اخبار کاردانو

همکاری ریپل با کاردانو؟! نظر چارلز هاسکینسون چیست؟

یکی از اعضای جامعه کاردانو از هاسکینسون در مورد موضع او برای همکاری‌های احتمالی با ریپل سوالی را پرسید و بنیانگذار کاردانو دوباره به خاطر چیزی که در گذشته گفته بود روی تریبون رفت. همانطور که انتظار می‌رفت او ایده مشارکت با XRP را رد کرده و دلیل آن را فقدان تناسب فنی و مشکلات در جامعه این اکوسیستم بیان می‌کند.

به گزارش والکس و به نقل از dailycoin، چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار کاردانو و جامعه ریپل یکی از جالب‌ترین و پرتنش‌ترین تعاملات را در فضای کریپتو با یکدیگر دارند. در یکی از طولانی‌ترین خصومت‌های صنعت کریپتو، دو طرف اغلب با یکدیگر درگیری دارند و به ندرت فرصتی را برای بیان مخالفت‌ها و دشمنی‌های خود از دست می‌دهند.

در آخرین اپیزود از این حماسه همیشگی، هاسکینسون دوباره خود را در تضاد با جامعه ریپل در نظر گرفته و این امر ناشی از گفته‌های او در گذشته است.

کینه‌های دیرینه جامعه ریپل و کاردانو

روز یکشنبه، یکی از کاربران پلتفرم X (توییتر سابق)، چارلز هاسکینسون را به رینگ مبارزه بازگرداند و سخنان یک سال پیش او در مورد XRP را برجسته کرد. هاسکینسون در آن توییت به شدت از جامعه ریپل انتقاد کرده و آن را «سمی و کوچک» خوانده بود. او همچنین ایده هرگونه همکاری احتمالی بین کاردانو و ریپل را هم رد کرده است.

یک سال پیش، دیوید شوارتز (David Schwartz)، مدیر ارشد فناوری ریپل، در پاسخ به دیدگاه انتقادی هاسکینسون، از او خواست تا در موضع و بیانیه خود تجدید نظر کند. بنیانگذار کاردانو در ابتدا با سکوتی کامل به او پاسخ داد.

هاسکینسون در توییت خود گفته بود:

هیچ فایده‌ای ندارد که چیزهای سمی را وارد زندگی خود کنید. چنین کاری توهین‌آمیز و بیهوده است. حتی در حال حاضر که این را می‌گویم نیز میم‌های تمسخرآمیزی به عنوان پاسخ به من دست به دست می‌شوند. زندگی کوتاه است؛ رها کنید و به جلو بروید. XRP هیچ مشارکتی با ما نخواهد داشت و ارزش فنی ارائه نمی‌دهد. جامعه آن سمی و کوچک است. بدون ریپل هم می‌توانم زندگی کنم.

دیوید شوارتز نیز در پاسخ به او گفت:

شاید بهتر باشد که چند روز صبر کنید، این توییت را دوباره بخوانید و این نکته را در نظر بگیرید که آیا واقعاً این چیزهایی که گفته‌اید واقعاً آنچه را که می‌خواهید منعکس می‌کنند یا خیر.
توییت هاسکینسون
تاریخ توییت: دسامبر ۲۰۲۲

با این حال، وقتی که این کاربر یک سال بعد در مورد افکار اخیر او درباره ریپل سوال پرسید، پاسخ هاسکینسون همچنان یک «نه» قاطع و آشکار به شراکت‌های احتمالی با این اکوسیستم بود. هاسکینسون برای توجیه موضع خود، به دو سال «آزار و اذیت» از طرف جامعه XRP و عدم وجود زمینه‌های مشترک فنی بین کاردانو و ریپل اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال ریپل چیست؟

آب کاردانو و ریپل در یک جوی نمی‌رود

بنیانگذار کاردانو در توضیحات خود (در تاریخ ۲۶ آذر ۱۴۰۲) گفت که ریپل بازار متفاوتی دارد و برای «هدف دیگری» ساخته شده است. او تأکید کرد که XRP مانند اتریوم، پولکادات و الگوراند نیست که بر حل مشکلات مشابه تمرکز کند. به گفته هاسکینسون، XRP یک سیستم تسویه حساب بین بانکی و زیرساختی برای ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) محسوب می‌شود، نه یک سیستم قرارداد هوشمند غیرمتمرکز.

هاسکینسون تاکید کرد که همکاری با جامعه ریپل را در نظر ندارد و او مهم‌ترین دلایل این امر را «حملات شخصی، آزار و اذیت و ناتوانی مطلق اعضای این جامعه در گفتگو» توصیف می‌کند.

گفته‌های هاسکینسون ناامیدی او از این شرایط را برجسته می‌کند. جامعه ریپل با ساخت میم‌هایی از او و متهم کردن وی به مواردی از جمله دست داشتن در فساد به این فرد خلاق پاسخ می‌دهد. هاسکینسون طبق روش معمول خود، همچنان اعضای این جامعه را به عنوان نظریه‌پردازان تئوری توطئه برای نظریه ETHGate برچسب‌گذاری می‌کند.

آن روی سکه

در ماه دسامبر ۲۰۲۲ (آذر ۱۴۰۱)، هاسکینسون قول داد که دیگر در مورد ریپل و وضعیت آن اظهار نظر نکند. با این حال، بنیانگذار کاردانو اغلب این وعده خود را زیر پا می‌گذارد.
او یکی از اولین کسانی بود که وقتی ریپل زیر ذره‌بین کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) قرار گرفت از این شرکت به صورت عمومی حمایت کرد.
هاسکینسون اخیراً اذعان داشته که اتریوم ممکن است از روابط و احتمالاً پول برای تأثیرگذاری بر روی کمیسیون بورس و اوراق بهادار استفاده کرده باشد. با این حال، وی تهمت فساد به این اکوسیستم نزده و در عوض از این رویه به عنوان تبعیض‌گذاری و استثناء قائل شدن یاد کرد.
هاسکینسون علناً اعلام کرده بود که از مسخره کردن جامعه ریپل با میم‌های ETHGate لذت می‌برد.

بیشتر بخوانید: کاردانو چیست؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۱۵

منبع
dailycoin.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا