سرمایه گذاریکیف پول

راهنمای انتقال ارز از صرافی به کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری

یکی از مهم‌ترین مواردی که در ارتباط با یک صرافی ارز دیجیتال وجود دارد، کیف پول یا داشبورد آن است. اغلب افرادی که قصد ترید کردن دارند از کیف پول صرافی استفاده می‌کنند. اما آیا نگهداری دارایی در این پلتفرم‌ها امنیت دارایی کاربران را به خطر می‌اندازد؟ آیا انتقال دارایی از صرافی به کیف پول ارز دیجیتال راه حل‌ایمن‌تری است؟ در این مقاله به تمامی این سوالات پاسخ می‌دهیم. 

درست است که سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند که از کیف پول صرافی که از آن ارزدیجیتال خریداری کرده‌اند، برای نگهداری دارایی‌های خود استفاده کنند، اما توصیه شده است که برای افزایش امنیت از کیف پولی مستقل استفاده کرده و به دارایی خود از طریق برنامه‌ها یا در DeFi دسترسی داشته باشید. 

متأسفانه انتقال از صرافی به کیف پول برای اولین بار می‌تواند یک فرآیند خسته‌کننده و اعصاب خردکن باشد. به دلیل اینکه تراکنش‌های ارزهای دیجیتال غیر قابل برگشت هستند، به این معنی که اگر وجوهی را به آدرس اشتباهی ارسال کنید، ممکن است آن را برای همیشه از دست بدهید.

این مقاله راهنمای گام به گامی است که به شما نشان می‌دهد چگونه انتقال از صرافی به کیف پول انجام دهید. پس اگر می‌خواهید با خیال راحت به نقل و انتقال رمز ارزهایتان بپردازید تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

مزایای انتقال دارایی از صرافی به کیف پول دیجیتال 

انتقال دارایی از صرافی به کیف پول ارز دیجیتال مزایایی دارد که در ادامه به آن اشاره کرده‌ایم: 

امنیت: انتقال وجوه خود از یک پلتفرم متمرکز به یک کیف پول اختصاصی، شما را از هک و تقلب محافظت می‌کند. 

استکینگ: استکینگ به فرآیندی گفته می‌شود که دارایی‌های شما در ازای دریافت پاداش، قفل می‌شود. بسیاری از کیف پول‌های کریپتو به شما این امکان را می‌دهند توکن‌های خود سرمایه‌گذاری کنید. این روش راه خوبی برای کمی کسب درآمد بیشتر از راهی بدون ریسک است. 

دیفای: Decentralised Finance) DeFi)  یا سیستم مالی غیرمتمرکز اصطلاحی است که به طور گسترده به طیف وسیعی از برنامه‌های مالی قابل دسترس از طریق ارزهای دیجیتال اشاره دارد. کاربران می‌توانند کارهایی مانند قرض دادن وجوه خود و کسب سود از آن‌ها یا قرض گرفتن پول از دارایی‌های خود انجام دهند.

استقلال: یکی از مهم‌ترین مشکلات ارزهای دیجیتال، ماهیت غیرمتمرکز آن است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا امور مالی خود را در دست بگیرند. به جای اینکه نیاز باشد به واسط ثالثی اعتماد کنید، خودتان مسئول امنیت حفظ و نگهداری دارایی‌هایتان هستید. نگه داشتن دارایی‌های رمزنگاری شده در کیف پول به شما قدرت کاملی بر سرمایه‌گذاری‌های خود می‌دهد.

برای مطالعه بیشتر می‌توانید مقاله راهنمای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال را بخوانید.

نحوه انتقال ارز از صرافی به کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری 

ارسال ارز دیجیتال از یک کیف پول به کیف دیگر فرآیندی ساده است، اما خطراتی را در بر دارد.

مراحل دقیق انجام این کار  به ارز دیجیتالی که استفاده می‌کنید و همچنین صرافی، متفاوت خواهد بود. اما در ادامه سعی خواهیم کرد تا به صورت کلی نحوه انتقال ارز از صرافی به کیف پول را توضیح دهیم.

دو نوع کیف پول ارزدیجیتال داریم که در ادامه معرفی شده‌اند: 

  • کیف پول‌های نرم افزاری روی رایانه یا تلفن شما کار می‌کنند و به شما امکان می‌دهند ارزهای دیجیتال را به راحتی جابجا کنید. برخی مانند کیف پول‌های Web 3.0 یک مرحله اضافی دارند و به شما اجازه می‌دهند با برنامه‌های غیرمتمرکز ارتباط برقرار کنید. این برنامه‌ها برای DeFi ضروری هستند.
  • کیف پول‌های سخت‌افزاری که توسعه یافته کیف پول‌های نرم‌افزاری هستند و برای کار کردن با آن نیاز به یک قطعه سخت‌افزاری مانند USB درایو دارید. این سخت افزار یک لایه امنیتی بیشتر اضافه می‌کنند که جابه‌جایی دارایی فقط در صورتی که کیف پول سخت افزاری به رایانه شما وصل شده باشد یا به تلفن هوشمند شما متصل باشد، امکان‌پذیر خواهد بود.

در این راهنما به نحوه انتقال ارز از صرافی به کیف پول نرم افزاری و سخت افزاری می‌پردازیم.

انتقال دارایی از صرافی به کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری 

در این بخش از کیف پول Metamask به عنوان مثال استفاده می‌کنیم که محبوب‌ترین کیف پول برای برنامه‌های اتریوم و DeFi است. همچنین در انتهای این بخش نحوه انتقال و برداشت کیف پول صرافی ایرانی والکس را نیز بررسی می‌کنیم. انتقال از صرافی به کیف پول کاری مهم و حساس است.

اما ابتدا بیایید به سراغ روند کلی انتقال دارایی در تمامی صرافی‌ها نگاهی بیاندازیم. 

۱.یک کیف پول انتخاب کنید

اگر قصد دارید به طور منظم از ارز دیجیتال خود برای فعالیت‌هایی مانند DeFi یا تجارت استفاده کنید، ممکن است بخواهید یک کیف پول Web 3.0 مانند Metamask انتخاب کنید. آن‌ها را می‌توان با یک کیف پول سخت افزاری برای امنیت بیشتر همگام کرد.هنگامی که کیف پول خود را انتخاب کردید، باید یک آدرس ایجاد کنید. در این مثال یک آدرس اتریوم است؛ زیرا می‌خواهیم اتر (ETH) را به کیف پول متامسک منتقل کنیم.

نمایش فیلد آدرس در Metamask

۲. یک آدرس در کیف پول خود ایجاد کنید

برای انتقال از صرافی به کیف پول بسته به ولتی که انتخاب می‌کنید، به محض تنظیم کیف پول، آدرسی به شما داده می‌شود که در این مثال مخصوص Metamask است. چراکه کیف پول‌های دیگر مانند کیف پول سخت افزاری Trezor از شما می‌خواهند که یک آدرس را به عنوان یک مرحله اضافی، خودتان  ایجاد کنید.

ممکن است متوجه شوید که برخی کیف پول‌ها، شما را تشویق می‌کنند تا برای هر تراکنش یک آدرس جدید ایجاد کنید، در حالی که برخی دیگر به شما اجازه می‌دهند بارها و بارها از همان آدرس استفاده کنید. اگر قصد دارید از وجوه خود با dapps یا DeFi استفاده کنید، حفظ یک آدرس ثابت آسان‌ترین کار است.

در Metamask، تنها کاری که باید انجام دهید این است که افزونه مرورگر را باز کنید و روی دکمه «Account» بالای جزئیات کیف پول کلیک کنید. با این کار آدرس شما به صورت خودکار در کلیپ‌بورد کپی می‌شود.

هر روشی را که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که هر زمان که نیاز دارید آدرس را در قسمت برداشت یا دریافت جای‌گذاری کنید، از ویژگی کپی-الصاق در دستگاه خود استفاده کنید. پس از الصاق کردن، بررسی کنید که اولین و آخرین کاراکتر آدرسی الصاق کردید صحیح باشد تا مطمئن شوید که همه چیز به درستی کار می‌کند و آدرس را به درستی جای‌گذاری کرده‌اید.

یکی از راه‌های هک کردن کاربران ارزهای دیجیتال، آلوده کردن دستگاه میزبان با ویروسی است که آدرس را در حین کپی الصاق با آدرس هکر عوض می‌کند. بنابراین همیشه مطمئن شوید که آدرس به درستی الصاق شده باشد.

۳. وجوه را از صرافی خود به کیف پول خود منتقل کنید

وارد پلتفرم صرافی خود شوید و به محل ذخیره وجوه خود بروید. نام محل ذخیره در هر صرافی متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی، جایی است که موجودی حساب شما نشان داده می‌شود و باید در کنار هر ارز، گزینه‌هایی مانند deposit یا سپرده یا withdraw یا برداشت.

به گزینه برداشت ارز مورد نظر خود بروید و به دنبال گزینه‌ای باشید که بتوانید مبلغ مورد نظر برای برداشت و همچنین آدرس برداشت را نشان دهد.

در Easy Crypto روند انتقال از صرافی به کیف پول به صورت زیر است.

روند انتقال از صرافی به کیف پول در Easy Crypto

شما می‌توانید به وضوح فیلد آدرس و همچنین گزینه‌ای را برای انتخاب یکی از یک دفترچه آدرس موجود مشاهده کنید، که راه مفید دیگری برای اطمینان از انجام تراکنش شما به جایی است که در نظر گرفته شده است.

آدرس خود را در فیلد قرار دهید و مبلغی را که می‌خواهید برداشت کنید را مشخص کنید.

۴. انتقال دارایی را نهایی کنید

قبل از تایید تراکنش مطمئن شوید که آدرس تحویل الصاق شده همان آدرسی است که در کیف پول شما نشان داده شده است.

اگر آدرس درست باشد، رمز ارز شما باید مدتی بعد در کیف پول انتخابی شما ظاهر شود.

شایان ذکر است مبلغی که ارسال می‌کنید ممکن است با مبلغی که در کیف پول خود دریافت می‌کنید متفاوت باشد. به دلیل کارمزد تراکنش‌های است که بنا به نوع رمزارز متفاوت است. 

اگر می‌خواهید وضعیت تراکنش خود را بررسی کنید، سعی کنید از یک بلاک کاوشگر مانند Etherscan برای اتریوم یا Blockstream برای بیت کوین استفاده کنید تا نحوه انجام آن را بتوانید بررسی کنید. از آنجایی که بلاک‌چین‌ها کاملاً عمومی و شفاف هستند، می‌توانید هر کاری که انجام می‌دهد را از جمله وضعیت تراکنش، میزان ارسال و اینکه به کجا می‌رود را ببینید. برای انجام این کار، فقط شناسه تراکنش را که هنگام تکمیل تراکنش دریافت کرده‌اید را کپی کرده و در این کاوشگر جایگذاری کنید.

انتقال دارایی از صرافی به کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال والکس 

شما با ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال والکس می‌توانید یک کیف پول اختصاصی داشته باشید.

نمایی از کیف پول والکس

برای آنکه به آدرس کیف پول دسترسی داشته باشید به بخش «واریز» در ارز دیجیتال مورد نظر خود بروید. به عنوان مثال برای واریز به بخش ارز بیت کوین باید به دنبال گزینه واریز برای بیت کوین باشید. 

پس از انتخاب این گزینه صفحه به شما نشان داده می‌شود که در آن آدرس کیف پول را به نمایش گذاشته است.

پیدا کردن آدرس کیف پول والکس

اگر بخواهید دارایی خود را به کیف پول دیگری منتقل کنید باید روی گزینه «برداشت» کلیک کنید. در این بخش نیز باید روی گزینه‌ای کلیک کنید که مربوط به ارزدیجیتال موردنظرتان است. 

پس از کلیک، صفحه زیر را مشاهده می‌کنید که در آن باید میزان برداشت وجه و آدرس کیف پول مقصد را وارد نمایید. انتقال از صرافی به کیف پول به همین سادگی است.

برداشت وجه از کیف پول والکس

شما با کمک این پول می‌توانید واریز و برداشت ریالی داشته باشید. برخی از ویژگی‌های مهم این کیف پول عبارت است از:

۱. آدرس منحصر به فردی به هر ارز دیجیتال اختصاص داده شده است. بنابراین به شما اجازه نمی‌دهد که به اشتباه بیت کوین را به آدرسی به جز بیت کوین ارسال کنید. چرا که این کار باعث از دست رفتن دارایی‌های شما می‌شود.

۲. این کیف پول فقط از اتریوم پشتیبانی می‌کند. بنابراین سعی نکنید با توکن و از طریق قرارداد هوشمند (smart contract) اتریوم ارسال کنید. 

۳. در زمان برداشت اتریوم از Binance حتماً شبکه (Network) را ERC20 را انتخاب کنید تا دارایی شما از دست نرود.

۴. دو نوع رمزارز تتر ERC20 و تتر TRC20 در پلتفرم والکس پشتیبانی می‌شود. هنگام واریز به کیف پول  والکس توجه کنید که به اشتباه تتر ترون را به آدرس تتر اتریوم واریز نکنید.

نحوه انتقال از صرافی به کیف پول سخت افزاری

این راهنما به شما نشان می‌دهد که چگونه کوین‌ها را از یک صرافی به کیف پول سخت افزاری ارسال کنید. ما روی صرافی کوین‌بیس و بایننس تمرکز داریم، اما دستورالعمل‌ها برای همه صرافی‌ها مشابه خواهند بود.

ابتدا باید کیف پول سخت افزاری خود را با Seed و پین بازیابی مقداردهی اولیه کنید و سیستم عامل را به آخرین نسخه به روز کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که تراکنش‌ها ممکن است بسته به ترافیک استخراج بلاک چین، در زمان‌های متفاوتی تکمیل شوند. اگر تراکنش شما به صورت خودکار پردازش نشد، نگران نباشید! فقط یک یا دو ساعت دیگر دوباره چک کنید.

نحوه ارسال کوین از صرافی به Trezor Model T

در ادامه به آموزش انتقال دارایی از صرافی به کیف پول ترزور می‌پردازیم:

  • وارد دستگاه Trezor خود شوید.
  • کوینی را که می‌خواهید دریافت کنید از منوی کشویی در بالا سمت چپ انتخاب کنید.
Trezorانتخاب رمز ارز در کیف پول
  • روی Receive کلیک کنید. 
  • روی Show Full Address کلیک کنید.
نمایش آدرس در کیف پول Trezor
  • آدرس بر روی صفحه نمایش Trezor One نمایش داده می‌شود.
  • تأیید کنید که آدرس در رایانه شما و Trezor One یکسان است.
کپی کردن آدرس برای انتقال دارایی از صرافی به کیف پول
  • این آدرس را کپی کرده و در صرافی که می‌خواهید از آن کوین ارسال کنید، قرار دهید.
کپی کردن آدرس در والت Trezor

نحوه انتقال دارایی از صرافی Coinbase به Trezor One

چطور از کوین بیس به ترزور وان دارایی‌مان را منتقل کنیم؟ در ادامه مراحل آن را به شما می‌گوییم:

  • وارد حساب کوین بیس شوید.
  • Accounts را انتخاب کنید.
  • برای ارسال کوین به Trezor One روی Send کلیک کنید.
  • آدرس را از Trezor در محل گیرنده الصاق کنید.
  • مقدار وجه مورد نظر را انتخاب کنید.
  • روی Continue کلیک کنید.
  • به جزئیات تراکنش نگاه کنید، کد تأیید دو مرحله‌ای را وارد کنید و روی Confirm کلیک کنید.
نحوه انتقال دارایی از صرافی Coinbase به Trezor One

پس از تکمیل تراکنش، موجودی در Trezor، حساب شما نشان داده می‌شود. با کلیک روی Transactions می‌توانید سابقه تراکنش خود را مشاهده کنید.

نحوه ارسال دارایی از Binance به Trezor One

 در این بخش به شما می‌گوییم که چگونه ارزهایتان را از صرافی بایننس به ولت تروزر وان منتقل کنید.

  • وارد حساب Binance شوید.
  • Funds -> Withdrawals را انتخاب کنید.
  • رمزارزی را که می‌خواهید به Trezor One ارسال کنید را انتخاب کنید.
  • آدرس Trezor را در Withdrawal Address کپی کنید.
  • مقدار وجهی که می‌خواهی ارسال کنید را انتخاب کنید.
  • روی Submit کلیک کنید.
  • شما می‌توانید با کلیک بر روی صفحه تاریخچه، می‌توانید روند انتقال را پیگیری کنید.
نمایش تاریخچه در Trezor

پس از تکمیل تراکنش، موجودی در Trezor در زیر حساب شما نشان داده می‌شود. با کلیک روی Transactions می‌توانید سابقه تراکنش خود را مشاهده کنید.

تاریخچه تراکنش کیف پول Trezor

نحوه انتقال از صرافی به کیف پول Ledger Nano S

شاید کار کردن با کیف پول لجر برایتان دشوار به‌نظر برسد، اما با این راهنمای گام‌به‌گام، خیلی آسان موفق خواهید شد تا دارایی‌های خود را از صرافی به آن منتقل کنید.

  • وارد دستگاه Ledger Live خود شوید.
  • به بخش Manager بروید.
  • رمزارزی را که از صرافی ارسال می‌کنید را از بخش App Catalog انتخاب کرده و نصب کنید.
نصب رمزارز برای انتقال از صرافی به کیف پول
  • هنگامی که رمزارز مورد نظر خود را اضافه کردید، نمادی از آن کریپتو بر روی صفحه نمایش Ledger Nano S نشان داده می‌شود.
  • باید حداقل یک حساب برای هر رمزارز در Ledger Nano S اضافه کنید. روی علامت مثبت در Ledger Live در سمت چپ، در کنار حساب‌ها کلیک کنید.
  • رمزارزی را که به تازگی اضافه کرده‌اید را انتخاب کنید.
انتخاب رمز ارز در Ledger Nano S برای انتقال
  • بر روی continue کلیک کنید.
  • صفحه نمایش Connect and unlock you Ledger device و Navigate to the Bitcoin app on your device  را نشان می‌دهد.
نمایش اطلاعات در والت Ledger Nano S
  • در دستگاه Ledger Nano S، به نماد رمزارز بروید و هر دو دکمه را فشار دهید.
  • Ledger Nano S اکنون باید Use wallet to view accounts را نمایش دهد.
  • در Ledger Live، اکنون باید بتوانید روی continue کلیک کنید.
  • اجازه دهید حساب همگام سازی شود.
  • سپس می‌توانید نام حساب را تغییر دهید و روی add account کلیک کنید.
  • سپس از تایید مبلغ مورد نظر، از حساب خود خارج شوید. 
  • اکنون می‌توانید در حساب کیف پول خود دارایی انتقال داده شده را دریافت کنید.
  • در Ledger Live، روی Receive کلیک کنید.
  • حساب را انتخاب و روی ادامه کلیک کنید.
انتخاب رمز ارز برای انتقال از صرافی به کیف پول
  • در Ledger Nano S، رمزارز را با فشار دادن هر دو دکمه انتخاب کنید. سپس Ledger Nano S  « Use wallet to view accounts» را نمایش می‌دهد.
  • در Ledger Live، آدرس دستگاه را تأیید کنید.
  • Ledger Nano S همان آدرسی را نشان می‌دهد که اکنون در Ledger Live نشان داده شده است. فقط می‌توانید چند رقم آخر را بررسی کنید تا مطمئن شوید این آدرس‌ها یکسان هستند.
  • این آدرس را از Ledger Live کپی کنید و آن را در صرافی که از آن می‌خواهید دارایی را ارسال می‌کنید، قرار دهید.

نحوه ارسال دارایی از Coinbase به Ledger Nano S

حالا نوبت آن است که به انتقال دارایی دیجیتال از کوین بیس به ولت سخت افزاری لجر نانو اس بپردازیم: 

  • وارد حساب کوین بیس شوید.
  • Accounts را انتخاب کنید.
  • برای ارسال رمز ارز به Ledger Nano S روی Send کلیک کنید.
  • آدرس را از Ledger Nano S در محل Recipient قرار دهید.
  • مقدار رمزارز مورد نظر را انتخاب کنید.
  • روی Continue کلیک کنید.
  • جزئیات تراکنش را چک کنید، کد تأیید دو مرحله‌ای را وارد کنید و روی Confirm کلیک کنید.
تایید هویت دو مرحله والت Ledger Nano S

پس از تکمیل تراکنش، موجودی در Ledger Live در زیر حساب‌های شما نشان داده می‌شود. با کلیک روی Portfolio می‌توانید سابقه تراکنش خود را مشاهده کنید.

نحوه انتقال دارایی از صرافی Binance به کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S

در آخر نیز به آموزش انتقال دارایی از صرافی بزرگ بایننس به کیف پول سرد لجر نانو اس می‌رسیم:

  • وارد حساب Binance شوید.
  • Funds -> Withdrawals را انتخاب کنید.
  • رمزارز را که به Ledger Nano S می‌خواهید ارسال کنید را انتخاب کنید.
  • آدرس را از Ledger Nano S در محل Withdrawal Address الصاق کنید.
  • مقدار رمزارز مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • روی Submit کلیک کنید.
  • شما می‌توانید با کلیک بر روی صفحه تاریخچه، روند انتقال را در پیگیری کنید.
تاریخچه تراکنش ها در والت Ledger Nano S

نکاتی جهت انجام تراکنش‌ امن کیف پول

نگه داشتن دارایی‌های رمزارز در کیف پول یکی از‌ ایمن‌ترین روش‌های نگهداری از دارایی است. اما بازهم باید یک سری اقدامات برای ایمن بودن تراکنش انجام دهید. انتقال از صرافی به کیف پول نیازمند دقت و حساسیت بالا است.

مقادیر کم و آزمایشی را ارسال کنید. قبل از اینکه کل سبد خود را به کیف پول خود منتقل کنید، ابتدا قسمت کوچکی از مبلغ مورد نظر را به کیف پول خود ارسال کنید. با این کار می‌توانید فرآیند انتقال را درک کنید و از صحیح بودن آدرس کیف پول مطمئن می‌شوید. همچنین مطمئن می‌شوید که به درستی دارایی به کیف پول شما منتقل می‌شود.

آدرس‌ها را کپی و جایگذاری کنید. اکثر کیف پول‌ها به طور خودکار به شما امکان کپی و جایگذاری آدرس کیف پول خود را می‌دهند. اما اگر این امکان را فراهم نکرده بود، بهتر است به جای تایپ کردن، خودتان آدرس را به جای تایپ کردن، کپی کنید. آدرس‌های کریپتو مجموعه‌ای پیچیده از اعداد و حروف هستند که به راحتی می‌تواند دچار اشتباه تایپ شوند. اگر حتی یک حرف اشتباه باشد، ممکن است تمام سرمایه خود را از دست بدهید.

کیف پول را به طور کامل بررسی کنید. امروزه کیف پول‌های زیادی در بازار موجود است. اکثر آن‌ها قابل اعتماد هستند، اما بازهم برخی از آن‌ها را کلاهبرداران راه‌اندازی کرده‌اند. کیف پول‌ها هیچ‌گاه توکن‌ها را در اختیار شما قرار نمی‌دهند. همچنین با فرایند تایید هویتی که دارند هرگز اجازه دسترسی فرد دیگر به دارایی‌های شما را نمی دهد. حتما قبل از انتخاب کیف پول مناسب نظرات مشتریان را بررسی کنید تا مطمئن شوید کیف پولی که انتخاب کرده‌اید یک پروژه کلاهبرداری نیست.

اقدامات امنیتی اضافه را فراموش نکنید. بسته به صرافی‌ای که استفاده می‌کنید، اغلب دو اقدام امنیتی اختیاری وجود دارد که امنیت دارایی شما را بیشتر می‌کنند. ۲FA (تأیید هویت ۲ مرحله ای) معمولاً می‌تواند در هر تراکنش برداشت فعال شود. به این معنی که برای تکمیل هرگونه انتقال وجه، باید کدی را وارد کنید که به تلفن شما ارسال شده است. علاوه بر این، برخی از صرافی‌ها اجازه whitelisting را می‌دهند، به این معنی که شما فقط می‌توانید وجه را به آدرس‌های کیف پولی که از پیش تأیید شده‌اند ارسال کنید و یا از آن‌ها برداشت داشته باشید.

برچسب مقصد یا یادداشت. هنگام انتقال از صرافی به کیف پول، مهم است که به برچسب‌ها یا یادداشت‌های مقصد توجه کنید. برخی از رمزارزها یک لایه امنیتی اضافی دارند  که در آن مالکان باید یک «یادداشت» به هر تراکنش اختصاص دهند. اگر یادداشت درج نشود، تراکنش انجام نخواهد شد. رمزارزهای محبوبی که از این فناوری استفاده می‌کنند عبارتند از Ripple ،Stellar Lumens، Cosm و EOS. شما می‌توانید یادداشت گذاری را برای انتقال پول آزمایشی نیز انجام دهید.

جابه‌جایی ارزدیجیتال از صرافی به کیف پول

کدام کیف پول برای من در ایران‌ ایمن‌تر است؟ 

نحوه انتقال ارز دیجیتال به کیف پول برای شما پیچیده است؟ اگر در بازار ارزهای دیجیتال هستید و به یک پلتفرم کارآمد می‌خواهید که به شما امکان می‌دهد رمزارزهایی مانند بیت‌کوین و اتریوم را به سرعت فقط با یک کارت اعتباری خریداری کنید، صرافی مانند والکس دقیقاً همان چیزی است که سرمایه رو به رشد ارز دیجیتال شما به آن نیاز دارد.

هنگامی که در والکس ثبت نام می‌کنید، خرید ارز دیجیتال به آسانی با شماره کارت شما قابل انتقال است.

برای سرمایه‌گذاران کریپتو در ایران که برای یک تراکنش مالی حضوری P2P ارزش قائل هستند، یک پلتفرم مبادله‌ای‌ایمن مانند والکس  می‌تواند به کار شما سرعت دهد. در واقع والکس دسترسی آنی،‌ایمن و خصوصی را برای ایرانیان فراهم کرده است و به شما امکان می‌دهد بیت کوین را در بیش از ۱۶۰۰۰ شهر در سراسر جهان معامله کنید.

سوالات متداول

چگونه انتقال ارز از صرافی به کیف پول را با کمترین خطا انجام دهیم؟

آدرس‌های کریپتو مجموعه‌ای پیچیده از اعداد و حروف هستند که به راحتی می‌تواند دچار اشتباه تایپ شوند. بهتر است به جای تایپ کردن آدرس، آن را کپی کنید.

نگهداری ارزهای دیجیتال در کیف پول صرافی بهتر است یا کیف پول شخصی؟

پاسخ به این سوال به فاکتورهای مختلفی مانند میزان دارایی و کارمزد پرداخت شبکه بستگی دارد. اما در حالت کلی اغلب افرادی که قصد ترید کردن دارند از کیف پول صرافی استفاده می‌کنند.

کیف پول صرافی با کیف پول شخصی چه تفاوتی دارد؟

در کیف پول شخصی،کلیدهای خصوصی تنها در اختیار کاربر است، اما در کیف پول صرافی، کلیدهای خصوصی در اختیار کاربر و صرافی قرار دارند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۹ / ۵. مجموع آرا: ۷

سال ۱۳۹۸ تولید محتوا را در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کریپتو کارنسی ها شروع کردم و در حال حاضر تجربه چندین سال در زمینه تولید محتوا و نویسندگی محتوای حوزه ارزهای دیجیتال مطابق با اهداف و مخاطب سایت دارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
32 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محمد مهردادی
محمد مهردادی
27 روز قبل

سلام
در صورت خرید کم از ارز ها به طور مثال
۲میلیون بیت کوین
۱ میلیون اتریوم
۵۰۰ کاردانو
۵۰۰ ریپل
۵۰۰تون و…
آیا ارزش انتقال به کیفی مثل تراست ولت را دارد؟
وجایی شنیدم برای انتقال ریپل و کاردانو (چندتا دیگه، لطفا بگید)
به غیراز کار مزد شبکه کارمز دیگه ایم جهت ساخت کیف پول، نگه داری ارز یا همچین چیزی کسر میشه درسته؟

ر رواقی
ر رواقی
23 روز قبل

سلام
اگر قصد هولد بلند مدت این ارزها را دارید، بله میتوانید از یک کیف پول خودحضانتی مثل تراست ولت استفاده کنید.
برخی توکنها مانند ریپل نیاز به بلاک شدن مقدار اولیه در کیف پول دارند تا ولت موردنظر فعال شود. به عنوان مثال وارد ولت ریپل در تراست ولت شوید، پیامی مبنی بر بلاک کردن ۱۰ ریپل در کیف پول به شما نمایش داده میشود.

محمد مهردادی
محمد مهردادی
22 روز قبل
پاسخ به  ر رواقی

این بلاک کردن به معنی این هست که من دیگه مالک اون ارزنیستم یا مجدد میتونم برداشتش کنم؟
کدام ارز ها به مانند ریپل این قانون براشون اعمال میشه؟
ممنون از راهنماییتون

ر رواقی
ر رواقی
20 روز قبل

سلام
جواب ۱: خیر هنگام حذف کیف پول، مجددا مقدار توکن بلاک شده آزاد میشود. این چیزی شبه به ایجاد حساب سپرده در بانکهای سنتی است.
جواب ۲: هنگام واریز این توکن ها به کیف پول، در بالای ولت به صورت نوتیف به کاربر اطلاع داده میشود. (به عنوان مثال کیف پول ریپل خود در تراست ولت را چک کنید)

سبحان طاهری
سبحان طاهری
1 ماه قبل

با سلام. من کیف پول سخت افزاری امنی رو میخوام واسه هولد کردن این چندتا رمزارز واسه چندسال. آیا کیف پولی هست که از همه ی این رمز ارزها پشتیبانی کنه؟
بیت کوین
اتریوم
کاردانو
نم nem
استرا ایکس
پی وی ایکس
دش

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  سبحان طاهری

سلام
شما میتوانید از کیف پول سخت افزاری لجر نانو (اس و ایکس) استفده کنید.
آموزش کیف پول لجر

یکتا
یکتا
2 ماه قبل

سلام من کیف پول لجر دارم و برای اولین بار از یک صرافی ایرانی تتر به کیف پولم انتقال دادم میخوام بدونم بدلیل‌ تحریم بودن ایران برای انتقال تتر از خارج از کشور از طریق بایننس به کیف پول من مشکلی پیش میاد؟ البته برای احتیاط یکبار ریست کردم دستگاه رو و اکانت جدید ساختم

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  یکتا

سلام
برای واریز تتر از یک صرافی ایرانی به صرافی خارجی، احتمال ردیابی و مسدود شدن وجود دارد. (هرچند احتمال آن کم است). اما برای ارسال تتر به یک کیف پول خودحضانتی (مانند لجر)، مشکلی وجود ندارد. با این حال برای اطمینان بیشتر ما توصیه میکنیم از آدرسهای جداگانه و یکبارمصرف برای هر تراکنش خود استفاده کنید.

محمد
محمد
3 ماه قبل

سلام ایا ارز دیجیتال قابل تبدیل به اسکناس هست
مثلا در خارج از ایران تتر رو از کیف پول بواسطه صرافی آنجا به اسکناس تبدیل کرد

ر رواقی
ر رواقی
3 ماه قبل
پاسخ به  محمد

سلام
بله؛ برای این کار باید از صرافی‌های متمرکز یا دستگاه‌های atm که از رمزارها پشتیبانی می‌کنند، کمک بگیرید.

Ziba derik
Ziba derik
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر. من چون تازه وارد والکس شدم یک شخص به من گفت این مقدار تتری که خریدی(۲۱میلیون بود ) رو برای این سایت ارسال کن نام سایت بیت بلیز بود با پولت کار می‌کنه ۳۰ درصد پول را خودش میبرد مابقی به کیف پولت ارسال میکند بعد از گذشت ۲۰ روز هر چه میگویم پول خودم را هم واریز نمیکند . چگونه میتونم پیگیری اش کنم و البته پیگیری نتیجه ای دارد. ممنون میشم راهنماییم کنید

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل
پاسخ به  Ziba derik

سلام و عرض ادب
دوست عزیز هرگز به پیشنهادات سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی اعتماد نکنید. اغلب این افراد کلاهبردار و با هدف سرقت دارایی کاربران فعالیت میکنند.
متاسفانه در بلاکچین امکان پیگیری و بازگشت دارایی سرقت شده وجود ندارد.

احمد جعفری
احمد جعفری
5 ماه قبل

باسلام
من چطور میتونم از صرافیusdtiiu.comمبلغ تترموجود در حساب را به صرافی *** حساب تترم واریز کنم.چون مقاله را خوندم ولی تا الان به نتیجه نرسیدم.لطفا راهنما یی بفرمایید.

ر رواقی
ر رواقی
5 ماه قبل
پاسخ به  احمد جعفری

سلام و عرض ادب
ما اطلاعات زیادی درخصوص صرافی موردنظر شما نداریم و پیشنهاد میکنیم از یک صرافی معتبر برای معاملات رمزارزهای خود استفاده کنید.
اما به طور کلی برای انتقال ارز دیجیتال در هر صرافی و پلتفرمی، گزینه هایی تحت عنوان Withdraw یا Send وجود دارد که با کلیک بر روی آن به صفحه ای برای تعیین مبلغ، آدرس کیف پول مقصد و شبکه ارسال هدایت میشوید.
در قسمت آدرس کیف، باید آدرس کیف پول مقصد را بر اساس شبکه ای که هنگام ارسال انتخاب میکنید جایگذاری کرده و در پایان روی گزینه ارسال (Send) کلیک کنید. به عنوان مثال اگر هنگام ارسال تتر، شبکه trc20 را انتخاب میکنید، آدرس کیف پول مقصد شما هم مربوط به تتر trc20 باشد.

مجید زین الدینی
مجید زین الدینی
6 ماه قبل

بهترین ولد سخت افزاری که غیر قابل هک باشه و امنیت بالایی داشته باشه کدام است

ر رواقی
ر رواقی
6 ماه قبل

سلام و عرض ادب
مجید جان قطعیتی در دنیای کریپتو وجود ندارد. اما به طور کلی ولت های سخت افزاری به دلیل آفلاین بودن، از امنیت بالاتری برخوردار هستند. کیف پول های لجر یکی از ولت های سخت افزاری محبوب در ایران هستند که میتوانید برای ذخیره دارایی دیجیتال خود از آنها استفاده کنید.

سپاس از همراهی شما

مجید زین الدینی
مجید زین الدینی
6 ماه قبل

سلام وقت بخیر اگر من بخوام میلیاردی پول واریز کنم به کیف پولم و در کشور آلمان استفاده کنم بهترین راه پشنهاد شما کدوم است ممنون میشم راهنمایی کنید .

ر رواقی
ر رواقی
6 ماه قبل

سلام
شما میتوانید مبلغ مورد نظر را تتر (USDT) خریداری کرده و به کیف پول شخصی خود واریز کنید. سپس آنها را در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر در کشور مقصد به ارز فیات تبدیل کنید. به دلیل کارمزد کمتر شبکه ترون، بهتر است تتر خریداری شده شما از نوع TRC20 باشد.

سپاس از همراهی شما

نازنین مظلوم
نازنین مظلوم
7 ماه قبل

سلام خسته نباشیدمن میخوام ۶۷میلیون رو ب دلاربرای شخصی دراستانبول واریزکنم کدام گزینه امن وراحت رو ب من توصیه میکنیدباتشکر

ر رواقی
ر رواقی
7 ماه قبل

سلام
اگر فرد موردنظر دارای کیف پول ارز دیجیتال است. شما میتوانید معادل این مبلغ را با تتر (دلار دیجیتال) برای او ارسال کنید. حتما هنگام تراکنش به تطبیق شبکه کیف پول مبدا و مقصد تراکنش توجه داشته باشید. در غیر این صورت منجر به از دست رفتن دارایی شما میشود.
نکته: به دلیل کارمزد کمتر شبکه ترون، پیشنهاد می‌کنیم تتر بر بستر شبکه trc20 ارسال کنید.
برای آگاهی بیشتر مقاله تفاوت تتر ERC20 با TRC20 را مطالعه کنید.

سپاس از همراهی شما

.
.
10 ماه قبل

سلام من میخام به ولت دیجیتالی یک شخص دیگه ۵۰ دلار انتقال بدم چیکار باید بکنم ؟؟

ر رواقی
ر رواقی
10 ماه قبل
پاسخ به  .

سلام
برای انتقال تتر نیاز به داشتن آدرس کیف پول تتر (usdt) فرد مورد نظر است. همچنین تتر در بستر شبکه های مختلفی فعال است. بنابراین دقیقا شبکه تتر کیف پول مقصد باید مطابق شبکه تترهای شما باشد. در غیر این صورت منجر بi یک تراکنش اشتباه خواهید شد.

محمد
محمد
11 ماه قبل

سلام….. با کیف پول والت برای دریافت پول باید ملبغ پول دلاری پرداخت کنیم از طرف من هم چیزی پرداخت بشه….. من میخوام از طرف یکی دریافت پول داشته باشم….. یکم برام توضیح بدین

ر رواقی
ر رواقی
11 ماه قبل
پاسخ به  محمد

سلام
وقت به خیر
ماهیت تراکنشهای ارز دیجیتال با آنچه در سیستمهای مالی سنتی مانند بانکها تجربه میکنید، تفاوتی ندارد. شما برای ارسال تراکنش ملزم به پرداخت کارمزد هستید و شخص گیرنده هیچ مبلغی را لازم نیست پرداخت کند. بنابراین اگر قصد دریافت مبلغی رمزارز را دارید، فقط باید آدرس کیف پول همان رمزارز را در اختیار فرد ارسال کننده قرار دهید تا تراکنش را انجام دهد.

سپاس از همراهی شما

مریم رضایی
مریم رضایی
1 سال قبل

سلام ببخشید ارز انتقال بدی به کیف پول بعد قابل برداشت هم هست منظورم بریم صرافی بهمون میدن

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  مریم رضایی

سلام و عرض ادب
بله؛ کیف پولها صرفا ابزاری برای نگهداری دارایی رمزارزی شما هستند و به راحتی میتوانید در هر زمانی رمزارز خود را به کیف پول صرافی (در صورت پشتیبانی از توکن موردنظر) ارسال کرده و آن را نقد کنید.

احسان آریانپور
احسان آریانپور
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من ساعت ۱:۴۹ شب پولم رو از سرافی *** به تراست والت انتقال دادم و هنوز به هنوز پول به والت نیامده ساعت الان ۲:۳۷ هست. اگر پول واریز نشد چه باید کرد

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل

سلام
وقت شما به خیر
ابتدا هش تراکنش خود را در اکسپلورر همان شبکه وارد کرده و وضعیت تایید شدن آن در شبکه را بررسی کنید. اگر تراکنش شما در شبکه تایید شده بود، باید این مساله را با پشتیبانی تراست ولت در میان بگذارید و با ارسال اسناد تراکنش خود برای آنها این مشکل را جویا شوید. (در برخی موارد با بروزرسانی کیف پول و یا استفاده از وی پی ان این مشکل رفع میشود).
https://support.trustwallet.com/support/home

اگر به هر دلیلی تراکنش شما در شبکه تایید نشده بود، این مساله را با پشتیبانی صرافی مبدا تراکنش در میان بگذارید.

سپاس از همراهی شما

الهام
الهام
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
من دیروز از صرافی کوین لوکالی انتقال دادم به کیف پولم ولی هنوز واریز نشده چیکار کنم؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  الهام

سلام
وقت شما به خیر
آیا تراکنش شما در شبکه تایید شده است؟
لطفا هش تراکنش خود را در ترکر شبکه آن وارد کرده و وضعیت تایید شدن آن را مجددا بررسی کنید. اگر تراکنش شما تایید شده بود، لطفا این مساله را با پشتیبانی کیف پول مقصد خود در میان بگذارید.
(در برخی موارد با بروزرسانی کیف پول و استفاده از وی پی ان این مشکل رفع میگردد).

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا