ترید

نحوه خرید ارز فانتوم؛ آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال فانتوم

فانتوم یکی از ارزهای محبوب و شناخته شده در دنیای کریپتو کارنسی است که سال ۲۰۱۹ معرفی شد. این ارز دیجیتال با نوآوری‌های جدید و خلاقانه به عنوان جایگزین اتریوم مطرح شد و سرعت بالا و هزینه‌های تراکنش پایین آن از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های آن به حساب می‌آید. این رمز ارز محبوب طرفداران بسیار زیاد و پتانسیل قابل توجهی برای رشد دارد. قبل از سرمایه‌گذاری روی این پروژه باید نحوه خرید ارز فانتوم و معامله آن را بشناسید. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که فانتوم چیست و روش خرید و فروش ارز دیجیتال فانتوم به روش‌های مختلف چگونه است؛ از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با والکس همراه باشید.

آشنایی با فانتوم (Ftm)

فانتوم یک ارز رمزنگاری شده بر بستر بلاک چین است که شبکه اصلی آن در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد. این ارز منحصر به فرد مزایای بسیار زیادی داشته و می‌توان از آن برای پرداخت هزینه‌ها و مدیریت زنجیره‌‌ای پلتفرم فانتوم استفاده کرد. ارز فانتوم به عنوان جایگزینی برای اتریوم مطرح شد و زمانی که بازار کریپتو در حال ریزش بود، توانست توجه افراد زیادی را به سمت خودش جلب نماید.

دلیل محبوبیت ارز Ftm بهره‌مندی از سرعت، امنیت بالا و هزینه‌های تراکنش پایین است. بلاک چین فانتوم تراکنش‌های خود را در کمتر از یک ثانیه تایید می‌کند و مقیاس‌پذیری بیشتری نسبت به پلتفرم‌های دیگر دارد. در واقع هدف اصلی شبکه فانتوم تغییر شرایط حاکم بر قراردادهای هوشمند و بهبود آن است. با این تفاسیر کارشناسان کریپتو کارنسی معتقدند آینده فانتوم با توجه به خصوصیاتی که دارد ایده‌آل  و خرید Ftm سرمایه‌گذاری‌ای حرفه‌ای است.

معرفی ارز فانتوم

روش خرید و فروش ارز دیجیتال فانتوم در صرافی‌های خارجی

یکی از متداول‌ترین روش‌های خرید فانتوم، استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی است. در واقع صرافی‌های خارجی اولین پلتفرم‌هایی بودند که دریچه خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به روی کاربران خود باز کردند. فانتوم جزو ارزهای محبوب و شناخته شده در دنیای کریپتو کارنسی است که تمام صرافی‌های خارجی از آن پشتیبانی می‌کنند. شما با افتتاح حساب در صرافی‌های خارجی دلخواه خود می‌توانید خرید و فروش ارز دیجیتال Ftm را شروع کنید.

صرافی‌های ارز دیجیتال متنوعی در سراسر دنیا وجود دارند که در حال ارائه خدمات به کاربران خود هستند. صرافی‌های خارجی به دو دسته متمرکز و غیر متمرکز تقسیم‌بندی می‌شوند. هر یک از این صرافی‌های ویژگی‌های خاص خود را داشته و گزینه مناسبی برای خرید و فروش فانتوم هستند. در ادامه نحوه خرید ارز فانتوم از صرافی‌های متمرکز و غیر متمرکز را به صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

نحوه خرید ارز فانتوم از صرافی‌های متمرکز

صرافی‌های متمرکز به عنوان کابردی‌ترین صرافی‌های خارجی در دنیا شناخته می‌شوند. اغلب کاربران کریپتو کارنسی، مخصوصا ایرانی‌ها از صرافی‌های متمرکز استفاده می‌کنند. این صرافی‌ها حکم یک واسطه را دارند و شما با افتتاح حساب در آن‌ها می‌توانید معاملات خود را در یک محیط امن انجام دهید. صرافی‌های متمرکز محبوبیت زیادی نزد کاربران دارند و از انواع معاملات (اسپات، مارجین و فیوچرز) پشتیبانی می‌کنند.

نحوه خرید ارز فانتوم از صرافی‌های متمرکز به این صورت است که ابتدا باید یک حساب کاربری در صرافی مد نظر خود باز کنید. برای اینکه بتوانید ارز دیجیتال فانتوم را خریداری کنید باید حساب خود را شارژ کنید. ساده‌ترین روش برای شارژ حساب کاربری این است که مبلغ مورد نظر خود را به‌صورت تتری از صرافی‌های ایرانی یا کیف پول خود به حساب صرافی خود منتقل کنید.

پس از شارژ حساب کاربری نوبت به انتخاب نوع معامله ارز فانتوم است. این فرآیند بستگی به سلیقه شخصی و همچنین مهارت شما دارد. اگر توانایی لازم برای تحلیل دقیق بازار را دارید، می‌توانید از معاملات اهرم دار استفاده کنید. اما اگر قصد سرمایه گذاری بلند مدت را دارید بهتر است از معاملات اسپات استفاده نمایید. برای فروش ارز دیجیتال فانتوم نیز لازم است دارایی‌ خود را انتخاب کنید و طبق چارت و با قیمت آنلاین به فروش برسانید.

صرافی‌های متمرکز تنوع بسیار زیادی دارند و شما با توجه به سلیقه خود می‌توانید معاملات خود را در یکی از آن‌ها انجام دهید. به طور کلی صرافی‌های متمرکز محبوب و ایده‌آل شامل موارد زیر هستند:

  • بایننس
  • کوین بیس
  • کراکن
  • هیوبی
  • کوکوین

نکته: آشنایی با نحوه خرید ارز فانتوم در صرافی‌های متمرکز به تنهایی کافی نیست. شما باید قبل از افتتاح حساب یک وی پی ان آی پی ثابت خریداری کنید تا در آینده به مشکل برنخورید. چرا که اکثر صرافی‌های خارجی، کاربران ایرانی را تحریم کرده‌اند و اگر متوجه هویت واقعی شما شوند حسابتان را بلوکه می‌کنند.

نحوه خرید ارز فانتوم از صرافی‌های غیر متمرکز

در طرف مقابل صرافی‌های غیر متمرکز وجود دارند. این صرافی‌ها نسبت به صرافی‌های متمرکز محبوبیت کمتری نزد فعالان کریپتو کارنسی دارند. در صرافی‌های غیر متمرکز معاملات به صورت همتا به همتا انجام می‌شود؛ یعنی نیازی به هیچ گونه واسطه‌ای نیست و شما می‌توانید به طور مستقیم با معامله‌گران شروع به مبادله کنید.

صرافی‌های غیر متمرکز امنیت بالایی نسبت به سایر صرافی‌ها دارند و به شما این فرصت را می‌دهند که در یک محل امن شروع به معامله کنید. همچنین میزان کارمزد دریافتی این صرافی‌ها بسیار ناچیز است. نحوه خرید ارز فانتوم در صرافی‌های غیر متمرکز کاملا متفاوت است و هرکدام نیازمند آموزش تخصصی هستند. به طور کلی اگر قصد خرید ارز فانتوم از صرافی‌های خارجی را دارید، صرافی‌های غیر متمرکز برای شما گزینه مناسبی برای هستند.

صرافی‌های غیر متمرکز تنوع بالایی دارند و انتخاب بین آن‌ها سخت است. طبق بررسی‌های انجام شده چند صرافی غیر متمرکز محبوبیت بیشتری دارند و با توجه به امکانات و خدماتشان برای خرید و فروش ارز فانتوم گزینه بهتری هستند. این صرافی‌ها عبارت‌اند از:

  • یونی سواپ
  • وان اینچ
  • Bsiq
  • Idex

صرافی‌های متمرکز یا غیر متمرکز؟ کدام یک برای خرید ارز فانتوم گزینه بهتری است؟

نحوه خرید ارز فانتوم  در صرافی‌های متمرکز و غیر متمرکز کاملا با هم متفاوت است. همچنین هر یک از این صرافی‌ها ویژگی‌های خاصی داشته و طرفداران مخصوص خود را دارند. انتخاب بین این صرافی‌ها به سلیقه و نیازهای شما بستگی دارد و نمی‌توان برای همه یک نسخه ثابت پیچید.

به طور کلی اگر جزو افراد تازه کار این حوزه هستید پیشنهاد می‌کنیم معاملات ارز فانتوم را در صرافی‌های متمرکز انجام دهید؛ چرا که کار کردن با این صرافی‌ها راحت‌تر است. اما اگر جزو قدیمی‌های حوزه ارز دیجیتال هستید و می‌خواهید معاملات ارز فانتوم را به صورت حرفه‌ای انجام دهید، صرافی‌های غیر متمرکز مناسب شما هستند.

برای استفاده راحت از این صرافی‌ها دو نکته زیر را در نظر بگیرید:

  • حتما یک وی پی ان آی پی ثابت خریداری کنید تا حساب کاربری شما دچار مشکل نشود.
  • پس از انتخاب صرافی مورد نظر، حتما نحوه کار کردن با پلتفرم را به طور کامل یاد بگیرید.

روش خرید و فروش ارز دیجیتال فانتوم در صرافی‌های ایرانی

خرید و فروش ارز فانتوم محدود به صرافی‌های خارجی نیست. برای این کار می‌توانید از کیف پول فانتوم یا صرافی‌های ایرانی نیز استفاده کنید. به کمک صرافی‌های ایرانی می‌توانید ارز فانتوم را با ریال خریداری کرده و به کیف پول خود انتقال دهید.

فانتوم رمز ارزی محبوب و شناخته‌شده در دنیای کریپتو کارنسی است به همین جهت اغلب صرافی‌های ایرانی از این ارز پشتیبانی می‌کنند. صرافی‌های ارز دیجیتال متنوعی در ایران فعالیت دارند و به کاربران خود سرویس و خدمات مختلفی ارائه می‌کنند. قبل از انتخاب هر پلتفرم کاملا تحقیق و بررسی کنید و امن‌ترین گزینه‌ها را بشناسید.

والکس به عنوان یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی آماده ارائه خدمات به کاربران است. خرید و فروش ارز فانتوم در این صرافی کار سختی نیست و نیاز به چند کلیک ساده دارد. راهنمای معامله رمزارز فانتوم در والکس به صورت زیر است:

۱- ثبت نام در سایت والکس

خرید ارز فانتوم در صرافی والکس

بدون داشتن حساب کاربری امکان خرید و فروش ارز فانتوم در صرافی والکس فراهم نمی‌شود. پس ابتدا باید یک حساب کاربری در این سایت افتتاح کنید. برای ثبت نام در والکس به صورت زیر عمل کنید:

  • وارد سایت والکس شوید.
  • بر روی کادر ثبت نام موجود در سمت چپ سایت کلیک کنید.
  • نوع حسابی که می‌خواهید بسازید را انتخاب کنید.
  • دو نوع حساب خصوصی و شرکت وجود دارد.
  • روی کادر ایجاد حساب خصوصی کلیک کنید
  • در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود شماره موبایل و رمز عبور خود را وارد کرده سپس روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.
  • در این مرحله یک کد ۶ رقمی برای شماره تلفن شما ارسال می‌شود. به محض دریافت کد، آن را داخل کادر مشخص شده وارد نمایید.

۲- شارژ حساب کاربری

اکنون باید حساب کاربری والکس خود را شارژ کنید تا بتوانید معامله ارز فانتوم را انجام دهید. این کار نیاز به دو دقیقه وقت دارد و کاملا ساده است. مراحل شارژ حساب کاربری در والکس به شکل زیر است:

 شارژ حساب والکس برای خرید ارز فانتوم
  • روی گزینه کیف پول در سمت چپ سایت کلیک کنید.
  • سپس روی گزینه واریز کلیک کنید.
  • در کادر مشخص شده شماره کارت و مبلغ واریزی را مشخص کنید و سپس روی گزینه پرداخت از طریق درگاه بانکی کلیک کنید (حداقل مبلغ پرداختی ۱۰ هزار تومان و حداکثر ۵۰ میلیون تومان است)
  • اطلاعات کارت بانکی خود را به صورت کامل وارد نمایید و فرآیند واریز وجه را تکمیل کنید.

۳- شروع خرید و فروش ارز فانتوم

پس از افتتاح حساب کاربری در والکس و شارژ آن نوبت به خرید و فروش ارز دیجیتال فانتوم می‌رسد. معامله ارز فانتوم در این صرافی به دو روش آنی و پیشرفته انجام می‌شود. شما با توجه به استراتژی شخصی خود می‌توانید روش دلخواه را انتخاب کنید. نحوه خرید ارز فانتوم با روش‌های ذکر شده به صورت زیر است:

خرید و فروش آنی ارز Ftm

راحت‌ترین روش برای خرید و فروش ارز فانتوم، استفاده از معامله آنی است. در این روش معاملاتی خرید و فروش فانتوم به صورت لحظه‌ای و با قیمت بازار انجام می‌شود. برای خرید و فروش آنی ارز فانتوم کافی است به بخش معامله‌ها مراجعه کنید و سپس روی گزینه خرید و فروش آنی کلیک کنید.

نحوه خرید ارز فانتوم به صورت آنی بدین شکل است که باید اسم ارز را در کادر جستجو وارد کنید. سپس در کادرهای مشخص شده میزان ارز فانتوم مورد نیاز و مبلغی از والتتان را که برای خرید آن اختصاص می‌دهید را تعیین نمایید. با کلیک روی گزینه خرید، معامله شما انجام می‌شود و می‌توانید ارزهای خریداری شده را در کیف پول خود مشاهده کنید.

خرید و فروش آنی ارز فانتوم در والکس

برای فروش ارز فانتوم نیز باید مقدار ارز فانتومی که قصد فروش آن را دارید مشخص کنید. در این حالت مبلغی که به ازای فروش فانتوم دریافت می‌کنید به شما نمایش داده خواهد شد. اگر از قیمت تعیین شده رضایت دارید باید روی گزینه فروش کلیک کنید تا فانتوم‌های انتخاب شده به فروش برسد. سپس مبلغ دریافتی به صورت تتر یا ریال به کیف پول شما اضافه می‌شود.

معامله پیشرفته ارز فانتوم

استفاده از معامله پیشرفته یکی دیگر از روش‌های خرید و فروش ارز فانتوم در صرافی والکس است. این روش معاملاتی مزایای بسیار زیادی دارد و بهترین گزینه برای خرید یا فروش فانتوم است. در این روش معاملاتی شما می‌توانید قیمت دلخواه خود برای معامله را انتخاب نمایید. استفاده از این روش برای افرادی مناسب است که به بازار مسلط هستند و توانایی کافی برای تحلیل شرایط را دارند.

نحوه خرید ارز فانتوم به روش پیشرفته به این صورت است که ابتدا باید فانتوم را جستجو کنید تا چارت و مشخصات مربوط به آن نمایش داده شود. اکنون می‌توانید قیمت بازار، لیست معامله گران و … را مشاهده کنید و میزان Ftm درخواستی خود را با قیمت دلخواه برای خرید تعیین کنید. هر زمان سفارشی با عدد شما مطابقت داشت، معامله انجام می‌شود.

معامله پیشرفته ارز فانتوم در والکس

برای فروش ارز Ftm باید تاریخچه قیمت‌های معامله شده و چارت را به صورت دقیق‌ بررسی کنید تا بتوانید آن را با بالاترین قیمت ممکن به فروش برسانید. اگر معامله به قیمت تعیین شده شما برسد معامله فروش انجام خواهد شد و مبلغ دریافتی به کیف پول شما اضافه خواهد شد.

فانتوم ارزی محبوب و ایده‌آل برای سرمایه گذاری

ارز دیجیتال فانتوم با ایده خلاقانه و شبکه مدرنی که دارند به عنوان جایگزینی برای اتریوم شناخته می‌شود. این ارز پتانسیل خوبی برای رشد دارد و متخصصان آینده خوبی را برای فانتوم پیش بینی کرده‌اند. این رمز ارز در ژانویه سال ۲۰۲۱ با رشد چشمگیری که داشت به قیمت ۳/۳ دلاری رسید. همین موضوع سبب شد که توجه فعالان حوزه کریپتو کارنسی به این ارز جلب شود. در این مقاله نحوه خرید ارز فانتوم به روش‌های مختلف را مورد بررسی قرار دادیم. با استفاده از راهنمای معامله رمزارز فانتوم به راحتی می‌توانید روی این ارز سرمایه گذاری کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ماردین
ماردین
1 سال قبل

سلام
قصد خرید دارم میشه با موبایل انجام داد و برای سرمایه گزاری روی حسابم نگه دارم؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  ماردین

سلام
وقت به خیر
بله، شما هیچگونه محدودیتی در استفاده از نسخه موبایل والکس ندارید و به راحتی میتوانید به خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر خود بپردازید. در صورتیکه هرگونه سوالی پیرامون خرید با نسخه app والکس دارید میتوانید با همکاران ما در پنل پشتیبانی یا چت آنلاین درمیان بگذارید.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا