مقالات ارز دیجیتال

آینده ارز pepe چگونه خواهد بود، پیش بینی قیمتی پپه در آینده

پپه یکی از محبوب‌ترین میم‌کوین‌های بازار است که طی مدت زمان کوتاهی توانست در لیست ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر قرار بگیرد و با سوددهی چند هزار برابری، هر روز به تعداد طرفدارنش اضافه می‌شود. اگر از فعالان کریپتو باشید، می‌دانید این ارز در حال حاضر، ترند بازار ارزهای دیجیتال شده و خرید pepe سرمایه‌گذاری‌ای جذاب محسوب می‌شود. با این تفاسیر اگر شما قصد معامله این توکن را دارید لازم است اطلاعاتی در خصوص آینده ارز pepe داشته باشید و سپس نسبت به هولد یا ترید آن اقدام کنید. در این مطلب به نقشه راه پپه و آینده قمتی آن می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

نگاهی به ارز pepe

ارز دیجیتال Pepe یک Memecoin محبوب بر بستر بلاکچین اتریوم است. اولین عرضه عمومی این ارز دیجیتال در آوریل سال ۲۰۲۳ انجام شد و در همین بازه زمانی کوتاه چند ماهه به یکی از ۵۰ ارز دیجیتال برتر معامله شده در بازار کریپتوکارنسی تبدیل شده است. این در حالی است که وبسایت رسمی پپه اعلام کرده این ارز صرفاً جنبه سرگرمی دارد و فاقد ارزش ذاتی است. با توجه به آن چه گفتیم، احتمالاً برای شما هم سؤال شده که چرا میم‌کوینی که ارزش ذاتی ندارد تا این حد محبوب شده است و آینده ارز pepe به چه سمتی می‌رود؟ برای بررسی این موضوع باید نگاهی به عوامل فاندامنتال داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: میم کوین چیست؟

پپه از کجا آمده و چطور کار می‌کند؟

رمزارز پپه با الهام از میم اینترنتی معروفی به نام قورباغه پپه (PEPE the Frog) ساخته شده است. این میم با شمایل یک قورباغه سبز رنگ و پیکری انسان‌نما، از مدت‌ها قبل در فضای وب شناخته شده بود. وبسایت رسمی ارز پپه صراحتا تاکید می‌کند که پپه هیچ ارزش ذاتی ندارد و هیچ سود مالی را وعده نمی‌دهد. در واقع میم کوین پپه تنها برای سرگرمی ایجاد شده و کاملا بی‌استفاده است. برخلاف بیانیه رسمی وبسایت پپه، تحلیلگران معتقدند که هدف اصلی ساخت این رمزارز، ایجاد علاقه بیشتر و تحریک سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار میم‌کوین‌ها بوده است. آن‌ها براین باورند که افراد بزرگی پشت این میم‌کوین هستند که به این سرعت رشد کرده و در صرافی‌های بزرگی مثل بایننس لیست شده است. برهمین اساس، احتمالا برنامه اصلی سازندگان فقط سرگرمی نبوده و آن‌ها از روز اول به دنبال پشت سر گذاشتن دوج کوین و شیبا بوده‌اند.

علی‌رغم وجود یک تیم مشخص و پشتوانه اساسی، میم کوین PEPE خیلی زود به جمع ۱۰۰ رمزارز برتر بازار کریپتو پیوست. ارزش بازار پپه چنان روند صعودی را در پیش گرفت که تنها در عرض دو هفته به جایگاه ۷۰ در بین ۱۰۰ رمزارز برتر رسید. برای درک بزرگی این حرکت لازم است به این نکته توجه کنیم که دوج کوین نزدیک به چهار سال طول کشید تا از ارزش بازار ۱ میلیارد دلار فراتر رود اما پپه تنها سه هفته بعد از معرفی به این رقم دست پیدا کرد. PEPE در ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ (۲۶ فروردین ۱۴۰۲) با قیمت ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۱ دلار شروع به کار کرد و حالا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ به حدود ۰.۰۰۰۰۰۱۴۱۶ دلار رسیده است.

میم‌کوین پپه دارای یک مکانیسم کاهش تورم است که در آن بخش کوچکی از توکن‌ها با هر تراکنش سوزانده می‌شوند. هدف این رویکرد ایجاد کمبود و افزایش بالقوه ارزش توکن‌های باقی مانده در طول زمان است. علاوه بر این، PEPE از یک مدل توزیع مجدد استفاده می‌کند که در آن بخشی از هر تراکنش به دارندگان توکن تخصیص می‌یابد. این استراتژی برای تقویت تعامل کاربر و تشویق به سرمایه‌گذاری بلندمدت در توکن در نظر گرفته شده است.

کاربرد ارز دیجیتال Pepe

کاربرد pepe

همانطور که گفتیم، این توکن فاقد ارزش ذاتی بوده و صرفا جنبه سرگرمی دارد. با این حال آینده ارز pepe می‌تواند مستقل از این موضوع رقم بخورد و با وجود جنبه سرگرمی‌ای که دارد و تکیه به جامعه پپه، شاهد رشد چشمگیر آن باشیم. فراموش نکنید این مقبولیت و پذیرش جامعه است که به دارایی‌ها ارزش و اعتبار می‌بخشد و در همین راستا، پپه تاکنون به‌خوبی عمل کرده است.

تاریخچه روندهای قیمتی میم کوین PEPE

پیش از پرداختن به آینده ارز PEPE، بهتر است تاریخچه قیمتی این میم کوین را مورد بررسی قرار دهیم. گفتیم که ارزش پپه از همان ابتدا به طرز باورنکردنی افزایش یافت و از ۰.۰۰۰۰۰۰۰۶۰۳۶ دلار به ۰.۰۰۰۰۰۰۴۰۰۲ دلار در سه روز اول جهش کرد که ۵۶۳ درصد رشد را نشان می‌داد. این صعود سریع، بحث‌هایی را در مورد پتانسیل پپه به عنوان یک میم کوین برتر ایجاد کرد.

پس از یک دوره کوتاه اصلاح و تثبیت قیمت، ارزش پپه مجدد صعود قابل توجهی را در ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) آغاز کرد و تنها در دو روز ۲۱۴ درصد افزایش یافت تا به بالاترین حد خود برسد. این رشد قیمت، به لیست شدن در صرافی‌ها و افزایش فشار خرید نسبت داده شد. حرکت پپه ادامه پیدا کرد و این میم کوین به ارزش بازار خیره‌کننده ۱.۸ میلیارد دلار و قیمت بالای ۰.۰۰۰۰۰۴۳۵۴ دلار دست یافت. این اوج، با لیست شدن پپه در صرافی بایننس در ۵ می ۲۰۲۳ (۱۵ اردیبهشت) مصادف شد.

تاریخچه قیمت ارز پپه

با این حال، این روند صعودی کوتاه مدت بود زیرا سرمایه‌گذاران اولیه به سرعت شروع به فروش کردند و قیمت کاهش یافت. پس از این دوره، نوسانات پپه به طور قابل توجهی کاهش یافت و با برابر شدن فشار خرید و فروش، پپه به وضعیت خنثی درآمد. این توکن در ۲۴ و ۲۵ آگوست ۲۰۲۳ (۲ و ۳ شهریور) مجدد تحت فشار فروش قرار گرفت و نزدیک به ۲۷ درصد از ارزش خود را از دست داد. تیم پپه بیانیه‌ای را منتشر کرد و این سقوط را به یک خرابکاری نسبت داد. طبق بیانیه پپه، این کاهش به دلیل اختلاس یک عضو مخرب بود که وجوهی را از کیف پول چند امضایی Pepe فروخته بود.

در ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) همزمان با صعود قیمت بیت کوین، پپه نیز تجدید حیات را تجربه کرد. میم کوین پپه ۱.۶ درصد از کل عرضه خود را سوزاند که در مجموع به ۶.۹ تریلیون توکن رسید. این اقدام به پپه کمک کرد تا از روند نزولی طولانی مدت خود خارج شود و طی هشت روز با رشدی ۱۰۴ درصدی دوباره از مرز ۰.۰۰۰۰۰۱ دلار عبور کرد. از آن زمان، پپه مجدد آرام گرفت و وارد دوران رکود شد.

پپه کوین در ۵ می ۲۰۲۳ (۱۵ اردیبهشت) به اوج تاریخی خود در حدود ۰.۰۰۰۰۰۴۴۰۸ دلار رسید. رکورد پایین‌ترین قیمت برای پپه کوین مشخص نشده است اما پس از بالاترین رکورد خود، به پایین ترین سطح در حدود ۰.۰۰۰۰۰۰۶۰۸۸ دلار هم رسید. پپه اکنون ۶۷ درصد پایین‌تر از اوج قیمتی خود معامله می‌شود. تعداد واحدهای در گردش پپه ۴۱۷.۴۸ تریلیون است و تعداد کل واحدهای آن ۴۲۰.۶۹ تریلیون خواهد بود.

چه عواملی بر آینده ارز PEPE تاثیر می‌گذارد؟ 

چندین عامل کلیدی به افزایش قابل توجه قیمت پپه کمک کردند و می‌توانند بر ارزش آن در آینده نیز تاثیر بگذارند. در اینجا به مرور برخی از موارد اصلی می‌پردازیم. 

لیست شدن در صرافی‌ها

ارزش پپه پس از عرضه در بایننس افزایش یافت. اکنون در صرافی‌های سطح بالا معامله می‌شود. یک لیست شدن بالقوه در صرافی پرمخاطب دیگری مانند Coinbase می‌تواند منجر به افزایش قیمت دیگری شود. البته با توجه به اینکه کوین بیس در آمریکا قرار دارد و باید تابع قوانین این کشور باشد، احتمال لیست شدن در کوین بیس را باید کمتر از یک صرافی مانند بایننس در نظر گرفت.

تاثیر هاوینگ بیت کوین

هاوینگ بیت کوین، یک رویداد برنامه ریزی شده است که هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد و باعث جهش قیمت بیت کوین می‌شود. هاوینگ بعدی در آوریل ۲۰۲۴ (اردیبهشت ۱۴۰۳) است و با ایجاد یک روند صعودی کلی در بازار کریپتو، می‌توان به رشد قیمت پپه نیز کمک کند. 

پیشرفت‌های آینده

پپه برای رسیدن به ارزش‌هایی مانند دوج کوین یا شیبا باید ابزارهای بیشتری را به کاربران خود ارائه دهد. اطلاعیه‌ها در مورد توسعه آینده پپه می‌تواند بر ارزش بازار آن تاثیر زیادی بگذارد. از طرف دیگر، اگر Pepe به کار خود به عنوان یک میم کوین بدون ابزار و بدون هدف ادامه دهد، ممکن است برای حفظ تقاضا با مشکل مواجه شود و سقوط کند. پایه و اساس PEPE فاقد استحکام و ارزش ذاتی است. این موضوع در طولانی مدت تاثیر خود را خواهد گذاشت. پپه هیچ مشکلی را حل نمی‌کند و هیچ راه‌حلی ارائه نمی‌دهد. 

در بازار بی‌ثبات ارزهای دیجیتال، از لحاظ تاریخی میم‌کوین‌های بسیاری آمده‌اند و رفته‌اند، اما فقط دوج کوین و شیبا موفق شده‌اند که از طوفان‌ها جان سالم به در ببرند. بنابراین اگر پپه می‌خواهد زنده بماند، باید برای توسعه خود برنامه‌ریزی کند. برای اینکه میم کوین‌هایی مانند پپه به عنوان یک کلاس دارایی پایدار در نظر گرفته شوند، باید در چرخه‌های مختلف بیت کوین دوام بیاورند.

تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال پپه

یکی از عوامل تأثیرگذار بر خرید ارز دیجیتال تیم توسعه‌دهنده آن است. برای اینکه بتوانید با دیدی باز و اطمینان خاطر نسبت به آینده ارز pepe روی آن سرمایه‌گذاری کنید، باید با وضعیت تیم توسعه‌دهنده آن آشنا باشید. پپه از جمله ارز‌های موفقی است که اطلاعات زیادی از بنیان‌گذاران و توسعه‌دهندگانش در دسترس نیست. پیش از این ارز‌های دیجیتال دیگری مانند بیت‌کوین و ارز دوج کوین نیز بدون معرفی تیم توسعه، توانسته‌اند توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کنند. اگر چه اطلاعات زیادی درباره اشخاص تیم پروژه در دسترس نیست، اما طبق ادعای سایت رسمی پپه، یک تیم مستقل هستند، مشاوره مالی ارائه نمی‌دهند و تلاش‌هایشان در راستای منافع بازار کریپتو است.

آنها علی‌رغم ناشناس بودن، ارز دیجیتال خود را به خوبی در رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر تبلیغ کرده‌اند. همین موضوع یکی از دلایلی است که باعث شده تا تحلیلگران به آینده رمزارز pepe امیدوار باشند.

کامیونیتی ارز دیجیتال pepe

کامیونیتی pepe

یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر قیمت آینده هر ارز، کامیونیتی آن است. آینده ارز pepe نیز از این قاعده مستثنی نیست. با نگاهی به وب سایت پپه متوجه می‌شوید که انجمن آن در دو بستر تلگرام و توییتر فعالیت می‌کند. گروه تلگرامی ارز pepe حدود ۲۵ هزار کاربر دارد. همین تعداد می‌تواند نشان‌دهنده تقاضای زیاد کاربران باشد که ضامن آینده پپه خواهد بود. همچنین توسعه‌دهندگان این ارز، فرایندی را طراحی کرده‌اند که هولدرهای آن پاداش دریافت کنند تا علاقه‌مندان با نگهداری این رمزارز به کسب سود بپردازند. هنگامی که خرید و فروش ارز انجام می‌شود، هزینه کارمزد آن میان تمام دارندگان یا هولدرهای این ارز تقسیم می‌شود.

نقشه راه پپه

نقشه راه غیررسمی برای Pepecoin دارای ۳ مرحله است:

  • مرحله اول: تمرکز بر راه‌اندازی کوین و تبلیغ آن از طریق توییتر
  • مرحله دوم: تمرکز بر مشارکت‌های جامعه کریپتوکارنسی (Community Partnerships) و قرار گرفتن در فهرست صرافی‌های ارز دیجیتال سطح یک (CEX)
  • مرحله سوم: ایجاد آکادمی پپه و تبلیغ محصولات

در حال حاضر، نقشه راه این دارایی پیشرفت چشمگیری داشته و دو مرحله ابتدایی رودمپ بسیار موفق پیش رفته است. تعداد سرمایه‌گذاران این میم‌کوین از ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفته و توانسته در فهرست ارز‌های موجود صرافی‌های بزرگی مانند Binance و Bybit قرار بگیرد. مرحله سوم رودمپ، مربوط به آینده ارز Pepe خواهد بود و باید منتظر بمانیم و ببینیم تیم توسعه‌دهنده در آینده چه سورپرایزهایی برای علاقه‌مندان این ارز دارند.

مقایسه میم کوین پپه با دوج کوین و شیبا

مقایسه سه رمزاز پپه، دوج و شیبا

همان‌طور که گفتیم برخی معتقدند که پپه برای رقابت با میم‌کوین‌های دوست‌داشتنی دنیای کریپتو ساخته شده است. پپه نشان می‌دهد که چگونه سرمایه‌گذاران کریپتو می‌توانند بدون درنظر گرفتن اصول اقتصادی، حول یک نماد مشخص جمع شوند. در دنیای ارزهای دیجیتال میم‌کوین‌ها شاید مشکلی را حل نکنند و در نهایت بی‌استفاده باشند، اما ارزش‌ها را باید در ایجاد یک اجتماع جستجو کرد. 

بسیاری از طرفداران ایلان ماسک صرفا به دلیل علاقه به شخص او، در دوج کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند. ثروتمندترین مرد جهان از مدت‌ها قبل علاقه خود نسبت به دوج کوین را فاش کرده بود. اکنون زمزمه‌هایی از انتخاب دوج‌ کوین به عنوان روش پرداخت پلتفرم X (توییتر) شنیده می‌شود. دوج کوین با ارزش بازاری در حدود ۱۲.۰۴ میلیارد دلار، در رتبه نهم بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد.

شیبا اینو نیز با ارزش بازار حدودا ۵ میلیارد دلاری، در رتبه هجدهم بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد. قیمت شیبا اکنون در حدود ۰.۰۰۰۰۰۹ دلار است. اما پپه بخشی از ارزش بازار خود را از دست داده و اکنون با ۵۹۰ میلیون دلار ارزش بازار در رتبه ۹۱ قرار گرفته است. دلیل این امر را می‌توان به رکورد فرسایشی ماه‌های گذشته نسبت داد. پپه اکنون در حدود ۰.۰۰۰۰۰۱۳۹۹ دلار معامله می‌شود.

در یک نگاه کلی متوجه می‌شویم که تب تند میم کوین پپه در ماه‌های اخیر کمی فروکش کرده و حالا ارزش بازار این میم کوین نسبت به دو رقیب خود بسیار کمتر است. با این حال حتی با وجود این رکود، سرمایه‌گذاران بزرگ همچنان فعالانه PEPE را خریداری می‌کنند.

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال pepe

پیشبینی قیمت و آینده ارز pepe

در سال گذشته، pepe شاهد رشد چشمگیری بوده است. تحلیل‌گران این روند صعودی را ادامه‌دار می‌دانند و معتقدند این ارز می‌تواند در سال‌های آتی رشد قابل توجهی داشته باشد. در ادامه نگاهی به رشد این ارز در سال‌های پیش‌رو خواهیم داشت:

پیش‌بینی می‌شود که ارزش این ارز حداقل به ۰.۰۰۰۰۰۱۹۳ دلار برسد. حداکثر قیمت تخمینی برای پپه در سال ۲۰۲۴ حدود ۰.۰۰۰۰۰۳۲۰ دلار است. با این حال در این سال همچنان مسیر بی‌ثباتی خواهد داشت و روند رشد او به عوامل مختلفی مانند رویدادهای بازار یا تغییرات در فناوری و قوانین وابسته است. در نتیجه سرمایه‌گذاران باید با حساسیت زیادی وضعیت آینده ارز pepe در سال ۲۰۲۴ را دنبال کنند.

با توجه به نظر متخصصان و بررسی عوامل تکنیکال، پیش‌بینی می‌شود که قیمت ارز دیجیتال پپه در سال ۲۰۲۵ بین ۰۰۰۰۰۴۹۲ دلار و ۰.۰۰۰۰۰۶۳۳ دلار باشد. این پیش‌بینی به پویایی عرضه و تقاضا، همچنین جو بازار در سال مذکور بستگی دارد. پیشنهاد می‌کنیم در دو سال آینده با رویکرد محافظه‌کارانه روی این ارز سرمایه‌گذاری کنید.

اما وضعیت پپه در دهه پیش‌رو چگونه خواهد بود؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال باید یک مسیر صعودی را در طول عمر خود حفظ کند و به حداکثر سطح قیمت پیش‌بینی‌شده، یعنی ۰.۰۰۰۰۲۱۳۹ دلار تا سال ۲۰۳۰ برسد. این افزایش چشمگیر ناشی از کاهش هزینه‌های تراکنش و همچنین افزایش تقاضا خواهد بود.

با این حال، بسیاری از کاربران بر این باورند که قیمت‌های کنونی در بالاترین سطح خود قرار دارند، بنابراین ممکن است عاقلانه باشد که در صورت علاقه به این ارز، چشم‌انداز محتاطانه‌ای نسبت به پیش‌بینی‌های آینده نزدیک داشته باشیم و در عین حال گام‌های اساسی به سمت استراتژی‌های سرمایه‌گذاری میان‌مدت برداریم.

آینده ارز pepe، محبوب‌ترین میم‌کوین بازار

همان‌طور که در این مطلب از والکس اشاره کردیم، پپه یکی از میم‌کوین‌هایی بوده که در عمر کوتاهش، نگاه تمام بازار را به خود جلب کرده است. یکی از دلایل این موضوع، توجه عمیق کامیونیتی ارز‌های دیجیتال به این پروژه در شبکه‌های اجتماعی، به خصوص توییتر بود. با این تفاسیر اگرچه پپه به عنوان یک دارایی فاقد ارزش ذاتی است و برای سرمایه‌گذاری‌های کم‌ریسک مناسب نیست؛ اما در حال حاضر می‌تواند روند صعودی خود را ادامه بدهد. شما چه آینده‌ای را پیش‌روی این دارایی رمزنگاری شده می‌بینید؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۴ / ۵. مجموع آرا: ۳۶

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
11 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
میم کوین باز
میم کوین باز
1 ماه قبل

قیمتی که واسه ۲۰۳۰ گفتین همین الان رد شده. مجدد تحلیل بزارید.خیلی ها صرفا با مطالعه همین مقالات شما دچار اشتباه میشن. قطعا هر پیش بینی احتمال درصد بالایی خطا داره ولی میتونید مجدد پیش بینی دقیقتری بزارید. در کل تشکر بابت زحماتتون

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  میم کوین باز

سلام
ممنون از اینکه نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید.
تحلیل های ارائه شده در این مقالات، صرفا انعکاس نظر کارشناسان جهانی است و ما همواره توصیه میکنیم آنها را به عنوان پیشنهاد سرمایه گذاری درنظر نگیرید.

امیرمحمد
امیرمحمد
1 ماه قبل

پپه یه ارز تازه هست و چند ماه بیشتر نیست که اومده . مثل لونا کلاسیک که تازه اومد بازار قیمتش خیلی پایین بود بعد هاوینگ تا۱۰۰دلار رسید و همه رو میلونر کرد. ممکنه پپه هم همین روند رو در هاوینگ تجربه کنه و به ۱دلار برسه

مهزیار
مهزیار
27 روز قبل
پاسخ به  امیرمحمد

خداکنه

هادی
هادی
21 روز قبل
پاسخ به  مهزیار

چرا خدا نکنه؟

مهزیار پارساپور
مهزیار پارساپور
11 روز قبل
پاسخ به  هادی

درود بر شما، قیمت ۱ دلار خیلی دور نیست!!!!!

مرد ناشناس
مرد ناشناس
8 روز قبل
پاسخ به  امیرمحمد

اوو یک دلار؟ مگه میشه؟
خدا کنه اینطور باشه برادر. حتی اگه به ده هزار تومن هم برسه من زانو میزنم خدا رو شکر میکنم که توی این مریضی که دارم حداقل یه خونه و ماشین بخرم و کسب و کار خوب راه اندازی کنم

علی
علی
3 ماه قبل

به نظر من پیه به زودی به یک دلار می رسد یعنی کمتر از ۱۸ماه به یک دلار می رصد طبق پیشرفتش طی چندین ماه پیش

رضا ا
رضا ا
2 ماه قبل
پاسخ به  علی

اره منم همین نظر و دارم با این پیشرفتش

m.f
m.f
28 روز قبل
پاسخ به  علی

سلام به نیم دلار هم برسه تا پایان سال برسه هم ما راضی هستیم

مهزیار پارساپور
مهزیار پارساپور
13 روز قبل
پاسخ به  علی

بر چه اساسی؟

دکمه بازگشت به بالا