مقالات ارز دیجیتال

معرفی تیم توسعه وان اینچ و داستان شکل گیری آن

حتما خرید ارز وان اینچ نظر شما را نیز جلب کرده است. پروژه وان اینچ ، یکی از جدیدترین فناوری‌های حوزه بلاکچین است و مزایای زیادی را برای معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال به‌همراه می‌آورد. این فناوری که اصلی‌ترین عملکرد آن جمع‌آوری صرافی‌های غیر متمرکز است، توسط دو برنامه‌نویس نابغه به‌نام‌های آنتون بوکوف (Anton Bukov) و سرگی کونز (Sergej Kunz) توسعه پیدا کرده است. در این مقاله قرار است اعضای تیم توسعه وان اینچ را به شما معرفی کنیم. برای آشنایی با داستان شکل‌گیری این پلتفرم تا انتهای مقاله حاضر همراه ما باشید. 

معرفی پروژه وان اینچ

پیش از معرفی تیم توسعه وان اینچ، بهتر است ببینیم که اصلا پروژه ۱Inch چیست و چگونه توسعه پیدا کرده است. اشاره کردیم وان اینچ، شبکه‌ای‌ست که هدف آن در اصل جمع‌آوری چند صرافی غیر متمرکز در یک پلتفرم یکپارچه است. از این طریق، کاربران می‌توانند شرایط صرافی‌های گوناگون برای مبادله ارزهای دیجیتال را بررسی کنند و بهترین آن‌ها را از نظر کارمزد و سرعت انجام تراکنش‌ها انتخاب کنند.

همچنین، این پلتفرم توکن گس Chi را توسعه داده است تا هزینه‌های گس اتریوم را کاهش دهد. ۱INCH نیز توکن بومی این پلتفرم است و برای نظارت بر پلتفرم و رای‌گیری درباره تغییرات آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. خرید ارز وان اینچ هم در کنار سایر رمزارزها راهی برای سرمایه‌گذاری و معامله‌گری در بازار ارزهای دیجیتال است.

آنتون بوکوف (Anton Bukov)، یکی از هم‌بنیان‌گذاران شبکه وان اینچ

آنتون بوکوف، یکی از دو بنیان‌گذار پلتفرم وان اینچ

آنتون برای اولین بار در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ که در حال برنامه‌نویسی یک ربات آربیتراژ فضایی برای یک صرافی بود، با صنعت کریپتو آشنا شد. او که از ۱۲ سالگی آموزش برنامه‌نویسی را آغاز کرده بود، تا ۳-۲ سال بعد سراغ فناوری بلاکچین نرفت.

در سال ۲۰۱۷ که ارزش توکن‌های اتریوم نزدیک به ۱۰۰ برابر شد، توجه او به اتریوم و قرارداد هوشمند جلب شد. در آگوست همان سال آنتون در یک هکاتون (رویدادی که برای علاقه‌مندان به کامپیوتر و برنامه‌نویسی برگزار می‌شود) شرکت کرد که به‌نوعی نقطه عطف زندگی حرفه‌ای او قرار گرفت.

در این رویداد که در کازان برگزار شده بود، او چیزی را نوشت که احتمالا پیچیده‌ترین قرارداد هوشمند در زندگی حرفه‌ای تا امروز بود. همین مسئله هم علاقه او به قراردادهای هوشمند را افزایش داد. او که قبلا برنامه‌نویسی برای iOS را هم تجربه کرده بود، اظهار داشت که به‌دلیل کیفیت بالای کدهای قراردادهای هوشمند، به این زمینه علاقه فراوانی پیدا کرده است.

همین علاقه زیاد به قراردهای هوشمند، آنتون را به همکاری با چند استارتاپ جذب کرد. هر چند هیچ‌کدام از آن‌ها واقعا شروع به کار نکردند، اما در همان زمان‌ها بود که توسط یکی از دوستانش به سرگژ کونز- دیگر هم‌بنیان‌گذار تیم توسعه وان اینچ- معرفی شد.

اگر چه آن‌ها در ابتدا به‌صورت آنلاین با یکدیگر در ارتباط بودند، اما بعدا آنتون به یکی از میزبان‌های کانال روسی‌زبان یوتیوب CryptoManiacs که در آن درباره بررسی‌های امنیتی زنده قراردادهای هوشمند صحبت می‌شد، تبدیل شد.

او طی این میزبانی متوجه شد که بسیاری از مردم روسیه هیچ ایده‌ای درباره نحوه عملکرد قراردادهای هوشمند ندارند و مطمئن هستند که قراردادهای هوشمند از نظر سرقت پول کاملا ایمن هستند. آن‌ها نمی‌دانستند که اگر کد منبع قرارداد هوشمند در دسترس نباشد، امنیت به هیچ وجه تضمین نخواهد شد.

 آن‌ها برای بررسی پروژه‌های مورد نظر کاربران، کد منبع آن‌ها را درخواست می‌کردند و باگ‌ها و نواقص آن را برطرف می‌کردند. طولی نکشید که آنتون و سرگژ همکاری خود را به سطح جدیدی رساندند و در قالب تیمی به‌عنوان CryptoManiacs در رویدادهای هکاتون شرکت کردند.

در آن رویدادها، این دو با چند توسعه‌دهنده دیگر آشنا شدند و تیم اصلی ۱Inch را تشکیل دادند. در طول تقریبا ۱ سال، آن‌ها در بیش از ده‌ها هکاتون در سراسر جهان شرکت کردند و با ارائه راه حل‌های هیجان‌انگیز، جوایزی دریافت کردند و شبکه‌سازی کردند. جدال برای ساخت ارز دیجیتال وان اینچ هم از همین جا شروع شد.

در می ۲۰۱۹ آنتون و سرگژ یک تجمیع‌کننده غیر متمرکز ایجاد کردند که یک MVP برای پروتکل و صرافی وان اینچ در آینده بود. جالب است بدانید که این پروژه، موفقیت بسیار کمی از نظر کسب جوایز برای تیم توسعه وان اینچ به‌همراه داشت. با این حال، آنان به توسعه و بهبود پروژه خود در نیویورک ادامه دادند.

آنتون تا می ۲۰۲۰ در کنار وان اینچ روی پروژه‌های دیگری هم کار کرد. اما از آن زمان تاکنون، او به‌طور کامل روی پروژه وان اینچ متمرکز شده است؛ فناوری‌ای که در حال حاضر به بخشی مهم و ضروری برای تکنولوژی دیفای تبدیل شده است.

سرگی کونز (Sergej Kunz)، هم‌بنیان‌گذار دیگر وان اینچ

سرگژ کونز، یکی دیگر از اعضای تیم توسعه وان اینچ

سرگژ کونز از دیگر بنیان‌گذاران وان اینچ است. او در ۱۳ سالگی برای اولین بار صاحب کامپیوتر شد اما بر خلاف هم‌سن‌وسال‌هایش که عاشق بازی‌های رایانه خود بودند، او عاشق برنامه‌نویسی بود و در اولین دیدار با رایانه خود، قطعات آن را از هم جدا و مجددا مونتاژ کرد تا بفهمد کامپیوترها چگونه کار می‌کنند!

او در زمان نوجوانی با استفاده از منابع آنلاین برنامه‌نویسی را به‌صورت خودآموز یاد گرفت و تا سن ۱۷ سالگی دانش او در این زمینه به‌اندازه‌ای بالا رفته بود که بتواند از برنامه‌نویسی درآمد کسب کند. او همزمان که به‌عنوان یک برنامه‌نویس و بعدها به‌عنوان مدیر سیستم کار می‌کرد، در اوقات فراغت خود یک سیستم جمع‌آوری پیام‌های متنی نوشت که این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌داد که پیام‌های متنی را با بهترین نرخ در سراسر جهان منتقل کنند.

از سال ۲۰۱۹-۲۰۱۵ او برای مشاوره Mimacom کار می‌کرد و پروژه‌هایی را برای مشتریانی مثل بوش، زیمنس و پورشه اجرا کرده بود. اما اولین تجربه او از کار با رمزارزها به سال ۲۰۱۲ بازمی‌گردد. در آن سال این صنعت چندان نتوانست توجه او را جلب کند تا سال ۲۰۱۶ که شروع به استخراج اتریوم کرد و این کار را تا سال ۲۰۱۸ که سود اتریوم کمتر شد، ادامه داد.

در آن زمان او کانال یوتیوبی به‌نام CryptoManiacs راه‌اندازی کرد که در آن به‌صورت زنده امنیت قراردادهای هوشمند را مورد بررسی قرار می‌داد. در یکی از این پخش‌های زنده بود که یکی از دوستانش آنتون بوکوف را به او معرفی کرد و او تا ۶ ماه یکی از مجریان این کانال بود.

پس از آن بود که آن‌ها با همکاری یکدیگر و شرکت در هکاتون‌های مختلف روی پروژه‌های مختلفی کار کردند و از بابت آن‌ها جوایزی دریافت کردند. در همین خلال بود که پروژه وان اینچ را توسعه دادند و آن را تا سطحی که الان مشاهده می‌کنیم رساندند. با توجه به قابلیت‌ها و امکانات این تکنولوژی، آینده ارز وان اینچ در حوزه دیفای اهمیت به‌سزایی خواهد داشت.

آینده در دستان وان اینچ

پروژه وان اینچ یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین فناوری‌های حوزه کریپتو و صنعت بلاکچین است. این پلتفرم با افزایش سرعت انجام تراکنش‌ها و کاهش کارمزد آن‌ها، نقش مهمی در امور مالی به‌ویژه صنعت دیفای ایفا می‌کند. در مقاله حاضر تیم توسعه وان اینچ را معرفی کردیم و درباره داستان شکل‌گیری این فناوری مهم با شما صحبت کردیم. آیا تابه‌حال روی ارز دیجیتال ۱Inch سرمایه‌گذاری کرده‌اید؟ آن را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تیم توسعه وان اینچ متشکل از چه کسانی است؟

سرگژ کونز و آنتون بوکوف بنیان‌گذاران پلتفرم وان اینچ و اصلی‌ترین اعضای تیم توسعه‌دهنده آن هستند.

پروژه وان اینچ چیست؟

وان اینچ پلتفرمی‌ست که در اصل برای جمع‌آوری چند صرافی غیر متمرکز ایجاد و توسعه یافته است.

مزایای پلتفرم ۱Inch چیست و چرا برای آینده صنعت دیفای مهم است؟

این پلتفرم با کاهش کارمزد معاملات و افزایش سرعت آن‌ها، نقش بسیار مهمی در تسهیل معاملات بازار ارز ایفا می‌کند. همچنین، با توجه به مشخصه‌های ویژه خود، هزینه گس معاملات را هم کاهش می‌دهد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا