NFT

NFT در املاک؛ کاربرد NFT در حوزه املاک و مستغلات چیست؟

این روزها تقریبا همه جا صحبت از NFT ها است و می‌توان کاربرد NFT در صنایع مختلف را به وضوح دید. یکی از این موارد، کاربرد NFT در حوزه املاک و مستغلات است که شاید تا به حال اطلاعاتی را در مورد آن کسب کرده باشید. امروز قصد داریم تا ببینیم NFT در املاک چه تحولاتی را به وجود آورده است و آینده آن نیز به چه صورت خواهد بود؛ بنابراین توصیه می‌کنیم این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.

NFT چگونه وارد عرصه املاک و مستغلات شد؟

در گام اول باید به این سوال پاسخ داده شود که اصلا توکن NFT چیست تا بعد از آن به توکن غیر مثلی در عرضه املاک بپردازیم. NFT در رسانه و سرگرمی مانند بازی‌های مختلفی همچون EmberSword.com در حال گسترش است و این می‌تواند خبر خوبی باشد. تصاویری این روزها در دنیای دیجیتال وجود دارند که شاید شما نیز با آن‌ها مواجه شده باشید؛ این تصاویر در قالب NFT توسط افراد مختلف فروخته می‌شوند و هر یک دارای ویژگی‌ها و به طور کلی شناسنامه خاص خود است. این تصاویر به گونه‌ای هستند که حتی کپی‌هایشان را هم نمی‌توان مشابه با اصلشان مقایسه کرد. حال، برخی اشخاص از آن‌ها برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند و اعتقاد دارند که آینده درخشانی خواهد داشت.

شیوه ورود NFTها به املاک و مستغلات

پس از ساخت NFT ها، اشخاص به دنبال این بودند که از آن‌ها برای حوزه‌های گوناگون استفاده کنند که NFT در هنر هم یکی از آن‌ها بود. از کاربرد NFT در حوزه املاک و مستغلات در این خصوص نیز نباید به سادگی عبور کرد. اگر از گذشته تا به امروز نگاهی به این حوزه داشته باشیم، متوجه می‌شویم که این فناوری قدم به قدم به سوی دیجیتالی شدن پیش می‌رود و در تلاش است تا عملیات گوناگون را به صورت خودکار انجام دهد و در نتیجه، امکان خطا به حداقل برسد.

با مطالعه همین مطالب، درمی‌یابیم که استفاده و رد و بدل کردن NFT در املاک می‌تواند تا چه اندازه ساده باشد و تنها به برخی از آموزش‌های اولیه نیاز است. به علاوه، خرید زمین در متاورس نیز به وسیله همین NFTها صورت می‌گیرد. فرض کنید که مالک یک ملک هستید. شما می‌توانید از طریق بازار ارزهای دیجیتال که آموزش بهره‌برداری از آن‌ها در سایت موجود است، ارز مد نظر برای این حوزه را به صورت توکن دریافت کنید. خریدار آن نیز یک NFT را در کیف پول دیجیتال خود تصاحب خواهد کرد؛ بنابراین هر یک از این NFTها می‌تواند نشان دهنده مالکیت املاک و مستغلات مد نظر شما باشد. NFT در بازی نیز از دیگر کاربردهای جالب این توکن‌ها هستند که بد نیست با آن‌ها آشنایی پیدا کنید.

البته افراد در گذشته نیز این دسته از املاک را به وسیله بستر بلاکچین و انجام قراردادهای هوشمند رد و بدل می‌کردند، اما امروزه و با ورود NFT ها، دست آن‌ها برای برخی از امور بازتر شده است. در مجموع می‌توان گفت که اکنون مردم با مزایای بیشتری در این زمینه چه در دنیای واقعی و چه متاورس مواجه هستند. آشنایی با این دنیا و خرید زمین در متاورس و امکانات موجود نیز می‌تواند اهمیت فراوانی داشته باشد.

NFT یا روش‌های سنتی؟

تحولات NFT در حوزه املاک و مستغلات

توکن‌های غیر قابل تعویض یا همان NFTها به جهات مختلفی یاری‌رسان افرادی شده‌اند که قصد خرید یا فروش املاک را دارند. به منظور انجام این معاملات به صورت دیجیتال، نیازمند فضای ذخیره‌سازی زیادی در بستر اینترنت هستیم؛ چرا که با داده‌های نسبتا زیادی سر و کار داریم. بنابراین ذخیره آن‌ها در گذشته بر روی این بستر برای مردم تا حدودی پرهزینه بود و به همین دلیل، NFT در املاک می‌تواند این مشکل را برای مردم برطرف کند.

بنابراین، فرد علاوه بر این که NFT را رد و بدل می‌کند، قادر است تا اطلاعات و داده‌های زیادی در خصوص املاک و مستغلات را شاهد باشد و در مورد آن‌ها تصمیم بگیرد.

برای آشنایی با شیوه دسترسی به این داده‌ها و حتی استفاده از آن‌ها در متاورس می‌توانید مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

مزایا و معایب استفاده از NFT در املاک و مستغلات

تا این لحظه تا حدی با کاربرد توکن NFT در حوزه املاک و مستغلات آشنا شدیم، اما در این قسمت می‌خواهیم به صورت کامل‌تر درمورد آن‌ها صحبت کنیم.

دسترسی به داده ها

به وسیله NFT ها، شما می‌توانید به داده‌های گوناگونی شامل اطلاعات مالکیت، موقعیت املاک و مستغلات، مقدار حقوق سرمایه گذاران و حق امتیازها دسترسی داشته باشید.

امنیت بالا برای معاملات

با ورود NFT ها به این حوزه و استفاده افراد از آن‌ها در بستر دیجیتال، امنیت خرید و فروش املاک و مستغلات نیز با افزایش چشمگیری همراه شد. این در حالی است که عموم مردم شاید هنوز برای انجام این کار اعتماد کافی را نداشته باشند. با این حال، فرصت ویژه‌ای فراهم شده است تا شما بتوانید نقل و انتقالات خود را بدون دردسر و با امنیت بالا تجربه کنید.

فرایند بسیار سریع

فرایند خرید و فروش املاک در گذشته با دردسرهای زیادی همراه بود و زمان زیادی را از خریدار و هم فروشنده تلف می‌کرد. متاسفانه در حال حاضر در بسیاری از نقاط جهان نیز این شیوه‌ها به چشم می‌خورند. این در شرایطی است که با استفاده از NFT در املاک برای این دسته از خرید و فروش‌ها، سرعت انجام کار فوق‌العاده بالا است.

ارائه تسهیلات در آینده

شاید با قرض گرفتن و ارائه وام از سوی صرافی‌ها و موارد دیگر استفاده از توکن‌ها آشنایی داشته باشید. حال این طور که پیدا است، در آینده امکاناتی فراهم می‌شود تا به وسیله برخی از این NFT ها، افراد قادر به دریافت وام مسکن نیز باشند.

مطابق با قوانین

انجام این کار به هیچ عنوان جرم محسوب نمی‌شود و کاملا با قوانین مالیاتی مطابقت دارد.

نگاهی به ویژگی‌های NFT در املاک و مستغلات

با مقایسه مزایا و معایب این کار که در ادامه به برخی از عیب‌های آن می‌پردازیم، به راحتی متوجه می‌شویم که کفه ترازو به سمت ویژگی‌های مثبت آن سنگینی می‌کند.

امکان کلاهبرداری

شما برای هر بار معامله روی املاک و مستغلات به وسیله NFT ها، باید از صحت و درستی آن‌ها مطمئن شوید. حتما تیم ارائه‌دهنده، سایت پروژه و وایت پیپر آن را مطالعه کنید تا در دام کلاهبردارها نیفتید.

نیازمند فرصت

 متاسفانه این شیوه هنوز همه‌گیر نشده است و اگر فروشنده یا خریدار باشید، شاید طرف مقابل شما حاضر به انجامش نباشد. طبیعی است که برای رایج شدن استفاده از NFT ها به زمان نیاز خواهد بود.

آیا آینده NFT در املاک و مستغلات با استقبال همراه است؟

همان گونه که در بالا نیز ذکر شد، کاربرد NFT در حوزه املاک و مستغلات هنوز همه‌گیر نشده است و در حال حاضر گروه‌های محدودی از آن بهره‌ می‌برند. با این حال، آمارها نشان می‌دهد که استقبال از این بعد دنیای رمزنگاری و تکنولوژی ماه به ماه رو به افزایش است و در آینده می‌توانیم اتفاقات خوبی را از این نظر حتی در کشور خودمان شاهد باشیم.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا