آموزش تریدترید

ترید چیست؟ بررسی مفهوم ترید ارز دیجیتال و تریدر

امروزه تاثیر ارزهای دیجیتال بر اقتصاد جهان بر هیچ کسی پوشیده نیست. تعداد کاربران، موسسات و کشورهای فعال در حوزه معاملات ارز دیجیتال روز به روز در حال افزایش است. افراد زیادی به دنبال کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال هستند. روش‌های مختلفی برای رسیدن به درآمد در بازار کریپتوکارنسی وجود دارد که ترید ارز دیجیتال یکی از آن‌هاست. ترید کردن به خرید و فروش ارز دیجیتال برای کسب سود از نوسانات بازار گفته می‌شود. اما باید بدانید که لازمه یک ترید موفق، کسب دانش لازم در این حوزه است. آموزش ترید به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید معاملات پرسود انجام دهید.

با توجه به همین موضوع ما تصمیم گرفتیم در این مطلب با زبانی ساده توضیح دهیم که ترید ارز دیجیتال چیست و ابزارهای مهم ترید را به شما معرفی کنیم.

ترید چیست؟

به معامله ارز دیجیتال، ترید ارز دیجیتال (ترید یا معامله؛ Trade) گفته می‌شود و هدف از آن، کسب سود در بازه‌های زمانی مختلف است. انواع گوناگونی از ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش دارد که هر فرد می­‌تواند به دلخواه، با یکی از آن­ها شروع به معامله کند.

متاسفانه بیشتر مقالات و کتاب­‌ها، نسبت به تفاوت ترید با استخراج بی‌توجه هستند. در حالی که هدف از سرمایه‌گذاری کسب ثروت در یک بازه زمانی طولانی با خرید و نگهداری یکسری دارایی (سهام، اوراق قرضه، دلار، طلا و غیره ) است. در مقابل، منظور از ترید، خرید و فروش مکرر در بازار مالی برای کسب سود بیشتر است. ترید ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری هر چند هر دو به دنبال سود بیشتر هستند، اما برای رسیدن به این هدف، راه‌های مختلفی را دنبال می­‌کنند.

ارز دیجیتال چیست؟

تریدر کیست؟

فرد معامله‌گر یا تریدر (Trader)، با هدف کسب سود به ترید ارز دیجیتال با توجه به نمودارهای قیمتی و اخبار بازار می‌پردازد. یک تریدر حرفه­‌ای کسی است که:

  • توانایی یادگیری مطالب روز دنیا و تجزیه و تحلیل فنی آن­ها را دارد.
  • توانایی فکر کردن به تمام جوانب یک موضوع را دارد.
  • از صبر و نظم خوبی برخوردار است.
  • قابلیت استخراج اطلاعات از نمودارهای قیمتی را دارد.
  • فعال است و نظاره‌گر بازار نیست.
  • جهت درست بازار را تشخیص می‌دهد.

همان طور که در مقاله “ارز دیجیتال چیست” اشاره شده است، ارز دیجیتال نوعی ارز است که فقط به صورت دیجیتالی یا الکترونیکی وجود دارد و در فرم فیزیکی موجود نیست. به پول دیجیتال، پول الکترونیکی، ارز الکترونیکی یا پول نقد سایبری نیز گفته می‌شود. رمزارز یا همان کریپتوکارنسی، یک نوع ارز دیجیتال الکترونیکی است که برای انجام معاملات و تراکنش ها از توابع رمزنگاری استفاده می­‌کند.

معامله جفت ارز به چه معناست؟

زمانی که دو ارز غیر یکسان در برابر هم مبادله یا معامله شوند (Currency Pair)، معامله جفت ارز روی می­‌دهد. اولین ارز در این معامله، ارز پایه و دومین ارز، ارز قیمت‌گذاری شده نامیده می‌شود.

در اغلب موارد بزرگترین اشتباه معامله‌گران، عدم انتخاب صحیح ارزها است. برای تعیین استراتژی ورود به بازار و خروج از آن، انتخاب جفت ارز مناسب بسیار حیاتی است. از این رو، باید پیش از انجام معامله جفت ارز، در این زمینه اطلاعات خود را کامل کنید. در حال حاضر، انجام معامله جفت ارز با ارز دیجیتال تتر در والکس امکان‌پذیر است.

انواع ترید ارز دیجیتال

ترید ارز دیجیتال

یک تریدر ارز دیجیتال باید قبل از هر چیز دانش تحلیلی برای بررسی بازار را بدست آورد. تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی دو روش رایج برای تحلیل بازار کریپتوکارنسی است. یادگیری هر دو روش به تریدر کمک خواهد کرد تا بتواند در زمان مناسب تصمیمات سریع و هوشمندانه اتخاذ کند که او را به سود برساند. از طرف دیگر هر تریدر باید برای خود یک استراتژی معاملاتی داشته باشد تا بتواند با آرامش بیشتری معاملات خود را انجام دهد و از هیجان دور باشد. به عنوان مثال تریدر باید در تحلیل‌های خود، تایم فریم را معین کند. برای انتخاب بهترین تایم فریم، هر تریدری باید استراتژی معاملاتی خود را بررسی کند، اهداف و ویژگی شخصیتی خود را نیز در نظر داشته باشد.

در حالت کلی ترید ارز دیجیتال با تایم فریم کوتاه برای معامله گران با تجربه و ترید با تایم فریم بالا برای افراد کم تجربه توصیه می‌شود. در ادامه به انواع روش‌های ترید با توجه به تایم فریم‌های مختلف می‌پردازیم.

خرید و فروش فوری ارز دیجیتال یا Scalping

به ترید ارز دیجیتال در بازه زمانی بسیار کوتاه (چند ثانیه تا چند دقیقه) برای کسب سود سریع، خرید و فروش فوری یا اسکالپینگ گفته می­‌شود. در این روش به زبان ساده معامله‌گر، ارزهای دیجیتال را در قیمت پایین‌ خریداری می‌کند و بعد از افزایش قیمت، اقدام به فروش آن می‌کند. با توجه به استراتژی معاملاتی تریدر ممکن است که میزان سود در نظر گرفته شده در هر خرید و فروش بسیار ناچیز باشد که با افزایش تعداد معاملات در نهایت میزان سود بدست آمده قابل توجه خواهد بود.

روش تحلیل در این روش بر پایه استفاده از ربات­‌های معامله‌گر، پلتفرم­‌های معاملاتی خودکار و تحلیل تکنیکال (در این تحلیل، تنها متغیر قیمت در نظر گرفته می­‌شود) است.

خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال یا Day Trading

معاملات روزانه کوتاه مدت است و می‌تواند به معنای نگه داشتن دارایی فقط برای یک روز باشد. در این روش، تریدر قبل از پایان یافتن روز، دارایی خود را به امید کسب سود کم اما سریع، می‌فروشد. در Day Trading پتانسیل رشد یک رمزارز در آینده در نظر گرفته نمی‌شود و فقط از نوسان قیمت یک رمزارز در طول روز برای کسب سود استفاده می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال این است که تریدر برآیند معاملات خود را خیلی زود می‌بیند و می‌تواند با محاسبه میزان سود یا ضرر خود استراتژی معاملاتی خود را برای روزهای آینده تعیین کند. روش تحلیل در خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال، تحلیل تکنیکال است.

خرید و فروش نوسانی ارز دیجیتال یا swing trading

ترید ارز دیجیتال به روش خرید و فروش نوسانی، در بازه زمانی میان مدت انجام می‌شود. بر خلاف معامله روزانه که شامل خرید و فروش به صورت روزانه برای کسب سود کم است، در خرید و فروش نوسانی، تریدرها با استفاده از تحلیل تکنیکال موقعیت‌های مناسبی را برای سرمایه‌گذاری در بازه زمانی ۲ هفته الی ۲ ماه به دست می‌آورند تا بتوانند سود بیشتری کسب کنند.در این روش با توجه به قیمت کف، موقعیت در نظر گرفته می‌شود و در موقعیت سقف قیمت، به صورت یکپارچه یا تدریجی، ارز دیجیتال به فروش می­‌رسد.

معامله نوسانی یک معامله بسیار محبوب برای تریدرهای ارزهای دیجیتال است، زیرا قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مرتباً در طی یک هفته، نوسانات شدید قیمت را نشان می­‌دهند. این نوسانات قیمت، تریدرها را قادر می‌سازد تا در صورت دستیابی به نقاط ورود و خروج مناسب از بازار، سود مناسبی را کسب کنند.

خرید و فروش ارز دیجیتال با موقعیت‌گیری یا Position Trading

ترید ارز دیجیتال به روش موقعیت‌گیری، در بازه زمانی بلند مدت و با استفاده تحلیل تکنیکال و فاندامنتال انجام می­‌شود. در این روش، در واقع با استفاده از تحلیل فاندامنتال، یک موقعیت خرید و فروش برای ۳ الی ۱۲ ماه در نظر گرفته می­‌شود (متغیرهای کلیدی مانند ارزش بازار، تعداد ارز دیجیتال و موسسان ارز دیجیتال موردنظر مورد بررسی قرار می­‌گیرند).

هر چند ترید ارز دیجیتال به روش موقعیت‌گیری آسان به نظر می­‌رسد، اما قواعد مخصوص به خود را دارد که باید به خوبی با آن آشنایی داشته باشید. هرچند Position Trading بیشتر بر تحلیل فاندمنتال تکیه دارد اما از ابزارهای تحلیل تکنیکال هم برای پیدا کردن پوزیشن‌ های ورود و خروج کمک می گیرد.

کپی تریدینگ، بهترین استراژی برای تریدرهای مبتدی‌ها

کپی تریدینگ ارز دیجیتال
پی تریدینگ ارز دیجیتال

کپی تریدینگ یکی از انواع استراتژی ترید ارز دیجیتال است. در این روش کاربر یک تریدر حرفه‌ای را انتخاب می‌کند و دقیقاً همان کاری را که آن تریدر انجام می‌دهد، اجرا می‌کند. در برخی از پلتفرم‌ها، کاربران با بررسی پروفایل تریدرهای حرفه‌ای و انتخاب شخص مورد نطرشان، می‌توانند روش خودکار کپی تریدینگ را انتخاب کنند.

یکی از مهم‌ترین مزایای کپی تریدینگ کاهش ریسک معاملاتی است. زیرا تریدرها عین رفتار و استراتژی‌های معامله‌گران حرفه‌ای را اجرا می‌کنند. به همین دلیل احتمال انجام معاملاتی که با ضرر همراه است کاهش پیدا می‌کند. اما باید به این نکته توجه داشت که این روش برای تریدرهای مبتدی توصیه می‌شود. زیرا این روش باعث متکی شدن بیش از حد تریدر به سایرین می‌شود و در نهایت تریدر اعتماد به نفس لازم برای تصمیم‌گیری را از دست خواهد داد.

ابزارهای لازم برای ترید ارز دیجیتال

ابزارهای لازم برای ترید ارز دیجیتال

تریدرها برای آنکه بتوانند نگرشی درست نسبت به بازار داشته باشند باید از مجموعه ابزار‌های لازم برای ترید ارز دیجیتال استفاده کنند. ابزارهای بسیار زیادی وجود دارد که یک تریدر از آن‌ها می‌تواند برای تحلیل بازار کمک بگیرد. اما تحلیل تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی دو روش پر کاربرد برای تعیین بهترین زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.

تحلیل فاندامنتال یا بنیادی

در این نوع تحلیل، تریدر فاکتورهای اصلی اثرگذار بر قیمت یک ارز دیجیتال را تحلیل می‌کند و تصمیم می‌گیرد که آیا ارز دیجیتال مورد نظر برای سرمایه‌گذاری مناسب است یا خیر؟ مهم‌ترین هدف در تحلیل بنیادی تجزیه و تحلیل ارزش و قیمت ذاتی ارز دیجیتال و مقایسه آن با قیمت فعلی است. ارزش ذاتی در واقع ارزش واقعی یک ارز دیجیتال است.

در صورتی که ارزش ذاتی یک رمزارز از ارزش کنونی آن بیشتر باشد، می‌توان نتیجه گرفت که قیمت حال حاضر دارایی ارزان است و می‌تواند یک گزینه مناسب برای خرید باشد، اما در صورتی که ارزش ذاتی یک رمزارز از ارزش فعلی آن پایین‌تر است، قیمت حال حاضر دارایی مورد نظر منطقی نیست و باید برای ورود به بازار صبر کرد.

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال برای تعیین ارزش یک دارایی و پیش بینی روند حرکتی آینده، روی بررسی رفتار گذشته قیمت تمرکز می‌کند. سرمایه‌گذارانی که از این روش برای تحلیل بازار استفاده می‌کنند اعتقاد دارند که تاریخ همواره خود را تکرار می‌کند. به همین دلیل با استفاده از نمودارها و رابطه‌های ریاضی سعی می‌کنند روند قیمت در گذشته را تحلیل کنند تا بتوانند نوسانات و رفتار قیمت را در آینده پیش‌بینی کنند. از آنجایی که در این نوع تحلیل، نمودارها کاربرد بسیار زیادی دارند به تحلیل گران تکنیکال اصطلاحاً نمودارگرا هم گفته می‌شود. از مهم‌ترین ابزارهای تحلیل تکنیکال برای ترید ارز دیجیتال می‌توان به نمودارهای قیمت، الگوهای قیمت، خط حمایت و مقاومت و اندیکاتورها و … اشاره کرد.

آموزش تحلیل بازار ارز دیجیتال

اگر شما با ابزارهای تحلیل بازار آشنا نباشید، قطعا نمی‌توانید معاملات پر سود انجام دهید. تحلیل تکنیکال و بنیادی دو روش تحلیل بازار کریپتوکارنسی است که به شما کمک خواهد کرد تا تشخیص دهید کدام بازار برای سرمایه‌گذاری مناسب است. در این سرفصل تمام ابزارهای پرکاربرد در تحلیل تکنیکال و بنیادی معرفی خواهند شد.

سوشال ترید بهترین منبع برای ترید ارز دیجیتال

سوشال تریدینگ (Social Trading) یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است. اگر جزو افرادی هستید که وقت کافی برای آموزش ترید ندارید سوشال ترید بهترین گزینه برای شما است. زیرا در این روش شما این امکان را خواهید داشت تا رفتار معامله‌گران حرفه‌ای را مشاهده و تقلید کنید.

Social Trading در واقع یک پلتفرم شبکه اجتماعی است که معامله گران ایده‌ها و استراتژی‌های ترید ارز دیجیتال خود را به اشتراک می‌گذارند. شما می‌توانید با بررسی گزارش‌های ثبت شده، استراتژی مورد نظر خود را پیدا کنید و دقیقا همان را اجرا کنید.

یکی از مهم‌ترین مزایای این روش، افزایش دانش جمعی و کمک گرفتن از تجربه‌های دیگران است. از طرفی یک منبع قابل دسترس برای آموزش ترید است و کار در این پلتفرم‌ها بسیار آسان است. پلتفرم‌های سوشال ترید روز به روز در حال افزایش است که محبوب‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • AvaTrade
  • eToro
  • TradingView

ارزهای دیجیتال مهم و معروف برای ترید کدام‌اند؟

رمزارزهای معروف برای کپی تریدینگ

در صورتی که تصمیم به کسب درآمد از طریق ترید ارز دیجیتال گرفته­‌اید، شناخت برخی از ارزهای دیجیتال و نحوه عملکرد آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. در ادامه، ۵ نوع ارز دیجیتال­ (از نوع رمزنگاری شده) معروف را به شما معرفی می‌­کنیم:

رمزارز بیت کوین

بیت کوین (BTC) یک نوع ارز دیجیتال رمزنگاری شده است که توسط ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۸، معرفی و در سال ۲۰۰۹، ایجاد شده است. از بیت کوین نیز مانند پول معمولی، می‌توانید برای خرید و فروش اقلام موردنیاز استفاده کنید و از نظر کاربرد، می‌توان گفت که بیت کوین با سایر پول‌های رایج تفاوتی ندارد.

استفاده از بیت کوین چندان کار سختی نیست و بدون نیاز به درک جزئیات فنی از نحوه عملکرد شبکه بیت کوین، می‌توانید از آن استفاده کنید. هنگامی که یک کیف پول بیت کوین را بر روی تلفن همراه یا رایانه خود نصب کنید، هر زمان که بخواهید، می‌توانید به مقدار دلخواه بیت کوین به کیف پول شخص دیگر انتقال دهید.

رمزارز اتریوم

اتریوم (ETH) یک پلتفرم محاسباتی غیرمتمرکز است که قابلیت عملکرد قرارداد هوشمند را دارد. این سیستم غیرمتمرکز توسط هیچ شخص و یا سازمانی کنترل نمی‌شود و مبادلات اتریوم مستقل از بانک­ ها صورت می‌گیرد. به رمزارز مبادله شده در این شبکه، اتر گفته می‌شود.

رمزارز ریپل

ریپل (XRP) یک مبادله ارزی، شبکه حواله و سیستم تسویه حساب مطمئن با سرعت بالا است. این برنامه، پرداخت‌های بین‌المللی فوری، مشخص و کم هزینه را ارائه می‌دهد. شبکه پرداخت ریپل در واقع انتقال پول را در بستر اینترنت از طریق اتصال به بانک‌­ها و موسسات مالی انجام می­‌دهد.

رمزارز لایت کوین

لایت کوین (LTC) یکی دیگر از رمزارزهای معروف است که تحت مجوز MIT / X11 منتشر می‌شود. این ارز از بیت کوین الهام گرفته شده و از نظر فنی تقریباً مشابه بیت کوین است. تفاوت اصلی رمزارز لایت کوین و بیت کوین، نرخ تولید بلاک است. بلاک‌های لایت کوین سریع‌تر از بیت کوین تولید می‌شوند. به همین دلیل، تراکنش­‌ها در لایت کوین در مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به بیت کوین تایید می‌شوند.

بیت کوین کش

بیت کوین کش (BCH) شاخه‌ای از بیت کوین است که در راستای برطرف کردن برخی از مشکلات بیت کوین مانند محدودیت در حجم بلاک، ایجاد شده است. با بروزرسانی بیت کوین، حجم بلاک از ۱ مگابایت به ۸ مگابایت رسید. با بیشتر شدن حجم بلاک‌ها در بیت کوین کش، معاملات با سرعت بیشتر و در زمان کمتری انجام می‌شوند.

ترید در پلتفرم‌های معاملاتی امن

انجام ترید ارز دیجیتال به منظور کسب سود تنها از طریق یادگیری و افزایش سطح دانش در زمینه ارزهای دیجیتال امکان‌پذیر است. در کنار افزایش اطلاعات، پلتفرمی که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال انتخاب می‌کنید، بسیار مهم است و از حساسیت زیادی برخوردار است.

با وجود مشکلاتی که در زمینه ترید ارزهای دیجیتال برای کاربران ایرانی وجود داشت، والکس برای رفع برخی از این مشکلات مانند دسترسی به بازارهای خارجی (بایننس یا سایرها پلتفرم هایی خارجی)، خرید و فروش با سودهای غیرمنصفانه و حضور کلاهبرداران در این عرصه، یک بستر امن برای ترید ارز دیجیتال و معامله جفت ارز (بر پایه تتر) فراهم کرده است. برای دریافت مشاوره و ترید ارز دیجیتال، می­‌توانید به تیم والکس بپیوندید.

گام قبلی (۱/۲۳) گام بعدی

back گام قبلی

(۱/۲۳)

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۲ / ۵. مجموع آرا: ۱۰

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
10 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
خسروعاشقی
خسروعاشقی
4 ماه قبل

لطفا نحوه ترید کردن در والکس رو بصورت ویدیو ارایه فرمائید

محمدناصر سوری
محمدناصر سوری
4 ماه قبل

مثلا فرمودید که از روش یک تریدر حرفه ای تقلید کنید اما نگفتید چطور!
من چطور باید پروفایل اشخاص و تریلرهای موفق را ببینم تا کپی برداری کنم
و ……
اگر این متن برای مثل منی مبتدی است که حد اقل در هر قسمت مثال تصویری یا ویدئویی بزارید که مطلب جابیفته.
سپاس از توجه شما

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل

سلام و عرض ادب
کپی تریدینگ سرویسی است که برخی پلتفرمها و صرافی های خارجی به کاربران ارائه میدهند. به این صورت که جدول موفق ترین تریدرهای یک صرافی را در بازه زمانی مشخص ارائه داده و کاربران می‌توانند با پرداخت کارمزد به تریدر مربوطه، در سود و زیان او (بر اساس مقدار سرمایه وارد کرده) شریک شوند.

محمدناصر سوری
محمدناصر سوری
4 ماه قبل

باسلام و درود
ابتدا از حسن نظر شما و برنامه خوب و کارآمد شما تشکر میکنم
اما من تازه وارد این کار شده ام قبلا بورس کار و سرمایه گذاری میکردم
بگذریم . چون من کلا با این مقوله ترید آشنایی ندارم لذا خواندن این متن کمک چندانی نکرد .

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل

سلام
ممنون محمد جان از اینکه نظر خود را با در میان گذاشتید. در بلاگ والکس مقالات متعددی در حوزه کریپتو و ترید نوشته شده است. خوشحال میشویم آنها را مطالعه و پیشنهادات خود را در راستای بهبودی مطالب با ما درمیان بگذارید.

ای اس آی لایت
ای اس آی لایت
8 ماه قبل

سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون
واقعا خیلی کامل و آموزنده بود

محسن _روزبهانه
محسن _روزبهانه
3 سال قبل

سلام، جزوه، کتاب یا فیلم خاصی برای آموزش ترید، و خصوصا تحلیل تکنیکال و فاندامنتال به زبان فارسی دارید؟؟

لیلی امینی
لیلی امینی
3 سال قبل

سلام آقای محسن

در حال حاضر، مواردی که گفتید در مجموعه فراهم نیست اما اضافه کردن این موارد را در برنامه های آینده داریم.

سپاس از همراهیتان

امید
امید
3 سال قبل

سلام، وقت شما بخیر

آیا خرید و نگهداری ارز تتر برای بلندمدت، کاری درست است؟ بر اساس روش چهارم، خرید و فروش ارز دیجیتال با موقعیت گیری یا Position Trading، مقداری تتر خریداری بشه و در دراز مدت، ممکنه سودآور باشه؟ یا حتما باید ارزهایی مثل بیت کوین و غیره خریداری بشه؟

ممنون

لیلی امینی
لیلی امینی
3 سال قبل
پاسخ به  امید

سلام آقای امید

بر اساس مارکت کپ یا ارزش بازار coinmarketcap، ارز دیجیتال تتر در حال حاضر در جایگاه سوم هست (بعد از بیت کوین و اتریوم). به دلیل اینکه تتر معادل یک دلار امریکاست و نوسانات دلار در ایران زیاد هست، می توان به تتر با دید سرمایه گذاری نگاه کرد اما نمی توان به صورت قطعی گفت که سرمایه گذاری در تتر سودآور هست و سودآوری به عوامل مختلفی از جمله زمان مناسب خرید و فروش وابسته هست.

به طور کلی، تتر به عنوان استیبل کوین (ارز دیجیتال پایدار) نسبت به بیت کوین و سایر رمزارزها ریسک سرمایه گذاری کمتری دارد. پس ممکن است سودآوری آن به اندازه بیت کوین نباشد.
فراموش نکنید که در بازار سرمایه هر چه ریسک شما بالاتر باشد، احتمال سودآوری های کلان بیشتر هست (همچنین ضررهای سنگین) و بر عکس اگر سرمایه گذاری شما دارای ریسک پایینی هست، نباید انتظار سودهای کلان داشته باشید.

سپاس از همراهیتان

دکمه بازگشت به بالا