کیف پولمقالات ارز دیجیتال

بهترین کیف پول های بیت کوین کش (آپدیت ۲۰۲۳)

بیت کوین کش (BCH) یکی از محبوب‌ترین هارد فورک‌های بیت کوین به شمار می‌رود. این ارز دیجیتال که با هدف افزایش سرعت و همچنین کاهش کارمزد تراکنش‌های کاربران عرضه شد، به سرعت توانست نظر مثبت سرمایه‌گذاران را به سمت خود جلب کند. اگر شما نیز قصد خرید بیت کوین کش و سرمایه‌گذاری بر روی این ارز دیجیتال را داشته باشید، انتخاب کیف پول مناسب می‌تواند به یک چالش مهم تبدیل شود. در حال حاضر محصولات متنوعی امکان ذخیره بیت کوین کش را به کاربران عرضه می‌کنند؛ با این حال تمام کیف‌های موجود برای ذخیره این ارز دیجیتال به یک اندازه کاربردی و قابل اطمینان نیستند! در این مقاله به بررسی گزینه‌های بهترین کیف پول بیت کوین کش پرداخته‌ایم. اگر به دنبال انتخاب یک کیف پول مناسب برای این ارز دیجیتال هستید، توضیحات ارائه شده در این مقاله می‌تواند به شما کمک کند.

بهترین کیف پول های بیت کوین کش چه ویژگی هایی دارند؟

برای انتخاب بهترین گزینه کیف پول بیت کوین کش ابتدا لازم است با ویژگی‌های اصلی و مهم یک والت مناسب آشنا شوید. در این بخش به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های کیف‌های ارز دیجیتال اشاره کرده‌ایم. پیشنهاد می‌‌کنیم پیش از انتخاب نهایی، حتماً از وجود تمام این موارد در محصول نهایی مورد نظر خود اطمینان یابید. یک کیف پول مناسب برای بیت کوین کش، باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • پشتیبانی از بیت کوین کش: اولین و مهم‌ترین نکته که در انتخاب کیف پول بیت کوین کش باید به آن دقت کنید، سازگاری با رمزارز BCH است. هر کیف پولی که از بیت کوین پشتیبانی می‌کند ممکن است از بیت کوین کش پشتیبانی نکند، این دو ارز با یکدیگر متفاوت هستند.
  • کاربری آسان: اگر در دنیای کریپتو یک تازه‌کار هستید بهتر است از ولت‌هایی استفاده کنید که کاربری ساده‌ای دارند. در بازار ارزهای دیجیتال اولین اشتباه شما آخرین اشتباه است و ممکن است با یک خطا همه دارایی خود را از دست بدهید. کیف پول بیت کوین کش باید کاربری ساده‌ داشته باشد.
  • تیم توسعه: قبل از انتخاب کیف پول بیت کوین کش، تیم توسعه و بنیان‌گذار ولت را بررسی کنید.
  • پشتیبانی: تیم پشتیبانی کیف پول بیت کوین کش در صورت مواجه با مشکل، راهنمایی‌های لازم را به شما می‌رساند.
  • کنترل کلیدهای خصوصی: کلید خصوصی نشانه مالکیت دارایی‌های شما است و هرکسی که این کلید را داشته باشد می‌تواند به دارایی شما دسترسی پیدا کند. بنابراین بهتر است ولت‌های غیر امانی را انتخاب کنید که کنترل کلید خصوصی در اختیار خود کاربر است.
  • امنیت: دارابودن عبارات بازیابی، احراز هویت دوعاملی و رمز عبور موجب بالارفتن امنیت کیف پول و دارایی شما می‌شود.

کیف پول‌ های برتر بیت کوین کش

حالا که بیشتر با بیت کوین کش آشنا شده‌اید بهتر است به دنبال یک کیف پول امن برای نگه‌داری از این رمزارز باشید. برای این ارز بیش از ده‌ها کیف پول در انواع مختلف عرضه شده‌است. به‌راحتی می‌توانید این کیف پول‌ها را دانلود و روی سیستم شخصی، گوشی تلفن و یا روی اینترنت ذخیره، دریافت و ارسال کنید. برای جلوگیری از به سرقت رفتن ارزهای دیجیتال خود بهتر است کیف پول بیت کوین کش را از منابع معتبر دریافت کنید. از والت‌هایی استفاده کنید که کاربران زیادی دارند و امتحان خود را پس داده‌اند. چنانچه مقدار سرمایه‌گذاری شما زیاد است، بهتر است از کیف پول گرم و کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنید. در ادامه با مهم‌ترین و امن‌ترین والت‌ها برای نگهداری BCH آشنا خواهید شد تا با اطمینان خاطر بتوانید بهترین کیف پول بیت کوین کش را انتخاب کنید.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

کیف پول سخت افزاری بیت کوین کش  لجر نانو

اگر برای نگه‌داری از بیت کوین کش خود به دنبال بالاترین سطح امنیت هستید، می‌توانید روی کیف پول سخت‌افزاری لجر حساب کنید. این کیف پول بیت کوین کش با کمک یک کابل USB  به کامپیوتر شخصی شما متصل می‌شود و امکان ذخیره‌سازی کلیدهای خصوصی را فراهم می‌کند. کلیدها داخل این کیف پول با پین کد قفل و نگه‌داری می‌شوند. کیف پول لجر نانو اس قابلیت احراز هویت دوعاملی (۲FA) را نیز داراست. از ویژگی‌های بارز این کیف پول می‌توان به نمایشگر OLED اشاره کرد که امکان بازرسی مجدد، سریع و آسان برای کلیه تراکنش‌ها را فراهم می‌کند. تمامی تراکنش‌ها با فشار دادن دکمه فیزیکی که روی کیف پول تعبیه شده تأیید می‌شود.

فرایند نصب و راه‌اندازی این کف پول بسیار ساده است و کاربران مبتدی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. امکان نگه‌داری ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین کش، بیت کوین، اتریوم و لایت‌کوین را به کاربران می‌دهد. تنها ایرادی که کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس دارد قیمت بالای آن است. بنابراین اگر قصد ذخیره مقادیر کمی ارز دیجیتال را دارید، خرید این کیف پول به‌صرفه نخواهد بود.

کیف پول ترزور (Trezor)

کیف پول ترزور

کیف پول ترزور (Trezor) یکی از بهترین کیف پول های بیت کوین کش است که به‌واسطه کوچکی و حمل آسان آن از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. تمام مدل‌های کیف پول ترزور از بیت کوین کش پشتیبانی می‌کنند. این کیف پول نیز توسط کابل USB به سیستم شخصی شما متصل می‌شوند و توسط پین کد قفل می‌شوند. هر بار که این پین کد به‌اشتباه وارد شود باید مدت‌زمان بیشتری را برای دوباره واردکردن منتظر بمانید. کیف پول ترزور مجهز به احراز هویت دوعاملی است و می‌توانید جمله یادآوری برای آن تعریف کنید، تا درصورتی‌که مشکلی پیش آمد، دارایی خود را از دست ندهید.

به دلیل عدم نیاز به اتصال دائمی اینترنت، والت‌های سخت‌افزاری از امنیت بسیار بالایی نسبت به ولت‌های نرم‌افزاری برخوردار هستند. کیف پول ترزور با پشتیبانی بیش از ۱۰۰۰ کوین و توکن، می‌تواند انتخاب مناسبی برای کیف پول بیت کوین کش باشد. با سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس و اندروید سازگار است. قیمت این کیف پول نیز کمی زیاد است و برای نگهداری مقادیر کم بیت کوین کش مقرون‌به‌صرفه نیست.

کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)

کیف پول اتمیک برای نگه‌داری از بیت کوین کش

کیف پول اتمیک یکی از کاربردی‌ترین والت‌ ارزهای دیجیتال است که دو نسخه موبایل و دسکتاپ قابل‌دسترس است. این کیف پول برای بهره‌گیری از قابلیت (Atomic Swaps) و تبدیل‌شدن به بخشی از یک اکوسیستم ارز دیجیتال ساخته شده است. این نرم‌افزار با بلاکچین کوین‌هایی که ذخیره می‌کنیم ارتباط برقرار می‌کند. برای مثال، چنانچه بخواهید تراکنشی را پیگیری کنید، پس از وارد کردن کد آن، کیف پول اطلاعات تراکنش را از بلاکچین دانلود می‌کند و به شما نمایش می‌دهد. نیازی نیست که این اطلاعات حساس را روی سیستم ذخیره کنید. این کیف پول کلیدهای خصوصی و عبارت بازیابی شما را درون هیچ سروری ذخیره نمی‌کند و موجب لو رفتن اطلاعات شما در فضای اینترنت نمی‌شود.

کیف پول اتمیک از ۵۰۰ کوین و توکن مختلف پشتیبانی می‌کند که از میان آنها می‌توان به بیت کوین، بیت کوین کش، اتریوم، تتر، ایاس و توکن‌های بر بستر ERC20 اتریوم اشاره کرد. امکان مبادله و تعویض ارزهای دیجیتال با موارد دیگر در این کیف پول وجود دارد و به‌طورکلی آزادی عملی زیادی به کاربر می‌دهد. اتمیک والت یکی دیگر از ده‌ها کیف پول بیت کوین کش است که با رابط کاربری ساده و زیبایی که دارد، به یکی از بهترین گزینه‌ها برای نگهداری رمزارز تبدیل شده است.

کیف پول تراست والت (Trust Wallet)

کیف پول تراست والت بیت کوین کش

به‌جرئت می‌توان گفت که کیف پول تراست والت یکی از معتبرترین کیف پول‌های دیجیتالی جهان است. این کیف پول وابسته به صرافی بایننس است و با قابلیت‌های متعدد و ویژه‌ای که دارد. به‌عنوان بهترین کیف پول های بیت کوین کش شناخته می‌شود. تراست والت با امنیت بالایی که دارد از سرمایه کاربران در برابر هرگونه هک، سرقت و تهدید محافظت می‌کند. این کیف پول فقط نسخه موبایلی دارد و برای سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS طراحی شده است. چنانچه می‌خواهید کیف پول تراست والت را روی سیستم شخصی خود داشته باشید، می‌توانید از برنامه شبیه‌ساز اندروید مانند “bluestacks” استفاده کنید.

تراست والت بیش از ۱۰۰۰ کوین و توکن  مختلف را پشتیبانی می‌کند. کار با این کیف پول بسیار ساده است و رابط کاربری آن پاسخ‌گوی نیاز کاربران است. برای شروع کار با تراست والت در ابتدا باید در این سایت ثبت‌نام کنید سپس اپلیکیشن را به‌صورت رایگان دانلود کنید و روی گوشی خود نصب کنید. پس از انجام مراحل ثبت‌نام، به‌راحتی می‌توانید به اطلاعات و دارایی‌های موجود در کیف پول خود در هر مکان و زمانی دسترسی داشته باشید. این گزینه به‌عنوان کیف پول بیت کوین کش انتخابی عالی است.

کیف پول چند منظوره جکس لیبرتی (Jaxx)

کیف پول جاکس بیت کوین کش

کیف پول Jaxx باهدف ساده‌سازی مدیریت و دسترسی آسان به دارایی‌های دیجیتال طراحی شده است.  رابط کاربری بسیار ساده و قابل‌درکی را دارد و افراد تازه‌کار نیست به‌راحتی می‌تواند از آن استفاده کنند. تمامی اطلاعاتی که برای ارسال، دریافت و ذخیره‌سازی بیت کوین کش و یا دیگر ارزهای دیجیتال نیاز دارید را به ساده‌ترین شکل ممکن به شما نشان می‌دهد. این کیف پول سازگار با “ShapeShift” است به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید ارزهای دیجیتال را با هم معاوضه کنید.

کیف پول Jaxx با سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله ویندوز، مک، اندروید و ios سازگار است. از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین کش، بیت کوین، دش و ده‌ها ارز دیگر پشتیبانی می‌کند. چنانچه به دنبال یک والت مناسب جهت تشکیل پرتفوی متنوع از رمزارزها هستید، Jaxx می‌تواند گزینه مناسب برای شما باشد. قبل از آنکه بخواهید از این والت به‌عنوان کیف پول بیت کوین کش استفاده کنید بهتر است بدانید که این والت فقط از یک عبارت ۱۲ حرفی برای مدیریت کلیدهای خصوصی شما استفاده می‌کند. امنیت این کیف پول نسبت به والت‌های دیگر کمتر است و امکاناتی مانند احراز هویت دوعاملی و قابلیت چند امضایی بودن را نداد.

کیف پول نرم افزاری BTC.com

کیف پول BTC.com

کیف پول BTC.com یکی از کیف پول‌های محبوب تحت وب و موبایلی برای بیت کوین کش است که توسط تیم توسعه‌دهنده بیت مین (Bitmain) پشتیبانی می‌شود. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین مراکز در حوزه تولید دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال است. پشتیبانی از این کیف پول توسط تیمی معتبر باعث آرامش خاطر کاربران می‌شود. از این کیف پول بیت کوین کش می‌توانید تحت وب، و روی سیستم‌عامل‌های اندروید و ios استفاده کنید. کیف پول BTC.com به‌صورت “HD” است، یعنی با استفاده از یک عبارت SEED از ذخایر ارز دیجیتال شما یک نسخه پشتیبان تهیه می‌کند. از دیگر مزایای این کیف پول می‌توان به دارابودن احراز هویت دوعاملی و قابلیت چند امضایی اشاره کرد.

والت BTC.com تنها از دو ارز دیجیتال بیت کوین کش و بیت کوین نیز پشتیبانی می‌کند. چنانچه می‌خواهد یک سبد ارز دیجیتال از انواع کوین‌ها و توکن‌ها تشکیل دهید، کیف پول BTC.com انتخاب درستی نیست.

تفاوت بیت کوین با بیت کوین کش در چیست؟

اکنون که با بهترین کیف پول‌های موجود برای بیت کوین کش آشنا شدید، شاید بد نباشد مقدار بیشتری با تفاوت این ارز دیجیتال با بیت کوین آشنا شوید. همان‌طور که اشاره شد، بیت کوین کش در واقع یکی از فورک‌های بیت کوین به شمار می‌رود. با گذشت زمان، تفاوت‌های بین بیت کوین و بیت کوین کش افزایش پیدا کرد  و توسعه دهندگان این دو شبکه اهداف متفاوتی را دنبال می‌کردند. تفاوت این دو ارز به‌قدری زیاد شد که اکنون به‌عنوان دارایی‌های کاملاً متفاوتی در کامیونیتی در نظر گرفته می‌شوند. مهم‌ترین تفاوت میان این دو ارز در ارزش آنها است، همان‌طور که می‌دانید ارزش بیت کوین خیلی بیشتر از بیت کوین کش است. بیت کوین در میان کاربران شناخته‌تر است و محبوبیت زیادی دارد. کیف پول بیت کوین کش نیز پوشش‌دهنده این تفاوت‌ها است.

تنظیم سختی شبکه: یکی از تفاوت‌های اصلی میان این دو ارز، تنظیم سختی شبکه است که به بیت کوین کش اضافه شده‌است.  هر دو شبکه از الگوریتم هش SHA-256 یکسانی استفاده می‌کنند. ماینرهای بیت کوین زمانی که استخراج در بیت کوین کش برای آن‌ها سودآوری خوبی داشته باشد به این شبکه منتقل شوند. یعنی باتوجه‌به نوسانات موجود در بازار، توان محاسباتی پشت این شبکه ممکن است متفاوت باشد. الگوریتم تنظیم سختی با نصف کردن یا دوبرابر کردن سختی شبکه، اطمینان می‌دهد که بلوک‌ها با یک نرخ ثابت و هر ۱۰ دقیقه یکبار تولید شوند.

اندازه بلاک: اندازه بلاک در بیت کوین ۱ مگابایت و در بیت کوین کش به ۳۲ مگابایت افزایش‌یافته است. تراکنش‌ها در بیت کوین کش کمتر از یک پنی کارمزد دارند و می‌تواند تا ۲۰۰ تراکنش در ثانیه را پردازش کند.

قرارداد هوشمند و سیستم مالی غیرمتمرکز: بیت کوین از ویژگی قرارداد هوشمند پشتیبانی نمی‌کند اما کارایی برای کمک به اجرای خدمات مالی غیرمتمرکز (Defi) بر روی آن در حال انجام است. درحالی‌که بیت کوین کش شروع به استفاده از زبان‌های قرارداد هوشمند مانند Cashscript کرده است تا عملکردهای پیچیده‌تری را بر روی آن فعال کند.

انتشار توکن: پروژه‌ها برای انتشار توکن روی شبکه بلاکچین بیت کوین، از لایه Omni استفاده می‌کنند که بیشتر برای استیبل کوین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیت کوین کش پروتکل Simple Ledger Protocol (SLP) را ایجاد کرد که به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا توکن‌های خود را روی شبکه BCH  منتشر کنند. برخی توکن‌ها هم روی لایه امنی و هم به‌عنوان توکن SLP صادر شده‌اند.

سیستم Replace by fee: سیستم RBF یکی از قابلیت‌هایی بیت کوین است که به فرد اجازه می‌دهد یک تراکنش تأیید نشده را با یک تراکنش متفاوت با کارمزد تراکنشی بالاتر جایگزین کند. برخی از منتقدان معتقدند برخی از سو استفاده‌گران با استفاده از این ویژگی، یک بیت کوین را دو بار خرج می‌کنند. به همین جهت بیت کوین کش این ویژگی را کنار گذاشته است و تراکنش‌های تأیید نشده را در شبکه خود غیرقابل‌بازگشت می‌کند.

انتخاب بهترین کیف پول بیت کوین کش

در این مطلب مقاله بهترین کیف پول‌های بیت کوین کش را معرفی کردیم، حالا شما از بین این ولت‌ها باتوجه‌به نیاز خود می‌توانید یکی را انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم در میان این کیف پول‌ها، ولتی را انتخاب کنید که ارتباط بهتری می‌توانید با آن برقرار کنید و امنیت بیشتری را برای دارایی شما تأمین می‌کند. از ارز دیجیتال بیت کوین کش بیشتر برای ترید و نوسان‌گیری استفاده می‌شود و می‌توانید کیف پولی را انتخاب کنید که نقل‌وانتقال از کیف پول به صرافی آسان باشد.  معاملات ارز دیجیتال بیت کوین کش را می‌توانید در کمترین زمان ممکن در صرافی والکس انجام دهید. همچنین صرافی والکس دارای کیف پول اختصاصی است و به‌عنوان کیف پول بیت کوین کش می‌توانید روی آن حساب کنید.

آیا بیت کوین کش ارزش خریدن دارد؟

کارمزد انتقال بیت کوین کش نسبت به بیت کوین کمتر است و تراکنش‌های آن نسبت به بیت کوین در زمان کمتری انجام می‌شوند. در آینده می‌توانیم نسبت به عملکرد این ارز و میزان سوددهی آن امیدوار باشیم.  

سرمایه‌گذاری در بیت کوین بهتر است یا بیت کوین کش؟

بیت کوین سلطه‌دار بازار است و از محبوبیت بالایی در میان کاربران برخوردار است. در مقابل بیت کوین کش از لحاظ ارزش بازار رتبه ۲۴ را در ارزهای دیجیتال برتر دارد و محبوبیت کمتری نسبت به بیت کوین دارد.

بهترین کیف پول برای بیت کوین کش کدام است؟

باتوجه‌به امکاناتی که هرکدام از این کیف پول‌ها دارند می‌توانید یکی را انتخاب کنید. اگر مقدار سرمایه‌گذاری شما در ارزهای دیجیتال زیاد است برای اطمینان خاطر بهتر است از کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر و ترزور استفاده کنید. چنانچه مقدار سرمایه شما کم است از کیف پول نرم‌افزاری تراست والت که امنیت بالایی دارد استفاده کنید.  

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا