معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال YGG چیست؟ معرفی ارز Yield Guild Games

Yield Guild Games یک انجمن بازی است که روی بازی‌های کسب درآمد (PLAY TO EARN) تمرکز دارد. این انجمن در دارایی‌های NFT سرمایه‌گذاری می‌کند و بازیکنان بازی‌های کریپتویی را در سراسر جهان به هم متصل می‌کند. هدف YGG ایجاد شبکه‌ای از بازیکنان و سرمایه‌گذارانی است که به یکدیگر کمک می‌کنند تا در دنیای NFT کنار هم رشد کنند. از آغاز موفقیت بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) بازی‌های مبتنی بر بلاک چین به‌سرعت درحال‌رشد هستند. درحالی‌که این بازی‌ها میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان جذب کرده‌اند،‌ ان‌اف‌تی‌ها‍ و آیتم‌های آنها برای برخی از کشورهای درحال‌توسعه هنوز مقرون‌به‌صرفه نیستند. Yield Guild Games قصد دارد با ایجاد بستر و ارائه راه‌حل برای کاربران، شرایط را بهتر کند. در این مقاله از والکس به بررسی نحوه عملکرد این پلتفرم، اهداف و شناخت توکن YGG می‌پردازیم. برای آشنایی با عملکرد این انجمن با ماهمراه شوید.

ارز دیجیتال YGG چیست؟

توزیع توکن های YGG

ارز YGG بر بستر بلاکچین اتریوم و با استاندارد ERC-20 به بازار عرضه شد که به دارندگان حق مشارکت در اداره YGG DAO را می‌دهد. عرضه کلی این توکن ۱ میلیارد واحد است که ۲۵ میلیون واحد آن از طریق پیشنهاد اولیه (IDO) در صرافی غیرمتمرکز سوشی سواپ (SushiSwap) در سال ۲۰۲۱ فروخته شد. در آن زمان یک آدرس واحد توانست ۴.۵ میلیون توکن YGG را در این پیشنهاد جمع‌آوری کند. برخی از ناظران حدس می‌زنند که این آدرس مربوط به یک استخر نقدینگی باشد. این انجمن برای حمایت از جامعه ۴۵٪ از ارز YGG را نگه‌داشتن است تا به‌تدریج طی ۴ سال بین کاربران توزیع شود.

از ارز YGG به‌عنوان توکن اصلی پلتفرم، برای پرداخت هزینه‌های خدمات در شبکه استفاده می‌شود. همچنین می‌توان برای کسب جوایز در خزانه‌های YGG شرط‌بندی کرد یا برای باز کردن قفل محتوای انحصاری در کانال YGG Discord استفاده کرد. علاوه بر این دارندگان توکن YGG می‌توانند پیشنهادات خود را ارائه کنند و در مورد تصمیمات مربوط به فناوری، محصولات، پروژه‌ها، توزیع توکن و ساختار کلی اکوسیستم رأی دهند. در نهایت به کاربرانی که پیشنهادات آنها در DAO پیاده‌سازی می‌شود، به‌عنوان پاداش ارز YGG اهدا می‌شود.

آشنایی با پلتفرم ییلد گیلد گیم

پلتفرم YGG

انجمن بازی‌های درآمدزا Yield Guild Games، یک سازمان خودمختار غیرمتمرکز (DAO) است که از سال ۲۰۲۰ فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد. این انجمن DAO محلی برای سرمایه‌گذاری توکن‌های غیرمثلی (NFT) مورد استفاده در دنیای مجازی و بازی‌های مبتنی بر بلاک چین است. کاربران می‌توانند در این پلتفرم، NFTهای  مورد نیاز خود را اجاره و یا خریداری کنند و با بازی در متاورس‌های مختلف، کسب درآمد کنند. برای مثال، بازیکنان می‌توانند با اجاره اکسی‌ها در بازی هیجانی اکسی اینفینیتی، به سود برسند.

انجمن YGG دارای یک توکن ERC-20 مدیریتی و کاربردی به نام ارز YGG است که بر بستر بلاکچین اتریوم ساخته شده است. این ارز ارزش خود را از خزانه و دارایی‌های پلتفرم مربوط می‌گیرد. در ادامه بیشتر به اینکه ارز دیجیتال YGG چیست پرداخته می‌شود.

این پلتفرم بر اساس مفهوم اقتصاد مجازی پایدار و توانمندسازی اعضا برای رشد در محیط مجازی، ساخته شده است. بازی‎های مختلفی می‌توانند وارد این شبکه شوند و از ظرفیت موجود استفاده کنند. تمامی این بازی‌ها باید از یک سری شرایط پیروی کنند:

  • دارای یک اقتصاد مجازی و توکن بومی باشند.
  • دارای سیستم بازی برای کسب درآمد و یک سیستم پاداش‌دهی برای بازیکنان باشند.
  • اقتصاد مجازی مبتنی بر زمین با قابلیت جمع‌آوری یا خریداری داشته باشند.

ایده پلتفرم Yield Guild Games چگونه شکل گرفت؟

ایده ایجاد یک جامعه جهانی بازی برای کسب درآمد در سال ۲۰۱۸ مطرح شد. گابی دیزون (Gabby Dizon) بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت YGG متوجه شد که بازی‌‌های بلاک چینی در جنوب شرق آسیا رواج پیدا کرده‌اند و معامله‌گران به‌جای خرید ارز از صرافی ارز دیجیتال ترجیح می‌دهند در بازی‌های بلاکچینی سرمایه‌گذاری کنند. در آن زمان بسیاری از گیمرها به دنبال شروع بازی اکسی اینفینیتی بودند اما پول لازم برای خرید شخصیت‌های NFT درون بازی یعنی اکسی (Axie) را نداشتند.

دیزون با درک این موضوع که بازی‌های بلاک چینی می‌توانند ابزار قدرتمندی برای کسانی باشند که در کشورهای درحال‌توسعه زندگی می‌کنند، اکسی‌های خود را به سایر بازیکنان قرض داد. این امر باعث شد تا به همراه بریل لی (Beryl Li) شرکت Yield Guild Games را تأسیس کند. حالا تمامی گیمرها می‌توانند در دنیای بازی‌های کریپتویی و متاورس پیشرفت کنند.

تاریخچه و بنیان گذاران ارز YGG

گابی دیزن

انجمن YGG توسط گابی دیزن و بریل لی بنیان‌گذاری شد. علاوه بر این دو، شخصی با نام مستعار “Owl of Moistness” نیز یکی دیگر از بنیان‌گذاران و مدیر ارشد فناوری این پروژه است.

گابی دیزن از سال ۲۰۰۴ فعالیت خود را در صنعت بازی شروع کرد و در سال ۲۰۱۸ با بلاکچین آشنا شد. او در سال ۲۰۱۴ استودیو بازی‌سازی “Altitude Games” را تأسیس کرد. دیزن یک چهره شناخته شده در بازی‌ها و پلتفرم‌های NFT، عضوی فعال در جوامع اکسی اینفینیتی و یرن فایننس (Yearn Finance)  و عضو هیئت‌مدیره “Blockchain Game Alliance” است.

Yield Guild Games چگونه کار می کند؟

بازی YGG از ترکیب DeFi و NFTها برای ایجاد یک اقتصاد متاورسی در بلاکچین اتریوم استفاده می‌کند. “YGG DAO” یک پروتکل منبع‌باز با قوانینی است که توسط قرارداد هوشمند اجرایی می‌شود. YGG از چندین “SubDAO” تشکیل شده است که در آن گروه‌هایی از بازیکنان یک بازی NFT یا مکان جغرافیایی خاص قرار دارند. هر SubDAO مجموعه‌ای از قوانین خاص خود را برای مدیریت فعالیت‌ها و دارایی‌های  مربوط به بازی برای کسب درآمد دارند.

این مدل به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با هم کار کنند و سود خود را در بازی به حداکثر برسانند. همچنین اعضای جامعه می‌توانند تا از دارایی‌های NFT متعلق به جامعه برای کسب جوایز درون بازی استفاده کنند. در مقابل افرادی که NFTهای خود را از طریق DAO قرض می‌دهند می‌توانند بخشی از درآمد بازیکنان را در اختیار بگیرند.

تمامی NFTها و دارایی‌های دیجیتالی در خزانه YGG ذخیره می‌شوند که کنترل آنها توسط جامعه انجام می‌شود. گنجینه NFTها را برای هر SubDAO فراهم می‌کند که شامل دارایی‌ بازی‌های کریپتویی از چندین بلاکچین مختلف است.

معرفی محصولات انجمن YGG

مهم‌ترین محصولی که این پلتفرم به کاربران خود ارائه می‌دهد ایجاد یک بستر برای جذب کاربر بیشتر توسط بازی‌های کریپتویی و فراهم‌کردن NFTهای محبوب برای بازیکنان است. علاوه بر این، YGG یک صندوق برای استیکینگ ایجاد کرده است که کاربران می‌توانند با توجه به پاداش هر کدام، صندوق‌ها را انتخاب کنند. سیستم استیکینگ این پلتفرم دارای گزینه All In On است و با توجه به میزان توکن سپرده‌گذاری شده، می‌توانید از هر کدام از صندوق‌های پاداش دریافت کنید. این صندوق‌ها دارای قوانین مختص خودشان، مانند مدت‌زمان بلوکه‌شدن یا زمان واگذاری پاداش هستند.

نحوه خرید توکن YGG از صرافی

ازآنجایی‌که ارز YGG در میان گیمرها و سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها از محبوبیت بالایی برخوردار است، بیشتر صرافی‌های ارز دیجیتال این توکن جنجالی را لیست کرده‌اند. از جمله پلتفرم‌های مطرح می‌توان به بایننس، هیوبی، کوکوین، اوکی ایکس، سوشی سواپ، یونی‌سواپ و وان اینچ اشاره کرد. این پلتفرم‌ها به دلیل تحریم‌های موجود به کاربران ایرانی سرویس نمی‌دهند و در صورت مشاهده IP ایرانی حساب کاربری را مسدود می‌کنند.

صرافی‌های ایرانی به دلیل سهولت خرید رمزارز با کارت اعتباری، به انتخاب اول معامله‌گران ایرانی تبدیل شده است. با ثبت‌نام در صرافی والکس، می‌توانید بدون تغییر IP و با خیالی آسوده خریدوفروش ارز YGG را شروع کنید.

کیف پول های مناسب نگهداری از ارز YGG

ارز YGG یک توکن یا استاندارد ERC-20 است و تمام کیف پول‌هایی که از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند را می‌توانید برای نگهداری از آن استفاده کنید. کیف پول‌هایی مانند متامسک، تراست والت، سیف پل و لجر بهترین انتخاب برای ذخیره و نگهداری ارز YGG هستند.

آینده از آن بازی‌های کریپتویی است!

بررسی ارز YGG

صنعت گیمیفای (GameFI) یکی از امیدوارکننده‌ترین و جنجالی ترین راه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتو است که با توجه به مسیر رشدی مورد انتظار، در چند سال آینده شاهد پتانسیل خیره‌کننده آن خواهیم بود.

تا به اینجای کار تیم توسعه دهنده ارز YGG عملکرد خوبی را از خود نشان داده‌اند. همچنین پیشرفت و توسعه آنها می‌تواند نویدبخش آینده‌ای فعال و روشن برای این پروژه قدرتمند باشد. پیش‌بینی قیمت YGG به‌صورت کمی تقریباً غیرممکن است، زیرا نوسانات بازار و اتفاقات مختلف تأثیر بسزایی در مسیر توکن می‌گذارند. متخصصین وب‌سایت Digitalcoinprice.com بر این باورند که قیمت ارز YGG تا پایان سال ۲۰۲۴ از مرز ۱۶.۵۴ دلار عبور می‌کند.

دانستیم که ارز دیجیتال YGG چیست، به نظر شما بازی‌های کریپتویی می‌توانند جایگزین روش‌های کسب درآمد و شغل‌های ثابت شوند؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا