مقالات ارز دیجیتال

ارز pepe چیست؟ با ویژگی های میم کوین pepe آشنا شوید

رمزارز پپه، یکی از میم کوین‌های جدید در دنیای کریپتوکارنسی است که در مدت زمانی کم توانست به یکی از پرسودترین دارایی‌های این بازار تبدیل شود. این توکن در همین عمر کوتاهی که از تولدش می‌گذرد موفق شد وارد صد پروژه برتر ارزهای دیجیتال شود و سود زیادی را نصیب هولدرها و کاربران خود کند. به دنبال افزایش قیمت شدید آن، افراد زیادی برای خرید pepe اقدام کردند. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی pepe، تاریخچه میم کوین پپه و آینده آن در بازار رمزارزها بپردازیم.

Pepe چیست؟

پپه ارزی است که از شخصیت محبوب قورباغه پپه در میم‌ها الهام گرفته شده است. تاریخچه میم کوین پپه به اواسط آوریل سال ۲۰۲۳ برمی‌گردد. این رمز ارز با هدف رشد مجدد بازار میم کوین‌ها وارد بازار کریپتو شد. راه‌اندازی این ارز کاملاً مرموز، مخفیانه و بدون پیش فروش بود. اما در مدت زمانی کوتاه توانست به یکی از معروف‌ترین و پرسودترین دارایی‌های دیجیتال تبدیل شود. صفحه اصلی ارز دیجیتال pepe در توییتر این توکن را به عنوان میم‌ترین میم کوین موجود در بازار رمزارزها معرفی کرده است و در ادامه به این موضوع اشاره کرده که دوره سگ‌ها تمام شده است. منظور آن‌ها از سگ‌ها، نسل قبلی mem coin‌ها مانند دوج، شیبا و غیره است.

ارز دیجیتال pepe

تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال pepe

پپه قورباغه‌ای معروف در فضای مجازی است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ توسط فردی به نام مت فیوری (Matt Furei) ایجاد شد. راه‌اندازی میم کوین pepe هیچ ارتباطی با این فرد و شخصیت کارتونی اصلی pepe ندارد. مت فیوری عرضه این دارایی را با جنبش سیاسی Alt-Right مرتبط دانسته است. نکته جالب این است که میم قورباغه پپه در کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ به عنوان نمادی برای مخالفت با انجمن ضد افترا مورد استفاده قرار می‌گرفت.

میم کوین پپه در سال ۲۰۲۳ توسط کاربری ناشناس از توییتر ایجاد شد. به دنبال آن محبوبیت این ارز روزبه‌روز بیشتر شد. البته قرارداد رمزارز pepe در Etherscan نمایانگر این است که سازنده اصلی، فردی با حساب کاربری ۰x2afae۷۷ بوده است. او نقدینگی اولیه خود را در بلاک ۱۷۰۴۶۱۰۵ مستقر کرده بود. به طور کلی میم کوین‌ها هیچ کاربرد خاصی ندارند. ارزش آن‌ها نیز صرفاً با توجه به میزان عرضه و تقاضای آن‌ها تغییر می‌کند. همان‌طور که سازنده دوج کوین نیز بعد از محبوبیت این دارایی در بازار گفت که ساخت این توکن برای او، ابتدا فقط یک شوخی بوده است.

هدف راه‌اندازی میم کوین pepe چیست؟

تیم توسعه دهنده این پروژه در ابتدا راه‌اندازی و عرضه این توکن را یک شوخی معرفی کرده بود و اظهار داشت که هیچ برنامه‌ای برای توسعه آن در آینده ندارند. اما در نهایت پس از گذشت چند وقت، پاره‌ای از اهداف و انتظارات خود را در قالب سه مرحله ساده نقشه راه بیان کردند. اولین مرحله Roadmap این ارز vibe نام دارد و شامل موارد زیر می‌شود:

  • راه‌اندازی.
  • فهرست شدن در Etcap، CMC و Coingecko.
  • رسیدن به مرحله ۱۰۰۰ هولدر.
  • تبدیل شدن به یکی از ترندهای روز در کامیونیتی ارزهای دیجیتال در توییتر.
هدف پروژه pepe

دومین مرحله نقشه راه این توکن که Meme نام دارد نیز شامل این موارد می‌شود:

  • طراحی و ساعت خبرنامه دیجیتال با مشارکت کامیونیتی رمزارزها.
  • ساخت دیسکورد.
  • حضور در صرافی‌های متمرکز.
  • رسیدن به مرحله ۱۰۰۰۰ هولدر.

همچنین مرحله سوم و آخر این Roadmap که HODL نام دارد، شامل چند مورد زیر خواهد بود:

  • تبدیل به کالایی کاربردی برای خریدوفروش.
  • تأسیس آکادمی رمزارز pepe.
  • رسیدن به ۱۰۰۰۰۰ هولدر.
  • معرفی ابزارها و پلتفرم‌هایی برای توکن.
  • پیشی گرفتن از سایر میم کوین‌ها.

معرفی کوین پپه

۱۷ آوریل سال ۲۰۲۳ رمزارزی جدید با سرعت بالا به یکی از ارزهای دیجیتال معروف در بازار تبدیل شد. نام این توکن در زمانی کم در تیتر بسیاری از خبرگزاری‌های حوزه کریپتوکارنسی پخش شد. دقیقاً دو روز بعد از عرضه آن نیز، ارز دیجیتال pepe توانست در صرافی یونی سواپ چیزی حدود ۳۰ میلیون دلار حجم معامله داشته باشد!

درست یک روز پس از عرضه میم کوین پپه، سرمایه‌گذاری در ازای پرداخت ۰.۱۲۴ اتر (که معادل ۲۰۰ یورو بود) چیزی حدود ۵.۹ تریلیون واحد pepe دریافت کرد. ۱۹ آوریل دو روز از عرضه این توکن گذشته بود و قیمت آن رشد صعودی بی‌نظیری را تجربه کرده بود. ارزش سرمایه‌گذاری این فرد در آن تاریخ با رشد ۴۵۰۰ برابری همراه بود. همین سوددهی زیاد و هنگفت باعث شد تا به دنبال آن افراد بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری در توکن پپه جذب شوند. در نهایت این نکته را هم نباید از قلم بیندازیم که حجم نقدینگی این توکن در صرافی‌ها کم است؛ بنابراین فروش این ۵.۹ تریلیون واحد برای فرد سرمایه‌گذار کار نسبتاً سختی بوده است! یکی دیگر از حاشیه‌های این توکن به تعداد ارزهای در گردش آن مرتبط است؛ این عدد چیزی برابر با ۴۲۰ میلیون واحد گزارش شده است.

نگاهی به کوین پپه

بررسی کامیونیتی میم کوین پپه

اکوسیستم شبکه pepe روزبه‌روز در حال گسترش است. از زمان راه‌اندازی این توکن تا کنون، هنوز زمان زیادی نگذشته؛ اما در همین مدت زمان کوتاه هم طرفداران زیادی پیدا کرده است. در همین راستا خوب است بدانید که پس از گذشت تنها دو هفته از عرضه اولیه این توکن در بازار، حدود ۶۵هزار نفر عضو جامعه این رمزارز شده بودند. گروه تلگرامی آن نیز بیشتر از ۲۵هزار عضو دنبال‌کننده دارد. همچنین صفحه رسمی این رمزارز در پلتفرم توییتر، اکنون بیشتر از ۱۳۳هزار دنبال‌کننده دارد. در نهایت باید به وب‌سایت رسمی این پروژه نیز اشاره شود؛ این پروژه یک سایت رسمی دارد که می‌توانید از آن به عنوان مرجعی کاملاستفاده کنید و به کلکسیون‌های دیجیتالی انحصاری مختلف دسترسی داشته باشید.

کاربرد و مزایای توکن pepe چیست؟

ارز پپه مبتنی بر بلاکچین اتریوم و با استاندارد ERC20 ساخته شده است؛ با این نشانه شاید بتوان از آن به عنوان یکی از دارایی‌های دیجیتال امن و قابل اعتماد یاد کرد. ضمن اینکه این ارز دیجیتال با کیف پول‌های مختلف و برنامه‌های غیرمتمرکز متفاوت (dApps) سازگاری دارد.

بررسی توکن pepe

یکی از مزایای مهم این دارایی در ویژگی ضد تورمی آن خلاصه می‌شود. به این معنا که با انجام هر تراکنش، بخش کوچکی از ارزهای موجود سوزانده می‌شود؛ بنابراین در طول زمان با کاهش مقدار عرضه کلی این توکن مواجه خواهیم بود. اما این کمیابی تا حد زیادی به افزایش ارزش آن‌ها کمک می‌کند و باعث می‌شود تا به یکی از دارایی‌های دیجیتال محبوب سرمایه‌گذاران تبدیل شود.

همچنین از سیستم توزیع مجدد استفاده می‌کند. این امر باعث می‌شود تا قسمتی از هر تراکنش بین دارندگان آن توکن تقسیم شود. بنابراین هولدرها و سرمایه‌گذاران، انگیزه بیشتری برای نگهداری طولانی‌مدت این دارایی دیجیتال پیدا می‌کنند و به دنبال آن ارزش آن نیز بیشتر خواهد شد.

در نهایت آخرین ویژگی مثبت میم کوین pepe به تلاش تیم آن‌ها برای حفظ تعامل و توسعه جامعه خود مربوط می‌شود. طوری که کل این تیم سعی دارند تا جامعه‌ای بزرگ، قوی و حامی داشته باشند؛ به همین دلیل است که به طور مداوم و از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف یا کاربران خود در ارتباط هستند.

چالش‌ها و محدودیت‌ها توکن pepe چیست؟

قبل از هر چیز باید این موضوع را به یاد بیاورید که رمزارز pepe، هنوز یک میم کوین است و این رمزارزها ذاتاً دارایی‌های بی‌کاربردی هستند؛ اما با پذیرش کاربران دنیای کریپتوکارنسی می‌توانند ارزشمند شوند!

اما چالش بعدی که با این توکن همراه است، نوسانات قیمتی آن است. به طور کلی هیچ ثباتی در رفتار معامله‌گران در این بازار دیده نمی‌شود. قیمت این دارایی دیجیتال در اوایل ماه می تقریبا دوبرابر شد؛ طوری که در یک روز، چیزی حدود ۱۰۰ درصد سود خالص را نصیب هولدرها کرد. اما این اتفاق از یک سو جذاب و از سوی دیگر می‌تواند کاملاً ترسناک باشد. زیرا همان قدر سرعت رشد بالایی داشته، هنگام افت قیمت هم ممکن است سرعت زیادی را در پیش بگیرد.

محدودیت‌های پپه

البته اشاره به این نکته هم خالی‌ازلطف نیست که اگر توکن pepe بتواند برای مدت زمان نسبتاً زیادی ارزش خود را حفظ کند، نگرانی‌های مربوط به کمبود نقدینگی آن نیز تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

چه صرافی‌هایی از ارز دیجیتال pepe پشتیبانی می‌کنند؟

پپه ابتدا فقط روی صرافی غیر متمرکز یونی سواپ (Uniswap) منتشر شد که نقدینگی آن کم بود. اما چند روز بعد، در صرافی کوچک دیگری تحت عنوان MEXC لیست شد و به دنبال آن در پلتفرم‌های نسبتاً مطرح و سطح بالایی مثل Huobi و Gate.io نیز ارائه شد. درست زمانی که توکن pepe با یک رشد نجومی و بی‌نظیر مواجه شد، نام او در صرافی بزرگ OKX نیز لیست شد. سایر صرافی‌هایی که از این دارایی دیجیتال پشتیبانی می‌کنند نیز شامل موارد زیر می‌شوند:

  • BingX
  • PancakeSwap
  • KuCoin
  • BitForex

توجه داشته باشید که اکثر این صرافی‌ها برای کاربران ایرانی محدودیت‌های سنگینی قرار داده‌اند. تحریم‌هایی که شامل ایران می‌شود باعث شده تا کاربران برای استفاده از این صرافی‌ها مجبور به استفاده از نرم‌افزار‌های تغییر IP و VPNها شوند. به همین دلیل دقت داشته باشید که حین تغییر دادن IP خود، صرافی موردنظر متوجه این موضوع نشود و از یک IP ثابت استفاده کنید؛ زیرا در غیر این صورت امکان مسدود شدن دارایی‌ها و حساب کاربری شما به شدت افزایش پیدا می‌کند.

کیف پول‌های سازگار با توکن pepe

از آنجایی که pepe رمزارز مبتنی بر اتریوم است، با تمام کیف پول‌های آن سازگار است. برای نگهداری، خرید و فروش میم کوین پپه می‌توانید از کیف پول‌های زیر استفاده کنید:

  • Metamask
  • MyEtherWallet
  • Trust Wallet
میم کوین ها

پیش‌بینی آینده ارز دیجیتال pepe

باتوجه‌به آنچه تا کنون مشاهده شده است، تغییرات قیمتی این توکن در آینده نیز روند صعودی خواهد داشت. طوری که برخی از تحلیلگران معتقدند کوین پپه نیز مانند دوج کوین و شیبا آینده موفقی دارد. اما بااین‌حال، نباید از ریسک‌ها و واقعیت‌های موجود درباره آن نیز غافل شد. تحلیلگران معتقدند که یک ارز دیجیتال بدون پشتوانه به‌هیچ‌عنوان توانایی تبدیل به یک دارایی قابل‌اتکا را ندارد. به همین دلیل است که باید با نگاهی ویژه آینده pepe را بررسی کنید. هنگام ورود به بازار سرمایه‌گذاری آن، تحقیقات و بررسی‌های خود را به حداکثر میزان ممکن برسانید.

با وجود تمام این موارد، عده زیادی از افراد صاحب نام در بازار کریپتوکارنسی نسبت به آینده توکن پپه دید روشنی داشتند. برای مثال مؤسس صندوق رمزارز DFG اعتقاد دارد که میم کوین‌ها بخش بزرگی از معاملات ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده‌اند و به روند روبه‌رشد خود ادامه خواهند داد. در نهایت تصمیم اینکه وارد چه بازاری شوید و چه استراتژی را در پیش بگیرید، تماماً به خودتان بستگی دارد. اما به خاطر داشته باشید که بلاگ والکس و مقاله‌های متنوع آن می‌تواند اطلاعات مفیدی درباره موضوعات مختلف دنیای کریپتوکارنسی در اختیارتان قرار دهد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cryptopotato
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا