ترید

آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی (AXS)

اکوسیستم Axie Infinity بدون شک یکی از پلتفرم‌ها و البته بازی‌های یکه‌تاز مبتنی بلاک چین (P2E) به شمار می‌رود که چند وقت اخیر سروصدای زیادی را در بازار ارزهای دیجیتال نیز به‌پا کرده است. توکن بومی این بازی، یعنی Axie Infinity Shards که با نماد AXS شناخته شده، هم‌اکنون به عنوان یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های بازار رمزارزها رتبه‌بندی می‌شود و بسیاری معتقدند آینده درخشان‌تری برای این ارز وجود دارد. حال اگر شما نیز از دسته مشتاقان این ارز دیجیتال با ارزش هستید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا بدانید اکسی اینفینیتی چیست با نحوه خرید ارز AXS نیز آشنا شوید.

بازی آکسی اینفینیتی و توکن AXS

Axie Infinity، با الهام از بازی معروف پوکمون (Pokémon) و بر پایه بلاک چین اتریوم ساخته شده است. این بازی که سریع‌ترین گزینه حاضر در بلاک چین به شمار می‌رود، با ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی که ارائه کرد آنقدر از نظر گیمرها جذاب آمد که توانست در کمتر از دو سال صدها هزار بازیکن را به خود جذب کند.

در آکسی اینفینیتی بازیکنان برای بازی و شرکت در اکوسیستم Axie Infinity توسط دو نوع توکن بومی پاداش می‌گیرند:

  • Axie Infinity Shards که با علامت انحصاری AXS شناخته می‌شود
  • Smooth Love Portion که با علامت انحصاری SLP شناخته می‌شود

AXS توکن حکومتی این اکوسیستم است و SLP برای پرورش حیوانات خانگی دیجیتال این بازی، به نام Axie، استفاده می‎‌شود. Axieها در بازی غیرقابل تعویض هستند اما بازیکنان می‌توانند آن‌ها را پرورش داده و زمانی که برای نبرد آماده شدند آن‌ها را معامله کنند. دو توکن AXS و SLP زمانی که بازیکن در نبرد پیروز شود و سطح یا کاراکتر خود را ارتقا دهد به عنوان پاداش به کیف پول اکسی اینفینیتی در بازی واریز خواهد شد.

البته نگران نباشید! بازی کردن تنها راه به دست آوردن توکن AXS نیست و مانند سایر ارزهای دیجیتال، پلتفرم‌های معاملاتی مانند صرافی‌ها یکی روش دیگر برای نحوه خرید ارز AXS نیز به شمار می‌رود.

ارز دیجیتال AXS

همانطور که شاهد آن هستیم، محبوبیت رمز ارز AXS روزبه‌روز در حال افزایش است و معامله‌گرانی که به فکر کسب سود هستند باید دیر یا زود به فکر یادگیری نحوه خرید ارز AXS بیفتند. آنطور که در وایت پیپر این پلتفرم آمده، در مجموع ۲۷۰ هزار توکن AXS عرضه شده که به صورت زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

  • ●     ۴۹ درصد برای پاداش در بازی
  • ●     ۲۱ درصد برای تیم اسکای میوز
  • ●     ۱۵ درصد برای فروش عمومی (در سال ۲۰۲۰  آکسی اینفینیتی موفق به جمع‌آوری سه میلیون دلار از طریق این عرضه عمومی شد)
  • ●     ۸ درصد برای رشد و توسعه شرکت و زیرساخت‌ها
  • ●     ۷ درصد برای مشاوران این پروژه

چرا خرید رمز ارز AXS یک سرمایه گذاری سودده است؟

در اکوسیستم Axie Infinity، توکن AXS یک عنصر مهم و حیاتی به شمار می‌رود. در واقع بسیاری از تحلیلگران معتقدند آینده ارز اکسی از آنچه تصور می‌شود روشن‌تر است و در صورتی که اکوسیستم مطابق نقشه راه ارائه شده توسط تیم پیش رود، می‌توان تا حد زیادی به آن خوش‌بین بود. به‌طور کلی، چهار دلیل عمده برای سرمایه‌گذاری و یادگیری نحوه خرید ارز AXS وجود دارد:

مزایای خرید ارز اکسی اینفینیتی

حاکمیت

در بازی آکسی اینفینیتی، بازیکنان گردانندگان اصلی بازی هستند. به همین دلیل توکن بومی این بازی یعنی AXS در درجه اول با این هدف ایجاد شد که بازیکنان بتوانند با استفاده از آن در تصمیم‌گیری‌های مهمی که بر توسعه بازی تاثیر می‌گذارد، نقش داشته باشند. برای مثال دارندگان AXS در بازی می‌توانند در مورد نحوه تخصیص دارایی‌های داخل اکوسیستم بازی یا دارایی‌های خزانه‌داری کل تصمیم‌گیری کنند یا در مورد دارایی‌ها رای‌گیری برگزار کنند.

استیکینگ

از تاریخ  ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱، قابلیت استیکینگ AXS نیز فعال شد تا بازیکنان بتوانند بخشی از سودهای داخل بازی را نیز به‌دست آورند. همانند سایر انواع استیکینگ، در استیک توکن AXS نیز بخشی از دارایی‌های فرد در یک قرارداد هوشمند و قفل می‌شود تا فرد بتواند قدرت‌های دیگر مانند حق رای و مشارکت در اعتبارسنجی تراکنش‌ها را به دست آورد.

انتقال ارزش

همانطور که گفتیم، AXS توکن اصلی بازی آکسی اینفینیتی بوده و بیشترین کاربرد آن انجام پرداخت‌های درون بازی است. به کمک این توکن بازیکنان می‌توانند Axie، زمین‌های مجازی و سایر آیتم‌های درون بازی را نیز خریداری کنند و بدین ترتیب ارز دیجیتال AXS همواره با ارزش باقی می‌ماند.

Speculation

علاوه بر کاربردهایی که ارز آکسی درون بازی دارد، معامله‌گران می‌توانند از طریق خرید و فروش آن در صرافی‌های ارز دیجیتال یا خرید و نگهداری آن نیز سود به‌دست آورند. در واقع یکی از دلایلی که سرمایه‌گذاران مشتاق به یادگیری نحوه خرید ارز AXS شدند، رشد بی‌نظیر آن از قیمت ۰/۱ به ۱۶۵ دلار در کمتر از یک سال بود که تقریبا تمامی معامله‌گران را حیرت‌زده کرد.

نکات مهمی که باید هنگام انتخاب صرافی بدانید

به دلیل تقاضای زیادی که اخیرا برای ارز اکسی اینفینیتی وجود داشته، صرافی‌های بسیاری این رمزارز را نیز به لیست خود افزوده‌اند و به همین دلیل انتخاب بهترین صرافی نیز تبدیل به یکی از دغدغه‌های خریداران شده است. از میان ده‌ها صرافی که برای خرید ارز AXS وجود دارد، هنگام انتخاب صرافی مناسب باید به چند نکته توجه داشته باشید:

دسترسی

کشور ما متاسفانه تاکنون تحت تحریم‌های جهانی شدیدی قرار داشته و این امر باعث شده تا بسیاری از ایران پشتیبانی نکنند و اجازه ساخت حساب یا معاملات را به ساکنان ایران ندهد. بنابراین از مهم‌ترین نکاتی که هنگام انتخاب صرافی باید به آن دقت کنید، کشورها و مناطق تحت پوشش آن پلتفرم است تا مطمئن شوید دارایی‌های شما به خطر نمی‌افتند.

رعایت مقررات بین المللی

قوانین محلی و بین‌المللی وجود دارد که از کاربران صرافی‌ها در مقابل اقدامات خطرناک و تقلب محافظت می‌کند. به همین دلیل صرافی که انتخاب می‌کنید باید از این قوانین پیروی کند در غیر اینصورت ممکن است کل سرمایه شما به خطر بیفتد.

سهولت استفاده

این مورد به خصوص برای مبتدیانی که تازه وارد حوزه رمزارزها شده‌اند اهمیت زیادی دارد. سهولت استفاده همچنین از گیج شدن کاربران و اشتباهات معاملاتی جلوگیری می‌کند.

امنیت

مهم‌ترین نکته در انتخاب صرافی برای خرید ارز AXS امنیت آن است. پیش از انتخاب صرافی، تاریخچه آن را به دقت از نظر حملات رخ داده و اقداماتی که پس از آن در جهت ایمن‌سازی انجام شده بررسی کنید.

آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی در صرافی های داخلی و خارجی

همانطور که گفتیم، به دلیل محبوبیت روزافزون ارز آکسی صرافی‌های بسیاری از این ارز پشتیبانی می‌کنند. تعداد صرافی‌های خارجی که معاملات ارز AXS را ارائه می‌دهند بسیار زیاد است و به تازگی صرافی‌های داخلی مانند والکس نیز این ارز را به لیست خود افزوده‌اند. به طور کلی، صرافی‌های خارجی که می‌توان از آن‌ها برای خرید ارز AXS استفاده کرد در دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • صرافی‌های متمرکز (CEX)
  • صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)

نحوه خرید ارز AXS در این دو نوع صرافی تقریبا مشابه با یکدیگر است اما تفاوت‌های مهمی نیز دارد. در ادامه به‌طور جزئی به آموزش نحوه خرید و فروش ارز آکسی اینفینیتی در صرافی‌ها می‌پردازیم.

نحوه خرید و فروش ارز AXS در صرافی های متمرکز

صرافی‌های متمرکز رایج‌ترین نوع پلتفرم برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال از جمله ارز دیجیتال آکسی اینفینیتی است. این پلتفرم‌ها به این دلیل متمرکز نامیده شده که تحت کنترل یک نهاد یا سازمان خاص قرار دارد و تمامی تصمیمات مؤثر بر عملیات کسب و کار از این طریق گرفته می‌شود.

صرافی‌های متمرکزی که می‌توانند به شما در ساده‌تر شدن نحوه خرید ارز AXS کمک کنند شامل:

  • Coinbase
  • Binance
  • KuCoin
  • Houbi

برای آسان‌تر شدن کار، ما به آموزش نحوه معاملات ارز AXS در یکی از این صرافی‌ها می‌پردازیم تا شما نیز با خرید و فروش آشنا شوید. شما می‌توانید هر یک از صرافی‌هایی که برای شما مناسب بود را انتخاب کرده و معاملات خود را در آن اجرا کنید.

آموزش نحوه خرید ارز AXS در صرافی بایننس

بایننس یکی از مشهورترین و بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که از چیزی حدود ۳۵۰ ارز دیجیتال از جمله AXS پشتیبانی می‌کند. استفاده از صرافی بایننس در کشور ما اگرچه با محدودیت‌هایی همراه است اما همچنان معامله‌گران می‌توانند به کمک یک آی‌پی خارجی ثابت معاملات خود را در آن انجام دهند.

 بایننس برای خرید ارزها امکانات بی‌شماری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. برای مثال در صورتی که شما از این صرافی استفاده کنید، می‌توانید ارز آکسی خود را حتی اگر از صرافی دیگری خریده باشید، در بایننس بفروشید. بنابراین برای اجرای نحوه خرید ارز AXS یا فروش آن شما با محدودیتی مواجه نیستید. از این رو با دنبال کردن راهنمای معامله رمزارز AXS در بایننس که در ادامه آمده است، محدودیت‌ها را دور بزنید:

  1. در بایننس یک حساب کاربری ایجاد و مراحل احراز هویت آن را به ترتیب طی کنید.
 آموزش خرید ارز اکسی اینفینیتی در بایننس
  • پس از ایجاد حساب کاربری، می‌توانید به طور مستقیم (انتقال پول از PayPal یا مسترکارت به حساب و سپس خرید AXS) یا غیر مستقیم و از طریق استیبل کوین‌ها مانند تتر خریداری کنید.
خرید ارز اکسی اینفینیتی در صرافی بایننس
  • پس از این که حساب خود را شارژ کردید، از نوار بالای صفحه اصلی گزینه Trade و سپس معاملات Spot را انتخاب کنید.
  • در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود، روی قسمت search نماد AXS را سرچ کرده و ارز پایه خود را نیز از همان قسمت انتخاب کنید.
  • اکنون شما می‌توانید با توجه به قسمت سمت چپ صفحه که قیمت کنونی ارز را نشان می‌دهد و نمودار مقابل، بر اساس استراتژی خود قیمت و مقدار AXS مورد نظر خود را خریداری کنید.
قیمت ارز اکسی اینفینیتی در صرافی بایننس

نحوه خرید ارز AXS در صرافی‌ های غیرمتمرکز

در نحوه خرید ارز AXS، روش دیگری که هنوز طرفداران چندانی ندارد صرافی‌های غیرمتمرکز هستند. صرافی غیرمتمرکز به پلتفرمی گفته می‌شود که حاکمیت و رهبری آن میان گروهی از افراد مختلف توزیع شده است. بدین ترتیب، هیچ شخص یا نهاد واحدی مسئول تصمیم‌گیری‌های حیاتی و موثر بر عملکرد اکوسیستم نیست.

این صرافی‌ها که به نوع جدیدی صرافی ارز دیجیتال شناخته می‌شوند امنیت بسیار بالایی را برای کاربران خود فراهم می‌آورند و معاملات در آن‌ها بدون واسطه اجرا می‌شود. این یعنی معامله‌گران نحوه خرید ارز AXS را توسط داده‌های اختصاصی خود تعیین می‌کنند.

مشهورترین صرافی‌های غیرمتمرکز که از ارز AXS پشتیبانی می‌کنند:

  • UNISwap
  • ●     1inch
  • Bsiq

به دلیل پیچیده بودن فرآیند معامله ارزها در صرافی‌های غیرمتمرکز، این نوع صرافی‌ها بیشتر مورد استفاده معامله‌گران حرفه‌ای و با تجربه است. صرافی‌های غیرمتمرکز کارمزد بسیار پایین‌تری را نسبت به صرافی‌های متمرکز دارند اما با ریسک بالاتری همراه هستند. نکته دیگر اینکه محدودیت‌هایی که صرافی‌های غیرمتمرکز برای کاربران ایرانی دارند بسیار شدید است بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از مسیرهای ساده دیگری که برای نحوه خرید ارز AXS ارائه کردیم استفاده کنید.

آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی در صرافی های ایرانی

برخلاف تعداد و تنوع زیاد صرافی‌های خارجی که از ارز AXS پشتیبانی می‌کردند، صرافی‌های ایرانی کمی معاملات این ارز را ارائه می‌دهند. برای نمونه  والکس یکی از صرافی‌هایی است که از ارز آکسی پشتیبانی کرده و به دلیل امنیت بالا و سهولت استفاده محبوبیت و البته مقبولیت زیادی میان معامله‌گران ایرانی به دست آورده است.

برای یادگیری نحوه خرید ارز AXS از صرافی والکس، می‌توانید از راهنمای معامله رمزارز AXS در صرافی های ایرانی استفاده کنید:

در قدم اول شما نیاز دارید تا در صرافی والکس ثبت‌نام و یک حساب کاربری ایجاد کنید.

مراحل ثبت‌نام در والکس:

آموزش خرید ارز اکسی در صرافی ایرانی والکس
  • وارد سایت رسمی والکس به نشانی Wallex.ir شوید.
  • روی گزینه ثبت‌نام کلیک کنید.
  • از بین گزینه حساب شخصی و حساب شرکتی، حساب مورد نظر خود را تعیین کنید.
  • در صفحه حساب کاربری شماره موبایل و رمز عبور خود را وارد نمایید.
  • پس از دریافت کد شش رقمی می‌توانید به سادگی وارد سایت شوید.
ایجاد حساب کاربری برای معامله اکسی در والکس

پیشنهاد می‌کنیم پس از ایجاد حساب کاربری مراحل احراز هویت را نیز به منظور افزایش امنیت حساب انجام دهید.

ثبت نام در صرافی والکس برای ارز اکسی

شما باید حساب خود را شارژ ریالی کنید. برای این کار روی گزینه کیف پول کلیک، مبلغ مورد نظر را تعیین و روی گزینه واریز بزنید.

شارژ حساب کاربری در صرافی ایرانی والکس

 پس از شارژ حساب، شما به‌راحتی قادر خواهید بود تا معاملات AXS خود را انجام دهید. در صرافی والکس، نحوه خرید ارز AXS به دو صورت است:

  • خرید و فروش آنی ارز آکسی: این روش آسان‌ترین نحوه خرید ارز AXS است که شما می‌توانید استفاده کنید. برای این کار از قسمت معامله روی خرید و فروش آنی بروید. سپس به کمک جستجوی ارز، AXS را پیدا و مقدار مورد نظر را خریداری کنید.
خرید و فروش آنی کوین در صرافی والکس
  • خرید و فروش پیشرفته ارز آکسی: روش پیشرفته تا حد زیادی با روش آنی خرید متفاوت است. در این روش باید ابتدا نام ارز را جستجو کرده و سپس با توجه به قیمت سایر معامله‌گران و بازار میزان AXS مورد نظر خود را خریداری کنید.
خرید و فروش پیشرفته کوین در صرافی والکس

آکسی اینفینیتی، یک بازی پولساز

پرواز قیمتی AXS در یک سال اخیر توانست توجه تمام سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال را به خود جلب کند.  این رشد قیمتی نه‌تنها معامله‌گران را برای خرید ارز آکسی سوق داد، بلکه باعث شد افراد زیادی به سراغ بازی آکسی اینفینیتی بروند تا با حضور در این پلتفرم این ارز دیجیتال با ارزش را به دست آورند. AXS اگرچه در این روزهای بازار بخش اعظمی از ارزش خود را از دست داده اما همچنان بسیاری امکان پرواز دوباره برای این ارز را دور از دسترس نمی‌بینند. در این مقاله ما سعی کردیم روش‌های مختلف نحوه خرید ارز AXS را به شما آموزش دهیم تا شما نیز بتوانید از سودهای کلان این ارز و بازی پرحاشیه جا نمانید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

بعد از اتمام کارشناسی روانشناسی به این نتیجه رسیدم برای ایجاد یک تغییر مثبت، باید با مخاطبان مختلفی در ارتباط باشم و وارد دنیای خلق محتوا و ارز دیجیتال شدم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا