تحلیل ارزهای دیجیتالتحلیل فاندامنتال

پلتفرم لونار کراش چیست؟ آموزش سایت LunarCrush و بررسی ویژگی‌ های آن

لونار کراش بستری برای بررسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر ترندهای بازار ارز دیجیتال، و تحلیل روندهای قیمتی آن است. این پلتفرم ترکیبی از اطلاعات شبکه‌های اجتماعی، داد‌های روی زنجیره‌ای و آمار بازار کریپتو را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این اطلاعات که به صورت لحظه‌ای به روز می‌شوند، به سرمایه‌گذاران کمک خواهند کرد تا در زمینه انتخاب معامله درست و زمان مناسب برای انجام آن، تصمیم‌گیری بهتری داشته باشند.

البته فعالیت لونار کراش به دنیای کریپتو محدود نیست و این پلتفرم اطلاعات اجتماعی در مورد طیف گسترده‌ای از دارایی‌ها، شامل سهام شرکت‌ها، باشگاه‌های ورزشی و حتی افراد مشهور را جمع آوری کرده و در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در ادامه این مقاله، با کاربردها و ویژگی‌های مختلف سایت Lunar Crush، و همچنین توکن بومی آن (LUNR) آشنا خواهیم شد.

معرفی پلتفرم لونار کراش

پلتفرم Lunar Crush

لونار کراش اطلاعات مربوط به بازار و واکنش شبکه‌های اجتماعی به ارزهای دیجیتال را جمع آوری کرده و آنها را به صورت داده‌های مفید، در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. امروزه حوزه کریپتو به حدی گسترش یافته که تقریبا هر روز شاهد انتشار اطلاعات مهمی در شبکه‌های مجازی هستیم. از آنجایی که مطلع بودن از تمامی وقایع مهم این حوزه امکان‌پذیر نیست، خدمات سایت Lunar Crush در این زمینه (و برای واکنش مناسب نسبت به انتشار اطلاعات جدید) سرمایه‌گذاران را یاری خواهد کرد. در این پلتفرم، تمامی اطلاعات به روز دنیای کریپتو مورد بررسی قرار گرفته به صورت خلاصه‌ای از مهم‌ترین موارد، ارائه می‌شود. به همین خاطر است که لونار کراش در لیست بهترین سایت پیش بینی ارز دیجیتال قرار دارد.

لونار کراش به‌عنوان یک پلتفرم هوش اجتماعی، نظر کلی مردم در شبکه‌های اجتماعی را در کنار ترندهای فعلی بازار بررسی کرده، سپس اطلاعات کاملا کاربردی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. برای مثال ممکن است در صفحه بیت کوین به این موضوع اشاره شود که تعداد پست‌های روزانه مربوط به این ارز دیجیتال، به پایین‌ترین مقدار خود طی چند ماه اخیر رسیده است. این نوع اطلاعات به تنهایی نمی‌تواند برای پیش‌بینی وضعیت بازار مورد استفاده قرار بگیرد، ولی ترکیب آن با داده‌های دیگر و تحلیل شخصی تریدر بدون شک بسیار مفید خواهد بود.

دنیای ارز دیجیتال تنها یکی از بخش‌های سایت Lunar Crush بوده و دسته‌بندی گسترده آن مواردی مانند گیمینگ، کشورها و شرکت‌های فناوری را نیز شامل می‌شود. بنابراین می‌توان لونار کراش را به عنوان ابزاری برای تحلیل تمام اطلاعات مفیدی که از شبکه‌های اجتماعی قابل استخراج است، مورد استفاده قرار داد.

استفاده از داده‌های لونا کراش برای انجام معامله

داشبورد لونار کراش

بررسی میزان داغ بودن و ترند شدن دارایی‌های رمز ارزی در شبکه‌های اجتماعی، نظیر ردیت، توییتر و تلگرام، یکی از مهم‌ترین امکانات سایت Lunar Crush است. از میان مهم‌ترین اطلاعاتی که در اختیار کاربران این پلتفرم قرار می‌گیرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حجم اجتماعی (Social Volume): تعداد منشن‌ها یا دفعات اشاره به یک ارز دیجیتال در شبکه‌های مجازی، طی یک بازه زمانی خاص (برای مثال، طی ۲۴ ساعت گذشته)
  • تعامل اجتماعی (Social Engagement): محاسبه تعداد واکنش‌ها و کامنت‌های پست‌های مربوط به یک ارز دیجیتال
  • سنتیمنت (Sentiment): بکارگیری روش پردازش زبان‌های طبیعی (NLP) به منظور تشخیص میزان نگرش منفی یا مثبت گفتگوهای مربوط به یک ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی

بررسی تغییر و تحولات مربوط به این داده‌ها می‌تواند افزایش علاقه یا تغییر دیدگاه در مورد انواع پروژه‌های رمز ارزی را برای کاربر مشخص کند. سرمایه‌گذاران نیز می‌توانند بر اساس همین داده‌ها و تجربه‌ای که دارند، ترندها را زودتر از بقیه شناسایی کرده و سود خرید ارز دیجیتال خود را به حداکثر برسانند.

علاوه بر موارد ذکر شده، لونار کراش اطلاعاتی در مورد اصطلاحات و موضوعات کلیدی که در رابطه با هر پروژه رمز ارزی به کار برده می‌شود را ذخیره می‌کند. این اطلاعات برای درک وضعیت جامعه کاربری یک پروژه و سبک تفکر اعضای آن کاربرد خواهد داشت.

علاوه بر این، کاربران سایت Lunar Crush می‌توانند اطلاعات دریافتی خود را بر اساس اینفلوئنسر یا منابع دلخواه فیلتر کنند تا صرفا بر اساس آنچه مهم می‌دانند، در مورد داده‌ها تصمیم‌گیری کنند. به طور کلی، تحلیل داده‌های کیفی از منابعی چون ردیت، تلگرام و توییتر به سرمایه‌گذار کمک می‌کند تا نبض بازار را پیدا کند.

معیارهای کلیدی داده‌های لونار کراش

محیط کاربری پلتفرم لونار کراش

در سایت Lunar Crush، رمز ارزها بر اساس معیارهای مختلفی بررسی می‌شوند. در این میان، دو معیار آلت رنک (AltRank) و گلکسی اسکور (Galaxy Score) تحت عنوان معیارهای کلیدی معرفی شده و به همین خاطر در این بخش به معرفی آنها می‌پردازیم:

  • آلت رنک: ترکیبی از معیارهای مختلف که مقایسه مقدار آن با دیگر پروژه‌ها، به این سوال‌ها پاسخ می‌دهد: آیا پروژه رمز ارزی در حال رشد یا شکست است؟ آیا افراد بیشتری در شبکه‌های مجازی به آن اشاره می‌کنند؟ آیا مقالات یا اخبار بیشتری در مورد آن نوشته می‌شود؟ میزان توجه کلی کاربران نسبت به پروژه چقدر است؟ 
  • گلکسی اسکور: ترکیبی از اندیکاتورهای رمز ارزی که مقایسه رقم آن با دیگر پروژه‌ها، برای درک میزان سلامت، کیفیت و عملکرد یک پروژه کاربرد دارد. گلکسی استور یک ارزیابی از عملکرد کلی پروژه است و می‌تواند سیگنالی برای ورود پروژه به فاز جدید (پسرفت یا پیشرفت) باشد.

ترکیب داده‌های اجتماعی، درون زنجیره‌ای و آمار بازار در لونار کراش

داده‌های روی زنجیره‌ای و آمار بازار در کنار داده‌های اجتماعی لونار کراش، تصویری کامل از وضعیت بازار ارز دیجیتال ارائه می‌کند. منظور از آمار بازار این است که پلتفرم لونار کراش قیمت ارز دیجیتال، نوسان، نقدینگی و دیگر معیارهای مالی را می‌سنجند. داده‌های روی زنجیره‌ای نیز تحلیل تراکنش‌ها، جریان ورودی و خروجی صرافی‌ها، فعالیت توسعه‌دهندگان و دیگر ترندها در سطح بلاکچین را شامل می‌شوند.

ترکیب داده‌های بلاکچینی، آمار بازار و داده‌های اجتماعی لونار کراش را می‌توان ترکیبی از تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال دانست که در نهایت می‌تواند برای پیش‌بینی قیمت یک دارایی مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال، افزایش حجم فعالیت در شبکه‌های اجتماعی در کنار افزایش میزان ورود دارایی به صرافی ممکن است به عنوان یک سیگنال رالی تلقی شود. از طرف دیگر، افزایش حجم تراکنش‌های یک شبکه بلاکچینی در کنار سنتیمنت خرسی (Bearish Sentiment) نیز می‌تواند نشانی از آغاز یک روند نزولی باشد.

کاربران لونار کراش می‌توانند داده‌های دارایی مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و برای مثال، پروژه‌ای که فعالیت توسعه‌دهندگان آن از بقیه بیشتر است، یا پروژه‌ای که میزان تعامل کاربران با آن افزایش چشمگیری داشته را شناسایی کنند. این نوع پروژه‌ها که اصطلاحاً الماس پنهان (Hidden Gems) هم نامیده می‌شوند، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری محسوب شده و می‌توانند سود مناسبی برای سرمایه‌گذار به ارمغان بیاورند. البته پیدا کردن این نوع پروژه‌ها کار نسبتا دشواری است و حتی پتانسیل‌دارترین پروژه‌های دنیای کریپتو هم می‌توانند شکست بخورند.

هزینه استفاده از امکانات سایت Lunar Crush

هزینه اشتراک لونار کراش

در زمان نگارش این مقاله، هزینه اشتراک ماهانه لونار کراش معادل ۵ دلار است. همچنین در صورتی که اشتراک سالانه این پلتفرم را خریداری کنید، ماهانه ۴ دلار و در مجموع ۴۸ دلار در سال پرداخت خواهید کرد. در این زمان، پرداخت هزینه اشتراک با توکن بومی این پلتفرم (LUNR) یا دیگر ارزهای دیجیتال امکان‌پذیر نیست. در نتیجه برای پرداخت این هزینه، باید کارت اعتباری یا حساب بانکی مورد پذیرش در پلتفرم استراپ (Stripe)‌ داشته باشد. التبه احتمال می‌رود که در آینده، امکان خرید اشتراک با ارز بومی لونار کراش فراهم شود.

سایت Lunar Crush خدمات API خود را نیز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد که برای اطلاع از هزینه آن، باید از طریق ایمیل با مدیران این پلتفرم در ارتباط باشید. بر اساس آنچه در صفحه قیمت‌گذاری لونار کراش مشاهده می‌شود، تاکنون شرکت‌های بزرگی مانند صرافی کراکن، تریدینگ ویو و صرافی کوین‌بیس از خدمات API این پلتفرم استفاده نموده‌اند.

بیشتر بخوانید: API چیست

بررسی ارز دیجیتال لونار کراش (LUNR)

توکن لونار کراش در اکتبر ۲۰۲۱ عرضه شد و در فوریه ۲۰۲۴، آخرین مراسم توکن سوزی آن انجام گردید و موجودی آن به صورت کامل توزیع شد. در نتیجه، اکنون سقف موجودی توکن LUNR معادل ۱۵۰ میلیون واحد است و هرگز از این مقدار بیشتر نخواهد شد. این در حالیست که موجودی اولیه این توکن معادل ۲۵۰ میلیون واحد بود که ۱۰۰ میلیون واحد از آن (معادل ۴۰ درصد) سوزانده شد. در ضمن، در وایت پیپر این توکن به برگزاری مراسم ایردراپ اشاره‌ای نشده است. نحوه توزیع عرضه توکن LUNR به شرح زیر است:

  • عرضه خصوصی: ۱۶ درصد
  • تیم توسعه‌دهنده، مشاوران و سرمایه‌گذاران: ۲۷ درصد
  • فرآیندهای توسعه و کمک‌هزینه‌ها: ۵۷ درصد

توکن LUNR روی بلاکچین‌های مختلفی عرضه شده تا محدودیت‌های کمتر و قدرت بیشتری داشته باشد. در زمان نگارش این مقاله، موجودی توکن لونار کراش در شبکه‌های مختلف به شرح زیر توزیع شده است:

  • اتریوم: ۶۴.۴ درصد
  • زیلیکا: ۲۵.۸ درصد
  • استکس: ۴.۱ درصد
  • بی‌ان‌بی چین: ۴.۰ درصد
  • پالیگان: ۱.۵ درصد
  • اکس‌آر‌پی نتورک: ۰.۱ درصد

خدمات لونار کراش برای برندها و اینفلوئنسرها

لونار کراش ارن

سایت Lunar Crush علاوه بر ارائه اطلاعات در مورد واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به یک رمز ارز یا دارایی خاص، در مورد تولیدکنندگان محتوا و اینفلوئنسرهای این شبکه‌ها نیز داده جمع آوری کرده و میزان تاثیرگذاری آنها را می‌سنجد. در همین راستا، اطلاعات لونار کراش می‌تواند برندها و کسب کارها را به اینفلوئنسر یا تولید کننده محتوای مناسب متصل کرده و هزینه عادلانه‌ای برای تبلیغات مشخص کند.

در حال حاضر، تولید کنندگان محتوا می‌توانند با وارد کردن اطلاعات صفحات مجازی خود در لیست انتظار لونار کراش ارن (LunarCrush Earn) ثبت نام کرده تا در صورت پذیرفته شدن، فرصت درآمدزایی داشته باشند. لازم به ذکر است که پاداش فعالیت تولید کنندگان محتوا نیز در قالب توکن LUNR پرداخت می‌شود.

مهم‌ترین نکات برای بکارگیری داده‌های لونار کراش در استراتژی معاملاتی

برای این که از اطلاعات سایت Lunar Crush بیشترین بهره را ببرید، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

  • مرتباً سایت را برای پیدا کردن تغییرات ناگهانی در فعالیت کاربران شبکه‌های اجتماعی بررسی کنید. بررسی دقیق داده‌های اجتماعی در کنار تحلیل ترندهای درون زنجیره‌ای (داده‌های بلاکچینی) شما را در یافتن مومنتوم بازار و کسب سود بیشتر، از طریق ثبت معامله به موقع، یاری خواهد کرد.
  • در سایت Lunar Crush، پیدا کردن همبستگی (Correlation) بین ترندهای شبکه‌های اجتماعی، نوسان بازار، تعداد تراکنش‌ها و تغییرات قیمت ارز دیجیتال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پیدا کردن همبستگی‌های تاریخی قوی می‌تواند پیدا کردن سیگنال را آسان‌تر نماید.
  • کاربران لونار کراش باید به تغییر ناگهانی سنتیمنت از طمع شدید (افزایش خرید) به ترس شدید (افزایش فروش) توجه ویژه‌ای داشته باشند. در اکثر مواقعی که قیمت ارز دیجیتال به اوج می‌رسد، تغییر سنتیمنت بسیار سریع اتفاق می‌افتد و باید به موقع شناسایی شود. عکس این موضوع در زمان کاهش شدید قیمت نیز صدق می‌کند.
  • داده‌هایی مانند افزایش میزان ورود دارایی به صرافی، افزایش تعداد تراکنش‌ها و یا افزایش فعالیت توسعه‌دهندگان می‌تواند به معنای آغاز روند صعودی باشد. با این حال، تصمیمات مهمی مانند خرید یا فروش دارایی نباید صرفا بر اساس اطلاعات موجود در پلتفرم لونار کراش گرفته شوند؛ این اطلاعات باید در کنار تحلیل شخصی سرمایه‌گذار مورد استفاده قرار بگیرد.

لونار کراش، ابزاری قوی برای تریدرهای دنیای ارز دیجیتال

بکارگیری لونار کراش در کنار یک استراتژی مدیریت ریسک قوی از اهمیت بالایی برخوردار است. داده‌های اجتماعی این پلتفرم می‌توانند در پیش‌بینی بازار کریپتو بسیار مفید باشند، اما نباید فراموش کرد که این بازار ممکن است به صورت غیرقابل پیش‌بینی، و تحت تاثیر عواملی که تا پیش از این تاثیرگذار تلقی نمی‌شدند، نوسان شدیدی را تجربه کند. در همین راستا، کاربران باید میزان تحمل ریسک خود را شناسایی کرده و بر اساس آن وارد پوزیشن‌های معاملاتی شوند.

همانند سایت گلس نود، اگر  لونار کراش نیز به درستی مورد استفاده قرار بگیرد، به بهبود معاملات رمز ارزی و افزایش سود شما منجر خواهد شد. داده‌های این پلتفرم باید در کنار تحلیل شخصی تریدر بکار گرفته شوند. سیگنال‌هایی که از سایت Lunar Crush دریافت می‌کنید برای شما کاربردی خواهند بود، اما در نهایت خودتان باید میزان اهمیت آن را مشخص کنید.

آیا شما پلتفرمی مشابه لونار کراش می‌شناسید؟ لطفا تجربه کاربری خود با سایت Lunar Crush را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
lunarcrush
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا