سرمایه گذاری

انواع راه های کسب درآمد غیر فعال از ارزهای دیجیتال

حتی فکر کردن به کسب درآمد غیر فعال از ارزهای دیجیتال می‌تواند وسوسه‌کننده و جذاب باشد. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که می‌توانید بدون هیچ فعالیتی در بازار کریپتوکارنسی سود زیادی را از آن خود کنید؟ کسب درآمد غیر فعال یا منفعل هم یکی از روش‌های کسب درآمد از بازار کریپتو است. شما می‌توانید در کنار انجام معاملات مختلف در بازار رمز ارزها، از آن‌ها درآمد غیر فعال کسب کنید، اما چطور می‌توان از ارزهای دیجیتال کسب درآمد غیر فعال داشت؟ در روش‌های قدیمی شما از طریق سرمایه‌گذاری مجددِ سود یا کارهایی مشابه می‌توانستید به درآمد منفعل برسید اما چطور می‌توان از طریق بازار ارزهای دیجیتال به این درآمد رسید؟ با ما همراه باشید تا راه‌های سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال برای رسیدن به درآمدی که هیچ فعالیتی برایش لازم نیست را با شما در میان بگذاریم.

نحوه کسب درآمد غیر فعال از ارزهای دیجیتال

برای کسب درآمد غیر فعال از ارزهای دیجیتال باید یک استراتژی مناسب و کاربردی را در پیش بگیرید. در واقع بازار ارزها پر از نوسان است و هیچ سودی در آن ضمانت نمی‌شود اما اگر یک استراتژی مناسب برای خود تعیین کنید، درصد سوددهی بازار برایتان بیشتر می‌شود. مقدار سرمایه‌ای که برای سرمایه‌گذاری در دست دارید نیز در اینکه قرار است چقدر از این بازار درآمد غیر فعال کسب کنید، موثر است. در واقع هر چه سرمایه‌تان بیشتر باشد، راه‌های بیشتری هم پیش رویتان است تا بتوانید از طریق آن‌ها به کسب درآمد غیر فعال که یکی از انواع سرمایه‌گذاری است، دست پیدا کنید.

در ادامه به برخی از روش‌های کسب سود منفعل در بازار رمز ارزها می‌پردازیم و توضیحاتی در موردشان می‌دهیم.

وام‌دهی

یکی از متداول‌ترین روش‌های کسب درآمد غیر فعال از ارزهای دیجیتال وام دهی ارز دیجیتال است. شما می‌توانید در بستر بلاکچین به میزان مورد نیازتان وام دریافت کنید. در واقع از آن‌جا که هیچ نیازی نیست از سوابق مالی خود گزارشی برای شبکه‌های بلاکچینی ارائه کنید، می‌توانید به هر اندازه که می‌خواهید وام بگیرید.

کسانی که دوست دارند با کمترین میزان تلاش به سود خوبی از ارزهای دیجیتال‌شان برسند، می‌توانند در پلتفرم‌های همتا به همتا یا P2P دارایی‌هایشان را برای بازه زمانی مشخصی مسدود کنند تا پس از آن با دریافت سود از وجوه، به کسب درآمد غیر فعال از ارزهای دیجیتال برسند.

میزان سود از طریق وام در بازار کریپتوکارنسی به طور معمول با نرخ ثابت تعیین می‌شود اما گاهی با توجه به نرخ بازار نیز تغییر می‌کند. شما می‌توانید در بعضی از صرافی‌ها و پلتفرم‌های معاملاتی رمز ارزها از طریق معاملات مارجین از سیستم وام‌دهی برای داشتن درآمد منفعل استفاده کنید. البته فراموش نکنید در روش وام‌دهی چنانچه دارایی‌هایتان مسدود شود، می‌تواند برایتان مشکل‌ساز باشد.

وام‌دهی در حالت کلی به معنی قرض دادن دارایی به کاربران در ازای دریافت میزان مشخصی سود است. میزان سودی که در این روش دریافت می‌کنید، بنا به سه عامل نرخ بهره، میزان وامی که می‌دهید و مدت زمان وام‌دهی تعیین می‌شود. چنانچه نرخ بهره زیادی برای وام خود در نظر بگیرید، باید مقدار وام را بیشتر و زمان آن را هم طولانی‌تر کنید. در روش وام‌دهی شرایط اخذ وام توسط خود مالک یا شخصی ثالثی به عنوان واسطه تعیین می‌شوند.

کسب درآمد غیر فعال از وام‌دهی

انواع مختلفی از وام‌دهی در بازار کریپتو وجود دارد که در زیر به بررسی و توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

وام‌دهی مارجین

کسانی که در پلتفرم‌های معاملاتی از روش مارجین به معامله ارزهای دیجیتالی می‌پردازند، می‌توانند در ازای مبلغ مشخصی وام به عنوان اهرم، سود معاملات‌شان را افزایش دهند. هر چند وام‌هایی که این افراد دریافت می‌کنند با بهره است، اما در مقابل با چند برابر کردن میزان سرمایه، می‌توانند سودهای قابل توجهی از بازار کسب کنند. در این روش شرایط وام‌دهی توسط صرافی‌ها تعیین می‌شود و شما باید دارایی‌های خود را در دسترس آن‌ها قرار دهید.

وام‌دهی متمرکز

در روش وام‌دهی متمرکز شما بر اساس شرایطی که شخصی ثالث آن را تعیین می‌کند، وام می‌دهید. در وام‌دهی متمرکز نرخ سود و مدت قفل‌شدن دارایی‌ها از پیش تعیین خواهد شد. برای اینکه بتوانید از این طریق درآمد غیر فعال به دست آورید، باید وجوه خود را به حساب شخص ثالث واریز کنید.

وام‌دهی غیر متمرکز

یکی از روش‌های کسب درآمد غیر فعال از ارزهای دیجیتال وام‌دهی غیر متمرکز است. در روش غیر متمرکز واسطه‌ای وجود ندارد و کسی که وام می‌دهد با کسی که وام دریافت می‌کند به صورت مستقیم و به وسیله قراردادهای هوشمند ارتباط برقرار خواهد کرد.

وام‌دهی P2P

پلتفرم‌های زیادی هستند که به روش همتا به همتا امکان وام‌دهی یا دریافت وام را برای کاربران خود به وجود می‌آورند. در ‌این روش شما می‌توانید به صورت مستقیم به کسی وام‌ دهید یا از او وام بگیرید. این پلتفرم‌ها یک کیف پول حضانتی دارند که وام‌دهندگان در مرحله اول باید دارایی خود را به آن واریز کنند. پس از تعیین نرخ بهره، مقدار وام و شرایط آن، در نهایت می‌توانند از این طریق برای خود درآمد غیر فعال بسازند. در وام‌دهی P2P شما روی فرآیند وام‌دهی کنترل و نظارت خواهید داشت.

کسب درآمد غیر فعال از وام‌دهی همتا به همتا

استخراج ارزهای دیجیتالی

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد غیر فعال از ارزهای دیجیتال که به عنوان قدیمی‌ترین روش هم از آن یاد می‌شود، استخراج ارزهای دیجیتال است. در این روش شما از توان محاسباتی ماینرها استفاده می‌کنید تا امنیت شبکه‌های بلاکچینی را افزایش دهید و در مقابل پاداش دریافت کنید.

در گذشته با تراشه‌ها و پردازنده‌های خیلی ساده می‌توانستیم به استخراج بیت کوین بپردازیم اما با گذشت زمان و افزایش هش‌ریت شبکه بیت‌کوین، دیگر این کار امکان‌پذیر نبود. امروزه دستگاه‌هایی برای استخراج بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال وجود دارند که با پردازنده و تراشه‌های قدرتمند خود، فقط به منظور ماینینگ و استخراج ارز دیجیتال تولید می‌شوند.

همواره صنعت تولید ماینرها در حال پیشرفت است و با استفاده از ریز تراشه‌های قدرتمند، ماینرهای قوی‌تری تولید می‌شوند. حالا اگر از دستگاه‌های قدیمی استفاده کنید، به دلیل صرف زمان زیاد برای استخراج ارزها، سود دهی خوبی هم برایتان ندارند مگر اینکه یک مزرعه رمز ارز ایجاد و از ماینرها به صورت همزمان استفاده کنید.

کسانی که به دنبال استخراج ارزهای دیجیتال برای کسب درآمد غیر فعال از بازار رمزارزها هستند، می‌توانند ارزهایی را استخراج کنند که مبتنی بر الگوریتم اثبات کار هستند و هنوز نرخ هش ریت‌شان پایین است. این ارزها را حتی می‌توان با GPU هم استخراج کرد.

شما می‌توانید به سراغ کوین‌های ناشناخته بروید. این کوین‌ها سود خوبی برای استخراج دارند اما ممکن است تمام تلاش‌هایتان را هم از بین ببرند و طی یک بازه زمانی کوتاه تمام ارزش‌شان را از دست بدهند. همچنین کوین‌های ناشناخته اغلب نقدینگی پایینی دارند و به همین دلیل ممکن است ریزش‌های قیمتی زیاد و شدیدی را تجربه کنند.

هر چند استخراج ارزهای دیجیتال یکی از روش‌های منفعل برای کسب سود از بازار ارزها است اما با این حال برای این کار باید بودجه‌ای از قبل تعیین کنید و به عنوان سرمایه اولیه برای خرید ماینر و دیگر تجهیزات آن را هزینه کنید.

کسب درآمد غیر فعال از استخراج ارزهای دیجیتال

استکینگ ارزهای دیجیتال

سپرده گذاری یا استکینگ ارزهای دیجیتال هم یکی از راه های کسب درآمد غیر فعال از ارزهای دیجیتال است. در روش استکینگ تقریبا مسیری مثل استخراج رمز ارزها را در پیش خواهید گرفت. در این روش شما مقداری از دارایی‌های خود را در کیف پول‌تان نگهداری می‌کنید و با انجام برخی کارهای خاص در شبکه مثل بررسی اعتبار تراکنش‌ها، پاداش دریافت خواهید کرد. در این روش دارندگان رمزارزها ترغیب می‌شوند که دارایی‌های خود را استیک کنند تا در مقابل حفظ امنیت شبکه، پاداش بگیرند.

به طور کلی شما با نگهداری ارزهای دیجیتال در کیف پول خود می‌توانید به کسب درآمد غیر فعال بپردازید. حتی در بعضی از صرافی‌ها کافیست تا ارز دیجیتال مورد نظر را بخرید و سپس آن را نگهداری کنید تا مابقی کارها توسط خود صرافی انجام شود و شما به درآمد منفعل برسید. مثلا می‌توانید کریپتوکارنسی محبوب و معروفی مثل کاردانو یا کازماس را در صرافی‌های معتبر و بزرگ جهانی سپرده‌گذاری کنید تا بدون دردسر، سود بگیرید.

شبکه‌هایی که با استکینگ ارزهای دیجیتال به کاربران خود سود می‌دهند، به عنوان الگوریتم اجماع از گواه اثبات سهام استفاده می‌کنند. برای اینکه به اعتبارسنجی و استکینگ ارزها بپردازید، نیاز نیست که سخت‌افزار و دستگاه‌های پیشرفته‌ای تهیه کنید اما باید دارایی‌هایتان به اندازه کافی باشد تا بتوانید بلوک‌های دیگر را به زنجیره اضافه کنید.

در روش استکینگ هم برای کسب درآمد غیر فعال از ارزهای دیجیتال باید از قبل بودجه‌ای را به عنوان سرمایه اولیه در نظر بگیرید.

حساب‌های پس انداز رمز ارزها

در بسیاری از صرافی‌ها و پلتفرم‌های معاملاتی شما می‌توانید در حساب‌های پس‌انداز ارزهای خود را سپرده‌گذاری کنید و از این طریق برای خود سود منفعل بسازید. در واقع این روش شبیه به روش‌های سنتی مثل سپرده‌گذاری در بانک‌ها اما با سود بیشتر است. از آن‌جا که سپرده‌گذاری دارایی‌ها در روش‌های سنتی معمولا نرخ سود پایینی دارد، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند تا دارایی‌هایشان را در حساب‌های پس‌انداز و سپرده‌گذاری رمز ارزها قرار دهند.

کسب درآمد غیر فعال از حساب‌های سپرده‌گذاری

برای اینکه در حساب‌های سپرده‌گذاری وجوه خود را وارد کنید، باید اول یک پلتفرم معاملاتی مطمئن پیدا کنید. بعد از طی کردن مراحل ثبت نام، شما می‌توانید با واریز وجه به حساب ارائه‌دهنده خدمات ارزهای دیجیتال، در بازه‌های زمانی مشخص از آن سود بگیرید. البته لازم به ذکر است در بسیاری از پلتفرم‌ها دارایی‌هایتان برای مدت زمان مشخصی قفل می‌شوند، یعنی نمی‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

برای اینکه نرخ سود بیشتری بگیرید بهتر است به سراغ استیبل‌کوین‌هایی مثل USDC که کوین دلار آمریکا است یا DAI بروید.

ماینینگ ابری

در روش ماینینگ ابری نیازی نیست مثل روش استخراج ارزها، سخت‌افزار و ماینرهای قدرتمندی تهیه و سرمایه اولیه زیادی را صرف این تجهیزات کنید. شما می‌توانید از شرکت‌های مستقر برای اجاره قدرت هش استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید در ازای پرداخت میزان مشخصی پول، در یک بازه زمانی مشخص، حق هش‌ریت مشخصی را طبق یک قرارداد دریافت کنید. طبق معامله‌ای که می‌کنید، کوین‌های جدیدی هم به حساب‌تان اضافه می‌شود. شما از این طریق می‌توانید به کسب درآمد غیر فعال از ارزهای دیجیتال بپردازید.

اما باید مراقب باشید که با هر شرکت و مجموعه‌ای قرارداد تنظیم نکنید! بسیاری از فروشندگان قراردادهای ماینینگ ابری کلاهبردار هستند و اعتبار کافی ندارند. شما باید به خوبی در مورد شرکت مورد نظر تحقیقات کنید و سپس با آگاهی کامل نسبت به تنظیم قراردادها اقدام کنید.

ییلد فارمینگ

در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ ییلد فارمینگ بین کاربرانی که تمایل به کسب درآمد غیر فعال از ارزهای دیجیتال داشتند، محبوبیت زیادی پیدا کرد. دلیل بیشتر محبوبیت ییلد فارمینگ به دلیل شروع به کار صرافی‌های غیر متمرکز بود. این صرافی‌ها با اتکا به قراردادهای هوشمند و نقدینگی که توسط کاربران تامین می‌شود، کار می‌کنند. برای سرمایه‌گذاری در ییلد فارمینگ نیاز به استخرهای نقدینگی است. کاربران با قرار دادن سرمایه‌های خود در این استخرها، سود دریافت می‌کنند؛ سرمایه کاربران نقدینگی مورد نیاز صرافی را تامین می‌کند.

سودی که از این روش به دست می‌آید از طریق کارمزدهایی تامین می‌شود که کاربران در استخرهای نقدینگی پرداخت می‌کنند. برای سپرده‌گذاری به روش ییلد فارمینگ، به طور معمول نیاز به توکن دیفای و یا استیبل کوین دارید.

کسب درآمد غیر فعال از ییلد فارمینگ

اجرای نود لایتنینگ

فرض کنید قرار است برای شخصی از طریق تراکنش‌های معمولی، بیت کوین بفرستید، در این حالت او نمی‌تواند از همان کانالی که برایش بیت کوین را ارسال کرده‌اید، برایتان بیت کوینی بفرستد. اما اگر از شبکه لایتینگ استفاده کنید، از آن‌جا که این شبکه مجهز به کانال‌های دو طرفه است، به راحتی شخص مقابل هم امکان ارسال بیت کوین را برایتان خواهد داشت.

شبکه لایتینگ برای تراکنش‌های سریع استفاده می‌شود. نودهایی که در شبکه لایتینگ وجود دارند، بیت کوین را در کانال‌های پرداخت مسدود می‌کنند. همچنین این نودها نقدینگی را هم تامین می‌کنند و به همین دلیل ظرفیت این شبکه افزایش پیدا می‌کند. این نودها کارمزدهای تراکنش‌های کانال‌ها را دریافت می‌کنند. کسانی که بیت‌کوین دارند اما دانشی در زمین شبکه لایتنینگ ندارند، شاید اجرای لایتنینگ نود برایشان دشوار و سخت باشد.

اگر می‌خواهید از جوایز مربوط به اجرای لایتنینگ نود نیز بهره‌مند شوید، باید کلیه شرایطی که در شبکه لایتنینگ وجود دارد را هم بپذیرید. فراموش هم نکنید که کارمزدهای شبکه لایتنینگ کم است و به همین دلیل کسانی که نودها را اجرا می‌کنند، درآمد زیادی از این طریق ندارند. هر چند درآمد این روش زیاد نیست اما با این حال برخی برای اینکه بیت‌کوین را به یک ابزار معامله تبدیل کنند، از این روش استفاده می‌کنند. این هم یکی از راه‌های محبوب کسب درآمد غیر فعال از ارزهای دیجیتال است.

مسترنودها

مسترنودها را می‌توان سرورهایی دانست که در شبکه‌های غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند. عملکرد مسترنودها با سایر نودهای یک شبکه متفاوت است. برای اینکه تبدیل به یک مسترنود در شبکه شوید، باید در وهله اول سرمایه‌گذاری کنید و در وهله دوم از دانش و آگاهی زیادی بهره‌مند باشید. برای سرمایه‌گذاری به منظور مسترنود شدن و کسب درآمد از مستر نود، باید به صورت کامل تحقیق کنید چرا که بعضی پروژه‌ها نرخ سود را مصنوعی افزایش می‌دهند و یا در بعضی دیگر نیاز است تا حجم بالایی از توکن‌ها را مسدود کنید چرا که نمی‌توانند به دارایی و پول تبدیل شوند.

کسب درآمد غیر فعال از مستر نود

برای اینکه بتواند یک مسترنود را مدیریت کنید، باید حجم بالایی از پول نقد یک شبکه را حفظ کنید. با هر بار استخراج بلاک، پاداش مسترنودها افزایش پیدا می‌کند.

برنامه‌های وابسته

یکی دیگر از راه های کسب درآمد غیر فعال از ارزهای دیجیتال، استفاده از برنامه‌های وابسته است. این برنامه‌ها برای افزایش محبوبیت و زیاد شدن کاربران‌شان در ازای برخی فعالیت‌ها، به شما پاداش می‌دهند. البته همه برنامه‌های وابسته کیفیت لازم برای استفاده را ندارند، پس قبل از اینکه بخواهید از یک برنامه استفاده کنید، حتما تحقیقات لازم را در مورد آن انجام دهید.

فورک‌ها و ایردراپ ها

برای اینکه بتوانید از طریق فورک‌ها کسب درآمد غیر فعال از ارزهای دیجیتال داشته باشید، باید ارزهایی را نگهداری کنید که قرار است در تاریخ مشخصی در آینده، هارد فورک انجام دهند و کوین زنجیره جدید خود را، به تناسب میزان داراییتان در زنجیره قدیمی، به شما اختصاص دهند.

در خصوص ایردراپ ها نیز فقط کافیست تا طبق دستورالعمل پلتفرم ارائه دهنده ایردراپ عمل کنید تا شامل ایردراپ ارز دیجیتال مربوطه شوید.

برخی از پلتفرم‌ها برای ایردراپ‌های ارزهای دیجیتال از شما کلید خصوصی کیف پول‌تان را می‌خواهند، این پلتفرم‌ها کلاهبرداری هستند چرا که برای انجام ایردراپ هیچ نیازی به کلید خصوصی نیست.

سان اکسچنج

سان اکسچنج یا صرافی خورشیدی یک روش متفاوت برای کسب درآمد غیر فعال از ارزهای دیجیتال است. در این روش شما می‌توانید به صورت مستقیم روی پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر که در آفریقای جنوبی ایجاد می‌شوند، سرمایه‌گذاری کنید. این شرکت به صورت ماهانه سود شما را پرداخت می‌کند. هر چند سودی که از این روش به دست می‌آورید کم است اما در گذشت زمان می‌تواند بسیار بیشتر از سرمایه‌گذاری اولیه‌تان باشد.

بازی‌های کریپتویی

با انجام بازی کریپتویی و طی کردن مراحل آن می‌توانید ارز دیجیتال یا NFT بگیرید. بازی‌هایی مثل فورتنایت یا پابجی در ازای بازی کردن به بازیکنان خود پاداش می‌دهند. این سیستم کاربران زیادی را ترغیب می‌کند تا وارد دنیای بازی‌های کریپتویی شوند و از این طریق به کسب درآمد غیر فعال از ارزهای دیجیتال بپردازند.

کسب درآمد غیر فعال از بازی‌های کریپتویی

سایت فاست ارز دیجیتال

فاست به معنی شیر آب است و سایت فاست ارز دیجیتال کارکردی شبیه به شیر آب دارد. شیر آب با چکه کردن قطره‌های آب می‌تواند در مدت زمانی مشخص یک ظرف را پر از آب و شما را هم سیرآب کند و سایت فاست نیز با عملکردی مشابه با چکه کردن قطره‌های ارزهای دیجیتال، به مرور زمان یک درآمد منفعل برایتان ایجاد خواهد کرد. درآمد سایت فاست کم است، به همین دلیل به سودی که از این روش به دست می‌آورید، درآمد قطره‌ای هم می‌گویند.

در سایت‌های فاست شما باید کارهای خاصی انجام دهید تا پاداش بگیرید. مثلا بازدید از تبلیغات یکی از روش‌های کسب درآمد از طریق این سایت‌ها است.

ETF بیت کوین

حجم زیادی از بیت‌کوین‌ها در صندوق‌های ETF بیت کوین نگهداری می‌شود. شما می‌توانید با معامله یا خرید سهام ETFهای بیت‌کوین، سود به دست بیاورید. اینکه قیمت هر سهم از این صندوق‌ها چقدر است، بستگی به قیمت بیت کوین دارد. چنانچه قیمت بیت کوین افزایشی باشد، قیمت سهام صندوق‌ها هم افزایش پیدا می‌کند و چنانچه کاهشی باشد، قیمت سهام صندوق‌های ETF بیت کوین نیز کم می‌شود.

کسب درآمد از والکس

والکس یکی از صرافی‌های معتبر ایرانی است که به شما این امکان را می‌دهد تا در ازای دعوت دوستان‌تان و انجام تراکنش توسط آن‌ها، سود دریافت کنید. در واقع در روش کسب درآمد از والکس شما درصد پاداش خود از هر معامله را مشخص و سپس لینک دعوت اختصاصی‌تان را برای دوستان‌تان ارسال می‌کنید. آن‌ها نیز پس از ثبت نام و طی کردن مراحل احراز هویت می‌توانند در والکس خرید و فروش کنند. در ازای هر تراکنشی که آن‌ها در این سایت انجام دهند، تا ۴۵ درصد سود نصیب شما می‌شود. والکس هم یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد غیر فعال از ارزهای دیجیتال را در اختیارتان می‌گذارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

مشکلات راه های کسب درآمد غیر فعال از ارزهای دیجیتال

مشکلات زیادی سد راه افرادی است که می‌خواهند به صورت غیر فعال از ارزهای دیجیتالی کسب درآمد کنند. مثلا پروژه‌هایی که نرخ سودشان را به صورت مصنوعی افزایش می‌دهند، می‌توانند سرمایه‌گذران زیادی را در دام خود گرفتار کنند. در زیر به بعضی رایج‌ترین مشکلات در این زمینه می‌پردازیم:

بروز خطا از طرف کاربران

شروع به کار و استفاده از منابع بلاکچینی برای کاربرانی که دانش فنی زیادی ندارند، سخت و دشوار است و با کوچکترین خطا ممکن است تمام دارایی و سرمایه‌شان را از دست بدهند. به همین دلیل اگر آگاهی کافی در مورد استفاده از منابع بلاکچینی را ندارید، بهتر است منتظر بمانید تا سرویس‌هایی کاربر محور ارائه شوند تا روند استفاده را برایتان تسهیل کنند و درصد بروز خطا را کاهش دهند.

مسدود شدن سرمایه و کاهش ارزش دارایی

در بعضی از پلتفرم‌ها به منظور وام دهی یا سود دهی، سرمایه‌تان برای مدتی خاص مسدود می‌شود. طی این مدت ممکن است اتفاقات ناخوشایند زیادی رخ دهد و روی ارزش سرمایه‌تان تاثیر منفی بگذارد.

خطر ایجاد باگ

وقتی بر اساس یک قرارداد هوشمند و به منظور کسب درآمد غیر فعال از ارزهای دیجیتال، دارایی‌هایتان را مسدود می‌کنید یا رضایت می‌دهید تا سرمایه‌تان در یک کیف پول مسدود شود، ممکن است باگ‌های مختلفی ایجاد شود. به همین منظور جهت جلوگیری از این باگ‌ها قبل از مسدود کردن سرمایه باید به طور کامل در مورد پلتفرمی که می‌خواهید در آن سرمایه‌گذاری کنید اطلاعات کافی به دست آورید.

از کار افتادن پلتفرم

اگر پلتفرمی که در آن سرمایه‌تان را واریز کرده‌اید از کار بیفتد، تمام سرمایه‌تان هم نابود می‌شود. پس به خوبی در مورد روند فعالیت پلتفرم مورد نظر اطلاعات کسب کنید.

هک یا آسیب پذیری قراردادهای هوشمند

ممکن است پلتفرمی که سرمایه‌تان را به امید کسب درآمد غیر فعال از ارزهای دیجیتال به آن وارد کرده‌اید هک شود یا قراردادهای هوشمندتان آسیب ببینند. در این صورت ممکن است سرمایه‌تان را از دست بدهید. پس در مورد امنیت پلتفرم و همچنین قراردادهای هوشمند آن اطلاعاتی کسب کنید تا درگیر چنین مشکلاتی نشوید.

کسب درآمد منفعل، خوب یا بد؟

روش‌های کسب درآمد غیر فعال از ارزهای دیجیتال روز به روز پیشرفت می‌کنند. چنانچه با آگاهی کامل، کسب دانش و مشورت با افراد مطلع نسبت به کسب سود از هر کدام از روش‌ها اقدام کنید، می‌توانید منبع درآمد مستمر و مطمئنی برای خودتان ایجاد کنید. اما اگر ناآگاهانه به مسیری وارد شوید، ممکن است در دام مشکلاتی که توضیح دادیم، گرفتار شوید و تمام سرمایه‌تان را از دست بدهید. پس قبل از اقدام به کاری، به خوبی در مورد آن تحقیق کنید.

برای کسب درآمد غیر فعال از ارز دیجیتال کدام روش را ترجیح می‌دهید؟ دلیل خودتان را برای والکس بنویسید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
investopedia
در میان کلمه‌هایم روزگار می‌گذرانم. رسالتم این است تا با کلمه‌ها، به کسب‌و‌کارها کمک کنم فروش و آگاهی از برند خودشان را افزایش دهند. درباره موضوعات مختلف می‌نویسم تا به جهان‌های متفاوت هر کسب‌و‌کار با قلمم سرکشی کنم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا