مقالات ارز دیجیتال

بیبی دوج کوین چیست؟ در مورد ارز babydoge چه می‌دانید؟

اگر شما هم پیگیر اخبار دنیای کریپتوکارنسی باشید احتمالا سروصدایی که ارز دیجیتال بیبی دوج در همان ابتدای عرضه خود به راه انداخت به گوشتان رسیده است. بیبی دوج یکی از میم کوین‌های بازار کریپتو است که بر پایه الگوریتم اثبات سهام (PoS) فعالیت می‌کند. این توکن توسط جامعه آنلاین DogeCoin طراحی و عرضه شد. اما آیا خرید بیبی دوج سرمایه گذاری درستی است و می‌توان از طریق آن به سود رسید؟ برای یافتن پاسخ این سؤال باید با چیستی این توکن آشنا شوید. پس با ما همراه باشید تا به بررسی کامل بیبی دوج کوین بپردازیم.

آشنایی با بیبی دوج کوین

بیبی دوج کوین (babyDoge Coin) یکی از معروف‌ترین و بهترین میم کوین ها در بازار کریپتو است. این دارایی دیجیتال برای اولین بار در ژوئن سال ۲۰۲۱ عرضه شد و در مدت زمانی کوتاه توانست رشد چشمگیری داشته باشد. بیبی دوج توکنی با استاندارد BEP20 است و بر بستر زنجیره هوشمند بایننس فعالیت می‌کند. به همین دلیل زمان تشکیل بلاک و کارمزدهای تراکنش‌های آن به مراتب از اتریوم کم‌تر است.

بیبی دوج به عنوان اسپین‌آف یا فرزند دوج کوین (DogeCoin) شناخته می‌شود. نماد اختصاصی هر دو آن‌ها از یک نژاد خاص سگ تحت عنوان شیبا اینو الهام گرفته شده است. همچنین جالب است بدانید که نام Doge یک اشتباه نگارشی در واژه Dog (سگ) بوده است. با این حساب شباهت نام و لوگوی این دو ارز را که فاکتور بگیریم، متوجه تفاوت‌های زیادی می‌شویم.

بیبی دوج در تلاش است تا با بهبود عملکرد و افزایش قابلیت‌های خود از کوین پدر (دوج کوین) سبقت بگیرد. ناگفته نماند که میم کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که بر اساس یک شوخی اینترنتی (meme) و توسط رسانه‌های اجتماعی معروف می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره meme coin می‌توانید مقاله میم کوین چیست را مطالعه کنید.

بررسی بیبی دوج

هدف بیبی دوج

اهداف و برنامه آینده بیبی دوج را می‌توان از طریق نقشه راه این پروژه متوجه شد. شاید اصلی‌ترین هدف این پروژه این است که به گزینه‌ای مناسب برای پرداخت‌های روزانه تبدیل شود. بخش مهمی از این برنامه به اقداماتی مثل بازاریابی، افزایش هولدرها و فعالیت‌های خیریه مربوط می‌شود. به همین میزان برای ابعاد فنی پروژه برنامه‌ریزی‌های کم‌تری شده است. دلیل آن هم روشن است؛ بیبی دوج یک ارزی است مبتنی بر اعضای جامعه کریپتوکارنسی و فعالیت آن‌ها. بنابراین نباید توقع برنامه‌ریزی خاص این پروژه در جهت ارتقا فناوری بلاکچین و مواردی از این قبیل داشته باشیم. درست مثل پپه و دیگر میم کوین‌های موجود در بازار کریپتو. برای اینکه با PEPE آشنا شوید نیز می‌توانید به مقاله پپه چیست مراجعه کنید.

طبق نقشه راهی که در سایت رسمی بیبی دوج کوین منتشر شده است، برنامه این پروژه برای آینده در پنج فاز مختلف اجرا خواهد شد:

  1. بازاریابی، راه‌اندازی سایت، دستیابی به پنج هزار عضو در تلگرام، توسعه میم، راه‌اندازی بیبی دوج
  2. شروع فعالیت مارکتینگ پروژه، قرارگیری در فهرست coingecko و coinmarketcap، افزایش تعداد عضو کانال تلگرام به ۲۵ هزار نفر، ۲۵ هزار هولدر، فعالیت خیریه
  3. ۱۰۰ هزار هولدر، ۱۰۰ هزارتایی شدن در تلگرام، اجرای ایردراپ، تعریف میم‌های بیشتر، انتشار کارت اعتباری بیبی دوج
  4. ۱۵۰ هزار هولدر، بازاریابی حرفه‌ای، صرافی بیبی دوج، ارتقا سایت رسمی، کیف پول اختصاصی
  5. ۳۰۰ هزار هولدر، فروشگاه NFT بیبی دوج، همکاری با تسلا، کمک مالی برای ساخت پناهگاه برای سگ‌ها در کشورهای مختلف

خدمات پروژه بیبی دوج

خدمات این پروژه شامل برنامه‌هایی می‌شود که تحت عنوان زیرمجموعه این کوین در حال فعالیت هستند. اولین برنامه، اپلیکیشن بیبی دوج است که امکانات زیر را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد:

  • شارژ موجودی حساب خود از طریق ارزهای فیات
  • خرید ارزهای دیجیتال فهرست شده در اپلیکیشن از طریق ارزهای فیات
  • امکان ارسال ارزهای دیجیتال به سایر کاربران اپلیکیشن
  • امکان فروش ارزهای دیجیتال و دریافت ارز فیات
امکانات بیبی دوج

یکی دیگر از خدمات پروژه به راه‌اندازی صرافی بیبی دوج مربوط می‌شود که امکان معاملات ارزی را برای کاربران بازار کریپتو فراهم کرده است. کارت اعتباری بیبی دوج نیز یکی دیگر از خدمات آن محسوب می‌شود. کاربران از طریق این کارت اعتباری می‌توانند در پلتفرم‌هایی که مبتنی بر پرداخت کریپتو هستند فعالیت داشته باشند. اعتبار این کارت از توکن babydoge تشکیل شده است و راهی برای پرداخت آنلاین کریپتویی محسوب می‌شود.

مزایا و محدودیت‌های بیبی دوج

بیبی دوج یک توکن جامعه‌محور است. سازندگان این توکن آن را یک کوین اجتماعی (Social Coin) می‌نامند. زیرا بر خلاف میم کوین‌های دیگر توانسته جایگاه ثابت و خوبی در بازار پیدا کند و جامعه حامیان خود را به‌مرورزمان گسترش دهد. ارزش بیبی دوج و به طور کلی قیمت میم کوین ها تا حد زیادی تحت تأثیر جامعه و طرفداران آن ارز خواهد بود. به همین دلیل است که بیبی دوج توانست در مدتی کم پیشرفتی چشمگیر را تجربه کند.

 اصلی‌ترین مزایای Babydoge coin عبارت‌اند از:

  • ماهیت ضد تورمی
  • اعطای پاداش به هولدرها
  • حاکمیت به شیوه مشارکتی در اکوسیستم دوج کوین
  • کاهش زمان تشکیل بلاک
  • کاهش کارمزد

محدودیت‌ها و ویژگی‌های منفی Babydoge coin تا حد زیادی به زاویه دید شما بستگی دارند. برخی کارشناسان معتقدند که ویژگی‌های فنی، فناوری‌ها و سیستم‌های پیشرفته یک پروژه نشان دهنده قدرت و ارزش آن دارایی است. در صورتی که برخی دیگر جامعه قدرتمند یک ارز دیجیتال را گویای موفقیت و ارزشمندی آن دارایی می‌دانند. اگر از زاویه دید اول به بیبی دوج نگاه کنیم، با کوینی طرفیم که از نظر فنی قدرت زیادی ندارد. اما در نگاه دوم بیبی دوج به دلیل جامعه قدرتمندی که دارد می‌تواند به یک دارایی دیجیتال باارزش تبدیل شود.

صرافی‌هایی که از بیبی دوج پشتیبانی می‌کنند

صرافی اختصاصی بیبی دوج راه آسانی برای خرید و فروش میم کوین Babydoge است. همچنین برای خرید و فروش این ارز دیجیتال می‌توانید از صرافی‌های دیگری مثل MEXC، Huobi، Gate.io و OKex استفاده کنید.

با توجه به محدودیت‌های پلتفرم‌های خارجی و امکان بلوکه شدن دارایی‌های شما، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ صرافی‌های ایرانی معتبر، همچون والکس بروید و در فضایی امن و مدرن، معامله کنید.

کیف پول های ارز دیجیتال بیبی دوج

ارز دیجیتال بیبی دوج مبتنی بر بلاکچین بایننس و استاندارد BEP20 است؛ بنابراین همه کیف پول‌هایی که از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند برای این دارایی دیجیتال قابل استفاده خواهند بود. در نتیجه شما می‌توانید برای خرید، فروش و نگهداری بیبی دوج کوین از این والت‌ها استفاده کنید:

  • متامسک (MetaMask)
  • تراست والت (Trust Wallet)
  • لجر (ledger)
  • اشور والت (Assure Wallet)
  • ایم توکن (imToken)
والت بیبی دوج کوین

پیش بینی آینده دوج کوین

پیش‌بینی قیمت دارایی‌های دیجیتالی که در بازار کریپتو وجود دارند کار آسانی نیست. مخصوصا اگر این دارایی یک میم کوین باشد. اما با این حال پس از بررسی ویژگی‌ها و شواهد موجود می‌توان به نتیجه‌ای نسبی رسید.

ارز دیجیتال بیبی دوج جزو یکی از محبوب‌ترین توکن‌های جوان بازار کریپتو است. این رمزارز در ابتدای عرضه توانست طرفداران زیادی پیدا کرده و رشد قیمت ۱۰۰۰ درصدی را تجربه کند. حتی در هفته سوم عرضه نیز توانست به ارزش بازار ۲۰۰ میلیون دلاری دست پیدا کند.

درست است که حمایت افراد مشهوری مثل ایلان ماسک از آن تأثیر زیادی روی این پیشرفت داشت؛ اما به هر حال این روند صعودی، متخصصین و تحلیلگران را به سمت آینده روشن این ارز سوق می‌دهد. حال اگر نسبت به آینده این دارایی دیجیتال یا دیگر رمزارزها نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید از سایر مقاله‌های بلاگ والکس استفاده کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۱ / ۵. مجموع آرا: ۱۱

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
شهرام سلمانی
شهرام سلمانی
1 ماه قبل

از صرافی کوینکس مقدار ۱۸۴میلیارد بیبی‌دوج انتقال دادم به متامسک، در حالیکه نوشته بود فی تراکنش ۴۲۰میلیون بیبی‌دوج هست ولی مقدار رسیده به متامسک ۱۶۶میلیارد هست، دلیل این مسئله چی میتونه باشه؟ ضمنا قیمتش رو نشون نمیده برخلاف ارزهای دیگه ای که در ولت دارم، سپاس ازتون

آرن امیریان
آرن امیریان
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر
احتمالا کارمزد شبکه اون لحظه بالا رفته که این موضوع در بازار گاوی زیاد اتفاق می‌افته.
متامسک قیمت برخی ارزها رو نشون نمیده چون قیمت ارزها از طریق اوراکل تامین میشه و همه ارزها رو اوراکل نمی‌تونه توی متامسک نشون بده. این موضوع مسئله خاصی نیست و امنیت شما به خطر نمی‌افته.

امین نوری
امین نوری
1 ماه قبل

با سلام و خداقوت…
ممنون بابت اطلاع رسانی خوب شما! یه سوال داشتم از حضورتون اینکه، آیا در آینده امکان دارد ارزهای میم کوینی همچون بیبی دوج تبدیل به آلتکوین شوند یعنی هدفمند باشند؟
سپاسگزارم 🙏

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  امین نوری

سلام
هیچگونه قطعیتی در این خصوص وجود ندارد اما ممکن است با تمکز بیشتر تیم توسعه دهنده توکن و انتشار وایت پیپر، یک میم کوین در آینده به توکنی کاربردی بدل شود.

دکمه بازگشت به بالا