متاورس

معرفی GuildFi پلتفرم جدید بر بستر Web3

با روند روبه‌رشد بازی‌های بلاکچینی، نیاز به یک پلتفرم مادر مثل استیم بیش از پیش احساس می‌شد و حالا گیلدفای اینجاست تا این نیاز را برطرف کند. این پلتفرم دریچه‌ای برای ورود به بازی‌های بلاکچینی محبوب مثل اکسی اینفینیتی و سندباکس است و در ازای بازی کردن به شما ارز دیجیتال می‌دهد. در این مطلب قصد داریم به معرفی پلتفرم GuildFi،امکانات جذاب و نحوه استفاده از آن بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

گیلدفای چیست؟

GuildFi یک اکوسیستم به‌هم‌پیوسته از وب ۳.۰، بازی‌های Play to Earn، توکن‌های NFT و متاورس است که به‌عنوان فروشگاهی برای بازی‌های بلاکچینی عمل می‌کند. به بیان دیگر گیلدفای راهی برای دسترسی به بازی‌های متاورسی و بلاکچین است.

GuildFi

دغدغه‌ی پلتفرم بازی گیلدفای، افزایش مزایا برای بازیکنان، کاهش موانع ورود به متاورس از طریق حمایت‌های مالی (بورسیه) و تسهیل همکاری در سرتاسر متاورس است. بدین ترتیب این پلتفرم به گیلد یا انجمن‌های بازی (شامل گیمرها، سرمایه‌گذاران و مدیران بازی) کمک و زیرساخت مناسبی برای فعالیت آنها فراهم کرده است. این بستر تنها در کشور تایلند بیش از ۲۰ هزار بازیکن روزانه داشته و بیش از ۱۰۰ هزار گیمر در آن ثبت‌نام کرده‌اند. رمز ارز بومی پروژه GF نام دارد و بازیکنان از آن برای فعالیت‌های خود در بازی استفاده می‌کنند.

اگر چند سال قبل به کسی می‌گفتید که می‌توان با بازی کردن به درآمد رسید قطعا باور نمی‌کرد؛ اما حالا به لطف بلاکچین و تولد بازی‌های P2E این رویا به واقعیت تبدیل شده است. با مطالعه مقاله بازی های play to earn با آنها آشنا شده تا شما هم از بازی کردن درآمد داشته باشید.

تاریخچه گیلدفای

داستان از خیابان‌های تایلند و بانکوک شروع می‌شود. همزمان با روزهای صعودی و رویایی بازار، ایده‌ی این پروژه و ترکیب کردن بخش‌های مختلف برای ارائه تجربه بهتر به گیمرها در ذهن جاریندر تیتادیلاکا (Jarindr Thitadilaka)، گازینپوی تکاهوسینگ (Gazinpoj Techahuasingh) و سیراسیت سوپاسیلاپا (Sirasith Sopasilapa) روشن شد و در اکتبر ۲۰۲۱ رنگ واقعیت گرفت. از آن زمان تاکنون این بستر تلاش کرده تا با ترندهای بازار همگام شده و تجربه‌ی بهتری برای کاربران خود به ارمغان بیاورد.

گیلدفای چند ماه پس از آغاز فعالیت یعنی نوامبر ۲۰۲۱ دور جذب سرمایه‌ای را برگزار کرد و ۶ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرد. در کمتر از ۶ ماه و در ماه دسامبر، ۱۳۹ میلیون دلار دیگر از طریق عرضه اولیه توکن به حساب این پروژه واریز شد. از آن زمان تاکنون سرمایه‌ی چشمگیری از سوی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگی مثل Coinbase Ventures و C98 جذب کرده است.

از آغاز مسیر تا به امروز ۲۹ بازی به پلتفرم GuildFi اضافه شدند که یکی از آنها اکسی اینفینیتی است. با مطالعه مقاله بازی اکسی اینفینیتی از این بازی جذاب و محبوب به درآمد برسید.

توسعه‎‌دهندگان گیلدفای چه کسانی هستند؟

GuildFi زاییده‌ی تفکرات جاریندر تیتادیلاکا و گازینپوی تکاهوسینگ و سیراسیت سوپاسیلاپا است که هر سه تجربه‌ی فراوانی در بلاکچین و ارزهای دیجیتال دارند. در ادامه به معرفی هر یک از این افراد می‌پردازیم.

جاریندر بیش از ۱۰ سال در بلاکچین و ارزهای دیچیتال تخصص داشته و مدیرعامل گیلدفای است. علاوه‌بر این، او مدیر ارشد فناوری هلدینگ Cryptomind و مهندس ارشد OMG Network نیز بوده و نقش شایانی در خلق رمز ارز OMG بازی کرده است. وی همچنین یکی از بنیان‌گذاران صرافی Bitfinex است.

فعالیت‌های جاریندر به اینجا ختم نشده و او روی تولید توکن‌های NFT لایه ۲ و توسعه یکپارچه‌سازی پروتکل‌ها و کتابخانه‌های بلاکچینی نیز کار کرده است. در حال حاضر ۴۱ نفر به‌صورت مستقیم در پلتفرم GuildFi مشغول به‌کار هستند که اطلاعات بیشتری از آنها و دیگر توسعه‌دهنده‌ها در دسترس نیست.

گیلدفای یکی از بهترین پروژه‌های متاورس است و تا دلتان بخواهد از این دست پروژه‌های پتانسیل‌دار برای سرمایه‌گذاری در متاورس و کسب سود وجود دارد. برای یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه، مقاله پروژه های متاورس را مطالعه کنید.

ارز دیجیتال GF چیست؟

رمز ارز بومی پروژه بازی گیلدفای GF نام دارد که برای استفاده در این اکوسیستم طراحی شده است. این توکن بر اساس استاندارد erc20 راه‌اندازی شده و حداکثر عرضه‌ی یک میلیارد واحدی دارد. در زمان نگارش این مقاله ارز دیجیتال GF در سطح قیمت ۰.۰۷۰ دلار معامله می‌شود.

ارز دیجیتال GF

برخی از پاداش‌های پروژه در قالب توکن GF به کاربران پرداخت شده، توکن‌های NFT آن با این رمز ارز خریداری می‌شود و برای دسترسی به دیگر امکانات مثل Metadrop Launchpad باید توکن را در اختیار داشته باشید.

پلتفرم بازی گیلدفای چه امکاناتی دارد؟

GuildFi برای دستیابی به اهداف و تکمیل ماموریت خود امکانات و ویژگی‌های متعددی را ارائه کرده تا موانع ورود بازیکنان به جهان گیمینگ را کاهش دهد. این امکانات به شرح زیر هستند.

GuildFi ID

به‌عنوان یک پاسپورت متاورسی عمل کرده که به هویت بازیکن متصل می‌شود و دستاوردهای او را در اکوسیستم GuildFi ثبت می‌کند. این پاسپورت با کمک تکنولوژی وب ۳ به‌دست آمده است.

Game Discovery

این ویژگی بازی‌های P2E موجود در گیلدفای را در دسته‌بندی‌های مختلف قرار داده تا به کاربر برای تصمیم‌گیری و انتخاب گزینه موردنظر کمک کند. بدین ترتیب بازیکنان می‌توانند به‌راحتی ژانر محبوب خود را شناسایی کرده و به آنها دسترسی داشته باشند.

استیکینگ توکن GF

همزمان با راه‌اندازی پلتفرم GuildFi، برنامه استیکینگ آن نیز فعالیت خود را آغاز کرده و ارزش قفل‌شده‌ی آن طی دو سال به بیش از ۵.۵ میلیون دلار رسیده است. در این طرح کاربران می‌توانند رمز ارز GF را استیک کرده و پاداش ۱۴.۷۱ درصدی دریافت کنند. علاوه‌بر سود دلاری، استیکرها حق رای و مشارکت در تصمیم‌گیری پروژه را نیز به‌دست می‌آورند.

برنامه استیکینگ GF

Guild Discovery

گیلد دیسکاوری یک برنامه‌ی بورسیه برای کمک به گیمرها در سرتاسر جهان است تا موانع ورود آنها به جهان بازی‌های P2E را رفع کند. این بورسیه توسط خزانه‌داری و سرمایه‌گذاران GuildFi حمایت شده تا افراد از هر نقطه‌ای در جهان قادر به کسب درآمد از بازی‌های بلاکچینی باشند.

Metadrop Launchpad

گیلدفای توکن‌های ویژه و ایردراپ‌های NFT بازی‌های مختلف را از طریق لانچ‌پد متادراپ ارائه کرده تا جوایز بیشتری به کاربران خود ارائه کند. هرچه ID کاربر در سطح بالاتری قرار داشته باشد، شانس او برای کسب جایزه بیشتر می‌شود.

Proof-of-play Rewards

بازیکنان با شرکت در فعالیت‌های پروژه و انجام تسک‌های جدید درآمد کسب می‌کنند. کاربران با انجام این کارها امتیاز GXP را دریافت کرده و هرچه تعداد GXP آنها بیشتر باشد، پاداش هم بیشتر می‌شود. این درآمد در قالب توکن NFT یا رمز ارز GF به کاربر پرداخت می‌شود.

GameFi Tools

گیلدفای یک جهش آسان در اکوسیستم گیمفای را برای بازیکنان فراهم می‌کند. اینکار با ارائه ابزارهایی مثل پورتال بورس تحصیلی، توزیع روزانه توکن و شبیه‌سازی PvP انجام شده و مدیران GuildFi باور دارند که این ابزارها در درازمدت به بهبود تجربه بازیکنان کمک خواهند کرد.

نحوه استفاده از برنامه بازی گیلدفای

برای استفاده باید مراحل زیر را به‌صورت قدم‌به‌قدم اجرا کرده و دنبال کنید.

  1. وارد وب‌سایت GuildFi شوید.
  2. در گوشه سمت راست روی گزینه Join GuildFi کلیک کرده تا ثبت‌نام کنید. برای ثبت‌نام تنها کافیست ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید. همچنین می‌توانید با اکانت گوگل وارد شده تا نیازی به ثبت‌نام نداشته باشید.
  3. در نهایت اکانت Guildfi را به ولت خود وصل کنید.
وب‌سایت GuildFi

بررسی مزایای GuildFi

گیلدفای علاوه‌بر امکانات متعدد، مزایای مناسبی داشته که همین موارد کاربران را به پروژه جذب می‌کند. در ادامه این ویژگی‌ها را بررسی می‌کنیم:

فعالیت پررنگ انجمن‌های بازی‌سازی

انجمن‌های بازی‌سازی قلب تپنده‌ی این پروژه هستند. این پروژه انجمن‌هارا گرد هم آورده تا نه‌تنها بازی‌های بیشتری در پلتفرم GuildFi حضور داشته باشند بلکه بازیکنان با آنها به رقابت پرداخته و به فعالیت تشویق شوند.

وسواس در انتخاب بازی

بازی‌های موجود در این پلتفرم با وسواس فراوانی انتخاب می‌شوند. تیم توسعه‌دهنده قبل از انتخاب و اضافه کردن بازی به گیلدفای، عوامل متعددی را ازجمله پتانسیل، اجرا روی بلاکچین‌های مختلف، همکاری با دیگر گیلدها و … را بررسی می‌کند. بدین ترتیب بازیکنان نسبت به کیفیت بازی‌ها اطمینان دارند.

یکی از بهترین بازی‌هایی که با وسواس بالایی انتخاب شده Pegaxy نام دارد. در بازی Pegaxy کسب درآمد آسان است و در ازای فعالیت‌های مختلف ارز دیجیتال پاداش می‌گیرید.

کسب درآمد راحت برای بازیکنان

در این پلتفرم، بازیکنان با انجام فعالیت‌های مختلف و تنها با اندکی فعال بودن امتیاز GXP را به‌دست می‌آورند. در نهایت این امتیازها به توکن NFT، ارز دیجیتال GF و ایردراپ تبدیل شده و بازیکن به درآمد می‌رسد.

چالش‌های گیلدفای

همچون تمامی پلتفرم‌ها و بازی‌های بلاکچینی، GuildFi نیز معایبی داشته که تیم توسعه‎دهنده باید به‌مرور آنها را رفع کند.

رقابت سنگین در بازی‌های که از GF پشتیبانی می‌کنند

بسیاری از بازی‌های موجود در این پلتفرم از رمز ارز GF پشتیبانی کرده و برای انجام فعالیت‌های مختلف به کاربران این ارز دیجیتال را ارائه می‌دهند. با این حال رقابت در این گیم‌ها به‌قدری زیاد است که بازیکنان تازه‌کار یا کسانی که پول چندانی در پلتفرم خرج نکرده باشند شانسی برای موفقیت ندارند.

تعداد کم بازی‌ها

اگرچه پلتفرم GuildFi از زمان راه‌اندازی در یک مسیر صعودی و مثبت قرار گرفته اما از آن زمان تاکنون تنها ۲۹ بازی در این پلتفرم لیست شده که بسیار کم است. با این حال برخی از گیم‌های محبوب مثل Axie Infinity و SandBox در این پلتفرم فعال هستند. یکی از گزینه‌هایی که احتمالا در آینده اضافه می‌شود بازی Achievement است. این گزینه بهترین انتخاب برای درآمدزایی و تناسب اندام است.

بررسی رودمپ پلتفرم GuildFi

به‌طور کلی رودمپ پروژه از ۴ فاز تشکیل شده است. در فاز اول هدف راه‌اندازی پروژه و ارز آن بود. فاز دوم تبدیل به یک بنیاد برای بازی‌های بلاکچینی و فاز سوم نیز بدل شدن به فدراسیونی برای گیمفای است. پروژه با موفقیت به سه فاز اول دست یافته و فاز آخر یعنی رسیدن به یک سازمان غیرمتمرکز خودمختار (DAO) در ۳ ماهه اول سال ۲۰۲۳ است که هنوز اطلاعاتی از موفقیت گیلدفای در دستیابی به آن منتشر نشده است.

رودمپ گیلدفای

آیتم‌های بازی گیلدفای چقدر ارزش دارند؟

آیتم‌ها در این فضا با امتیاز GXP خریدوفروش می‌شوند. در حال حاضر قیمت آنها از ۱۵۰ واحد GXP شروع شده و گران‌ترینشان ۳۰۰ واحد ارزش دارد. آیتم‌های موجود در این برنامه به‌طور همیشگی در دسترس نبوده و تعداد آنها نیز محدود است.

GuildFi؛ ظهور جدیدترین رقیب استیم از قلب بلاکچین

گیلدفای طی دو سال فعالیت به موفقیت‌های بزرگی دست یافته و از ۲۹ مورد بازی بلاکچینی در پلتفرم خود پشتیبانی می‌کند. این برنامه اگرچه هنوز در روزهای اولیه‌ی خود به سر می‌برد اما شاید در آینده‌ای نزدیک استیم را به چالش کشیده و با آن رقابت کند. شما چه آینده‌ای برای پلتفرم GuildFi متصور هستید؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
medium
کلمه‌ها فقط چندتا حرف ساده نیستن، کلمه‌ها سرشار از احساسات مختلف‌اند و من اینجا قصد دارم تا با استفاده از اون‌ها به جهان بی‌ذوق ارز دیجیتال روح ببخشم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا