مقالات ارز دیجیتال

بیبی دوج چه چالش‌هایی برای رشد در بازار ارز های دیجیتال دارد؟

بیبی دوج یک میم کوین است که در سال ۲۰۲۱، برای بهبود شبکه دوج کوین، در بازار ارز دیجیتال معرفی شد. قیمت بیبی دوج در ابتدا روند بسیار بی‌ثباتی داشت ولی به مرور زمان، بهبود پیدا کرد. این کوین، سرعت بالایی در انجام تراکنش‌ها دارد و نسبت به دوج کوین، کارمزد کمتری برای انجام تراکنش دریافت می‌کند. در کنار تمام این ویژگی‌های مثبت، چالش‌های بیبی دوج در بازار ارز دیجیتال زیاد است. چرا که بسیاری از کارشناسان، babydoge را یک رمزارز پایدار نمی‌دانند و سرمایه‌گذاری روی آن را توصیه نمی‌کنند. در ادامه قصد داریم تا چالش‌های پیشروی این ارز و موانع نظارتی برای Baby Doge در رقابت با سایر میم کوین‌های موجود در بازار بررسی کنیم.

نگاهی به پروژه بیبی دوج کوین

بیبی دوج کوین (Baby Dogecoin) که از بهترین میم کوین‌ ها است، برای اولین بار در تاریخ ۱ ژوئن سال ۲۰۲۱، معرفی شد. تقریباً از تیم توسعه دهنده و دست اندرکاران آن، اطلاعات دقیقی وجود ندارد. البته، بنیان‌گذار این کوین، یعنی کریستین کامپیسی (Christian Campisi)، در ژوئیه همان سال، یک ویدئو از خود منتشر کرد؛ در آن، خود را بنیان گذار بیبی دوج معرفی کرد و اطلاعاتی درباره این کوین به مخاطبانش داد. عرضه اولیه بیبی دوج، ۴۲۰ کوادریلیون توکن است که ۴۳ درصد از آن، یعنی ۱۸۰ کوادریلیون توکن، سوزانده شد. این روند سوزاندن توکن‌ها، به صورت ماهانه ادامه دارد و تنها با این راه، عرضه و تقاضا آن در بازار مدیریت می‌شود.

موانع نظارتی برای Baby Doge

برخی از سرمایه‌گذاران و حتی تحلیل گران، میم کوین‌هایی مانند بیبی دوج را برای سرمایه‌گذاری بلند مدت مناسب نمی‌دانند؛ چرا که بسیار بی‌ثبات است و نسبت به سایر گزینه‌ها مزیت رقابتی قابل قبولی ندارد. از ویژگی‌های مهم Baby Doge می‌توانیم به کارمزد تراکنش پایین و نرخ تورم بسیار پایین این ارز اشاره کنیم. این ویژگی‌ها، باعث افزایش محبوبیت آن می‌شوند.

بیشتر بخوانید:‌ کیف پول بیبی دوج کوین

تاریخچه قیمت بیبی دوج

قبل از اینکه موانع رشد بیبی دوج را بشناسیم و دیدگاه سرمایه‌گذاران در مورد Baby Doge Coin را درک کنیم، بهتر است نگاهی به فراز و فرودهایی که تاکنون تجربه کرده، داشته باشیم. روند قیمتی این دارایی در بازار ارز دیجیتال، بسیار پرتلاطم بوده و همچنان ادامه‌ دارد. از طرفی، ریسک‌ها و چالش‌های بیبی دوج در بازار زیاد است و نمی‌تواند کوینی پایدار محسوب شود. در ادامه به بررسی موانع نظارتی برای Baby Doge در سال‌های می‌پردازیم.

این کوین در تاریخ عرضه خود، یعنی ۱۳ ژوئن سال ۲۰۲۱، قیمتی معادل با ۰٫۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱۷۶ دلار داشت. پس از آن، در مدت زمان کوتاهی، یعنی ۴ جولای، به یک روند صعودی ۴۴ برابری رسید و قیمت آن، معادل با ۰٫۰۰۰۰۰۰۰۰۷۶۹۵ دلار شد. مجدداً در تاریخ ۱۷ سپتامبر همان سال، به قیمت ۰٫۰۰۰۰۰۰۰۰۰۸۱۳ دلار سقوط کرد. این روند پرتلاطم قیمتی برای بیبی دوج در سال ۲۰۲۱ ادامه داشت.

در تاریخ ۳۰ اکتبر این سال، با یک روند صعودی به قیمت ۰٫۰۰۰۰۰۰۰۰۵۰۰۶ دلار رسید؛ ولی این قیمت ثابت نبود و در دسامبر، تقریباً ارزش این کوین به صفر تغییر کرد. این میم کوین، سال ۲۰۲۱ را با قیمتی معادل با ۰٫۰۰۰۰۰۰۰۰۱۹۰۸ دلار به پایان رساند. هزینه قرارداد هوشمند بیبی دوج نیز کاهش پیدا کرد.

نمودار قیمتی بیبی دوج

روند نزولی baby doge به سال ۲۰۲۲ منتقل نشد و این کوین توانست سال جدید را با یک روند صعودی قوی شروع کند. در ۱۶ ژانویه سال ۲۰۲۲، به بالاترین قیمت خود یعنی ۰٫۰۰۰۰۰۰۰۰۶۳۵۶ دلار رسید. این میزان از رشد در سال ۲۰۲۲، تقریباً نشان دهنده رشد ۲۳۰۵ درصدی در طول این سال بود. یکی از مهم‌ترین چالش‌های بیبی دوج در بازار که در سال ۲۰۲۲ باعث کاهش قیمت آن شد، جنگ میان اوکراین و روسیه بود. پس از شروع این جنگ، قیمت بیبی دوج در تاریخ فوریه سال ۲۰۲۲، به ۰٫۰۰۰۰۰۰۰۰۰۲۶ دلار کاهش یافت.

از دیگر چالش‌های بیبی دوج در بازار، پس از اعلام دولت چین برای ممنوعیت کریپتو بود. پس از انتشار این خبر روند نزولی بیبی دوج بیشتر شد. همچنین، سقوط لونا کوین (Luna Coin) نیز آشفتگی بازار را  بیشتر کرد. در نهایت، تا اوایل ژوئن سال ۲۰۲۲، baby doge به قیمت ۰٫۰۰۰۰۰۰۰۰۲۱۴۲ دلار رسید.

قیمت بیبی دوج

روند قیمتی در سال ۲۰۲۲، محدود به همین چالش‌ها نشد. پس از گذشت این شرایط، چالش‌های بیبی دوج در بازار بیشتر و بیشتر شد و این کوین نتوانست روند ثابتی را برای قیمت خودش به دست آورد. همین موضوع می‌تواند یک چالش برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران این بازار باشد. چرا که اگر به خوبی نتواند روند قیمتی یک کوین را تحلیل کند، از سرمایه‌گذاری نتیجه مناسبی نمی‌گیرد. Baby doge از جمله میم کوین‌هایی است که روند ثابت و قابل پیش‌بینی از نظر قیمتی در بازار کریپتو کارنسی ندارد. درحالی که قیمت میم کوین‌ها مانند دوج کوین، شیبا اینو، پپه، فلوکی، دوج ایلان مارس و موناکوین ثبات نسبی بیشتری دارند.

بیبی دوج کوین

چالش‌های بیبی دوج در بازار

بیبی دوج در مقایسه با سایر میم‌کوین‌ها چالش‌های بسیار جدی در مسیر رشد خود دارد. در ادامه به بررسی این موانع خواهیم پرداخت:

عدم ثبات نسبی

به طور کلی، این ارز از نظر فناوری و زیرساخت، نسبت به دوج کوین قوی‌تر عمل می‌کند و یک نسخه بهبود یافته از آن محسوب می‌شود. با سرعت بالایی که در انجام تراکنش‌ها دارد، توجه زیادی از جامعه معامله‌گران را به سمت خود جذب کرده است. با این وجود، نمی‌توان عدم ثبات baby doge را فراموش کرد. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های بیبی دوج در بازار ارز دیجیتال، عدم ثبات است. اگر این ارز نتواند بی‌ثباتی خود را نسبت به رقبا کاهش دهد، شاهد رشد منفی یا کاهش قیمتی شدید خواهد بود.

بیبی دوج در بازار ارز دیجیتال

تاثیر پذیری از اخبار و تبلیغات

از آن‌جایی که بیبی دوج یک میم کوین محسوب می‌شود، پس، هیچ روند خاصی را برای رسیدن به اهداف خود طی نمی‌کند! از این رو، یکی دیگر از چالش‌های بیبی دوج در بازار، تاثیر پذیری نسبت به هر خبر و واکنشی در دنیای ارز دیجیتال است. به عنوان مثال، یک پست ایلان ماسک، توانست جامعه بیبی دوج را به ۱ میلیون نفر برساند. این موضوع، نشان می‌دهد که این کوین چقدر تاثیرپذیر است. از طرفی این موضوع نشانگر آن است که تبلیغات تا چه حد می‌تواند روی بیبی دوج اثر بگذارد در نتیجه سرمایه‌گذاری در میم‌کوین، می‌تواند تا حد زیادی چالش برانگیز و ریسکی باشد.

افزایش ارزش با سوزاندن توکن‌ها

تقریبا ۲۹ درصد از توکن‌های بیبی دوج در همان ابتدای راه سوزانده شده است. این روند در زمان مناسب و تعدادی ثابت همچنان ادامه دارد. از آنجا که این ارز مزیت رقابتی چشمگیری نسبت به سایر میم‌کوین‌ها ندارد، تیم توسعه‌دهندگان آن از روش سوزاندن توکن برای حفظ ارزش و کنترل میزان عرضه و تقاضا استفاده می‌کنند. همین موضوع نشان می‌دهد که آینده این کوین تا چه حد می‌تواند دچار تغییرات احتمالی شود.

مشخص نبودن تیم توسعه دهندگان

یکی دیگر از چالش‌های بیبی دوج در بازار همین است. از آنجا که در وایت پیپر و وب سایت پروژه، اشاره‌ای به توسعه دهندگان آن نشده است، نمی‌توان اطلاعات دقیقی در خصوص افراد پشت صحنه‌ی این میم‌کوین بدست آورد. همین موضوع باعث کاهش اعتماد به این پروژه نسبت به سایر رقبا می‌شود. البته توجه داشته باشید که منابع غیر رسمی معتقدند که کریستین کمپیسی (Christian Campisi) بنیانگذار این پروژه است اما این اطلاعات تا کنون تایید نشده.

چطور قیمت و نوسانات بیبی دوج را بررسی کنیم؟

برای بررسی قیمت و تحلیل آینده بیبی دوج کوین، می‌توانید از ابزارهای تحلیل تکنیکال مانند TradingView یا منابع خبری و دیدگاه سرمایه‌گذاران در مورد Baby Doge Coin استفاده کنید. البته، قبل از هر چیز، باید بدانید که این تجزیه و تحلیل‌ها ۱۰۰ درصدی نیستند و امکان خطا در هر یک از آنها وجود دارد. با در نظر گرفتن درصد خطا و چالش‌های بیبی دوج در بازار، امکان یک سرمایه‌گذاری درست و دقیق برای شما به وجود می‌آید. نظر شما درباره آینده این پروژه چیست؟ چه چالش‌های دیگری پیش‌روی بیبی دوج است؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱.۳ / ۵. مجموع آرا: ۴

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا