اخبار آلت کوین هااخبار ارزهای دیجیتالاخبار بیت کوین

خلاصه مهم‌ترین اتفاقات دنیای ارزهای دیجیتال در یک هفته گذشته

در این مطلب به طور خلاصه به کمپین روابط عمومی BlackRock درباره ETF بیت کوین، شکایت جمینای از DCG و سیلبرت به خاطر برنامه Earn و نارضایتی کارکنان صرافی‌های متمرکز از محل کار خود می‌پردازیم.

مهم‌ترین اخبار این هفته

اظهارات مدیر عامل BlackRock: “بیت کوین یک دارایی بین‌المللکی است”

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، لری فینک (Larry Fink)، مدیرعامل شرکت BlackRock، در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود، اظهارات مثبتی درباره ارزهای دیجیتال و بیت‌ کوین داشته است. وی گفت که بیت‌ کوین به‌ عنوان یک دارایی بین‌المللی شناخته می‌شود و به قانون‌گذاران آمریکایی توصیه کرده به ارتباط مستقیم یک صندوق ETF با دارایی دیجیتال بیت‌ کوین توجه کنند. BlackRock قصد داشت با همکاری صرافی کوین‌ بیس (Coinbase) به عنوان یک شریک نظارتی، صندوق ETF اسپات بیت‌ کوین را راه‌اندازی کند. با این حال، با توجه به سابقه SEC در رد کردن تمامی درخواست‌های قبلی ETF بیت کوین، هنوز مشخص نیست که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا این صندوق سرمایه‌گذاری را تأیید خواهد کرد یا نه.

جمینی از Digital Currency Group و بری سیلبرت به خاطر Genesis و برنامه Earn شکایت کرد

صرافی جمینی (Gemini) اقدام به اقامه یک دعوی قضایی علیه هلدینگ Digital Currency Group (DCG) و مدیرعامل آن، بری سیلبرت (Barry Silbert) کرده است و ادعا می‌کند که DCG با اعتباری دروغین از بستانکاران کلاهبرداری کرده است. شرکت Genesis، یکی از زیرمجموعه‌های DCG، وام‌دهنده ارزهای دیجیتال و مسئول اجرای یک برنامه Earn با مشارکت این صرافی ارز دیجیتال بوده است. این دادخواست در پی نامه سرگشاده‌ای که توسط کامرون وینکلووس (Cameron Winklevoss)، یکی از بنیانگذاران جمینی منتشر شد، ثبت شده است. وینکلووس در این نامه، سیلبرت را به تلاش برای مظلوم‌نمایی و عدم پذیرش مسئولیت‌ها متهم کرده، در حالی که بیش از یک میلیارد دلار به سرمایه‌گذاران برنامه Earn بدهکار است. وینکلووس در نامه‌ خود نوشت:

حتی سم بنکمن-فراید (Sam Bankman-Fried) هم این چنین قادر به فریب سرمایه‌گذران نبود.

روند صعودی بیت کوین نزدیک است: چانگ‌ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس زمان را فاش می‌کند

چانگ‌ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) ملقب به CZ، مدیرعامل صرافی بایننس، پیش‌بینی خود را در خصوص بازار گاوی بعدی بیت‌کوین اعلام کرده است. CZ در یک جلسه ask me anything در توییتر در تاریخ ۵ جولای، نظر خود را درباره بازار گاوی بعدی بیت‌ کوین اعلام کرد و گفت که قیمت بیت‌ کوین به‌ صورت تاریخی در چرخه چهار ساله گاوی افزایش یافته و به نظر او، این روند ادامه خواهد داشت. ژائو در این جلسه گفت که نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند، اما بر رویداد هاوینگ (Halving) بیت کوین در سال ۲۰۲۴ تاکید کرد و سال ۲۰۲۵ را محتمل‌ترین سال برای بازار صعودی بعدی دانست و اظهار داشت:

سال پس از هاوینگ بیت‌کوین، معمولاً سال گاوی است.

دولت بریتانیا لایحه‌ای را با هدف توانمندسازی مقامات برای توقیف ارزهای دیجیتال بررسی می‌کند

نمایندگان مجلس انگلستان در حال بررسی قانونی هستند که هدف آن گسترش قدرت مقامات برای مقابله با ارزهای دیجیتالی که به مقاصد غیرقانونی استفاده شده‌اند خواهد بود. نسخه ۲۷ ژوئن این لایحه‌ شامل موادی است که به مقامات انعطاف‌پذیری بیشتری را در توقیف و بازیابی مدنی اموال رمزنگاری شده می‌دهد. همچنین این قانون اختیارات دولت را بر روی دارایی‌های دیجیتال که “به سود تروریسم استفاده شده‌اند” یا دلایل مشابه روشن‌تر کرده است. نمایندگان قبل از تصویب نهایی این قانون و دریافت موافقت سلطنتی تمامی اطلاحات موردنیاز را بررسی خواهند کرد.

داده‌ها نشان می‌دهند که کارکنان بایننس، کوین‌ بیس و جمینی کمترین رضایت‌مندی‌ را از کار خود برخورداند

لری فینک

به گزارش شرکت کاریابی حوزه تکنولوژی TrueUp، و با استفاده از داده‌های Glassdoor، کارمندان صرافی‌های ارزهای دیجیتال، از جمله جمینی، بایننس و کوین‌ بیس، کمترین رضایت را از کار خود دارند. نمودار چارکی که شرکت TrueUp ارائه کرده، کارکنان خوشحال و ناراضی را در بیش از ۲۷ شرکت معتبر در حوزه ارزهای دیجیتال در مراحل مختلف رشد نشان می‌دهد. وام‌دهنده رمزارزی منحل شده Celsius، صرافی ارزهای دیجیتال جمینی و شرکت تجاری Amber Group به ترتیب بیشترین تعداد کارمندان ناراضی را دارند، در حالی که بایننس و کوین‌ بیس در ادامه این لیست قرار گرفته‌اند. بایننس گفت که فرهنگ کاری سخت این شرکت ممکن است یکی از دلایل این نتایج باشد، درحالی که بنیانگذار Crypto Recruit، نیل داندون (Neil Dundon)، گفته چندان نباید روی این داده‌ها حساب باز کنیم.

برندگان و بازندگان

برندگان و بازندگان هفته

در پایان این هفته، بیت کوین با قیمت ۳۰،۳۲۱ دلار، اتریوم با قیمت ۱۸۶۸ دلار و ریپل (XRP) با قیمت ۰/۴۶ دلار معامله می‌شد. بر اساس داده‌های وب‌سایت CoinMarketCap، مارکت کپ کلی رمزارزها نیز به ۱/۱۸ تریلیون دلار رسیده است.

در میان ۱۰۰ ارز دیجیتال بزرگ، سه آلت کوینی که بیشترین سود را در این هفته کسب کرده بودند عبارتند از، Bone ShibaSwap (BONE) با ۴۰/۸۸٪، میکر (MKR) با ۱۲/۹۴٪ و Flow (FLOW) با ۱۱/۷۳٪ رشد قیمت.

سه آلت کوینی که بیشترین ضرر را در این هفته متحمل شدند نیز عبارتند از، ApeCoin (APE) با ۱۵/۱۳٪، استلار (XLM) با ۱۳/۳۱٪ و فانتوم (FTM) با ۱۲/۶۳٪ افت قیمت.

به یاد ماندنی‌ترین نقل قول‌ها

سال پس از هاوینگ بیت کوین، معمولاً یک سال گاوی است.

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس

معاملات دائمی و آتی غیرمتمرکز بسیار جدید هستند، بنابراین فرصت رشد بالایی برای معامله با مشتقات آنچین وجود دارد.

هنریک آندرسون، رئیس بخش سرمایه‌گذاری Apollo Crypto

بگذارید واضح بگویم؛ بیت کوین یک دارایی بین‌المللی است.

لری فینک، مدیرعامل BlackRock

آینده به من می‌گوید که به سمت هوش افزوده حرکت می‌کنیم که در نهایت باعث تلفیق هوش مصنوعی با مغز انسان‌ها می‌شود. شاید این آینده بشریت باشد.

پائولو آردوئینو، مدیر فناوری تتر

کسی که ۳/۳ میلیارد دلار به صدها هزار نفر بدهی داشته باشد و باور کند، یا حداقل تظاهر کند که خودش هم قربانی شده، باید خیلی فرد خاص باشد.

کامرون وینکلووس، مدیرعامل جمینی

سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های مرتبط با بیت کوین، به ویژه در مراحل اولیه، در سال گذشته به دو برابر رسیده است. بنابراین این یک امر مثبت محسوب می‌شود.

آدام بک، مدیرعامل Blockstream

پیش‌بینی هفته

با ظهور خریداران ۳۰ هزار دلاری بیت کوین، قیمت این رمزارز “بدون شک” رشد می‌کند

گاوهای بیت کوین امیدوار بودند که اوج های جدید سالانه به جفت ارز BTC/USD اجازه دهد تا برای همیشه از محدوده معاملاتی چند ماهه اخیر خود خارج شود، اما در نهایت ناامید شدند. بزرگترین ارز دیجیتال بازار در این هفته از سطح ۳۱،۵۰۰ دلار ریجکت شد، و چند ساعت بعد به زیر ۳۰ هزار دلار سقوط کرد و بخش پایینی این محدوده را به چالش کشید.

با توجه به اصلاحات کوتاه‌مدت و حرکت رنج قیمت زیر این مقاومت مهم، دیدگاه‌های بلندمدت همچنان به صعودی بودن روند کلی امید دارند.

TraderKoz، معامله‌گری ناشناس، نگرانی‌های گروهی از دنبال‌کنندگان خود در مورد اینکه سقوط عمیق‌تر قیمت ممکن است روند صعودی بیت کوین را به چالش بکشد را برطرف کرد. او در تاریخ ۶ جولای نوشت:

با اینکه بسیاری از مردم در مورد عقب‌نشینی‌های کوتاه‌مدت صحبت می‌کنند، اما مهم است که تصویر بزرگتری را در نظر داشته باشیم و تمرکز خود را از دست ندهیم. حتی اگر ما به اهداف ۲۸ هزار دلار، ۲۹ هزار دلار یا هر جای دیگری بازگردیم، باز هم این نمودار هفتگی بدون شک صعودی است (به نظر من). و من به دنبال خرید در کف قیمت خواهم بود.

FUD هفته

آدام بک

بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از پل MPC مولتی چین خارج شد که نگرانی‌ها را درباره یک سوءاستفاده برانگیخت

خروجی‌های غیرعادی و بزرگ از پلتفرم پل محاسبات چند جانبه Multichain (MPC) باعث القای ترس نسبت به یک سوءاستفاده چند میلیون دلاری شده است. در تاریخ ۶ جولای، مشاهدات نشان داد که بیش از ۱۰۲ میلیون دلار ارز دیجیتال از پلتفرم پل فانتوم Multichain در سمت اتریوم، همراه با ۶۶۶ هزار دلار از دوج‌چین (Dogechain) و ۵ میلیون دلار از مون‌ریور (Moonriver) برداشت شده‌ است. چندین کارشناس آنچین بلافاصله در توییتر این رویداد را به عنوان یک نفوذ احتمالی معرفی کردند. Multichain گفت که این خروجی‌ها غیرعادی هستند و تیم فنی آنها “مطمئن نیست که دقیقاً چه اتفاقی افتاده و در حال بررسی این موضوع است”.

طبق گزارش‌ها نام دامنه کوین بیس توسط کلاهبرداران در حملات با رده بالا استفاده می‌شود

کاربران کوین‌ بیس در چند هفته اخیر کلاهبرداری و حملات فیشینگ مربوط به خدمات و برنامه‌های این شرکت را در توییتر گزارش‌ کرده‌اند، از جمله اینکه برخی از آنها ادعا کردند کلاهبرداران از نام دامنه این صرافی استفاده می‌کنند. بر اساس این گزارش‌ها، سودجویان از طریق ایمیل “help@coinbase.com” کاربران را فریب می‌دهند و به حساب‌ آنها دسترسی پیدا می‌کنند. کوین‌ بیس گفته هر کسی که از مشتریان این صرافی کلاهبرداری کند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

با شروع بررسی‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار، BarnBridge DAO خواستار توقف تمامی فعالیت‌ها روی این پروتکل دیفای شد

به اعضای DAO BarnBridge گفته شده که به علت آغاز بررسی‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، تمامی فعالیت‌های مربوط به این پروژه را متوقف کنند. داگلاس پارک (Douglas Park)، وکیل این سازمان غیرمتمرکز و خودمختار، این خبر را در کانال Discord این پلتفرم به اعضای آن اطلاع داد. همه محصولات مرتبط با BarnBridge از جمله استخرهای نقدینگی آن در حال حاضر متوقف شده‌اند. اعضای DAO برای فعالیت‌های وابسته به سرمایه‌گذاری‌های این سازمان، پاداشی دریافت نمی‌کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا