودات منحصر به فرد هستند و به یکی از سرزمین‌ها تعلق دارند. آنها مهارت‌های خاصی دارند که امکان تقویت و استفاده از این مهارت‌ها برای کشف دارایی، مبارزه با دیگر ولکانیت‌ها، دفاع از لندها و جاسوسی در زمین همسایه‌ها وجود دارد.

ولکانیت‌ها ولکان ورس

در حال حاضر، تنها ۲۰ نوع از ولکانیت‌ها در بازی Vulcanverse شناخته و کشف شده و تعداد بیشتری از آنها، به احتمال زیاد در حال توسعه هستند. هر یک از این ولکانیت‌ها، سطح و نسخه متفاوتی دارند که دانستن آنها، بسیار مهم است. زمانی که سطح ولکانیت خود را بشناسید، می‌توانید روی محدودیت‌ها و ضعف‌های آن کار کرده و آنها را تقویت کنید. از نسخه ولکانیت هم می‌توانید تعداد آن نوع خاص را در کل جهان بازی به دست آورید.

خدایان (Gods)

در بازی Vulcanverse، خدایان و تایتان‌هایی وجود دارند که بر اساس اساطیر یونان و روم طراحی شده‌اند. این خدایان به صورت فیزیکی در بازی نمایش داده نمی‌شوند ولی افسانه‌هایی از این بازی وجود دارد که وجود این خدایان را تایید می‌کند. آنها، قدرت‌هایی دارند که می‌توانند نعمت‌ها و توانایی‌هایی را به بازیکنان اعطا کنند.

NFTهای خدایان در این بازی، حالت پویا دارند. یعنی، با تغییر سطح و رفتن به مراحل بالاتر، ظاهر و ارزش آنها نیز تغییر می‌کند. هر کدام از این خدایان، در سطح ۱ بازی به بازیکنان تعلق می‌گیرند و شما با قفل کردن توکن PYR در آنها، می‌توانید سطح آنها را به مرور زمان افزایش دهید و از قابلیت‌هایشان استفاده کنید.

خدایان Vulcanverse

آیتم‌های دیگر

این آیتم‌ها به بازیکنان امتیازات و توانایی‌هایی می‌دهد که موفقیت شما در بازی را افزایش می‌دهد. برخی از آیتم‌های دیگر موجود در این بازی، عبارت‌اند از:

  • The Binding Spell of Typhon: با جمع آوری این آیتم، می‌توانید به ولکانیت خود پاداش یا مهارت‌هایی را اضافه کنید.
  • Winged Boots of Hermes: با به دست آوردن این آیتم می‌توانید یک جایزه سرعت در بازی به دست آورید که سریع‌تر سطوح را طی کنید.

امکان خرید و فروش این آیتم‌ها نیز در بازار بازی وجود دارد.

آموزش ورود به بازی Vulcanverse

زمان مورد نیاز: ۱۰ دقیقه

معمولا شروع هر بازی، برای تمام بازیکنان و حتی گیمرهای حرفه‌ای هم کمی سخت است. چرا که در همان ابتدا، در یک محیط کاملا غریبه قرار می‌گیرید که هیچ آشنایی و پیش زمینه‌ای از آن ندارید. از آن‌جایی که بازی Vulcanverse، بخش‌هایی مربوط به کسب درآمد دارد، حرکت اشتباهی در آن می‌تواند دارایی شما را از بین ببرد. قبل از شروع هر کاری، باید بازی ولکان ورس را از طریق سایت رسمی آن یعنی Vulcanverse دانلود و نصب کنید. در حال حاضر، این بازی تنها روی سیستم‌های PC با ویندوز ۱۰ قابل اجرا است. در ادامه مراحل زیر را به دقت انجام دهید.

  1. ساخت حساب کاربری My Forge

    از طریق سایت رسمی Vulcan Forged، یک حساب کاربری My Forge بسازید. برای ساخت این حساب، به یک آدرس ایمیل و یک کیف پول نیاز دارید.ساخت حساب کاربری My Forge

  2. اتصال حساب Venly به My Forge

    از آن‌جایی که اکانت VulcanForged تنها از کیف پول Venly پشتیبانی می‌کند، باید قبل از هر چیزی، یک حساب Venly هم ایجاد کرده و آن را به حساب My Forge خود متصل کنید.

  3. اجرای نسخه دانلود شده بازی

    حالا حساب شما آماده است و باید نسخه دانلود شده بازی Vulcanverse را اجرا کنید.دانلود بازی Vulcanverse

  4. ورود به بازی

    با کمک حساب کاربری Vulcan Forged ساخته شده، وارد بازی شوید.شروع بازی ولکان ورس

اکنون همه چیز برای شروع آماده است. برای آغاز و ماجراجویی در این بازی، باید طبق سناریو آن پیش بروید و دارایی‌های مورد نیاز خود را به دست آورید. از آن‌جایی که در ابتدای بازی، تقریبا هیچ دارایی ندارید، می‌توانید با کمک توکن بومی PYR، دارایی‌هایی را از طریق بازار بازی خریداری کنید.

روش‌های کسب درآمد از بازی Vulcanverse

در واقع، هدف اصلی بازی ولکان ورس، تبدیل شدن به یک بازی واقعی متاورسی برای کسب درآمد است. این بستر از روش‌های سنتی برای پرداخت درآمد استفاده نمی‌کند و روش‌های جدیدی را برای کسب درآمد به کار برده است. ۱۰ درصد از کل عرضه توکن PYR، به مدت ۲۴ ماه در استخر بازی قرار می‌گیرد تا در نهایت، فرصتی برای کسب درآمد ایجاد کند. اقتصاد این بازی مبتنی بر توکن PYR است که ما در ادامه، به انواع روش‌های کسب درآمد با این توکن می‌پردازیم.

بازی کنید!

تقریبا انجام هر مرحله و ماموریت در بازی Vulcanverse، برای شما درآمد ایجاد می‌کند. پس، زمانی که بازی می‌کنید و از طریق آن دارایی‌هایی را به دست می‌آورید، می‌توانید آن را تبدیل به یک درآمد کنید. در واقع، با فروش آیتم‌های درون بازی، انجام ماموریت‌ها، ارتقا سطح و… در قالب توکن PYR درآمد کسب می‌کنید.

وفادار باشید!

اگر شما به مدت طولانی یا در مدت زمان مشخصی، دائما بازی کنید، مستحق دریافت پاداش وفاداری به صورت توکن PYR می‌شوید. توزیع این توکن به صورت خودکار است. برای دریافت آن، تنها کافی است که مداوم بازی کنید و وفاداری خود را به بازی Vulcanverse ثابت کنید.

فعالیت در ولکان ورس

استیک کنید!

بازیکنان می‌توانند برای کسب درآمد غیرفعال، مقداری توکن PYR را در اکوسیستم بازی استیک کنند. برای این کسب درآمد باید سطح دارایی‌های خود را ارتقا دهید. هر چه دارایی‌های بازی Vulcanverse شما سطح بالاتری داشته باشند، پاداش استیک آنها بیشتر می‌شود.

وارد Frenzy Tournament شوید!

Frenzy پلتفرم مسابقات Vulcan است که همه بازیکنان بازی Vulcanverse، امکان شرکت در این مسابقات را دارند. زمانی که بازیکنان در مسابقات و رویدادهای مختلف این پلتفرم شرکت کنند و برنده شوند، جوایزی در قالب توکن PYR دریافت می‌کنند. البته، فقط شرکت در بعضی از مسابقات رایگان است و برای شرکت در برخی دیگر، باید هزینه ورودی به مسابقه پرداخت کنید.

مسابقات Frenzy ولکان ورس

بازی Vulcanverse برای بازیکنان ایرانی

شرکت در این بازی و کسب درآمد از آن، هیچ محدودیتی برای کاربران ایرانی ندارد. البته، تنها در مواردی محدودیت وجود دارد که جایگزین‌هایی برای آنها وجود دارد. برای نصب این بازی، تنها به سیستمی با ویندوز ۱۰ نیاز دارید. ساخت کیف پول Venly و ساخت حساب کاربری My Forge به سادگی انجام می‌شود و شما با هیچ خطا یا محدودیتی مواجه نمی‌شوید. تنها در زمان خریداری توکن PYR از صرافی‌های خارجی ممکن است دچار مشکل شوید که همان‌طور که اشاره کردیم، می‌توانید صرافی والکس را جایگزین صرافی بایننس کنید.

تجربه شما از این بازی چیست؟ چه پیشنهادهایی برای کاربران دارید؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا