سرمایه گذاریکیف پول

آموزش استیک ترون در تراست ولت و محاسبه سود آن

شبکه ترون روی استقلال بیشتر سازندگان و مصرف‌کنندگان رسانه تمرکز دارد و توکن بومی TRX نقش اصلی در اکوسیستم ترون را ایفا می‌کند. دارندگان این توکن می‌توانند مستقیماً از سازندگان و توسعه‌دهندگان پشتیبانی کنند، به برنامه‌های Defi متصل شوند و از طریق سهام‌گذاری Tron در مدیریت این پروژه شرکت کنند. کاربران می‌توانند با سپردن ترون‌های خود به اعتبارسنج‌ها به امنیت شبکه کمک کرده و به‌عنوان پاداش سود دریافت کنند.

برای سهام‌گذاری ترون می‌توانید از کیف پول تراست والت (Trust Wallet) که یک روش کسب سود ساده است، استفاده کنید. این مقاله به آموزش استیک ترون در تراست ولت و محاسبه سود آن اختصاص یافته است.

استیک ترون در تراست ولت

کیف پول تراست والت امکاناتی را فراهم کرده که به کمک آن می‌توانید با سپرده‌گذاری ارز دیجیتال Tron، به‌صورت سالیانه ۵ درصد سود کسب کنید. استیک ترون در تراست ولت معمولاً بین ۵ الی ۱۰ دقیقه زمان می‌برد و یک روش ساده برای کسب سود است. شبکه ترون از الگوریتم گواه اثبات سهام استفاده می‌کند؛ بنابراین استیک‌کنندگان شبکه در ازای نمایندگی و همچنین تأیید تراکنش‌ها در بلاکچین پاداش دریافت می‌کنند. با سهام‌گذاری ترون دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های بالا ندارید و بدون هیچ دردسری می‌توانید درآمد غیرفعال داشته باشید.

با اینکه مقدار سود استیک در تراست ولت آنچنان زیاد نیست، اما روشی ایمن برای افزایش تعداد ترون‌های کاربران خواهد بود. در طی این فرآیند، بدون نیاز به سخت‌افزارهای استخراج، کاربران با قفل کردن دارایی‌های خود در امنیت شبکه و تأیید بلاک‌ها مشارکت می‌کنند و در ازای انجام این کار پاداش دریافت می‌کنند.

آموزش استیک ترون در تراست ولت

استیک ترون در تراست ولت ممکن است برای افراد تازه‌کار کمی دشوار باشد. در این راهنمای گام‌به‌گام به شما چگونگی سهام‌گذاری ارز TRX در کیف پول تراست والت را آموزش می‌دهیم تا بتوانید به سپرده‌گذاری ارز Tron و کسب سود روزانه بپردازید. لازم به ذکر است که استیک ترون در تراست ولت شامل زمان قفل می‌باشد؛ یعنی کاربران در مدت زمان مشخص شده قادر به برداشت ترون‌های خود نیستند.

مرحله اول: ترون های خود را آماده کنید

ابتدا باید ارز دیجیتال TRX را از یک صرافی معتبر خریداری و آن را به کیف پول تراست والت خود منتقل کنید. وارد کیف پول خود شوید و در قسمت جستجو، TRX را وارد کرده و سپس روی دکمه Receive کلیک کنید. آدرسی که به شما نمایش داده می‌شود را کپی، سپس به اکانت خود در صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید. در کیف پول صرافی، روی ترون کلیک کرده و گزینه برداشت را بزنید. آدرسی که کپی کرده بودید را اینجا قرار دهید و تعداد Tron که می‌خواهید منتقل کنید را وارد کنید و در نهایت روی SEND کلیک کنید. پس از انتقال می‌توانید ترون‌های خود را درون کیف پول تراست والت مشاهده کنید.

مرحله دوم: وارد منوی Stake شوید

برای دسترسی به منوی Staking روی گزینه Stake در صفحه اختصاصی Tron کلیک کنید. در این صفحه اطلاعاتی مانند حداقل میزان ترون قابل سهام‌گذاری، سود سالیانه (APR) و زمان قفل دارایی (۳ روز) به نمایش در می‌آید. در نهایت در انتهای صفحه، گزینه آبی رنگ Stake را لمس کنید.

ورود به بخش استیک ترون در تراست ولت

مرحله سوم: انتخاب ولیدیتور ترون

در این مرحله باید مقدار TRX که قصد سهام‌گذاری آن را دارید وارد کنید یا گزینه MAX را انتخاب کرده تا تمام موجودی Tron برای استیک لحاظ شود. در ادامه باید برای انتخاب ولیدیتور ترون بر روی باکس VALIDATORS کلیک کرده و یکی را برای سپرده‌گذاری انتخاب کنید. سپس بر روی CONTINUE ضربه بزنید. به طور معمول هزینه استیک ترون در تراست ولت صفر یا بسیار ناچیز است.

قبل از آنکه به مرحله بعدی بروید بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • ترون‌های شما به مدت ۳ روز فریز می‌شوند.
  • شما نمی‌توانید توکن‌های TRX فریز شده خود را جابه‌جا یا منتقل کنید.
  • پس از ۳ روز می‌توانید آنها را از فریز خارج کنید و یا آنها را همچنان در فریز نگه دارید و به دریافت پاداش ادامه دهید.
  • چنانچه بخواهید مجدداً توکن‌های جدیدی را سهام‌گذاری کنید، این زمان ۳ روزه از نو شروع می‌شود.
انتخاب ولیدیتور برای استیک ترون در تراست ولت

مرحله چهارم: نهایی کردن عملیات استیکینگ

در نهایت جزئیات تراکنش خود را بررسی کرده و با لمس گزینه Send آن را تایید کنید. در صورت ناکافی بودن TRX در کیف پول مانند تصویر زیر دکمه INSUFFICIENT TRON BALANCE نمایش داده می‌شود. پس از این مراحل، صفحه به‌صورت خودکار به کیف پول ترون برمی‌گردد. زمانی که شبکه، تراکنش را تأیید کند، TRXهای شما وارد فرآیند استیکینگ می‌شوند. 

تایید تراکنش در شبکه ترون

مرحله پنجم: آغاز فرایند استیک

پس از تکمیل فرایند استیک ترون در تراست ولت، به طور خودکار توکن‌هایی که استیک یا فریز شده‌اند، نمایش داده می‌شوند و می‌توانید با کلیک روی گزینه STAKE در صفحه اختصاصی Tron تمام جزئیات را بررسی کنید.

نحوه بررسی وضعیت استیک و تراکنش از طریق تراست والت

در کیف پول Trust Wallet می‌توانید روی جزئیات تراکنش که عبارت stake دارد، ضربه بزنید. پس از آن روی More Details کلید کنید. در صفحه Tronscan باز شده می‌توانید جزئیات سهام‌گذاری TRXهای خود را مشاهده کنید.

مرورگر بلاکچین در تراست والت

روش دیگر برای بررسی Tron اسکن استفاده از مرورگر است. برای اینکار وارد وب سایت https://tronscan.org شوید و آدرس کیف پول خود را در قسمت جستجوی سایت وارد کنید. پس از آن تمام اطلاعات آدرس نمایش داده می‌شود.

TRON Blockchain Explorer در مرورگر

مقدار سود استیک در تراست ولت

کیف پول تراست والت علاوه بر امکان استیک کردن ارز دیجیتال TRX برای کاربران، در وب‌سایت رسمی خود این امکان را فراهم کرده که با استفاده از ابزاری به نام ماشین‌حساب استیکینگ تراست والت، بتوانید مقدار سود استیک در تراست ولت را محاسبه کنید. برای اینکه بتوانید از ماشین‌حساب استیکینگ استفاده کنید کافی است به آدرس Trustwallet.com/staking مراجعه کنید و در بخش Staking calculator ارز TRX را انتخاب و با توجه به میزان ارز دیجیتالی که قصد سهام‌گذاری آن را دارید، مقدار سود استیک در تراست ولت را محاسبه کنید. این ماشین‌حساب تعداد کوین‌هایی که در فرآیند استیکینگ ترون به‌عنوان پاداش و سود دریافت خواهید کرد را به‌ صورت روزانه، ماهانه و سالانه به شما نشان می‌دهد.

ماشین حساب محاسبه سود استیکینگ

با توجه به تصویر بالا اگر ۲۰۰ عدد TRX را برای سهام‌گذاری در نظر داشته باشید، با توجه به بازه زمانی سالانه و مقدار سود استیک در تراست ولت که ۴.۱ درصد در نظر گرفته شده است؛ روزانه ۰.۰۲۸۵، ماهانه ۰.۶۸۳۳ و سالانه ۸.۲۰ عدد ترون به حساب شما افزوده می‌شود.

درآمد غیرفعال از طریق استیک ترون

یکی از راه‌های کسب درآمد غیرفعال از Tron، سهام‌گذاری این ارز دیجیتال در کیف پول تراست والت است. به این صورت که با سپردن توکن‌های خود به یک اعتبارسنج، می‌توانید سالیانه حدود ۵ درصد سود کسب کنید. برای اینکه بدانید با نگهداری و یا سهام‌گذاری این ارز چه میزان سود به دست می‌آورید می‌توانید از ماشین‌حساب استیکینگ این والت استفاده کنید. بدون نگرانی و بسیار راحت می‌توانید استیک ترون در تراست ولت را انجام دهید و برای خود یک منبع درآمد غیرفعال ایجاد کنید. اگر شما هم تجربه این‌کار را دارید یا نکته خاصی درباره آن می‌دانید، برای ما بنویسید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۳ / ۵. مجموع آرا: ۱۶

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
29 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
رضا اسکندری
رضا اسکندری
1 روز قبل

سلام امکان داره اشتباهی به کیف پول تراست ولت ارز دیجیتال واریزکنند

ر رواقی
ر رواقی
1 روز قبل
پاسخ به  رضا اسکندری

سلام
با توجه به تعداد کاراکترهای کلید خصوصی، احتمال اینکه فردی آدرس را اشتباها تایپ کند و آن آدرس دقیقاً مطعلق به فرد دیگری باشد، تقریبا محال است.

پارسا
پارسا
1 ماه قبل

سلام خسته نباشد من ۴۵ تا میخوام استیک کنم ارزش داره؟ تو ۱۴ روز چندتا میشه؟ممنون میشم حواب بدید

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  پارسا

سلام
سود استیکینگ بر اساس نوع ولیدیتور انتخابی متفاوت است که این برای ترون میتوانید از ۳.۵% الی ۵% باشد. توجه کنید که این سود به صورت سالانه (APR) است و با نوسانات قیمت ترون هم مقدار آن طبیعتا تغییر میکند.

محمد حسینی
محمد حسینی
3 ماه قبل

سلام من در ترست والت تتر ارسال کردم انلان میخوام به صرافی ارسال کنم تتر
ترست والت هم انجام نمیدهد خطا میدهد
میگه شما Tron یا TRX کافی برای پوشش هزینه های شبکه ندارد
بابد من در کیف پولم ترون ارسال کنم تا بتوانم تتر ارسال کنم به صرافی یا مشکل جای دیگری است میشه رهنمایت کنید

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  محمد حسینی

سلام
وقت به خیر
به دلیل اینکه تتر شما در بستر شبکه ترون است، باید مقداری TRX در تراست ولت خود داشته باشید تا کارمزد شبکه پرداخت شود. این رقم چیزی حدود ۲ دلار است.

صادق
صادق
3 ماه قبل

با سلام
من مقداری لونا کلاسیک رو در تراس ولت استیک کردم. طبق محاسبات و با توجه به نرخ ۱۵٪ سود استیک باید روزی ۵۰۰ عدد پاداش داده بشه ولی چیزی که در بخش claim reward نمایش داده میشه بعنوان پاداش روزی ۳۰۰ عدده، آیا این اختلاف در جایی دیگه واریز میشه یا مشکلی هست؟

ر رواقی
ر رواقی
3 ماه قبل
پاسخ به  صادق

سلام
خیر، مقدار نمایش داده شده همان سود استیکینگ شما خواهد بود. توجه داشته باشید سود استکینگ بر اساس قیمت لحظه ارز مورد نظر متغیر است و نمیتوان انتظار مبلغ ثابتی را از آن داشت.

یاسین
یاسین
4 ماه قبل

ببخشید یه سوال آیا تراست ولت هم مبلغی رو هم از روی سود ما بر میداره ؟؟؟

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل
پاسخ به  یاسین

سلام و عرض ادب
تراست ولت یک کیف پول غیرمتمرکز است و هیچ هزینه ای بابت خدمات خود دریافت نمی‌کند. مبالغ کسر شده در این کیف پول مربوط به هزینه های شبکه بلاکچین است.

س.صفائی
س.صفائی
4 ماه قبل

با سلام
لطفا مراحل آن استیک کردن در تراست ولت را توضیح دهید.چون به نظر میرسد مشکل رایجی است و پس از استیک کردن خارج کردن از فریز مشکلاتی دارد.

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل
پاسخ به  س.صفائی

سلام
حتما در صورت تغییرات فرایند آن استیکینگ، محتوا بروزرسانی خواهد شد. سپاس از اینکه دیدگاه خود را با ما در میان گذاشتید.

احمدرضا
احمدرضا
9 ماه قبل

سلام من ترونم رو بعد از ۱۴ روز توی تراست از استیک خارج کردم ولی به حسابم برنمیگرده لطفا راهنمایی کنید

ر رواقی
ر رواقی
8 ماه قبل
پاسخ به  احمدرضا

سلام
آیا تراکنش آن استیک با موفقیت انجام شده و نوتیفیکیشن آن در تراست ولت به شما نمایش داده شده است؟ در این صورت، این مشکل را با پشتیبانی تراست ولت درمیان بگذارید.
https://support.trustwallet.com/support/home

مرتضی سیداحمدی
مرتضی سیداحمدی
9 ماه قبل

ترون ها را ان استیک‌کردم ولی نمیتونم انتقال بدم یا بفروشم هنوز قفله

ر رواقی
ر رواقی
9 ماه قبل

سلام
آیا تراکنش آن استیک با موفقیت انجام شده و نوتیفیکیشن آن در تراست ولت به شما نمایش داده شده است؟ در این صورت این مشکل را با پشتیبانی تراست ولت درمیان بگذارید.
https://support.trustwallet.com/support/home

نحوه استیک و آن استیک ترون در تراست ولت

امیر ستاریان
امیر ستاریان
9 ماه قبل

سلام ببخشید من میخواستم ببینم دقیقا سود دریافتی از استیک تتر و یا ترون چقدر است یعنی می‌خوام با مثال بدونم دقیقا سودم به ریال در ماه چقدر است؟
مثلاً اگر ۱۰۰ تتر استیک کنم سود ماهیانه چند تتر است یا اگر ترون استیک کنم سودم چند روز یکبار میشه؟ و چند ترون هستش؟

ر رواقی
ر رواقی
9 ماه قبل

سلام
سود دلاری استیکینگ متغیر است و به انتخاب ولیدیتور و نوسانات رمزارز موردنظر بستگی دارد. به عنوان مثال درحال حاضر سود سالانه استیکینگ ترون ۳ الی ۵ درصد است. به این معنا که اگر فرضا ۱۰۰۰ ترون را استیک کنید، پس از ۳۶۵ روز بین ۳۰ الی ۵۰ ترون به شما تعلق میگیرد. برای محاسبه سود ماهانه این عدد باید تقسیم بر ۱۲ و برای سود روزانه تقسیم بر ۳۵۶ شود.

علیرضا
علیرضا
1 سال قبل

سلام
در حال حاضر با این پیام‌ روبرو میشم لطفا راهنمایی بفرمایید
Contract validate error:
freeze v2 is open, old freeze is closed

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  علیرضا

سلام
وقت شما به خیر
این پیام مربوط به Stake 2.0 در شبکه ترون است و مشکلی برای سود جمع آوری شده استیکینگ قبلی شما ایجاد نخواهد شد.

شاهی
شاهی
1 سال قبل
پاسخ به  علیرضا

سلام اشکال چطور رفع شد؟ من هم این مشکلو دارم

علی رضا
علی رضا
1 سال قبل

استیک رمزارز خیلی منطقی و سودآور هست درسته سودش کمه ولی حداقل شما مطمئنی ارزش پولت از بین نمیره البته به شرطی که تو کف بخرین.

اسماعیل جواهری
اسماعیل جواهری
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من در کیف پول تراست ولت اول ترون داشتم و حدود ۲هفته استیک انجام دادم الان ارز ترون فریز شده امکانش هست دراین باره راهنمایی کنید

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل

سلام
وقت به خیر
شما از شروع استیکینگ پس از ۳ روز می‌توانید ترون های خود را از فریز خارج کنید و یا آنها را همچنان در فریز نگه دارید و به دریافت پاداش ادامه دهید.
چنانچه بخواهید مجدداً توکن‌های جدیدی را استیک کنید، این زمان ۳ روزه از نو شروع می‌شود.
همچنین می‌توانید با کلیک روی گزینه more و سپس انتخاب Stake Details تمام جزئیات را بررسی کنید.

سپاس از همراهی شما

یوسف همرنگ
یوسف همرنگ
1 سال قبل

من نمیفهمم چرابایدیکنفرسرمایه خودش وبخابونه برای سالی پنج درصد،توهمین بانکای ایران سالی بیشترازبیست درصدگیرشون میاد،واقعاچرا؟؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  یوسف همرنگ

سلام و عرض ادب
یوسف جان سود ۵ درصد دلاری با ۲۰ درصد ریالی مقایسه اشتباهی است. ضمن اینکه استیکینگ صرفا یک قابلیت در بلاکچین برای برخی رمزارزهاست تا کاربری که برای بلند مدت برنامه معاملاتی ندارد، از ذخیره رمزارزهای خود سود ببرد.

سپاس از همراهی شما

تریدر اصلی
تریدر اصلی
1 سال قبل

سلام من تو تراست ولت BNB استیک کردم ولی ریوارد برای من داخل کیف پول پرداخت نشده، مثل اینکه این یک مشکل مرسوم در استیگینگ تراست ولت و برای عده ای این اتفاق افتاد. امکانش هست در این خصوص راهنمایی کنید؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  تریدر اصلی

سلام
وقت به خیر
لطفا بررسی کنید که آیا ولیدیتور انتخابی شما فعال است یا خیر؟
اگر فعالیت ولیدیتور به هر دلیلی متوقف شود، فراید سود دهی هم متئقف میشود و شما باید ولیدیتور جدیدی را انتخاب کنید. برای این کار:
۱. در کیف پول BNB روی گزینۀ Stake Details کلیک کنید.
۲. گزینۀ Redelegate را در صفحۀ جدید انتخاب کنید.
۳. یک ولیدیتور جدید انتخاب کنید.
۴. سپس فرآیند استکینگ را با ولیدیتور جدید پیگیری کنید.

در غیر این صورت لطفا کیف پول خود را بروزرسانی کرده و در پایاین این مشکل را با پشتیبانی تراست ولت در میان بگذارید.
https://support.trustwallet.com/support/home
سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا
باز کردن معامله تعهدی