معرفی رمزارزها

ارز اسموث لاو پوشن چیست؟ معرفی ارز SLP

فناوری بلاکچین با معرفی توکن‌های بی‌همتا (NFT) دنیای جدیدی از امکانات و فرصت‌های کسب سود را برای گیمرها ایجاد کرد. تاکنون چندین بازی کریپتویی بر بستر بلاکچین ساخته شده‌اند و شعار اصلی آنها بازی برای کسب درآمد است. یکی از بازی‌های موفقی که در سال ۲۰۲۱ جنجال زیادی برپا کرد “Axie Infinity” است.

اسموث لاو پوشن (SLP) ارز دیجیتال درون بازی اکسی اینفینیتی است. بازیکنان در این گیم می‌توانند حیوانات خانگی دیجیتالی را پرورش دهند و با دیگر رقبا مبارزه کنند. اگر می‌خواهید بدانید ارز اسموث لاو پوشن چیست، از چه راه‌هایی به دست می‌آید و در کدام صرافی‌های می‌توانید آن را معامله کنید در ادامه با والکس همراه شوید.

ارز اسموث لاو پوشن چیست؟

نحوه کسب SLP

اسموث لاو پوشن (Smooth Love Potion) یکی از توکن‌های بازی محبوب اکسی اینفینیتی است. بهتر است قبل از پرداختن به اینکه ارز اسموث لاو پوشن چیست و معرفی کاربردهای آن، کمی با ساختار بازی اکسی اینفینیتی آشنا شوید.

Axie Infinity یک بازی متاورسی مبتنی بر بلاکچین اتریوم است که فعالیت آن از سال ۲۰۱۸ آغاز شد. توکن بومی و حاکمیتی این بازی AXE نام دارد و مبتنی بر استاندارد ERC 20 ساخته شده است. اکسی‌ها کاراکترهای خشمگین این بازی هستند که تمام‌وقت خود را صرف جنگیدن و کشف مبازرات جدید می‌کنند. اکسی‌ها در قالب توکن‌‌های بی‌همتا یا NFT هستند و کاربران می‌توانند با پرورش خصوصیات فیزیکی، آنها را برای مبارزه آماده کنند.

در این بازی نقش ارز SLP چیست؟ SLP نیز یک توکن ERC-20 است که برای پرورش و جفت‌گیری اکسی‌ها استفاده می‌شود. کاربران با کمک این ارز می‌توانند توکن‌های اکسی جدید را تولید و با آنها بازی کنند. برای زاد و ولد اکسی‌ها در این بازی به توکن SLP نیاز دارید.

تاریخچه و بنیان گذاران ارز SLP

ارز دیجیتال SLP توسط تیم بازی Axie Infinity یا اسکای ماویس (Sky Mavis) ساخته شده است. این شرکت در ویتنام مستقر شده و ترونگ نگوین (Trung Nguyen) مدیرعامل این کمپانی قدرتمند است.

نگوین معتقد است، ظرفیت بازی‌سازی در این مارکت بیش از هر چیزی به بلاکچینی بستگی دارد که قرار است بازی بر بستر آن ساخته شود؛ زیرا بسیاری از بازیکنان دارایی‌های زیادی در گیم‌های مشهور ندارند. گیمرها می‌گویند که پلتفرم اتریوم به آنها کمک می‌کند تا بتوانند بازی رویایی خود را بسازند.

ارز SLP چگونه کار می کند؟

زایش اکسی ها

دانستیم که هر اکسی یک توکن بی‌همتاست و متعلق به گیمری است که با آن بازی می‌کند. این موجودات منابع اصلی بازی Axie Infinity هستند و بازیکنان آنها را برای فعالیت‌هایی مانند شکار، پرورش می‌دهند. توکن SLP را هم می‌توان همانند امتیازاتی که به برندگان بازی داده می‌شود در نظر گرفت. رمزارز SLP پاداش‌های درون بازی هستند که در زمان مبارزه و ماجراجویی به‌صورت رایگان به گیمرها تعلق می‌گیرد. برای مثال، پس از برنده‌شدن در “PvP Arena” به‌عنوان پاداش به شما توکن SLP اهدا می‌شود. از این توکن‌ها می‌توانید در فرآیند تولید اکسی جدید استفاده کنید و یا آن را در صرافی ارز دیجیتال معامله کنید.

برای کنترل و جلوگیری از افزایش تعداد اکسی‌ها محدودیت‌هایی در جفت‌گیری وجود دارد. هر اکسی تنها می‌تواند ۷ بار زایش کند و پس از آن عقیم می‌شود. هزینه هر بار زایش این موجودات با توکن SLP  و AXS پرداخت می‌شود.

اکسی‌ها برای هر بار زایش به تعداد مشخصی SLP نیاز دارند که در هر مرتبه افزایش پیدا می‌کند. برای مثال، در زایش اول به ۱۵۰ SLP و در زایش دوم به ۳۰۰ SLP  نیاز دارید.

نحوه به دست آوردن ارز SLP چگونه است؟

تا به اینجا دانستیم که ارز اسموث لاو پوشن چیست، اما برای کسب این توکن چه کارهایی باید انجام دهید؟ خیلی ساده‌ است، باید بازی کنید!

همانند سایر بازی‌های کریپتویی، با برنده‌شدن در چالش‌ها و مبارزات بازی اکسی اینفینیتی می‌توانید توکن SLP کسب کنید. برای شروع بازی شما به ۳ اکسی نیاز دارید که می‌توانید آن را از بازار اکسی اینفینیتی تهیه کنید.

یکی دیگر از راه‌های کسب این توکن، مشارکت در گروه‌هایی است که اکسی را در قالب وام به‌عنوان بورسیه ارائه می‌دهند. در این صورت هر چقدر شما توکن SLP کسب کنید، بین شما و وام‌دهندگان تقسیم می‌شود. به یاد داشته باشید که پلتفرم اکسی اینفینیتی به‌صورت مستقیم به بازیکنان ارز SLP نمی‌فروشد.

تعداد SLPهایی که یک بازیکن در جریان بازی می‌تواند کسب کند کاملا به مهارت بازیکن بستگی دارد. به‌صورت میانگین یک گیمر ماهر روزانه می‌تواند ۲۰۰ SLP را از طریق انجام مأموریت‌ها و برنده‌شدن در بازی‌ها کسب کند.

برای شروع بازی و کسب توکن اسموث لاو پوشن باید در ۱۵ مسابقه برنده شوید تا بتوانید توکن کافی برای اولین تولید مثل را داشته باشید. می‌توانید این توکن‌ها را در ابتدا از صرافی‌های ارز دیجیتال تهیه کنید.

کاربردهای ارز SLP چیست؟

پرورش اکسی ها در بازی

با داشتن ارز SLP می‌توانید از کاربردهای هیجان‌انگیز آن بهره‌مند شوید. اگر می‌خواهید بدانید کاربردهای ارز اسموث لاو پوشن چیست در ادامه با ما همراه باشید:

  • پرورش اکسی‌ها: اصلی‌ترین کاربرد اسموث لاو پوشن در پرورش موجودات ارزشمند بازی است. علاوه بر پرورش اکسی‌ها برای مبارزات، می‌توانید آنها را به بازیکنان دیگر بفروشید. برای انجام این کار به مقدار زیادی توکن  SLP دارید که باید از قبل آن را تهیه کنید.
  • خریدوفروش SLP در صرافی: توکن SLP مبتنی بر بلاکچین اتریوم است و می‌توانید آن را در صرافی‌های ارز دیجیتال معامله کنید. بهتر است در انتخاب صرافی بیشتر دقت کنید، زیرا میزان اعتبار و کارمزد پلتفرم‌ها با یکدیگر متفاوت است و در سرمایه‌گذاری شما نقش بسزایی دارد.
  • خرید از فروشگاه‌ها: ارزش SLP به پول واقعی متصل است و می‌توانید از این توکن برای خرید محصولات و خدمات در دنیای واقعی استفاده کنید. در کشور فیلیپین بسیاری از فروشگاه‌ها و رستوران‌ها از رمزارز SLP به‌عنوان یک روش پرداخت استفاده می‌کنند.

توکنومیک ارز دیجیتال اسموث لاو پوشن

عرضه کل توکن SPL تا به امروز حدود ۴۱.۵۳ میلیارد بوده است که تمامی این مقدار توکن در گردش است. عرضه کل و عرضه گردش این توکن با هم برابر هستند؛ زیرا هیچ حداکثر موجودی برای آن در نظر گرفته نشده است.

رمزارز اسموث لاو پوشن با ارزش بازار حدود۵۷.۳۶ میلیون دلار در رتبه ۳۲۳ بازار جای گرفته است و سهم ۰.۰۰۵ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. بالاترین قیمت این توکن در می سال ۲۰۲۱ معادل ۰.۴۰ دلار بوده و هم اکنون ۹۹.۶۶٪ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد.

نحوه خرید توکن SLP

خرید توکن SLP

خرید توکن SLP مانند سایر ارزهای دیجیتال از طریق صرافی‌های ایرانی و خارجی امکان‌پذیر است. توکن محبوب اسموث لاو پوشن در صرافی‌های غیرمتمرکز ورژن ۲ و ۳ یونی‌سواپ (UniSwap)، سوشی سواپ (SushiSwap) و زیروایکس (0x Protocol) لیست شده است. صرافی‌های متمرکزی نظیر بایننس، کوکوین (KuCoin)، گیت (Gate.io)، جمینای (Gemini)، کوینکس (CoinEx) و دیجی فینکس (DigiFinex) توکن SLP را لیست کرده‌اند.

ساده‌ترین و بی‌دردسرترین راه خرید SLP برای ایرانیان، استفاده از یک صرافی داخلی است. ازآنجایی‌که فرآیند خرید ارز دیجیتال از صرافی‌هایی مانند بایننس به دلیل وجود تحریم‌های پیچیده و غیرممکن است، بهتر است از پلتفرم صرافی ارز دیجیتال والکس استفاده کنید.

صرافی والکس با ساده‌سازی فرآیند ثبت‌نام و احراز هویت، به همراه پشتیبانی ۲۴ ساعته، در کوتاه‌ترین زمان حساب کاربری شما را برای خرید ارز SLP آماده می‌کند.

کیف پول های مناسب نگهداری از ارز SLP

شما می‌توانید با استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری  لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) بالاترین سطح امنیتی را برای توکن SLP فراهم کنید. این والت‌ها در زمان انتقال ارز، مستقیماً به شبکه بلاکچین متصل می‌شوند و امنیت بالایی را برای دارایی دیجیتالی شما فراهم می‌کنند.

بهترین انتخاب برای والت نرم افزاری ارز اسموث لاو پوشن چیست؟ از بین بهترین والت‌های می‌توانید از تراست ولت و متامسک و کوینومی برای ذخیره ارز SLP استفاده کنید. همچنین می‌توانید به راحتی و به‌صورت خودکار و رایگان دارایی خود را در کیف پول صرافی والکس قرار دهید.

آینده از آن بازی‌های کریپتویی است!

بازی کریپتویی اکسی اینفینیتی در سر دارد تا به یک سازمان خودمختار غیرمتمرکز (DAO) تبدیل شود. این سازمان قرار است تا پایان سپتامبر ۲۰۲۳ راه‌اندازی شود و برخی از عملیات عرضه توکن‌های آن از طریق قراردادهای هوشمند قرار می‌شود.

به همین جهت آینده ارز دیجیتال SLP در صورت تغییر در فرآیند نرخ عرضه، دچار تحولاتی می‌شود و در مسیر صعودی حرکت می‌کند. این توکن در اصل نقش یک اکسیر برای رشد جامعه اکسی و مصرف‌کنندگان را دارد.

قیمت توکن SLP هر زمان که یک بازیکن جدید وارد بازی می‌شود کاهش پیدا می‌کند. زیرا ورود بازیکن به معنی تولید توکن‌های جدید است. قیمت این ارز به سطح فعالیت در اکوسیستم بازی بستگی دارد و زمانی که سطح محبوبیت در بازی افزایش پیدا می‌کند،  قیمت SLP کاهش پیدا می‌کند.

به‌طورکلی، قیمت ارز SLP در ۵ سال آینده از مرز ۱ دلار عبور نمی‌کند. کاربرد اسموث لاو پوشن و طراحی توکنومی آن بسیار خوب است و تیم قدرتمندی را در پشتوانه خود دارد، اما از ژوئن ۲۰۲۱ در یک مسیر نزولی قرار دارد و تا کنون هیچ تغییری در روند آن دیده نشده است.

شما آینده این رمزارز را چگونه می‌بینید؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا