معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال Orai چیست؟ همه چیز درباره پروژه OraiChain

یکی از رمزارزهای خاص موجود در بازار کریپتوکارنسی، ارز دیجیتال Orai است. پروژه OraiChain به عنوان ارائه‌دهنده اصلی این توکن شناخته می‌شود. پروژه‌ای که ارتباطی تنگاتنگ با هوش مصنوعی داشته و در راستای تسریع عملکرد نرم‌افزارهای غیرمتمرکز فعالیت می‌کند. حال سؤال اینجا است که ارز دیجیتال ORAI چه کاربردی دارد؟ ORAI توکن بومی شبکه اورایچین است که از طریق انواع صرافی ارز دیجیتال قابل معامله خواهد بود. شبکه OraiChain نیز با استفاده از داده‌ها و اطلاعاتی که در کتابخانه هوش مصنوعی قرار گرفته قصد دارد تا اهداف خود را عملی کند. حال در ادامه این مقاله قصد داریم تا به شکلی دقیق این پروژه را بررسی کرده و به سؤال ارز دیجیتال ORAI چیست پاسخ دهیم.

پروژه Orai

برای اینکه متوجه شویم ارز دیجیتال ORAI چیست، باید ابتدا به بررسی مفهوم پروژه آن بپردازیم. OraiChain یک پروژه خاص و کم‌ سروصدا در عرصه ارزهای دیجیتال است که با توکن بومی خود در دنیای کریپتوکارنسی فعالیت می‌کند. در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که پروژه OraiChain تحت عنوان اولین لایه AI (Artificial Intelligence) یا هوش مصنوعی شناخته می‌شود و در این حین خدمات Oracle را نیز از آن خود کرده است. حال این مفاهیم به چه معنا هستند؟

Oracle یک منبع داده در فضای بلاک چین بوده که عملکردی شبیه به پل ارتباطی بین منابع خارجی و قراردادهای هوشمند دارد. در واقع اوراکل به عنوان عاملی شناخته می‌شود که علاوه بر برقراری ارتباط با منابع داده خارجی، وظیفه تأیید صحت داده‌های داخلی را نیز بر عهده دارد. پس اطلاعات و داده‌هایی که در اوراکل وجود دارد کاملا قابل اعتماد و قابل فهم خواهد بود. حال پروژه OraiChain خدمات اصلی خود را در حیطه اوراکل برای کاربران خود ارائه می‌دهد.

ارز دیجیتال ORAI چیست

پروژه Orai Chain به عنوان لایه یک هوش مصنوعی برای Data Economy، اولین راه حل هوشمند و ایمن برای Web3 نوظهور در جهان است. این پروژه در زمینه هوش مصنوعی غیرمتمرکز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به عنوان راهی برای Dappهای مقیاس‌پذیر نیز شناخته می‌شود. به این صورت که به عنوان یک پروتکل مبتنی بر شبکه غیرمتمرکز، می‌تواند خدمات خود را در زمینه اوراکل فراهم کند. سپس Oracle نیز با نفوذ خود در OraiChain می‌تواند برای نرم‌افزارهای غیرمتمرکز (DApps) مفید باشد.

عملکرد پروژه OraiChain

مکانیزم و عملکرد پروژه OraiChain تا حد زیادی به Chainlink و Band Protocol شباهت دارد. با این تفاوت که بیشتر تمرکز OraiChain روی کیفیت مدل‌های AI و APIهای هوش مصنوعی است. در نهایت غیرمتمرکز بودن این پروژه باعث شده تا از جای خاصی اداره و کنترل نشود. اینکه ارز دیجیتال ORAI چیست و چه سرنوشتی خواهد داشت، تحت تأثیر مستقیم خرید و فروش این دارایی به دست توسعه‌دهندگان و کاربران پروژه OraiChain است.

اهداف پروژه OraiChain

اصلی‌ترین هدف پروژه OraiChain در عنوان و نام آن مشخص است. OraiChain قصد دارد تا به اولین لایه هوش مصنوعی در زمینه بلاکچین دسترسی داشته باشد. به همین دلیل در جهت قراردادهای هوشمند و DApps فعالیت می‌کند. در همین راستا برنامه‌های مالی غیرمتمرکز یا Defi نیز به عنوان زیر مجموعه‌ای از DApps می‌توانند خود را در این پروژه جای دهند. پروژه OraiChain خود را به اوراکل‌های داده در حیطه قراردادهای هوشمند محدود نمی‌کند. اهدافی که برای مسیر خود در نظر گرفته است با اتکا بر هوش مصنوعی و اکوسیستمی مبتنی بر آن تحقق می‌یابد.

خدمات پروژه اورایچین

اینکه بدانیم ارز دیجیتال ORAI چیست نیازمند شناخت پروژه OraiChain و کاربردهای آن است. قیمت ارز دیجیتال آن هم متناسب با نحوه و میزان استفاده از این خدمات ممکن است تغییر کند. این پروژه قصد دارد هوش مصنوعی را در حوزه بلاکچین وارد کند. پس زمانی که AI زمینه اصلی و پایه اساسی این پروژه باشد، ORAI می‌تواند محصولات و خدمات خلاقانه خود را با استفاده از توکن بومی خود توسعه دهد. این محصولات شامل مواردی مثل فید قیمت هوش مصنوعی، تولید NFT مبتنی بر Date Hube، حفظ حقوق نسخه‌برداری از NFT، VRF زنجیره‌ای و بازارهای AI با API می‌شود.

بررسی پروژه OraiChain

مزایا و محدودیت‌های شبکه OraiChain

نکته مهمی که درباره شبکه OraiChain وجود دارد این است که خدمات AI در آن ابتدا از فیلترهای آزمایشی رد خواهند شد. به این ترتیب صحت، ایمنی و یکپارچگی آن‌ها برای شبکه بلاکچین مورد تأیید قرار می‌گیرد. کاربران می‌توانند با توجه به این تست‌ها، خروجی موردنظر خود را ارائه دهند تا در نهایت ارتباط آن با محصول اصلی را مورد بررسی قرار دهند.

 این دارایی دیجیتال در لیست صرافی‌های متعددی قرار گرفته است؛ اما برخلاف بسیاری از رمزارزهای دیگر، امکان خرید و دریافت آن با ارز فیات وجود ندارد. در واقع کاربران برای دریافت این دارایی باید آن را از طریق معامله با ارزهای دیجیتال دیگر به دست آورند.

اورایچین و هوش مصنوعی

کاربرد ارز دیجیتال ORAI چیست؟

این رمز ارز به عنوان توکن بومی پروژه OraiChain شناخته می‌شود و اتفاقاً نقش تأثیرگذاری هم در توسعه این پروژه خواهد داشت. کاربران و تریدرها در سراسر دنیا می‌توانند با استفاده از ارز دیجیتال Orai در روند توسعه و پیشرفت این پروژه نقشی مهم داشته باشند. دلیل آن هم در غیرمتمرکز بودن آن خلاصه می‌شود.

کاربرانی که رمز ارز ORAI را دارند می‌توانند روند مدیریت، توسعه و اهداف آینده پروژه آن را زیر نظر داشته باشند و در تصمیم‌گیری‌های خاص مشارکت کنند. آن‌ها به عنوان سهام‌داران یک پروژه می‌توانند با معامله درست ارز دیجیتال Orai، آینده پروژه OraiChain را تعیین کنند.

زمانی که درخواست هوش مصنوعی به شبکه OraiChain ارسال می‌شود، هزینه تراکنش مرتبط با آن باید از طریق رمز ارز Orai پرداخت شود. دارندگان آن برای حفظ ارزش ارز دیجیتال Orai باید دارایی خود را در شبکه OraiChain به اشتراک بگذارند. مقدار پاداش نیز بر اساس تعداد توکن‌هایی که کاربر در اختیار اعتبارسنجی شبکه قرار داده است مشخص خواهد شد.

صرافی‌هایی که از رمزارز ORAI پشتیبانی می‌کنند

امکان معامله ارز دیجیتال ORAI در صرافی‌های زیر وجود دارد:

  • KuCoin
  • Uniswap
  • PancakeSwap
  • Gate.io
  • BitGet
  • Coinex

انتخاب پلتفرم معاملاتی برای کاربران داخل ایران، همواره یک چالش مهم است. برای نمونه، صرافی کوکوین از تیرماه سال ۱۴۰۲، عملیات احراز هویت را برای همه کاربران الزامی کرده است. بنابراین استفاده از آن برای کاربران ایرانی جدید غیرممکن است. اما در مقابل Uniswap، PancakeSwap، BitGet و Coinex بدون نیاز به احراز هویت، پذیرای کاربران جدید خواهند بود. بنابراین ایرانیان از طریق نرم‌افزارهای تغییر IP می‌توانند از این صرافی‌ها استفاده کنند. با توجه به محدودیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد، پیشنهاد ما استفاده از صرافی ایرانی والکس است.

خرید ارز دیجیتال ORAI

کیف پول‌های مناسب رمزارز Orai

یکی از الزامات خرید، فروش و نگهداری رمزارزها، استفاده از کیف پول ارز دیجیتال است. هر کدام از دارایی‌های دیجیتال نیز توسط تعدادی از والت‌های موجود پشتیبانی می‌شوند. والت‌های سخت افزاری زیر از رمز ارز Orai پشتیبانی می‌کنند:

  • Trezor Wallet
  • BitFi
  • KeepKey Wallet
  • CoolWallet
  • ChronoMint

همچنین امکان نگهداری، خرید و فروش این دارایی دیجیتال در والت‌های نرم افزاری مثلEnjin Wallet، Infinito Wallet Trust Wallet ، Metamask، Atomic Wallet، Coinbase Wallet و… نیز وجود دارد.

معرفی تیم توسعه دهنده OraiChain

اعضای تیم توسعه دهنده پروژه اورایچین به این ترتیب است:

  • Chung Dao با سمت Co-Founder & CEO
  • Duc Le Pham با سمت Co-Founder & CPO
  • Pham Thanh Tu با سمت Co-Founder & CTO
  • Diep Nguyen با سمت Co-Founder

Chung Dao در حال حاضر به عنوان مدیرعامل ارشد پروژه اورایچین در حال فعالیت است. او از همان ابتدا به عنوان یکی از بنیان‌گذاران این پروژه نقش زیادی در رشد و پیشرفت آن داشته است. وی دکترای علوم کامپیوتر خود را از دانشگاه توکیو کسب کرده و به عنوان یکی از بنیان‌گذاران Rikkeisoft نیز شناخته می‌شود.

Diep Nguyen نیز به عنوان رهبر بخش هوش مصنوعی پروژه و یکی دیگر از بنیان‌گذاران OraiChain شناخته می‌شود. او در مدرک دکترای خود را از دانشگاه Keio دریافت کرده و اکنون در دانشگاه VNU در حال تدریس است. به طور کلی تیم پروژه OraiChain شامل ۲۵ فرد متخصص است که در زمینه‌های هوش مصنوعی، بلاکچین و علم داده در حال فعالیت هستند.

پیش بینی قیمت Orai در آینده

این دارایی دیجیتال اکنون در رتبه ۵۳۱ بازار قرار دارد و با قیمت ۱.۸۶ دلار به فروش می‌رسد. با توجه به اهداف و برنامه‌هایی که این پروژه برای آینده خود در نظر دارد، احتمال پیشرفت و افزایش قیمت توکن بومی آن نیز وجود دارد. متخصصان این حوزه با در نظر گرفتن جایگاه کنونی هوش مصنوعی در عرصه‌های مختلف، آینده رمزارز Orai را آینده‌ای روشن و درخشان پیش بینی کرده‌اند. در نهایت با آگاهی از تمام این موارد اگر نسبت به سرمایه‌گذاری در این پروژه یا سایر رمزارزها علاقه‌مند شدید، می‌توانید از طریق صرافی مطمئن و ایمن والکس اقدام کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا