تحلیل فاندامنتالسرمایه گذاری

معرفی سبد سرمایه گذاری کوکوین ونچرز و تیم سرمایه گذاری آن

کوکوین ونچرز (KuCoin Ventures) بخشی از صرافی کوکوین است که در سال ۲۰۲۱ به منظور سرمایه‌گذاری در پروژه‌های دارای پتانسیل رشد دنیای کریپتو تاسیس شد. این شرکت سرمایه‌ گذاری خطرپذیر، تاکنون سرمایه قابل توجهی در اختیار طیف گسترده‌ای از پروژه‌های بلاکچینی قرار داده، و دفتر اصلی آن نیز در کشور سیشل قرار دارد. در این مقاله علاوه بر معرفی شرکت کوکوین ونچرز، پورتفولیو آن را نیز بررسی می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

کوکوین ونچرز چیست؟

کوکوین ونچرز بازوی سرمایه گذاری صرافی KuCoin است که با هدف شناسایی و مشارکت در تاثیرگذارترین پروژه‌های رمز ارزی و بلاکچینی وب ۳.۰ تاسیس شد. این صندوق سرمایه گذاری بر مبنای تحقیقات گسترده فعالیت می‌کند و به حوزه‌های دیفای، گیمفای، وب ۳.۰ و زیرساخت‌سازی اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. علاوه بر این، KuCoin Ventures همکاری نزدیکی با تمامی پروژه‌های اضافه شده به پورتفولیوی خود دارد. به طور کلی، اعلام سرمایه گذاری کوکوین ونچرز در پروژه‌ها یک مزیت بزرگ برای آنها محسوب می‌شود و پروژه‌ها را در معرض توجه بیشتر و احتمالاً رشد قرار می‌دهد. علاوه بر این، کوین بومی پروژه‌های انتخاب شده نیز معمولاً پس از مدتی در صرافی KuCoin قابل معامله خواهد بود.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری چیست؟

بررسی پورتفولیو کوکوین ونچرز

سبد سرمایه گذاری کوکوین

به نقل از وبسایت کریپتو رنک، برخی از تازه‌ترین پروژه‌هایی که در مرحله جمع‌آوری سرمایه قرار دارند و سرمایه گذاری کوکوین در آنها تایید شده، عبارتند از:

  • مرلین چین (Merlin Chain): مرلین چین یک راه‌حل مقیاس‌پذیری بومی است که ترکیبی از رول آپ دانش صفر (ZK Rollup)، شبکه اوراکل غیر متمرکز و ماژول‌های اثبات تقلب بیت کوین را مورد استفاده قرار می‌دهد. هدف این راهکار لایه دوم، توانمندسازی و ایجاد کاربرد بیشتر برای دارایی‌های بومی، پروتکل‌ها و محصولات شبکه بیت کوین است.
  • B² نتورک (B² Network): شبکه B² یک رول آپ سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) است که بر مبنای اثبات دانش صفر فعالیت می‌کند. این راهکار لایه دوم، به منظور افزایش سرعت تراکنش‌های شبکه بیت کوین و افزایش کاربردهای آن توسعه یافته و این کارها بدون فدا کردن فاکتور امنیت انجام می‌دهد.
  • تایکو (Taiko): این رول آپ دانش صفر به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز اتریومی اجازه می‌دهد محصول خود را بدون ایجاد هیچ تغییری به تیکو منتقل کنند. مزیت اصلی تایکو، پایین آوردن کارمزد در عین فراهم کردن سطح امنیتی مشابه شبکه اصلی اتریوم است.
  • سیتوس پروتکل (Cetus Protocol): سیتوس یک صرافی غیر متمرکز جدید و یک پروتکل نقدینگی متمرکز (Concentrated Liquidity) است که بر پایه بلاکچین‌های SUI و آپتوس فعالیت می‌کند. هدف این پروژه، ایجاد یک شبکه نقدینگی قوی و انعطاف‌پذیر است که انجام معاملات هر نوع دارایی را برای کاربران آسان می‌کند.
  • اورب سیتی (OrbCity): اورب سیتی یک متاورس از نوع لندفای (LandFi) است که در آن مالکیت زمین‌های مجازی از طریق توکن‌های غیرمثلی (NFT) کنترل می‌شود. در اورب سیتی، همانند بسیاری از متاورس‌ها، امکان درآمدزایی در کنار لذت بردن از گیمینگ فراهم شده است.
  • رف فایننس (Ref Finance): رف فایننس یک پلتفرم دیفای مبتنی بر نیر پروتکل است که خدماتی مانند فراهم کردن نقدینگی و سوآپ ارز دیجیتال ارائه می‌کند. هدف اصلی این پروژه، ترکیب تمامی بخش‌های مهم اقتصاد غیرمتمرکز در یک پلتفرم است؛ پلتفرمی که از کارمزدهای پایین و ساختار تعامل‌پذیر نیر پروتکل قدرت می‌گیرد.

از میان سایر پروژه‌هایی که در سبد سرمایه‌گذاری کوکوین ونچرز قرار دارند و ارزش بازار یا توکن بومی آنها قابل بررسی است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تون کوین (Toncoin): یک شبکه بلاکچینی غیرمتمرکز برای پردازش سریع و ارزان تراکنش‌ها.
  • ورس (Verse): توکن بومی و کاربردی اکوسیستم Bitcoin.com.
  • پورت‌تری نتورک (Port3 Network): یک شبکه بلاکچینی برای جمع‌آوری و استانداردسازی داده‌های درون و برون زنجیره‌ای برای محافظت از حقوق کاربران دنیای وب ۳.
  • پراجکت تی‌اکس‌ای (Project TXA): یک پروژه متن‌باز و لایه تسویه غیرمتمرکز (Decentralized Settlement Layer) برای صرافی‌ها.
  • اولترین (Ultrain): یک بلاکچین غیرمتمرکز و توسعه یافته برای حل مشکلات مربوط به مقیاس‌پذیری و سرعت پلتفرم‌های بلاکچینی.
کوکوین ونچرز و tada

بد نیست بدانید بر اساس اطلاعات موجود در وبلاگ رسمی KuCoin، جدیدترین پروژه‌ای که کوکوین ونچرز روی آن سرمایه گذاری کرده، تادا (Ta-Da) نام دارد. Ta-Da واحد تجاری جدید شرکت ویوکا (Vivoka) است که اطلاعات باکیفیت و شخصی‌سازی شده را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان نهادی حوزه هوش مصنوعی قرار می‌دهد.

معرفی پروژه‌هایی که کوکوین ونچرز از آنها خارج شده است

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال کار آسانی نیست و پروژه‌هایی که با اهداف و زیرساخت قوی کار خود را شروع می‌کنند هم لزوماً همیشه موفق نخواهند بود. به همین خاطر، شرکت‌هایی مانند KuCoin Ventures ممکن است سرمایه خود را از برخی پروژه‌ها خارج کنند. البته گاهی اوقات این کار برای کسب سود انجام می‌شود و لزوماً به معنای شکست پروژه نیست.

بر اساس اطلاعات موجود در منابع مختلف، کوکوین ونچرز تاکنون از ۴ پروژه خارج شده است:

  1. آیدل استون ایج (Idle StoneAge)
  2. بیت کیپ (BitKepp)
  3. پاکت نتورک (Pocket Network)
  4. کلاین فایننس (Klein Finance)

اهمیت کوکوین ونچرز در دنیای ارز دیجیتال

با توجه به موفقیت شبکه‌های بزرگی مانند بیت کوین و اتریوم، بسیاری از توسعه‌دهندگان برای ایجاد پروژه‌های بلاکچینی جدید انگیزه پیدا کردند. از طرف دیگر، بسیاری از سرمایه‌گذاران نیز از طریق ابزارهای ساده مانند کوین مارکت کپ، یا ابزارهای پیشرفته‌تر مثل کریپتو کوانت، به دنبال یافتن بیت کوین یا اتریوم بعدی هستند. به عبارتی دیگر، آنها به دنبال کشف پروژه‌هایی‌اند که پتانسیل رشد بسیار بالا، و حتی ۱۰ یا ۱۰۰ برابر کردن سرمایه اولیه آنها را داشته باشد! برای مثال می‌توان به آن دسته از پروژه‌هایی اشاره کرد که «قاتل اتریوم» نامیده می‌شدند!

کوکوین ونچرز نیز به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری فضای کریپتو، به کمک سرمایه عظیم صرافی KuCoin و تیم حرفه‌ای آن، به دنبال پروژه‌های مستعد رشد است و سعی دارد سرمایه مورد نیاز برای آغاز فعالیت آنها را تامین کند. سرمایه‌گذاران کوچک نیز می‌توانند پروژه‌هایی که مورد توجه KuCoin Ventures قرار می‌گیرند را بررسی کرده و پس از انجام تحقیقات شخصی، روی هر کدام که از نظر آنها پتانسیل کافی دارد، سرمایه گذاری کنند.

شما به‌عنوان یک فعال حوزه کریپتو، تا چه حد به خبر تامین سرمایه یک پروژه توسط پلتفرم‌هایی مانند کوکوین ونچرز اهمیت می‌دهید؟ آیا سرمایه گذاری نام‌های بزرگ در پروژه‌های جدید شما را به سرمایه گذاری ترغیب می‌کند؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا