تحلیل ارزهای دیجیتالتحلیل فاندامنتال

CoinMarketCal چیست؟ بررسی صفر تا صد پلتفرم کوین مارکت کال

کوین مارکت کال (CoinMarketCal) پلتفرمی آنلاین برای کسب اطلاعات مربوط به رویدادهای مختلف دنیای ارز دیجیتال است و می‌توان آن را یک تقویم کریپتویی نیز نامید. زمان عرضه اولیه کوین، ایردراپ، بروزرسانی شبکه، تغییر در فرآیند استیکینگ و تغییر در نقشه‌راه، از جمله رویدادهایی هستند که می‌توان تاریخ دقیق آنها را در سایت CoinMarketCal پیدا کرد. رابط کاربری ساده و اطلاعات دقیق این سایت، آن را به ابزاری مهم برای تمام سرمایه‌گذاران و کاربران دنیای کریپتو، و همچنین به عضو ثابت لیست بهترین سایت تحلیل ارز دیجیتال تبدیل کرده است. در ادامه این مقاله، تاریخچه، مزایا و امکانات گسترده سایت CoinMarketCal را بررسی خواهیم کرد.

تاریخچه کوین مارکت کال

سایت CoinMarketCal

سایت CoinMarketCal در سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را به عنوان منبع اطلاعات رویدادهای رمز ارزی آغاز کرد. در آن زمان، بازار کریپتو در حال طی یک روند صعودی بزرگ بود و با معرفی استانداردهای جدید ساخت توکن، ما شاهد افزایش چشمگیر تعداد توکن‌های بازار بودیم. علاوه بر این، در آن دوران بسیاری از کاربران و سرمایه‌گذاران دنیای کریپتو، رویدادهای مهمی مانند عرضه اولیه کوین (ICO) یا ایردراپ‌ها را به علت اطلاع‌رسانی ضعیف از دست می‌دادند. بنابراین لزوم داشتن یک تقویم کریپتویی حاوی تاریخ دقیق برگزاری رویدادها کاملا ضروری بود.

بیشتر بخوانید: ایردراپ چیست

اولین نمونه‌های تقویم رویدادهای دنیای ارز دیجیتال از دقت چندانی برخوردار نبودند و حتی برخی از آنها صرفاً توسط یک نفر مدیریت می‌شدند. همچنین از آن جایی که این نوع پلتفرم‌ها توانایی لازم برای جمع‌آوری اطلاعات کافی و تایید آنها را نداشتند، فعالیت بسیاری از آنها طی مدت کوتاهی متوقف شد. در چنین شرایطی، تیم توسعه‌دهنده کوین مارکت کال تصمیم گرفت به شیوه‌ای غیر متمرکز، برای ساخت یک تقویم کریپتویی دقیق اقدام نماید.

استفاده از کوین مارکت کال چه مزایایی دارد؟

از آنجایی که سایت CoinMarketCal اطلاعات دقیق و کاربردی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، با بهره‌گیری و استفاده به موقع از آن می‌توانید از مزیت‌های زیر برخوردار شوید:

  • شناسایی رمز ارزهای جدید: اگر به اندازه کافی در بررسی رویدادهای ثبت شده در این وبسایت دقت به خرج دهید، می‌توانید توکن‌های مستعد رشد را پیدا کرده و از زمان لیست شدن در صرافی‌ها، یا حتی تاریخ عرضه اولیه آنها مطلع شوید. در نتیجه می‌توانید آن ارز دیجیتال را با قیمتی نسبتا پایین خریداری کرده و پتانسیل کسب سود خود را به حداکثر برسانید.
  • اطلاع از ایردراپ‌ها: ایردراپ‌ها جزو هیجان‌انگیزترین رویدادهای دنیای کریپتو هستند که طی آن، مقدار خاصی از یک کوین یا توکن در میان کاربران واجد شرایط توزیع می‌شود. تاریخ معتبرترین ایردراپ‌های جدید در کوین مارکت کال ثبت شده و شما می‌توانید با ثبت یادآور برای هر تعداد که می‌خواهید، به آسانی در همه ایردراپ‌های مهم شرکت کنید و هیچکدام را از دست ندهید.
  • اطلاع از فورک‌ها: هاردفورک و سافت‌فورک دو رویداد مهم در دنیای کریپتو هستند و معمولاً تاثیر بزرگی روی روندهای قیمتی دارند. در همین راستا، افرادی که از زمان انجام فورک‌ها مطلع باشند، می‌توانند با آمادگی کامل و ثبت معاملات دقیق‌تر، از این رویدادها حداکثر سود ممکن را کسب کنند.
  • اطلاع از بروزرسانی‌های شبکه: شبکه‌های بلاکچینی هرازگاهی بروزرسانی می‌شوند تا امکانات جدیدی به آنها اضافه شود. علاوه بر این، برای برطرف کردن ایرادات شبکه گاهی اوقات فعالیت آنها به صورت موقت (برای مثال برای چند ساعت) قطع می‌شود. بنابراین، مطلع بودن از این رویدادهای مهم برای تمام تریدرها و سرمایه‌گذاران دنیای کریپتو ضروری است.
  • اطلاع از رای گیری‌های شبکه: بسیاری از شبکه‌های رمز ارزی به صورت غیر متمرکز اداره می‌شوند و هولدرهای ارز بومی آنها، به تناسب دارایی نگهداری شده، حق رای دارند. در نتیجه به عنوان هولدر ارز بومی یک شبکه، مطلع بودن از زمان رای گیری برای تایید یا رد پیشنهادهایی که می‌توانند آینده یا نحوه فعالیت فعلی آن را تغییر دهند، بسیار مهم است.
  • دریافت خبرنامه هفتگی: با ثبت ایمیل در خبرنامه کوین مارکت کال، هر هفته ایمیلی تحت عنوان “۳ Coins to Keep an Eye On” دریافت خواهید کرد. این ایمیل حاوی اطلاعات ۳ ارز دیجیتال داغ است که رویدادهای مهمی پیش رو دارند. این نوع گزارش به شما کمک می‌کند تا فرصت‌های خرید یا فروش مناسبی را شناسایی کنید، و یا با ارزهای جدید مستعد رشد آشنا شوید.

روش استفاده از کوین مارکت کال

سایت کوین مارکت کال

کوین مارکت کال همانند سایر پلتفرم‌های کاربردی نظیر کوین مارکت کپ، بخش‌ها و امکانات متنوعی دارد. پس از ورود به سایت CoinMarketCal با محیطی مشابه تصویر بالا مواجه خواهید شد. در قسمت بالای وبسایت، ۴ بخش تحت عنوان: ترندینگ (Trending)، رویداد مهم (Significant)، رویداد داغ (Hot) و کوین دارای پتانسیل (Coin with Potenial) وجود دارد. البته در حال حاضر با توجه به نزدیک بودن هاوینگ بیت کوین، در تصویر، هر چهار بخش این رویداد بسیار مهم دنیای کریپتو را نشان می‌دهند. 

کمی پایین‌تر، ابزار جستجوی وبسایت قرار دارد که به شما اجازه می‌دهد رویدادهایی که بیشتر به آنها علاقه دارید را پیدا کنید. همچنین با کلیک کردن روی گزینه Past Events می‌توانید رویدادهایی که در گذشته رخ دادند را مشاهده کرده و از این طریق، دقت اطلاعات کوین مارکت کال را بسنجید.

ابزار جستجوی کوین مارکت کال

در بخش جستجوی سایت، می‌توانید یک یا همه فیلدها را به دلخواه پر کنید تا نتایج دقیق‌تر و به آنچه مد نظر شماست، نزدیک‌تر باشند. 

در فیلد Keywords می‌توانید یک کلمه کلیدی خاص وارد کنید. 

در فیلد Coins، می‌توانید نتایج را به یک ارز دیجیتال خاص یا ۱۰۰ ارز برتر بازار محدود نمایید. 

در فیلد Categories، می‌توانید انتخاب کنید که فقط یک نوع رویداد خاص، مانند ایردراپ، فورک بلاکچین یا بروزرسانی وایت پیپر برای شما نمایش داده شود. 

در فیلد Show Only، می‌توانید انتخاب کنید فقط رویدادهایی که در دسته‌بندی داغ، مهم، ترندینگ یا دارای تاریخ قطعی (Firm Date) هستند، به شما نمایش داده شوند. با کلیک روی Sort By نیز ترتیب نمایش (بر مبنای تاریخ ثبت شدن رویداد، تاریخ انجام شدن آن و…) را مشخص خواهید کرد. 

کمی پایین‌تر از قسمت جستجو، مهم‌ترین رویدادهای پیش روی دنیای کریپتو به کاربر نشان داده می‌شود.

ثبت یادآور رویداد در کوین مارکت کال

یادآور رویداد کوین مارکت کال

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، رویدادی مربوط به ارز دیجیتال VRA را انتخاب کردیم که قرار است پاداش استیکینگ آن ۱۵ درصد افزایش یابد. تاریخ انجام این رویداد (۳۱ مارس ۲۰۲۴) به خوبی مشخص است. با کلیک روی گزینه Proof، معمولا تصویر زمان برگزاری رویداد (که می‌تواند اسکرین شات از یک توییت رسمی باشد) به شما نشان داده خواهد شد. با کلیک روی گزینه Source، به لینک منبع (برای مثال لینک توییت رسمی) دسترسی پیدا خواهید کرد. کمی پایین‌تر، گزینه‌های واقعی (Real) و (Fake) را مشاهده می‌کنید که بر اساس رای کاربران، درصد صحت رویداد را به ما نشان می‌دهد. البته باید افزود هر فردی می‌تواند روی گزینه Real یا Fake رویدادها کلیک کند و نباید بیش از حد به درصد نمایش داده شده در این قسمت اهمیت داد.

با کلیک روی گزینه تقویم که در گوشه راست هر رویداد کوین مارکت کال قرار دارد، می‌توانید به آسانی رویداد مورد نظر را به یکی از تقویم‌های اپل کلندر (Apple Calendar)، گوگل کلندر (Google) و یا مایکروسافت اوت لوک (Outlook) اضافه کنید. علاوه بر این، با کلیک روی گزینه ساعت که در سمت چپ آیکون تقویم قرار دارد، امکان ثبت یادآور از طریق ایمیل را خواهید داشت. با انتخاب این گزینه با پنجره‌ای مشابه تصویر پایین مواجه می‌شوید:

یادآور ایمیلی کوین مارکت کال

مطابق تصویر بالا، برای ثبت یادآور ابتدا از طریق فیلد I want to be reminded زمان دریافت ایمیل یادآور (برای مثال ۱ یا ۳ روز پیش از تاریخ رویداد) را انتخاب کرده، سپس ایمیل خود را هم در بخش Email وارد نموده و در نهایت روی گزینه Create کلیک کنید.

بخش ان‌اف‌تی کوین مارکت کال

بخش ان‌اف‌تی کوین مارکت کال

هنگام ورود به سایت CoinMarketCal گزینه Coins & Tokens (در کادر قرمز رنگ) به صورت خودکار انتخاب شده و در نتیجه شما فقط رویدادهای مربوط به کوین‌ها و توکن‌ها را مشاهده می‌کنید. تنها در صورتی که گزینه NFT Collections را انتخاب کنید، رویدادهای مربوط به کلکسیون‌های ان‌اف‌تی برایتان نمایش داده خواهد شد. این رویدادها ممکن است مواردی مانند اضافه شدن توکن‌های جدید، آغاز فازهای جدید صدور NFT و مواردی از این قبیل را شامل شوند. در ضمن، ثبت یادآور برای این رویدادها نیز به همان شیوه‌ای که بالاتر شرح داده شد، انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: NFT چیست

سایر امکانات کوین مارکت کال

امکانات کوین مارکت کال

همان طور که در تصویر بالا مشخص است، در سمت چپ بالای تصویر سه بخش رنکینگ (Ranking)، هایلایت (Highlights) و اخبار (News) وجود دارد. در بخش رنکینگ، اطلاعاتی مانند قیمت ارز دیجیتال، ارزش بازار و.. را مشاهده می‌کنید؛ همچنین در کنار هر ارز دیجیتال، تعداد رویدادهای پیش روی آن را نیز مشاهده خواهید کرد. در همین صفحه، با انتخاب گزینه NFT Collection نیز اطلاعات مربوط به توکن‌های NFT به شیوه‌ای مشابه برایتان نمایش داده خواهد شد.

قیمت ارز دیجیتال در CoinMarketCal 

در بخش هایلایت، رمز ارزهایی که رویدادهای مهمی پیش رو دارند، در ۴ دسته بندی ترندینگ (Trending)، رویداد مهم (Significant)، رویداد داغ (Hot) و کوین دارای پتانسیل (Coin with Potential) نمایش داده می‌شوند. همانند سایر بخش‌های سایت کوین مارکت کال، با انتخاب گزینه NFT Colloction در این بخش نیز اطلاعات مشابه در مورد توکن‌های ان‌اف‌تی قابل مشاهده است.

بخش هایلایت سایت CoinMarketCal

دو بخش دیگر کوین مارکت کال مربوط به اخبار (News) و ثبت رویداد (Add Event) هستند. کاربرد بخش اخبار مشخص است، اما برای ثبت رویداد باید اطلاعات کامل آن، شامل تاریخ دقیق و واقعی بودن رویداد با ارسال اسکرین شات (برای مثال از توییت اکانت رسمی) را وارد کنید. ارائه اطلاعات دقیق و قابل اطمینان یکی از ویژگی‌های اصلی سایت CoinMarketCal است و به همین دلیل، در تایید رویدادهای ثبت شده توسط کاربران سختگیری ویژه‌ای به عمل خواهد آمد.

ثبت رویداد در کوین مارکت کال

اپلیکیشن موبایل کوین مارکت کال

اپلیکیشن CoinMarketCal را می‌توان روی سیستم‌های اندروید و آی‌او‌اس نصب کرد. برای این کار کافیست به گوگل پلی یا اپ استور مراجعه کرده و اپلیکیشن را به راحتی نصب کنید. محیط کاربری این اپلیکیشن تقریبا مشابه سایت اصلی بوده و روشی ساده برای ثبت یادآور رویدادها فراهم می‌کند. در ضمن، مدیریت پرتفوی نیز ویژگی اضافه این اپلیکیشن است که دسترسی به آن فعلا از طریق سایت اصلی امکان‌پذیر نیست.

کوین مارکت کال، پلتفرمی کاربردی برای کاربران دنیای کریپتو

کوین مارکت کال ابزاری جامع در اختیار کاربرانی قرار می‌دهد که به دنبال سرمایه گذاری در دنیای کریپتو هستند و می‌خواهند از مهمترین رویدادهای آن مطلع شوند. این وبسایت روشی آسان برای کسب اطلاعات مربوط به عرضه اولیه سکه، عرضه NFT و ایردراپ‌ها ایجاد کرده است. علاوه بر این، اطلاعات سایر رویدادهای مهم، مانند زمان فورک بلاکچین، تغییر در میزان پاداش استخراج و یا بروزرسانی وایت پیپر نیز در این سایت وجود دارد و آن را به یکی از ابزارهای بسیار مهم دنیای کریپتو تبدیل می‌کند.

سایت CoinMarketCal به کاربران اجازه می‌دهد برای رویدادهایی به آنها علاقه دارند نوتیفیکیشن دریافت کنند. رابط کاربری ساده این پلتفرم باعث شده تا اضافه کردن یک رویداد مهم به تقویم گوگل، اپل و مایکروسافت با چند کلیک ساده قابل انجام باشد. در ضمن، کاربران می‌تواند به رویدادها رای دهند که در نتیجه این اقدام، درصد اطمینان از صحت رویدادها مشخص می‌شود. با توجه به تعهد کوین مارکت کال برای ارائه اطلاعات دقیق و به روز، استفاده از این سایت برای هر فرد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در دنیای ارز دیجیتال، بسیار مفید خواهد بود.

آیا تاکنون از تقویم‌های کریپتویی استفاده کرده‌اید؟ امکانات کوین مارکت کال را تا چه حد مفید می‌دانید؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
coinmarketcal
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا