سرمایه گذاری

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت ۲۰۲۳

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال یکی از سودبخش‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در تمام دنیا است. بازار کریپتوکارنسی یک بازار غیر متمرکز است که از رمز ارزهای مختلفی تشکیل می‌شود. این رمز ارزها بر خلاف پول‌ها و ارزهای ملی که توسط بانک‌ها مدیریت می‌شوند، مبتنی بر یک شبکه بلاکچین هستند. با توجه به اینکه تعداد ارزهای دیجیتال در حال افزایش است، این موضوع می‌تواند پیدا کردن ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت را کمی سخت و دشوار کند.

ارزهایی که بتوان از آن‌ها در معاملات اسکالپ یا روزانه سود قابل توجه‌ای به دست آورد، جزو رمز ارزهای مناسب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت هستند. یک نوسان گیر یا اسکالپر حرفه‌ای باید از نوسانات ارزها در طی روز استفاده کند تا به سود برسد، اما تعداد کمی از ارزها نوسانات خوبی را روزانه تجربه می‌کنند. به همین دلیل ما در این مطلب سعی کردیم بهترین ارز دیجیتال برای خرید کوتاه مدت را معرفی کنیم. همراه ما باشید.

فهرست مطالب

آشنایی با انواع معاملات کوتاه مدت

در پیدا کردن ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت، اول باید موضع خود را مشخص کنید؛ معاملات روزانه انواع مختلفی دارند و شما باید سبک معاملاتی‌تان را مشخص کنید تا بتوانید بر اساس آن، مناسب‌ترین ارزها را پیدا و با تزریق سرمایه به آن‌ها، سود به دست آورید. هر چه یک معامله کوتاه‌تر باشد، ریسک ورود به آن بیشتر است. در زیر به انواع روش‌های معاملاتی کوتاه مدت می‌پردازیم و توضیحاتی در موردشان خواهیم داد:

معاملات روزانه

یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال برای کوتاه مدت، معاملات روزانه است. در این روش باید روندهای رمز ارزها را زیر نظر بگیرید و به صورت روزانه بازار کریپتو کارنسی را رصد کنید. بازار ارزهای دیجیتال در تمام ساعات روز فعال است و همین ریسک انجام معاملات روزانه را افزایش می‌دهد. ممکن است در ساعت خاصی از روز که خواب باشید، مشغول خوش‌گذرانی با دوستان‌تان باشید یا هر چیزی شبیه به این، نوسانی غیر قابل انتظار در رمز ارزی که سرمایه‌تان را به آن وارد کردید ایجاد شود و دارایی‌تان از بین برود. پس مهمترین اصل در معاملات روزانه رصد مداوم بازار است تا از نوسان‌های غیر قابل پیشبینی جلوگیری کنید.

معاملات اسکالپینگ

در معاملات اسکالپینگ معامله‌گر با تشخیص جهت حرکت رمز ارزها، معامله را روی آن‌ها باز و سپس با تغییر جهت نمودار ارز، معامله را تمام می‌کند. هر چند سودهای معاملات اسکالپینگ کم است اما معامله‌گر اسکالپر در طی روز معاملات مختلفی را انجام می‌دهد و سودی که از طریق آن‌ها به دست می‌آورد، زیاد و قابل توجه است.

مهمترین اصل برای رسیدن به سود در معاملات اسکالپینگ توانایی مدیریت زمان است. شما باید بتوانید مناسب‌ترین موقعیت در بازار را پیدا کنید و خیلی سریع وارد یک سهم شوید، همچنین باید مناسب‌ترین زمان برای خروج از سهم را هم بشناسید و از معامله خارج شوید تا سود تبدیل به ضرر نشود.

معاملات نوسان گیری

در روش نوسان‌گیری تریدر، بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت را شناسایی می‌کند، روند آن را تشخیص می‌دهد و همسو با روند می‌شود تا بتواند از نوسانات آن سود به دست آورد. ابزارهای تحلیل تکنیکال در معاملات نوسان‌گیری اهمیت زیادی دارند؛ شما باید به روش معاملات پرایس‌اکشن و همچنین انواع اندیکاتورها مثل RSI یا اندیکاتور ایچیموکو مسلط شوید تا بتوانید جهت یک ارز را به درستی تشخیص دهید و با تزریق سرمایه به آن، سود کنید.

قیمت در نمودار ارزهای دیجیتال رفتار مشخصی دارد و در هر بازه زمانی مشخص نیز این رفتار را تکرار می‌کند. نوسانگر حرفه‌ای با شناخت رفتار نمودار و تشخیص زمان مناسب، سرمایه خود را وارد ارز می‌کند تا به سود برسد.

مزیت‌های سرمایه گذاری کوتاه مدت

مزیت‌های سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست و چرا معامله‌گرهای بازار کریپتو، به جای تریدهای طولانی مدت، به تریدهای کوتاه مدت تمایل دارند؟ این موضوع چند دلیل دارد که در زیر به بررسی و توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

  • سرمایه گذاری بلند مدت را نمی‌توان به عنوان شغل اصلی در نظر گرفت اما کسانی که می‌خواهند معامله در بازار ارزهای دیجیتال را به عنوان شغل اصلی‌شان انتخاب کنند، با معاملات کوتاه مدت می‌توانند این کار را انجام دهند.
  • انعطاف‌پذیری معاملات کوتاه مدت بالا است و شما می‌توانید در هر بازه زمانی که دوست داشتید بازار را رصد کنید و با شناخت بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت، سود کسب کنید.
  • با تریدهای کوتاه مدت مهارت تریدر در معاملات بیشتر می‌شود و در بازار حرفه‌ای‌تر خواهد شد.
  • سود یا زیان در معاملات کوتاه مدت کم است، پس ریسک از بین رفتن سرمایه به صورت کامل در یک معامله کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.
  • معامله‌گر کوتاه مدت می‌تواند سرمایه خود را زمانی که بازار شرایط نامناسبی دارد خارج کند و سپس دوباره در زمان مناسب وارد بازار شود تا ریسک از دست دادن سرمایه را کم کند.
مزیت‌های معاملات روزانه

چه کسانی می‌توانند سرمایه گذاری کوتاه مدت کنند؟

مهمترین ویژگی شخصیتی در معامله‌گرهای کوتاه مدت، توان پذیرش ریسک و تحمل استرس بالا است. اگر نمی‌توانید ریسک یک معامله را بپذیرید یا استرس آن را تحمل کنید، شما فرد مناسبی برای معاملات پر از ریسک کوتاه مدت نیستید. همچنین توانایی کنترل هیجان جزو مهمترین ویژگی‌های شخصیتی معامله‌گران کوتاه مدت است. آن‌ها باید بتوانند بر اساس تحلیل خود پیش بروند.

معاملات کوتاه مدت فقط مخصوص حرفه‌ای‌های بازار کریپتوکارنسی است؛ پس اگر حس می‌کنید هنوز دانش و مهارت کافی برای انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت ندارید، بهتر است با شرکت در کلاس‌های آموزشی، مهارت‌تان را افزایش دهید و سپس وارد بازار کریپتوکارنسی شوید. این بازار همیشه فرصت‌های خوبی را در اختیار سرمایه گذارها می‌گذارد، پس نگران از دست دادن فرصت‌ها نباشید و بیشتر روی افزایش آگاهی‌تان در مورد این بازار تمرکز کنید.

تحلیل فاندامنتال در سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت اثر زیادی ندارد، پس اگر می‌خواهید به یک معامله‌گر روزانه، اسکالپر یا نوسان‌گیر تبدیل شوید، بیشتر روی افزایش توانایی‌ها در تحلیل تکنیکال تمرکز کنید. شما باید یک روش معاملاتی خاص هم برای خود انتخاب کنید که کمترین درصد اشتباه را دارد و بر اساس آن در بازار وارد معاملات رمز ارزها مختلف شوید.

معرفی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

کوچکترین ریسک در معاملات کوتاه مدت می‌تواند ضررهای جبران‌ناپذیری را برایتان به همراه بیاورد. ارزهایی که برای معاملات کوتاه مدت مناسب هستد، روند پایداری ندارند و در طی روز با نوسان‌های مختلف، ممکن است سود زیادی به معامله‌گر بدهند یا کاملا برعکس باعث شوند که تمام دارایی‌ تریدر از بین برود.

با وجود ریسک زیادی که این نوع از سرمایه گذاری‌ها دارند، باز هم عده زیادی آن را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب می‌کنند. معامله‌گرهای زیادی هستند که روزانه با رصد بازار، ارزهایی با موقعیت رشد مناسب در مدت زمان کم را پیدا و با سرمایه گذاری در آنها، به درآمد قابل توجهی می‌رسند. آن‌ها سعی می‌کنند برای معاملات خود از آلت‌کوین‌ها استفاده کنند زیرا امکان بازگشت سرمایه بالاتر در کوتاه مدت وجود دارد.

ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

رمزارزهای زیادی وجود دارد که می‌تواند برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت مناسب باشد، اما مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از:

ارز دیجیتال شیبا اینو (Shiba Inu)

شیبا اینو طی یک بازه زمانی خاص و کوتاه، سود زیادی برای معامله‌گرها ایجاد کرد، به همین دلیل آن را به عنوان اولین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت معرفی می‌کنیم. این ارز یک میم‌کوین یا “Meme coin” است. رشدهایی که این ارز داشت کمی عجیب به نظر می‌رسیدند چون شیبا پشتوانه مطمئن و خوبی نداشت. هر چند حالا دیگر مثل گذشته نمودار میم‌کوین‌ها هیجانی نیست اما با این حال هنوز هم می‌توان از شیبا اینو انتظار داشت که در بازه‌های زمانی کوتاه مدت، رشد قابل توجهی داشته باشد.

این ارز در سال ۲۰۲۰ توسط گروهی به نام ریوشی به صورت غیر متمرکز وارد بازار کریپتوکارنسی شد. در زمان نگارش این مقاله(۲۹می۲۰۲۳) شیبا اینو جایگاه ۱۵ وب سایت کوین مارکت کپ را به خود اختصاص می‌دهد.

ارز دیجیتال بیسیک اتنشن (Basic Attention token)

بیسیک‌اتنشن برای پلتفرم “Brave” راه‌اندازی شد. این توکن مبتنی بر بلاکچین اتریوم است. برنامه Brave در سال ۲۰۱۵ شروع به کار کرد و توکن آن یک فرصت عالی برای کسب سودهای چشمگیر در بازه زمانی کوتاه به شمار می‌رود. Brave یک مرورگر است که به کاربران در ازای تماشای تبلیغات، توکن بیسیک‌اتنشن یا BAT میدهد. این توکن بومی را می‌توانید در پلتفرم‌های معاملاتی نیز معامله کنید و از طریق نوسان‌هایی که دارد به سود برسید.

ارز دیجیتال Basic Attention token

اخبار فاندامنتال مثبت Basic Attention token باعث شد این رمزارز به یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت تبدیل شود. در واقع پروژه این توکن نه تنها امنیت مرورگر (TOR) را افزایش داد بلکه پشتیبان موتور جستجوگر (DuckDuckGo) نیز است. این اخبار تاثیر مثبت و خوبی روی نمودار این توکن گذاشت و به همین دلیل تریدرهایی که روی این رمزارز سرمایه‌گذاری کرده بودند به سود قابل توجهی رسیدند. ارز دیجیتال بیسیک‌اتنشن در زمان نگارش این مقاله در جایگاه ۱۰۱ وب سایت کوین مارکت کپ قرار دارد.

ارز دیجیتال پولکادات (Polkadot)

پولکادات یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت محبوب است که مورد توجه بسیاری از فعالان بازار کریپتوکارنسی قرار دارد. در واقع پروژه پولکادات به این دلیل راه‌اندازی شد تا سرعت و هزینه هر تراکنش در بازار کمتر شود، این پروژه با ایجاد شبکه‌ای ارتباطی بین ارزهای دیجیتال مختلف این کار را انجام داد. این ویژگی پروژه پولکادات روی نمودار قیمت ارز پولکادات تاثیر مثبتی گذاشت و باعث شد تا رشدهای خوبی را تجربه کند. همین حالا هم این ارز نوسانات خوبی را تجربه می‌کند و فرصت‌های مناسبی در اختیار معامله‌گرهای کوتاه مدت می‌گذارد.

هم‌اکنون می‌توان ارز دیجیتال پولکادات را با نماد (DOT) در بازار کریپتوکارنسی معامله کرد. این ارز در زمان نگارش این مقاله در جایگاه ۱۳ وب سایت کوین مارکت کپ است.

پولکادات (Polkadot) برای معاملات روزانه

ارز دیجیتال دوج کوین (Dogecoin)

شاید دوج‌کوین در زمان راه‌اندازی فقط یک شوخی بود اما حالا مورد توجه عده زیادی از معامله‌گرهای کوتاه مدت قرار دارد. این ارز توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر راه‌اندازی شد. سازندگان این ارز آن را با هدف مسخره کردن بازار کریپتوکارنسی توسعه دادند اما حالا یکی از مهمترین میم‌کوین‌های بازار به شمار می‌رود. ایلان ماسک از دوج‌کوین حمایت‌های زیادی کرد و همین مسئله باعث رشد قیمت خوب آن شد. این فرصتی بود برای سرمایه گذارهای کوتاه مدت تا با تحلیل فاندامنتالی از این ارز سود خوبی به دست بیاورند.

دوج‌کوین هنوز هم فرصت رشد خوب و مناسبی دارد و به همین دلیل یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت به شمار می‌رود، برای همین باید همواره نمودار قیمت دوج کوین و اخباری که از این ارز منتشر می‌شود را رصد کنید تا در فرصت مناسب و با تزریق سرمایه به آن، بتوانید سود خوبی به دست آورید. نماد دوج‌کوین (DOGE) است و در زمان نگارش این مقاله در رتبه ۸ بازار قرار دارد.

Chainlink با نماد (LINK) با هدف ایجاد انگیزه در یک شبکه جهانی از رایانه ها برای ارائه اطلاعات واقعی و قابل اطمینان به قراردادهای هوشمندی که در بلاکچین اجرا می‌شوند، به وجود آمده است.

چین لینک به دلیل نوساناتی که در قیمت دارد یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت است. چین لینک در زمان نگارش این مقاله رتبه ۱۹ را در لیست ارزهای دیجیتال بازار کریپتوکارنسی دارد. ارز دیجیتال چین‌لینک فقط در مدت ۱ سال توانست سرمایه معامله‌گرها را دو برابر کند، یعنی افزایش قیمت صد درصدی را تجربه کرد. این پروژه امکان تعامل با دیگر بلاکچین‌ها را هم دارد و با تجربه همکاری با بیشتر از ۱۵۰ شرکت مختلف، یک ارز دیجیتال خوب و مناسب برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت به شمار می‌رود.

چین‌لینک (Chainlink) و معاملات روزانه

ارز دیجیتال الگوراند (Algorand)

الگوراند هم یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت است. این ارز با نماد (ALGO) در بازار ارزهای دیجیتال عرضه می‌شود. در زمان نگارش این مقاله الگوراند موفق شده است خود را به رتبه ۴۲ بازار برساند. این ارز به دلیل نوساناتی که دارد گزینه خوبی برای معاملات کوتاه مدت است.

توکن ALGO یک توکن حاکمیتی برای بلاکچین الگوراند است. این رمز ارز در صرافی‌های زیادی مثل کوکوین، بایننس یا کوین بیس عرضه می‌شود و شما می‌توانید با جستجوی نماد ALGO در بازار این صرافی‌ها، این ارز را معامله کنید.

ارز دیجیتال کاردانو (Cardano)

کاردانو بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت و همچنین کوتاه مدت است. بسیاری از فعالان بازار به آینده این ارز امیدوار هستند و رشد خوبی را برای آن تصور می‌کنند. این ارز دیجیتال نوسان‌های خوبی هم دارد و معامله‌گرهای کوتاه مدت را هم از سودهای عالی خود بی‌نصیب نمی‌گذارد. رتبه کاردانو در وب سایت کوین مارکت کپ هم اکنون ۷ است.

در شبکه کاردانو قراردادهای هوشمند اجرا می‌شوند و از آن‌جا که هزینه کارمزدها در این شبکه کم و سرعت انجام هر تراکنش زیاد است، مورد توجه بسیاری از فعالان بازار قرار گرفته است.

ارز دیجیتال استلار (Stellar)

ارز دیجیتال استلار یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت به شمار می‌رود. از این ارز به دلیل کارمزد بسیار کم و استفاده آسان، به عنوان یکی از محبوب‌ترین ارزهای کریپتو کارنسی یاد می‌شود.شبکه استلار همتا به همتا و غیر متمرکز است. مهم‌ترین هدف این پروژه ارائه‌ی خدمات مالی مقرون‌به‌صرفه با سرعتی بالا به کاربران است.

بسیاری از معامله‌گران کوتاه مدت به نمودار قیمت آن توجه دارند تا در زمان مناسب بتوانند با انجام معامله روی آن، سود خوبی را از آن خود کنند. این ارز دیجیتال در زمان نگارش این مقاله در جایگاه ۲۶ بازار قرار داد. شما می‌توانید ارز استلار را با نماد (XLM) در صرافی‌های معتبر پیدا و معامله کنید.

ارز دیجیتال لایت کوین (Litecoin)

ارز دیجیتال لایت‌کوین با نماد (LTC) در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شد. خالق لایت‌کوین چارلی لی است که آن را با هدف انجام کارهای روزمره راه‌اندازی کرد. این ارز دیجیتال به صورت غیر متمرکز کار می‌کند و اجازه دخالت و کنترل به ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف را نمی‌دهد. لایت‌کوین در زمان نگارش این مقاله در رتبه ۱۲ بازار قرار دارد.

هزینه تراکنش‌ها به وسیله لایت‌کوین بسیار پایین است و در بسیاری از صرافی‌های معتبر دنیا معامله می‌شود. این ارز با هدف کاهش زمان تایید بلاک ها به ۲.۵ دقیقه، طراحی شده است. لایت‌کوین یک ارز پرطرفدار است که از آن به عنوان یکی از اولین فورک‌های بیت کوین یاد می‌کنند. نوآوری‌های زیادی در لایت‌کوین ایجاد شد که به محبوبیت این ارز کمک زیادی کرد.

ارز دیجیتال آوه (Aave)

آوه یک پروتکل مالی غیر متمرکز است که با ایجاد یک زیرساخت شفاف و منبع باز تصمیم دارد خدمات وام دهی را به کاربران خود ارائه دهد. ارز دیجیتال این پلتفرم در ابتدا با نام ETHLend معرفی شد و سپس به aAve تغییر یافت.

آینده این رمزارز توسط فعالان حوزه ارزهای دیجیتال روشن است. هر چند این رمزارز در زمان نگارش این مقاله جایگاه ۴۵ را در وب‌سایت کوین مارکت کپ دارد اما پیش‌بینی می‌شود که در آینده نزدیک رتبه خود را بهبود ببخشد. این رمزارز به دلیل داشتن نوسانات زیاد یکی ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت است و در بسیاری از صرافی‌های معتبر جهان هم لیست شده است.

ارز آوه (Aave) و معاملات روزانه

ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum)

حتی معامله‌گرهای مبتدی که هیچ علمی از بازار کریپتوکارنسی ندارند هم با ارز دیجیتال اتریوم که یکی از محبوب‌ترین ارزهای بازار کریپتوکارنسی است و از سال ۲۰۱۵ وارد بازار ارزهای دیجیتال شد، آشنا هستند. این ارز جایگاه ۲ را در بازار کریپتوکارنسی دارد. اتریوم جدای از اینکه یک ارز مناسب برای معامله‌گرهای طولانی مدت است، سودهای خوبی را هم در زمانی کم برای معامله‌گرهای کوتاه مدت به ارمغان می‌آورد. نماد این ارز در بازار کریپتوکارنسی (ETH) است.

اتریوم یک گزینه ترغیب‌کننده است تا معامله‌گر بتواند از آن به صورت کوتاه مدت سود کسب کند. البته نباید از توجه به این مورد هم چشم‌پوشی کرد که اتریوم برای سرمایه‌گذاری بلند مدت هم یک گزینه مناسب است.

ارز دیجیتال اومیسه‌گو (OmiseGo)

یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت که می‌تواند سودهای خوب و شیرینی را برای معامله‌گرها به ارمغان بیاورد، اومیسه گو است. اومیسه گو یک بلاکچین برای تبدیل انواع ارزهای دیجیتال است و با نماد (OMG) در بازار عرضه می‌شود و در وب‌سایت کوین مارکت کپ جایگاه ۱۹۶ را دارد.

هرچند این رمزارز ممکن است چندان شناخته شده نباشد اما حتی برای سرمایه گذاری‌های بلند مدت هم گزینه خوبی است چون خبر فاندامنتالی خوبی از آن به گوش می‌رسد. از طرف دیگر این رمزارز اهداف بلندپروازانه‌ای دارد که جامعه کاربری خود را بسیار امیدوار کرده است و می‌توان گفت گام‌های ارزشمندی هم تا به امروز برای رسیدن به آن‌ها برداشته است.

ارز دیجیتال آنتولوژی (Ontology)

پلتفرم آنتولوژی به جای یک بلاکچین، شبکه‌ای از بلاکچین‌ها است. هدف آنتولوژی کمک به مهاجرت پلتفرم‌های تجاری خصوصی به مدل لجر توزیع شده بدون به خطر انداختن آنان است. Ontology توسط شرکت آنچین راه‌اندازی شد که یک شرکت نسبتا معروف چینی است. ارز دیجیتال این پلتفرم با نماد (ONT) عرضه شده است و در زمان نگارش این مقاله در جایگاه ۱۴۴ کوین مارکت کپ قرار دارد.

آینده آنتولوژی از نظر متخصصان روشن است و برای آن ریزش قیمتی شدیدی را پیش‌بینی نمی‌کنند. هرچند نباید فراموش کرد که بازار کریپتو بسیار پرنوسان است و گاهی حتی یک خبر می‌تواند ثبات آن را بهم بزند.

Ontology برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

ارز دیجیتال سینتتیکس (Synthetix)

Synthetix یک پلتفرم مبادله توکن، مبتنی بر شبکه اتریوم است. ارز دیجیتال این پلتفرم با نماد (SNX) برای سرمایه گذاری کوتاه مدت است، این ارز قیمت بسیار ارزانی دارد و به عنوان هسته اصلی شبکه سینتتیکس از آن یاد می‌شود. این ارز مبتنی بر شبکه ERC 20 است و رتبه ۶۵ را در سایت کوین مارکت کپ دارد. سینتتیکس فرصت‌های خوبی را در اختیار معامله‌گرها می‌گذارد تا بتوانند سودهای زیادی را از آن خود کنند و در معاملاتی با مدت زمان اندک، درآمد خوبی را به دست بیاورند.

نکات مهم در خرید ارز دیجیتال برای معاملات کوتاه مدت

کافی است به چند نکته مهمی که در ادامه مطرح می‌کنیم در خرید ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت دقت شود تا بیشتر سود و کمترین میزان ضرر را در بازار از آن خود کنید.

در ساعات مناسبی از روز معامله کنید

در ساعاتی از روز معامله کنید که امکان رصد مداوم بازار را دارید. در روزهایی که قرار است از اینترنت و رایانه یا موبایل خود دور باشید، معاملات کوتاه مدت انجام ندهید چرا که ممکن است از بازار غافل بمانید و ضرر کنید. در زمان‌هایی که می‌خواهید بخوابید هم از انجام معاملات کوتاه مدت صرف نظر کنید؛ مگر اینکه تحلیل‌تان قدرتمند باشد و مطمئن باشید که جهت بازار بر اساس پیش‌بینی شما خواهد بود.

از تحلیل فروشان خرید نکنید

بعضی از کانال‌های تلگرامی یا وب‌سایت‌های مختلف در ازای تحلیل‌ بازار کریپتوکارنسی مبلغی را از کاربران خود دریافت می‌کنند. شاید سودی که از طریق این تحلیل‌ها به دست می‌آورید زیاد باشد اما به علم و دانش شما کمکی نمی‌کند. شما باید خودتان به بازار مسلط شوید و با دانش و مهارتی که به دست می‌آورید، تحلیل‌های قدرتمندی انجام دهید و بتوانید ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت را پیدا کنید. پس هزینه‌ای که قرار است صرف خرید تحلیل از این افراد کنید را برای آموزش کنار بگذارید و مطمئن باشید که نتیجه‌ای بهتر و بزرگتر برایتان به ارمغان می‌آورد.

راهنمای خرید رمزارز برای معاملات کوتاه مدت

بازار را به صورت گروهی تحلیل کنید

جهت پیدا کردن بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت می‌توانید به صورت گروهی با تریدرهای حرفه‌ای همکاری کنید. قطعا شما امکان رصد کامل ارزهای بازار را ندارید چون تعداد بالایی دارند. ممکن است شما ارزی را تحلیل کنید که در موقعیت مناسبی برای ورود نیست ولی در همان لحظه، ارزی دیگر فرصتی برای ورود در اختیارتان می‌گذارد. اگر به صورت فردی تحلیل انجام دهید از این فرصت جا می‌مانید؛ اما اگر به صورت گروهی تحلیل بازار را انجام دهید، هر یک از تریدرها تعدادی از ارزهای مستعد رشد را بررسی می‌کند و با این کار بسیاری از فرصت‌های بازار را از دست نخواهید داد.

از افراد با تجربه کمک بگیرید

اگر هنوز در اول راه تحلیل کوتاه مدت ارزهای دیجیتال هستید، از افراد با تجربه و حرفه‌ای که مدت زیادی در بازار فعالیت داشتند، کمک بگیرید. این افراد از نظر ذهنی به شما در حل مشکلات‌ کمک خواهند کرد تا خیلی زود به مهارت و دانش کافی برای انجام معاملات به صورت فردی دست پیدا کنید. پیدا کردن ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت یک انتخاب مهم است که باید جدی گرفته شود و در صورت نیاز مشاوره دریافت کنید.

به ارزهایی با تحلیل فاندامنتالی خوب وارد شوید

هر چند مهمترین تحلیل برای معامله‌گرهای کوتاه مدت تحلیل تکنیکال است اما اگر بتوانید ارز مورد نظر را از لحاظ تحلیل بنیادی و فاندامنتالی هم بررسی کنید، اطمینان‌تان برای ورود به آن بیشتر می‌شود. یک تریدر حرفه‌ای همواره باید به دنبال دلایل بیشتری برای ورود به یک سهم باشد و تحلیل فاندامنتالی دلایلی قدرتمند برای انجام این کار به شما می‌دهد.

چه ارزی بخریم سود کنیم؟

در این مطلب نکاتی که باید برای ورود به معاملات کوتاه مدت بدانید را بررسی و شما را با انواع این معاملات آشنا کردیم. همچنین رمز ارزهای مختلفی را هم به شما معرفی کردیم که خریداران آن‌ها در بازه‌های زمانی مختلف سود بسیار زیادی کرده‌اند.

در پاسخ به این سوال که چه ارزی بخریم که سود کنیم باید بگوییم شما باید مهارت و دانش خود را در تحلیل بازار افزایش دهید. مهمترین مهارتی که شما برای شناخت یک ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت به آن نیاز دارید، تحلیل تکنیکال است. اگر بتوانید مهارت خود را در تحلیل تکنیکال بالا ببرید و روش معاملاتی خودتان را ایجاد و از آن برای معاملات مختلف استفاده کنید، بدون شک بسیاری از فرصت‌های رشد بازار را از آن خود خواهید کرد. شما تجربه معامله ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت را دارید؟

ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت را چگونه پیدا کنیم؟

شما باید به ابزارهای تحلیل بازار کریپتوکارنسی آشنا باشید. زیرا اگر نتوانید روند یک رمزارز را در آینده پیش‌بینی کنید در معاملات خود دچار خطا خواهید شد. بهترین ابزار برای تحلیل کوتاه مدت، تحلیل تکنیکال است.

آیا سرمایه‌گذاری کوتاه مدت در ارز دیجیتال سودآور است؟

توجه داشته باشید سرمایه‌گذاری کوتاه مدت نسبت به سرمایه‌گذاری بلند مدت ریسک بیشتری دارد. زیرا تعداد معاملات بیشتر است و تنها در صورتی که تخصص کافی داشته باشید سرمایه گذاری کوتاه مدت می‌تواند برای شما سودآور باشد.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت کدام است؟

در حال حاضر رمزارزهای زیادی وجود دارند که می‌توانند برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت مناسب باشند. برخی از آن‌ها عبارت است از: اتریوم، استلار، لایت کوین، کاردانو، الگوراند، آوه و …

آیا سرمایه گذاری کوتاه مدت روی ارزهای دیجیتال برای افراد مبتدی خوب است؟

استراتژی‌های معاملاتی کوتاه مدت نیاز به این دارد که تریدر از سرعت کافی در تصمیم‌گیری برخوردار باشد. از آنجایی که افراد مبتدی از تجربه کافی در معاملات برخوردار نیستند، ممکن است اشتباه کنند. افراد مبتدی می‌توانند از برخی روش‌های معاملاتی مانند کپی تریدینگ برای کسب سود از سرمایه‌گذاری کوتاه مدت استفاده کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۲۸

در میان کلمه‌هایم روزگار می‌گذرانم. رسالتم این است تا با کلمه‌ها، به کسب‌و‌کارها کمک کنم فروش و آگاهی از برند خودشان را افزایش دهند. درباره موضوعات مختلف می‌نویسم تا به جهان‌های متفاوت هر کسب‌و‌کار با قلمم سرکشی کنم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
غلامرضا اکبر
غلامرضا اکبر
1 سال قبل

با عرض سلام و خداقوت در صرافی والکس در چه ساعاتی می توان ارز ها را خریداری کرد و در چه ساعتی باید آنها را فروخت و کدام روزها در هفته مناسب برای خرید و فروش ارز هستند با تشکر و سپاسگزاری از شما عزیزان

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل

سلام
وقت به خیر
والکس یک صرافی ارز دیجیتال است و به دلیل ماهیت بازار کریپتو هیچ محدودیتی در ساعات فعالیت ندارد. شما میتوانید در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته، اقدام به خرید و فروش رمزارز مورد علاقه خود کنید.
در خصوص پرسش شما برای بهترین زمان معامله، باید بگوییم در مقاله ای جداگانه این موضوع پرداخته شده که پیشنهاد میکنیم آن را مطالعه کنید.

بهترین زمان معامله در بازارهای مالی چه موقع است؟

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا