معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال MAGIC چیست؟ معرفی Treasure DAO و مزایای آن

مجیک (MAGIC) نام توکن گیمینگی است که در سال ۲۰۲۱ با هدف خرید و فروش آیتم در بازی راه‌اندازی شد. ویژگی منحصربه‌فرد این دارایی که آن را از سایر ارزهای دیجیتال متمایز می‌کند، امکان ارتباط میان چند جامعه‌ی مختلف برای رشد و توسعه بازی‌ها است. این پروژه به دنبال آن است که به یکی از غول‌های صنعت متاورس تبدیل شود و در این راستا اهداف مشخصی دارد. اگر می‌خواهید بدانید اهداف ارز مجیک چیست، درباره کاربردهای آن اطلاعات بیشتری کسب کنید و بهترین کیف پول‌ها برای نگهداری از آن را بشناسید، با ما در این مقاله‌ی والکس همراه باشید.

ارز مجیک چیست؟

مجیک، توکنی در اکوسیستم گیمینگ Treasure و یکی از پروژه های NFT است که بر بستر شبکه آربیتروم فعالیت می‌کند. این مجموعه، یک ناشر غیرمتمرکز برای بازی‌هایی است که جامعه‌ی طرفداران نقش زیادی در آن‌ها دارد.

این ارز در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ عرضه شد. این توکن به‌عنوان ارز رزرو (ارزی که به‌عنوان پشتوانه‌ی مالی عمل می‌کند) برای اکوسیستم Treasure ایفای نقش می‌کند. MAGIC به‌گونه‌ای طراحی شده است که با گذر زمان، کمیاب‌تر می‌شود و از این طریق، ارزش آن افزایش می‌یابد. کاربران می‌توانند از طریق بازی کردن و انجام فعالیت در پلتفرم متاورسی Bridgeworld این ارز را به‌دست بیاورند.

توکن بومی این پروژه با نماد MAGIC در رتبه‌بندی ارزشمندترین رمزارزهای بازار در سایت CoinGecko، در جایگاه ۲۰۱ قرار دارد. بالاترین قیمت آن تاکنون، در تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۲۲ در سطح قیمت ۶.۳۲ دلار ثبت شده است. همچنین، کمترین سطح قیمتی مجیک تا این لحظه در روز ۷ اکتبر ۲۰۲۱ در رقم ۰.۰۱۹۹ دلار دیده شده است.

مجیک، در شبکه‌ی ERC-20 ساخته شده است و حداکثر میزان ذخایر آن در حدود ۳۴۷ میلیون کوین تعیین شده است. همچنین، این توکن روی شبکه لایه دو آربیتروم هم فعال است. برای این ارز، هاوینگ سالانه تعیین شده است و هر بار، این هاوینگ پاداش حاصل از آن را نصف می‌کند. هولدرهای این توکن در موضوعات مربوط به حاکمیت اکوسیستم Treasure حق رای دارند. در نمودار زیر، شکل توزیع این توکن را مشاهده می‌کنید:

نمودار توزیع توکن مجیک
بیشتر بخوانید: آربیتروم چیست؟

ترژر (Treasure) چیست؟

ترژر  را باید یک ناشر بازی با رویکردی منحصر به فرد دانست. در حقیقت، طرفداران و بازیکنان داستان بازی‌های این ناشر غیرمتمرکز را می‌نویسند و در آن مشارکت کامل دارند. بازی‌های این مجموعه همگی از توکن بومی آن یعنی مجیک استفاده می‌کنند.

ترژر از بخش‌های گوناگونی تشکیل شده و یکی از این بخش‌ها، متاورس Smolverse است. اسمول‌ورس یک پروژه‌ی برجسته در اکوسیستم ترژر با مجموعه NFTهای گوناگون است. این پروژه در اکتبر ۲۰۲۱ آغاز به کار کرد و طی مدت کوتاه ۱۰ ماه، حجم معاملات حدود ۷۳ میلیون دلاری را در بازار خود به ثبت رساند.شما می‌توانید در این متاورس قدم بزنید و دنیایی قابل تعامل با فعالیت‌های گوناگون آن چین را در آن تجربه می‌کنید.

بازی Life بخش دیگری از Treasure محسوب می‎شود. این بازی بر روند زندگی متمرکز است و در آن، کاراکترها برای رشد و ادامه‌ی زندگی به ارز MAGIC نیاز دارند. در حال حاضر، حجم معاملات مجموعه NFT این بازی حدود ۱۰.۷ میلیون مجیک است.

بیشتر بخوانید: NFT چیست؟

نقشه راه Treausre DAO

تیم Treasure جهت ارائه‌ی شفافیت بیشتر از اقدامات و کارهای در دست انجام، یک نقشه راه عمومی ارائه کرده است. برنامه‌ها و مراحل این نقشه به سه بخش به‌زودی (Soon)، بعدی (Next) و آتی (Future) تقسیم شده‌اند. در ادامه می‌توانید بخشی از رودمپ این پروژه را مشاهده کنید:

رود مپ Treasure DAO

اهداف پروژه Treasure DAO

این پروژه خواستار فراهم کردن امکان راه‌اندازی متاورس غیرمتمرکز توسط جوامع است.

در وایت‌پیپر این پروژه، ارتباط میان منابع، جامعه و متاورس به این شکل تفسیر شده است:

«ما باور داریم که متاورس، داستان نوشته شده توسط جامعه است و منابع در دسترس، رشته‌هایی هستند که در دوخت و بافندگی پارچه‌ی متاورس استفاده می‌شوند».

تیم Treasure انتظار دارد تا با گذر زمان، این دائو به اکوسیستم بسیار گسترده‌تر با ارائه‌ی محصولات گوناگون و متعدد دست یابد. پروژه‌ی ترژر امیدوار است تا در بلند مدت، به یک نمونه‌ی برجسته در تمرکززدایی در دنیای وسیع NFTها تبدیل شود. این سازمان خودمختار غیرمتمرکز از درآمد خود جهت شروع کار پروژه‌های جدید و رشد بیشتر پروژه‌های پیشین استفاده خواهد کرد. در اینجا توکن مجیک به افزایش تمرکززدایی متاورس‌ها کمک خواهد کرد.

خدمات ارز مجیک چیست؟

بنا به داده‌های وایت‌پیپر این پروژه، MAGIC به NFTها قدرت بخشیده و آن‌ها را از فانتزی به دارایی مولد و پربازده تبدیل می‌کند. پروژه‌ی Treasure به‌طور کامل توسط جامعه آن هدایت می‌شود و تمام اعضای تیم آن به‌شکل مستقیم از میان طرفداران انتخاب شده‌اند. دائوی این پروژه چارچوبی را بنا نهاده که در آن، جامعه می‌تواند به ساخت و توسعه‌ی موارد مرتبط با اکوسیستم در کنار تیم اصلی بپردازد. این اقدامات منجر به اهدای پاداش به اعضای جامعه در قالب مجیک می‌شود.

به‌طور دقیق‌تر، MAGIC ارز رسمی اکوسیستم Treasure محسوب می‌شود و تراکنش‌های بازار معاملاتی و پاداش‌های داخل بازی، همگی در قالب این ارز ارائه و انجام می‌شوند. همچنین، خالقان بازی‌ها در ترژر می‌توانند با استفاده از این توکن به گسترش پروژه‌های خود در اکوسیستم بپردازند. جایگاه و اهمیت این توکن باعث شده است تا بسیاری از افراد، آن را ارزشمند بدانند و نسبت به آینده‌ی آن خوشبین باشند.

مزایا و معایب ارز مجیک چیست؟

ارز MAGIC مثل سایر ارزهای دیجیتال بازار دارای نقاط مثبت و منفی گوناگونی است. البته، مزایای فراوان و پررنگی دارد که شاید نظر بسیاری از کاربران را جلب کند.

مزایا

  • این ارز به‌عنوان یک رابط میان تمام بازی‌های متاورسی اکوسیستم Treasure ایفای نقش می‌کند.
  • هر جامعه‌ای در این اکوسیستم می‌تواند متاورس خود را داشته باشد.
  • امکان استیک ارز این پروژه و کسب درآمد از طریق آن وجود دارد.

معایب

این پروژه معایب و محدودیت‌های برجسته‌ای ندارد، اما ممکن است برای بعضی از کاربران تعیین کننده باشد:

  • پروژه‌ی این ارز بر بستر شبکه‌ی آربیتروم راه‌اندازی شده که نگرانی‌هایی پیرامون متمرکز بودن آن وجود دارد.
  • ارز مجیک مثل تمام ارزهای بازار، نوسانات قیمتی را تجربه می‌کند.
ارز مجیک

تیم توسعه MAGIC

به جز هم‌بنیان‌گذاران پروژه‌ی Treasure، بقیه‌ی اعضای تیم توسعه‌ی آن هویت خود را فاش نکرده و با نام مستعار در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. جان پتن (John Patten) و کارل وونگ (Karel Vuong) هم‌بنیان‌گذاران مجیک هستند. نام مستعار بقیه‌ی اعضای تیم را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

نام مستعارحوزه فعالیت
Peitaاقتصاددان و مسئول محصولات در Bridgeworld
Jpegapeمسئول همکاری با دیگر شرکت‌ها
Sambinoمدیر تیم بازاریابی
t1devمسئول ایده‌پردازی تکنولوژی
Zakطراح برندینگ و هویت برند
_Xمدیر امور اجتماعی
Raeمسئول امور اجرایی
SimMayorمدیر محصول
Antlionتوسعه‌دهنده بک اند
Frannyverseتوسعه‌دهنده فرانت اند
Mouse Devتوسعه‌دهنده سالیدیتی
Rappzulaتوسعه‌دهنده فول استک
jcheeseتوسعه‌دهنده فرانت اند
Basطراح رابط کاربری و تجربه کاربری
ENTطراح رابط کاربری و تجربه کاربری
Vinnyتوسعه‌دهنده بک اند و سالیدیتی
Yenطراح هنری

صرافی‌های ارائه دهنده‌ی ارز مجیک

تا اینجای مقاله به راه‌های کسب MAGIC از طریق اکوسیستم آن و بازی‌ها اشاره کردیم، اما امکان معامله‌ی آن در صرافی‌ها هم وجود دارد. از خدمات اصلی یک صرافی ارز دیجیتال، فروش و معامله‌ی انواع رمزارزها است.

  • صرافی بایننس (Binance)
  • صرافی کوین بیس (Coinbase)
  • صرافی کریپتو دات کام (Crypto.com)
  • پلتفرم اوکی اکس (OKX)
  • صرافی کوکوین (Kucoin)
  • صرافی یونی سواپ (Uniswap)
  • پلتفرم Gate.io

بیشتر پلتفرم‌های مورد اشاره به احراز هویت نیاز داشته و صرافی‌های غیرمتمرکز هم محدودیت‌های دیگری دارند. همانطور که احتمالا می‌دانید به دلیل وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها برای کاربران ایرانی، امکان احراز هویت در صرافی‌های خارجی برای ما وجود ندارد. برخی با استفاده از مدارک غیرقانونی و روش‌های دیگر با این صرافی‌ها کار می‌کنند، اما با دردسرها و مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود. پیشنهاد ما به شما والکس است، همین حالا می‌توانید بدون مواجهه با هرگونه از این دردسرها و صرف هزینه‌ی اضافی برای دور زدن تحریم‌ها، به‌راحتی در صرافی والکس به خرید ارز مجیک بپردازید.

بیشتر بخوانید: بهترین صرافی غیر متمرکز

کیف پول‌های مناسب ارز MAGIC

اگر مقدار توکن مورد نظر خود را خریداری کرده و به دنبال نگهداری آن هستید، می‌توانید از کیف پول‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری متنوعی استفاده کنید. در این والت‌ها هیچ‌کس جز شما به دارایی رمزارزیتان دسترسی ندارد.

  • کیف پول تراست (Trust Wallet)
  • کیف پول متامسک (MetaMask)
  • کیف پول کوین بیس (Coinbase)
  • لجر (Ledger)
  • imToken
  • آی توکن (iToken)
  • توکن پاکت (TokenPocket)
  • توروس (Torus)
کوین مجیک

چشم‌انداز آینده MAGIC و Treasure

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در این ارز هستید، حتما می‌خواهید بدانید که چشم‌انداز آینده‌ی ارز مجیک چیست؟ با توجه به ایده‌ی منحصر به فرد پروژه‌ی Treasure، می‌توان آینده‌ی روشن و امیدوارکننده‌ای را برای آن تصور کرد. توکن مجیک ارز رسمی اکوسیستم این پروژه محسوب می‌شود و در بسیاری از فعالیت‌های مرتبط با آن نقش مهمی دارد. بنابراین، پیش‌بینی خوشایندی از آینده‌ی این پروژه و توکن آن حاصل می‌شود و در بلند مدت جای رشد گسترده‌ای برای MAGIC وجود دارد.

پیش‌بینی و تحلیل شما از آینده‌ی این ارز چیست؟ می‌توانید دیدگاه خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۴

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا