مقالات ارز دیجیتالمنتخب سردبیر

راهنمای انتقال تتر به کیف پول دیگران و نکات مهم انتقال تتر با کمترین کارمزد

فرض کنید در عصری که زندگی می‌کنیم، شخصی هنوز با نحوه ارسال پول با دستگاه ATM یا موبایل بانک آشنایی نداشته نباشد. قطعا زندگی او مختل می‌شود. در آینده‌ای نه‌چندان دور، کاربردهای تتر به عنوان یک پول دیجیتال جدید، گسترش پیدا می‌کند و همچون پول عادی، باید با نحوه انتقال و دریافت آن در پلتفرم‌های مختلف آشنا بود. بنابراین در این مقاله قصد داریم به آموزش انتقال تتر به کیف پول دیگران بپردازیم. با ما همراه باشید.

انتقال تتر به کیف پول دیگران از تراست ولت

تراست ولت یک کیف دیجیتال است که لقب محبوب‌ترین ولت نرم‌افزاری را یدک می‌کشد. این ولت در سال ۲۰۱۷ از سوی ویکتور رادچنکو (Viktor Radchenko) معرفی شد و یک سال بعد صرافی بایننس آن را خریداری کرد. تراست ولت از امکانات مختلفی ازجمله استیکینگ، مرورگر وب ۳ و … پشتیبانی کرده و از تتر در شبکه‌های مختلف پشتیبانی می‌کند:

  • بایننس اسمارت چین (BEP-20)
  • ترون (TRC-20)
  • اتریوم (ERC-20)
  • بیکن چین (BEP-2)
  • پالیگان (ERC-20)
  • آربیتروم (ERC-20)
انتقال تتر به کیف پول دیگران از تراست ولت

آموزش انتقال تتر در تراست ولت

زمان انتقال دارایی در تراست ولت: ۱۵ دقیقه

برای انتقال تتر در کیف پول تراست ولت مراحل زیر را انجام دهید. دقیت کنید انتقال دارایی های دیجیتال در شبکه اشتباه و به آدرس ولت اشتباه غیرقابل بازیابی است پس در انجام آن دقت فرمایید:

  1. ورود به تراست ولت

    ابتدا در برنامه تراست ولت روی تتر کلیک کنید تا وارد محیط کیف پول این ارز شوید. سپس از گزینه‌های بالا، Send را انتخاب کنید.
    ارسال USDT از تراست ولت

  2. وارد کردن آدرس مقصد

    در صفحه بعد، کادر مربوط به آدرس مقصد و مقدار تتر باز می‌شود. شما پس از خرید تتر، با کلیک روی گزینه Receive می‌توانید آنها را به تراست ولت انتقال دهید.
    بنابراین در کادر بالا آدرس مقصد را بنویسید. توصیه می‌کنیم آدرس را کپی پیست کنید که اشتباهی در آن رخ ندهد. در کادر پایین نیز مقدار تتری که قصد دارید انتقال دهید را وارد کنید. در آخر روی گزینه Continue کلیک کنید.
    آموزش ارسال تتر

  3. انتخاب گزینه Confirm

    در این مرحله پیش‌نمایشی از تراکنش به شما نشان داده می‌شود، درصورت صحت اطلاعات روی Confirm کلیک کنید.

  4. تایید هویت

    حالا باید با وارد کردن رمز عبور کیف پول یا اثر انگشت، هویت خود را تایید کنید و پس از آن، تراکنش انجام می‌شود.

مدت زمان انتقال تتر به کیف پول از تراست ولت

پس از تایید تراکنش، تراست ولت ارزها را منتقل می‌کند که حدفاصل ۵ الی ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. این امر به شبکه‌ای که انتخاب کرده‌اید بستگی دارد. شبکه اتریوم مقیاس‌پذیری کمتری دارد و به همین دلیل، سرعت انجام تراکنش در آن کمتر است. برخلاف آن، بلاکچین‌های لایه ۲ ازجمله پالیگان از سرعت بالاتر و کارمزد کمتری برخوردار است و می‌توانید از آن برای انتقال  تتر در تراست ولت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول تتر

انتقال تتر به کیف پول دیگران از سیف پال

سیف پال یک کیف پول سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که به کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌های دیجیتال خود را به‌طور امن ذخیره و مدیریت کنند. این کیف پول در سال ۲۰۱۸ و از سوی تیمی از متخصصان در زمینه امنیت سایبری و فناوری بلاکچین معرفی شد. نحوه کار این کیف پول بسیار آسان است و به‌راحتی می‌توانید تتر یا هر ارز دیگری را در آن جابه‌جا کنید. سیف پال از انواع تتر در شبکه‌های زیر پشتیبانی میکند:

  • اتریوم (ERC-20)
  • ترون (TRC-20)
  • بایننس اسمارت چین (BEP-20)
  • بیکان چین (BEP-2)
  • پالیگان (ERC-20)
  • سولانا (ERC-20)
  • آربیتروم (ERC-20)
  • اپتیمیسم (ERC-20)
انتقال تتر به کیف پول دیگران از سیف پال

 آموزش انتقال تتر در سیف پال

ما در این کیف پول تتر شبکه بایننس اسمارت چین یا BEP-20 را انتخاب کردیم. روی آن کلیک کنید تا سه گزینه یعنی Swap، Receive و Send به شما نمایش داده شود.

ارسال تتر از سیف پل

حالا روی دکمه Send کلیک می‌کنیم. صفحه‌ای باز می‌شود که در آن باید آدرس مقصد، مقدار تتر موردنظر را وارد کنید.

آموزش ارسال تتر از سیف پل

ابتدا آدرس مقصد را در کادر اول وارد کنید. می‌توانید با کلیک روی گزینه Paste به‌راحتی آن را جای‌گذاری کنید.

حتما توجه داشته باشید که آدرس موردنظر نیز BEP-20 باشد، چرا که در غیر این صورت، تترهای شما ارسال در شبکه مفقود می‌شود.

از آنجایی که هر واحد تتر ارزشی معادل یک دلار دارد در کادر دوم مقدار تترها را وارد می‌کنیم. سپس روی گزینه Next کلیک کنید. در این مرحله باید کارمزد پرداختی را تنظیم کنید. توجه داشته باشید که می‌توانید بین گزینه‌های کند (Slow)، پیشنهادی (Recommend) و سریع (Fast) یکی را انتخاب کنید. گزینه کند کمترین کارمزد و گزینه سریع بیشترین نرخ کارمزد را دارد. پس از انتخاب کارمزد روی Next کلیک کنید.

انتخاب کارمزد تراکنش در Safepal

حالا جزئیاتی از تراکنش به شما نشان داده می‌شود، درصورت تایید روی گزینه Send کلیک کرده تا هویت خود را تایید و تراکنش انجام شود.

بیشتر بخوانید: نحوه خرید تتر در ایران

مدت زمان انتقال تتر به کیف پول از سیف پال

مدت زمان انتقال تتر از سیف پل نیز بین ۵ الی ۲۰ دقیقه است که به شبکه موردنظر بستگی دارد. از بین شبکه‌های حاضر در سیف پل، بایننس اسمارت چین، سولانا، پالیگان و ترون بیشترین سرعت را دارند و معمولا تراکنش‌های آنها در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام می‌شود. در آینده با راه‌اندازی کامل اتریوم ۲.۰، مشکل مقیاس‌پذیری اتریوم به‌طور کامل حل خواهد شد و می‌توانید از این شبکه هم برای تراکنش‌های سریع استفاده کنید.

انتقال تتر به کیف پول دیگران از متامسک

متامسک یک کیف پول دیجیتال و نرم‌افزاری است که به کاربران امکان نگهداری هر توکن اتریوم و استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) این شبکه را می‌دهد. این ولت در سال ۲۰۱۶ و از سوی ConsenSys راه‌اندازی شد. علاوه‌بر نرم‌افزار، افزونه‌ی متامسک نیز راه‌اندازی شده و می‌توان از آن در مرورگرهای مختلف استفاده کرد. در حال حاضر متامسک از شبکه‌های زیر برای نگهداری بزرگ‌ترین استیبل کوین جهان یعنی تتر پشتیبانی می‌کند.

  • اتریوم (ERC-20)
  • بایننس اسمارت چین (BEP-20)
  • آربیتروم (ERC-20)
  • پالیگان (ERC-20)
  • اپتیمیسم (ERC-20)
انتقال تتر به کیف پول دیگران از متامسک

آموزش انتقال تتر در متامسک

در این قسمت ما تتر شبکه اتریوم یا تتر ERC-20 را انتخاب کردیم. پس از ورود به کیف پول و کلیک روی USDT با صحفه‌ی زیر مواجه می‌شوید.

ارسال USDT در متامسک

روی گزینه Send کلیک کنید. در صفحه‌ بعد در کادر اول اکانتی که قصد دارید تتر از آن ارسال شود را انتخاب کنید. در کادر دوم آدرس مقصد را وارد کنید و حتما توجه داشته باشید که با استاندارد  ERC-20 باشد. سپس مقدار تترها را وارد کنید.

آموزش ارسال تتر در متامسک

در نهایت پیش‌نمایشی از تراکنش و هزینه آن به همراه کارمزد به شما نمایش داده می‌شود. درصورت درست بودن اطلاعات روی گزینه Confirm کلیک کنید تا تراکنش انجام شود.

مدت زمان انتقال تتر به کیف پول از متامسک

مدت زمان انتقال دارایی از متامسک حداقل ۱۰ دقیقه است. اگر شبکه اتریوم را انتخاب کنید، بیشتر از ۱۰ دقیقه زمان خواهد برد و علاوه‌بر آن باید کارمزد بیشتری نسبت به دیگر شبکه‌ها پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید: خرید ارز دیجیتال

انتقال تتر به کیف پول دیگران از لجر

لجر، سازنده‌ی کیف پول‌های سخت‌افزاری است که تاکنون سه ولت توسعه داده و به بازار عرضه کرده است. کیف پول‌های این شرکت فرانسوی بالاترین سطح امنیت را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. برای دریافت، ارسال یا سواپ دارایی‌ها در هرکدام از محصولات این شرکت باید از اپلیکیشن لجر لایو استفاده کنید. لجر از شبکه‌های زیادی پشتیبانی می‌کند که می‌توانید تتر را در آنها نگهداری کنید:

  • بایننس اسمارت چین (BEP-20)
  • آربیتروم (ERC-20)
  • آوالانچ (ERC-20)
  • اتریوم (ETH)
  • پالیگان (ERC-20)
  • اپتیمیسم (ERC-20)
  • سولانا (ERC-20)
  • ترون (TRC-20)
انتقال تتر به کیف پول دیگران از لجر

آموزش انتقال تتر در لجر

ابتدا برنامه‌ی موبایلی لجر لایو را نصب کرده و دستگاه خود را به آن متصل کنید. سپس روی گزینه Transfer در پایین صفحه کلیک کرده و اکانت موردنظر (تتر) را انتخاب کنید.

انتخاب ارز در لجر لایو

با استفاده از گزینه Scan QR Code آدرس گیرنده را اسکن کرده یا آن را به‌صورت دستی وارد کنید. مقدار تترها را بنویسید. در نهایت روی Continue کلیک کنید تا تراکنش انجام شود.

مدت زمان انتقال تتر به کیف پول از لجر لایو

مدت زمان انجام تراکنش‌ها در لجر لایو بستگی به شبکه‌ی موردنظر و کارمزد پرداختی شما دارد. با این حال احتمال دارد که از ۱ دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. این بستگی به ازدحام شبکه دارد که با انتخاب شبکه‌هایی با مقیاس‌پذیری بالاتر همچون پالیگان و سولانا، این مشکل برطرف می‌شود و تراکنش شما طی چند دقیقه به مقصد می‌رسد.

کدام شبکه امنیت بالاتری برای انتقال تتر دارد؟

بلاکچین‌های لایه ۱ همچون اتریوم سطح فوق‌العاده‌ای از امنیت و تمرکززدایی را ارائه می‌دهند اما با مقیاس‌پذیری اندک و سرعت تراکنش پایین دست‌وپنجه نرم می‌کنند. در مقابل بلاکچین‌های جدید و لایه ۲ مثل پالیگان، آربیتروم و … امنیت و عدم تمرکز را فدای سرعت کرده‌اند و تراکنش‌های آنها با سرعت بیشتری انجام می‌شود. بنابراین اگر امنیت اولویت اول شماست، توصیه می‌کنیم که تتر را در شبکه اتریوم جابه‌جا کنید.

امنیت بلاکچین

 چطور تراکنش‌های سریع‌تری انجام دهیم؟

برخی از کیف پول‌ها این امکان را فراهم کرده‌اند تا با پرداخت کارمزد بیشتر، تراکنش‌ سریع‌تر انجام شود. به‌عنوان مثال در کیف پول سیف پل می‌توانید بین تراکنش‌های کند، پیشنهادی و سریع انتخاب کنید که طبیعتا تراکنش سریع گران‌تر از تراکنش کند است. علاوه‌بر کارمزد بیشتر، شبکه‌های لایه ۲ مقیاس‌پذیری بیشتری دارند و تراکنش‌ها با سرعت بیشتری در آنها انجام می‌شوند.

چطور کارمزد کمتری برای انتقال تتر به کیف پول دیگران پرداخت کنیم؟

هزینه کارمزد شبکه‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. شبکه‌های قدیمی مثل اتریوم، کارمزد بیشتری در مقایسه با دیگر شبکه‌ها دریافت می‌کنند و به همین دلیل، تترهای کمتری در این شبکه جابه‌جا می‌شوند. در مقابل شبکه‌های جدید و لایه ۲ مثل ترون، اپتیمیسم، آوالانچ، سولانا، آربیتروم و پالیگان کارمزد کمتری دریافت می‌کنند.

کارمزد انتقال تتر

همچنین می‌توان با کم کردن سرعت تراکنش، کارمزد کمتری پرداخت کرد. برای پرداخت کارمزد انتقال تتر کمتر، بهتر است تراکنش‌ها را در ساعات ازدحام شبکه و اوج فعالیت‌ها انجام ندهید وشبکه‌ی مناسب را انتخاب کنید.

انتقال تتر به کیف پول دیگران؛ راحت‌تر از آب خوردن

تقریبا تمام کیف پول‌ها امکان انتقال تتر را فراهم کرده‌اند و همانطور که مطالعه کردید، اینکار به سادگی با چند کلیک انجام می‌شود. با این حال حتما به صحت آدرس گیرنده و یکسان بودن شبکه‌ها دقت کنید تا تراکنش به‌ درستی انجام شود. در پایان علاوه‌بر کیف پول‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم، می‌توانید تتر خود را در کیف پول والکس که یک گزینه امن و مطمئن برای نگهداری دارایی دیجیتال شماست نگهداری کنید.

شما همراهان والکس از چه کیف پولی برای انتقال تتر خود استفاده می‌کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳

کلمه‌ها فقط چندتا حرف ساده نیستن، کلمه‌ها سرشار از احساسات مختلف‌اند و من اینجا قصد دارم تا با استفاده از اون‌ها به جهان بی‌ذوق ارز دیجیتال روح ببخشم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
فرشته
فرشته
2 ماه قبل

سلام و شب خوش
من سال گذشته از طریق *** ۵۰ تتر خریداری کردم. آیا می توانم این میزان تتر را به تزوس تبدیل کنم و در کیف پول تمپلم ذخیره کنم؟

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  فرشته

سلام
در صورتی که قصد تبدیل تزوس در صرافی مربوطه را دارید باید این مساله را در همان صرافی مورد نظر و پیشتیبانی آن از توکن xtz بررسی کنید.
همچنین برخی کیف پولها هم امکان سواپ در شبکه یکسان را فراهم می‌کنند. به عنوان مثال می‌توانید در تراست ولت تتر bep20 را به تزوس bep20 سواپ کنید. اما در صورت عدم تطبیق شبکه‌ها، حتما باید از یک صرافی متمرکز کمک بگیرید.

مجید اسماعیل پور صومعه
مجید اسماعیل پور صومعه
4 ماه قبل

سلام ببخشید من بایک شرکت خارجی وارد شدم ومقدار ۴۳ میلیون تومان تتر خریداری کردم وبه کیف پول ایشان فرستادم البته این مبلغ طی چند مرحله انجام شده ومقدار ازاین پول را به عنوان دستمزد سایت وتعمیر و نگهداری از من گرفتند والان گفتند ۷میلیون دیگر واریز کنم که ۱۰۰ میلیون برداشت کنم آیا درست است یا کلاهبرداری است

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل

سلام
به احتمال زیاد کلاهبرداری است و ما به هیچ وجه سرمایه گذاری در سایتهای خارجی را به دلیل رشد پروژه های جعلی و فریبکارانه توصیه نمی‌کنیم.

دکمه بازگشت به بالا